Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2013 20:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.12.2008
Příspěvky: 210
Bydliště: České Budějovice
Dnes teplo jak v létě a teplota motoru a regulátoru vyšší ( odhadem 60 °C )

Mám namontován A40 10S8P , pastorek 13 zubů , baterie 6 S 2100
Setový regl ze stavebnice 60 A , baterie 6 S 2100
Na 80 % plynu točí 2270 na rotoru
Letový čas - odběr prakticky stejný jako na setovém motoru ( s tím jsem měl regl na 85 %)

Teď mne napadá jak by změnil teplotu motoru a reglu pastorek 12 zubů ???
Regl by byl otevřen odhadem na 90 % - bude teplota nišší nebo ne ?
Motor by měl vyšší otáčky - lepší chlazení ??
Nezkoušel to někdo na lehhčí 3D s 12 zubým pastorkem ?

Dík za info
Franta

_________________
T-REX 600 DOMINATOR,T-REX 500,T-REX250-prodán,Supra Fly 10cm,Mistral,Funfly6,5 ,Viper 3D elektro.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2013 21:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1292
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Motor by se sice odlehčil, tudíš by měl topit míň, ale s tím otevřením reglu jsi mimo možnost práce governoru.
Ten totiž musí mít možnost dočasně otevřít regl na víc.
A to do toho netahám to, že když máš regl ve vysílači na 85%, není to určitě otevření na 85%.
Poslední poznámka je k teplotě.
60°C je vlastně studenej motor.
Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2013 21:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1646
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Jestli se ti to hřeje teď,tak s menším pastorkem to bude ještě horší.S křivkou plynu půjdeš nahoru,regulátorem bude protékat víc proudu,motor se bude točit rychleji,z baterek bude odebíráno víc takže se budou taky zahřívat.Zkus to.Za to nic nedáš ale mě pomohl v tomhle případě větší pastorek.Jenže já řešil extrémní přehřívání.Těch 60 není zas tak moc.

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2013 21:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 6.7.2013
Příspěvky: 137
Bydliště: Praha
Naslin prst a opatrne se dotkni motoru. Pokud se slina rychle neodpari, tak teplotu neres.

_________________
Protos, Goblin 700


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2013 22:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.8.2012
Příspěvky: 437
Bydliště: Prostějov
Mám dotaz na stejné téma. Koupil jsem nedávno nový T-REX 500, pádlo s řemínkem, protože teprve začínám. Vrtulník je prakticky složený, jenom dát régl (setovka 60A), gyro (mám Assa GA250), servo zadní vrtulky a samozřejmě to celé nastavit. Teď k dotazu, nainstalovaný je pastorek 16T, není to moc? V sadě jsou ještě pastorky 12 a 13T. Létat chci na 6S (2x3S). Na kolik vhodné nastavit konstantní plyn, bylo mi poraděno 80% až 90%.

_________________
Rytmus Mini, Toro900, Pulse 15e, Apprentice, Talon mini, Trainer40OBL, Twinstar, quadra, Taranis X9E


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 8:25 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
dagx píše:
Jestli se ti to hřeje teď,tak s menším pastorkem to bude ještě horší.S křivkou plynu půjdeš nahoru,regulátorem bude protékat víc proudu,motor se bude točit rychleji,z baterek bude odebíráno víc takže se budou taky zahřívat.Zkus to.Za to nic nedáš ale mě pomohl v tomhle případě větší pastorek.Jenže já řešil extrémní přehřívání.Těch 60 není zas tak moc.


To je výborný. Za chvilku se snad bude tvrdit, že čím menší vrtule tím větší otáčky a proto vyšší teplota motoru.
Jestli chceš odlehčit motoru, udělej to křivkách, nebo dej menší pastorek a neměň křivky.
Pokud chceš udržet stejný výkon, motor se bude hřát stejně. Musel by jsi zvýšit napětí baterií, aby se pro stejný výkon snížil proud.
Ale jak říkají kluci pokud po letu udržíš prst na motoru není co řešit.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 9:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1292
Bydliště: Hrádek nad Nisou
dudaj píše:
To je výborný. Za chvilku se snad bude tvrdit, že čím menší vrtule tím větší otáčky a proto vyšší teplota motoru.
Jestli chceš odlehčit motoru, udělej to křivkách, nebo dej menší pastorek a neměň křivky.
Pokud chceš udržet stejný výkon, motor se bude hřát stejně. Musel by jsi zvýšit napětí baterií, aby se pro stejný výkon snížil proud.
Ale jak říkají kluci pokud po letu udržíš prst na motoru není co řešit.

Takhle to nejde resit.
Pokud pouze snizis pocet zubu a nechas stejnou krivku, klesnou otacky rotoru.
Pokud chces nechat stejny otacky rotoru, ty doporuceny, musis prizpusobit zmene prevodoveho pomeru i nastaveni reglu.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 9:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1292
Bydliště: Hrádek nad Nisou
holmer83 píše:
Mám dotaz na stejné téma. Koupil jsem nedávno nový T-REX 500, pádlo s řemínkem, protože teprve začínám. Vrtulník je prakticky složený, jenom dát régl (setovka 60A), gyro (mám Assa GA250), servo zadní vrtulky a samozřejmě to celé nastavit. Teď k dotazu, nainstalovaný je pastorek 16T, není to moc? V sadě jsou ještě pastorky 12 a 13T. Létat chci na 6S (2x3S). Na kolik vhodné nastavit konstantní plyn, bylo mi poraděno 80% až 90%.

Mas k tomu navod?
Pokud ne, stahni si ho.
Je tam uvedeno pro jake baterie jaky motor a jake vysledne otacky pri konkretni krivce plynu.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 13:11 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.12.2008
Příspěvky: 210
Bydliště: České Budějovice
NÁVOD , NASTAVENÍ A KŘIVKY REGLU MÁM DOBŘE .
JE MI JASNÉ ŽE BYCH MUSEL MĚNIT NASTAVENÍ % OTEVŘENÍ REGLU NA KŘIVKÁCH PLYNU NA VYSÍLAČI

Vraťme se k počátečnímu dotazu
1. Vyšší otáčky motoru při 12 zubém pastorku , přenastaveném reglu - vyšší % na křivce plynu , pod stejným zatížením za letu - jaká bude teplota motoru ??
Měla by být teoreticky nižší
2. Více otevřený regl na cca 90 % místo 80 % - bude teplota regulátoru nižší , nebo vyšší ?
Na baterky se neptám jde mi konkrétně o teplotu motoru a reglu

_________________
T-REX 600 DOMINATOR,T-REX 500,T-REX250-prodán,Supra Fly 10cm,Mistral,Funfly6,5 ,Viper 3D elektro.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 13:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1292
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Otazka spise na elektrikare. Z pohledu strojare bude odlehceni systemu pozitivni, co se tyce teploty.
ad 1.
TEORETICKY by mela byt teplota nizsi. Motor se odlehci, vetsi napeti, nizsi proud.

ad 2.
To same. TEORETICKY.
Vyzsi napeti, nizsi proud.

Znova ale upozornuji na to pouziti governoru v takovem pripade. Nebude fungovat.
Lepsi vysledek by asi byl v tomto pripade s "V" krivkou 100-90-100.

Moje otazka zni, ptas se na to ze zvedavosti, nebo Te to vazne trapi a chces tu teplotu snizit?
Pokud Ti jde o teorii, pockej si na odpoved nekoho, kdo holduje elektrice. Ja mam jen povrchni znalosti.
Pokud to chces resit, znova rikam, 60ºC je normalni teplota. Pokud Ti i tak vadi, za cenu kolem 100,- kup pastorek a zkus to.
Ze zkusenosti Ti neporadim, do takovejch extremnich hodnot jsem se nikdy nedostal.
Jeste Ti doporucim heliCalc

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 14:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.12.2008
Příspěvky: 210
Bydliště: České Budějovice
Neptám se ze zvědavosti
Chci snížit teplotu motor + regl , protože v létě jsem spálil ve vzduchu starý motor a nechci v létě odpálit nová motor Hacker

_________________
T-REX 600 DOMINATOR,T-REX 500,T-REX250-prodán,Supra Fly 10cm,Mistral,Funfly6,5 ,Viper 3D elektro.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2013 23:44 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
bonis píše:
Takhle to nejde resit.
Pokud pouze snizis pocet zubu a nechas stejnou krivku, klesnou otacky rotoru.
Pokud chces nechat stejny otacky rotoru, ty doporuceny, musis prizpusobit zmene prevodoveho pomeru i nastaveni reglu.


Jenže právě takhle bych to řešil. Snížil bych tím trochu výkon vrtulníku . Motor by se uvolnil, nepatrně zvednul otáčky a na rotoru
by se snížily celkové otáčky cca o 5%. Pokud chci snížit teplotu motoru, tak buď z něj musím brát menší výkon nebo výkon
musím dohonit napětím a ne proudem. regl každopádně nastavit na 90% a víc. Já už dávno přešel jenom na křivky.
V nastavení konstantních otáček regulátorem nevidím žádnou výhodu při použití současných gyr.
Jinak ještě požadavky na výkon motoru taky může způsobit malá vůle v ozubení. Když je moc těsné má převod velký odpor, jde vše z tuha.
Samozřejmě vše platí za předpokladu, že je vše správně nadimenzováno a motor běhá ve svých otáčkách (s ohledem na napětí).
Pokud je extrémě zatížen špatným převodem jeden zoubek nepomůže.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2013 6:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1292
Bydliště: Hrádek nad Nisou
No, jestli ono ta nechut pouzivat governor nebude zpusobena reglem.
Ja si to nemuzu vynachvalit, ale nic Ti nevnucuju.
Na LA mam JIVE 80+HV k tomu jLog a graf otacek pri zatizeni TicTocem, kterej neumim a tak tam rvu kolektiv max na obe strany, vykazuje zmenu +-30 ot/min.
Samozrejme to predpoklada tvrde baterky, krivku plynu v radiu mam na 55%, PWM si saha k 90%. Takze bych mohl jit s otevrenim reglu jeste vyse, ale neni to potreba a tech 1800 otacek staci bohate.

to frantas:
A jaky mas otacky? Nemas spatne zvolenej motor?
Pokud jsi spalil motor, musel si bud tocit nesmyslne vysoky tocky, nasadit mnohem vetsi listy, nez tam patrej, nebo mit spatne navolenej motor.
Nebo tu zminenou malou zubovku, kdy to ma zbytecne velkej odpor.
Ono 12z uz je opravdu hranicni. Niz uz se jit neda.
Chtelo to spis motor s nizsim KV a posunout se na pastorky 14-16z.
Nebo mas ten novej, kde je na vyber jen 12 a 13z?
Ja mel staryho rexe, lital jsem ho v lete, jednu baterku za druhou, motor MVVS, kterej topil jako prase a vse vydrzelo.
Teplotu jsem meril pohmatem a na motoru se nedal udrzet prst ani dve vteriny.
Jeste mne ted napadla jedna vec.
Mas spravne nastavenej predstih, casovani a ja nevim co jeste v tom reglu jde ladit?
To by taky mohlo vest k nesmyslnym ztratam, potazmo teplotam jak motoru, tak reglu.
Zkousel jsi tu kalkulacku?
Vyleze Ti v ni vsechno mozny, i teplota. Ale treba u mne ta teplota souhlasi s realem az pri zadani nejlepsiho chlazeni motoru, jinak to psalo zbytecne vysoky hodnoty, ke kterejm se v realnym provozu ani nepriblizim.
Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2013 21:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.12.2008
Příspěvky: 210
Bydliště: České Budějovice
Otáčky měřeny a jsou na horní hranici max.dle návodu T REX
Listy mám orig. a původní motor orig ze stavebnice - motor jsem spálil při tvrdčí akrobacii v létě při 30 °C na leteckém dnu- naštěstí první autorotace dopadla beze ztráty kytičky.
Zubovou vůli mám OK - to už mne vyškolilo dříve ( odchází rychleji ložiska motoru )
Časování reglu mám dle manuálu střední časování , max úhly listů +- 10stupňů

Zkusil jsem pozměnit křivky plynu na vysílači kolem středu - nemění se tolik otáčky při sestupných manévrech při záporném kolektivu . Je to tupější při tic-toc a na akrobacii je to trochu znát . No alespoň se lépe naučím využívat energii listů
Teplota motoru a reglu šla trochu níž , ale není to objektivní protože venkovní teplota je nižší než při předchozím letovém dnu.
Takže budu zkoušet 29.10 a uvidíme protože mám jen 5 startů po úpravě .

V kalkulačce mi vychází teploty 90 °C - ale tak zlé to v reálu není .

_________________
T-REX 600 DOMINATOR,T-REX 500,T-REX250-prodán,Supra Fly 10cm,Mistral,Funfly6,5 ,Viper 3D elektro.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2013 21:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1292
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Jojo, v te kalkulacce mi vychazelo i 120 stupnu a nenameril jsem vic, nez 70.
To nastaveni reglu mas nastavene pro ten novy motor?
Psal jsi, ze tam mas novy Hacker a ten muze chtit jine nastaveni, nez puvodni motor ze setu.
Nic dalsiho mne nenapada.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz