Switch to full style
Vrtulníky do velikosti 500.
Odeslat odpověď

Re: Devil 505

úte 21.08.2018 22:07

Díky, velké Gensky používám do letadel (4500mAh), je to sázka na jistotu. Kolika "C" používáš?
Nedávno jsem koupil do menší heli (450L Dominator) nějaké baterky (zn. ZOP power), měly ale jen 30C (ale to jsou takové ty "čínské" céčka), a minutu po startu mi telemetrie hlásí nízké napětí, tak 3,6V na článek, ale dá se s tím lítat normální letovou dobu, kapacitu mají, ale holt jso měkké. Takže napětí při zátěži dost drsně padá.

A prosím, jaká je tak letová doba s těmi 3300? (A jakém to máš letovém stylu?) A jaké otáčky točíš?
Naposledy upravil Woita dne stř 22.08.2018 19:28, celkově upraveno 1

Re: Devil 505

stř 22.08.2018 0:05

V Goblinovi 500 (což je to samé) jsem používal Gens 4400/35C. Točil jsem cca 2100-2200rpm a letový čas byl 5-7min. Lehčí baterky bych tam nedával kvůli těžišti.

Re: Devil 505

stř 22.08.2018 17:54

U vrtulníků mám ve zvyku z BECu reglu napájet pouze serva, a palubní elektroniku napájet z druhého, samostatného BECu. Mám s tím výborné zkušenosti (a i kamarád, který to dělá také tak). Předejde se poruchám elektroniky (resetování stabilitzace atd.) od rušení servy, případně od poklesu napětí od velkého proudového nárazu od serv.

Ti z vás, kdo tento vrtulník máte, používáte také někdo oddělené napájení, nebo jedete vše z BECu toho Hobbywingu? Vím že HobbyWing má velmi slušný BEC, ale stejně ten druhý separátní (pokud se použije opravdu kvalitní) myslím že není na škodu...

A jaké používáte konektory? Chtěl bych statečně použít XT60 (kvalitní originály). Podle mě by měly stačit, co myslíte? Dělal jsem před časem nějaké měření, podle toho by měly XT60 zátěž této heli snášet lehce.

Re: Devil 505

stř 22.08.2018 22:01

Ahoj Woito, asi tě zklamu, ale u 500 heli mi dva BECy přijdou zbytečné a další věci navíc. A čím víc navíc, tím větší možnost případné poruchy. Možná můj blbej názor a někdy na to spadnu, ale do teď mi to vychází. V goblinu 500 mám Talon 90 a používám jenom jeho BEC a bez jediného problému již 3 roky. Nehledě na to, že máš taky Spirita a když ti 3x hned po sobě vyjde test napájení, tak myslím, že není co řešit.
Teď jsem dostavěl a už zalítal HD502 CELL, což je taky heli 500 velikosti. Tam mám Hobbywing 100A a použil jsem z něj oba vývody napájení. (Na Spirita Aux1 + Aux2) A taky v tom nevidím problém. A nechci si fandit, ale myslím si, že za kniply zatáhnu.

Jak ti odpovídal TomasN, taky u obou heli používám Gens 4400/ale 45C. Obě točím na 2400RPM.

No a poslední věc, XT60 používám a jsou mi sympatické, ale u menší heli. U 500 velikosti bych je nedal ani náhodou. Tady mám https://www.jino.cz/konektor-g5-mm-ec5- ... eckem_4885 a taky spokojenost.
Jo a ty Gensky je už maj original na sobě.

Re: Devil 505

stř 22.08.2018 22:22

Moc díky za názor a zkušenost. Možná (ale možná :D ) ty konektory přehodnotím na XT-90, to už je na trvalých 90A a tedy už opravdu naddimenzované, ale kvůli jistotě... Ty samostatnmé trubičky nějak nemám rád, ale to je spíš múj pocitový problém.

Ten druhý BEC ještě zvážím, HobbyWing má BEC opravdu dobrý, znám ho. Mám ale stejně zálusk dát tam high-end BEC Texas Instruments, veeeelice kvalitní, získal jsem 3 kousky jako inženýrský vzorek a s tím bych se nebál letět v raketoplánu. Prostě ho mám, tak jeho použití je jen otázka trošičku práce navíc. No ještě to uvážím...

Hlavně jsem docela rád přečetl, že se dá bez problémů lítat pouze na ten Hobbywing, protože to je pořád možnost udělat to takto jednoduše, a možná půjdu touto cestou taky. A jak píšeš, čím víc komponent, tím větší pravděpodobnost poruchy. Spíš by byla užitečná informace, že někomu to v této konfiguraci zlobilo. Jestli všichni lítají pouze na ten interní a nikomu nezlobí, tak to je taky indicie jak se zachovat.

Re: Devil 505

stř 22.08.2018 22:59

Já měl G500 originální kombo, tj. KST serva a Hobbywing 100 V3. BEC z réglu na 7.4V. 600 letů bez problémů, většinu z toho se Spiritem... Taky bych externí BEC nedával...

Re: Devil 505

čtv 23.08.2018 8:07

Ještě zkusím nasadit jiného brouka.
Nevím jak u velikosti 500, ale u větších helin se používá nějaká záloha napájení paluby. Já osobně mám kondenzátory, které udrží palubu cca 30sec napájet bez baterky. Můžeš taky použít pack MiMh baterek. Mimo špičky, které to krásně překoná, se můžeš v případě problémů z hlavní baterii pokusit o autorotaci. Může být lepší spadnout řízeně, než neřízeně. Zatím jsem nikdy nepotřeboval a doufám, že ani nikdy nebudu. Ale kdyby něco je to tam.

Re: Devil 505

čtv 23.08.2018 21:36

Woita píše:U vrtulníků mám ve zvyku z BECu reglu napájet pouze serva, a palubní elektroniku napájet z druhého, samostatného BECu. Mám s tím výborné zkušenosti (a i kamarád, který to dělá také tak).

Nedaj sa, dobré zvyky si treba zachovať :lol:
Ja ťahám na väčších heli servá s YEP20 a zvyšok paluby s BEC z regulátorov ( tiež YEP-y ).
Na D420 to mám tak preto, lebo som chcel použiť HV servá na 8.4V a BEC na reguláku má výstup pevne 5.5V.
Na CX500 to mám tiež pre zicher, aby servá išli zvlášť napájaním a paluba zvlášť.
Na Innove550 mám hybrida, servá cykliky ťahá YEP20 a ocasné servo a palubu BEC z reglu.
A tiež som s tým nikdy nemal problémy.
Ale zase až toľko štartov nemám, na Innove mám naviac, len 227. :wink:

Re: Devil 505

úte 28.08.2018 19:23

Dorazila mi stavebnice, sestavuju...

Narazil jsem na problém - všechna serva jsem otevřel, u serv cykliky přitáhnul a zalepil šroubek co drží motor serva (byly všechny úplně navolno, dříve či později by se úplně vytočily a vypadly dovnitř) - toto bylo na radu zdejšího zkušeného helináře Lukáše (děkuji za cenné rady).

Servo ocasu, BLS2036T HV jsem také otevřel a přidal teflonovou bílou vazelínu na převody (tak jako na ostatní) a servo zavřel.
A teď serva zkouším, tři serva cykliky chodí perfektně, ale to ocasní se chová divně. Při připojení na přijímač (5V napájení) se ani nehne, a když hýbu příslušným kniplem, jednou sebou o kousek cukne a v této pozici zůstane a pozici drží. Napadá mě, nemá tohle servo nějaké jiné parametry, které mu dodá až řídicí jednotka? (760us nebo tak něco...) Zkouším to na klasickém kanále na přijímači. K servu nemůžu nikde najít popis či parametry...


EDIT:
Aha, už jsem to našel:
760us, 333Hz, 6 - 8,4V. Takže z přijímače ho nekrmím tak, aby se mu to líbilo. Budu se muset polepšit a poslat mu krmení ze Spirita :oops:
BLS30256T.jpg

Re: Devil 505

čtv 30.08.2018 9:03

Chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s vůlemi na desce cykliky, s originálními servy ze setu mi tam po pár letech přijde velká vůle. Zatím jsem to nestudoval, ale buď to bude v kovové páce nebo v převodech....

Re: Devil 505

čtv 30.08.2018 15:52

Stanly píše:Chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s vůlemi na desce cykliky, s originálními servy ze setu mi tam po pár letech přijde velká vůle. Zatím jsem to nestudoval, ale buď to bude v kovové páce nebo v převodech....

Serva jsou bez vaklu ale ty jistici sroubky motorku jsou vakl. Uz jsem psal primo do alzru.. Proc pousi ven serva kde hrozi zniceni modelu.... Asi byla 42hodinova smena:)))

Re: Devil 505

pát 31.08.2018 7:26

Tak jak psal Sanchez, tak jsem rozebral serva a ve všech byl opravdu povolený šroubek zajištění motorku a tělo motorku se o 2 mm hýbalo.... Takže opravdu doporučuji překontrolovat.

Re: Devil 505

stř 12.09.2018 14:22

Přátelé,
prozraďte prosím, kolik máte nastaveno ve vysílačce na plynu u governoru reglu Hobbywing, a kolik to na danou hodnotu točí otáček?

Nemám zrovna k dispozici otáčkoměr (tedy sehnal bych ho na zapůjčení, kdyby to bylo nutné), a rád bych si to už napípal do vysílačky - tak ať neobjevuju Ameriku...
Jsem příznivec spíše nižších otáček, ale dám si poradit. (Prozatím mám představu, že bychtočil na Start mód 2000 a Idle-Up1 2100 a Idle-Up2 2200 ot./min)

(Jo a pokud někdo napíšete hodnoty, dejte také vědět, jestli rozsah berete 0...100%, nebo -100...+100% - různé vysílačky to mají různě, třeba moje má těch -100 ...+100)

Děkuju!
Odeslat odpověď