RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Protos 500 pokračování
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=105&t=52346
Stránka 72 z 73

Autor:  pitrsan [ stř 15.02.2017 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Prosím tě 35miliohmu na článek? Nebo baterii. Mam tu gens ace 35 a 72 miliohmu jsou tedy ko? Raytronic c 60

Autor:  pitrsan [ stř 15.02.2017 22:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Plně nabité maji odpor 35 jak to máte vy?

Autor:  beka [ čtv 16.02.2017 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Sakra, doplnuji, 35miliohmu na článek, ted´už mají i 57miliohmu na článek, furt je dojím, v této zimě lítá trex500 asi 3minuty.

Autor:  pitrsan [ čtv 16.02.2017 14:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Aha tak to by ty moje mohli taky ještě něco vydržet zatím díky mám strach to s nimi zvednout aby nevypnul regulátor nebo tak něco

Autor:  helipali [ sob 06.01.2018 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Švára píše:
No taky jsem se s tím moc vztekal. :oops: Zkoušel jsem všechno možné.Loga mám vlastně dvě.Jedno natuněné a druhé základní.U toho obyč jsem nakonec zkusil již popsané věci ale zastavilo se to až když jsem obrátil řemen.(směr)Najednou mám od té doby klid.Ani nevím co mě to napadlo.To bylo ze zoufalství. :lol:



Citacia je z vlakna "Logo 480 XXtreme" a velka vdaka za to, Švára! ' Najednou mam od vrtulky klid ', co sa tyka vibraciu, pomohlo to aj na Protose teda a vela. Obratil som remen tiez, neviem, mozno inac :) , ale napad prisiel z toho, co tu napisal Švára.
Uvidim, ako bude lietat s pravotocivou vrtulkou, nenasiel som informaciu o tom, aky ma to vplyv na letove vlastnosti.
Příloha:
Protos.jpg
Protos.jpg
[ 82.88 KiB | Zobrazeno 4994 krát ]



Pohon:
Příloha:
Protos1.jpg
Protos1.jpg
[ 41.18 KiB | Zobrazeno 4845 krát ]

Příloha:
Protos2.jpg
Protos2.jpg
[ 136.34 KiB | Zobrazeno 4838 krát ]

Příloha:
Protos3.jpg
Protos3.jpg
[ 105.59 KiB | Zobrazeno 4838 krát ]


Autor:  helipali [ stř 28.02.2018 22:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Pravotociva vrtulka na novom TDF, fotka je z netu:
Příloha:
TDF.jpg
TDF.jpg
[ 109.31 KiB | Zobrazeno 4798 krát ]


Zaujimave! Preco zvolili to riesenie? ............ Existuju vlastne styri moznosti, ked vychadzame len z toho, ze hlavny rotor je pravotocivy. Vrtulka moze byt umiestnena na pravej strane a tam moze byt lavo-, alebo pravotociva a moze byt aj na lavej strane a tam tiez moze byt lavo-, alebo pravotociva. My sme si zvykli na to, ze je na pravej strane a je lavotociva, podla manualu treba to poskladat tak, aj suciastky su navrhnute tak a hotovo. .................. Bol by som zvedavy, ze tie jednotlive riesania co vlastne sposobuju, aky maju ucinok na letove vlastnosti, respektive na aerodynamiku, ake maju vyhody, alebo nevyhody. Preco sa to vyvijalo tak, ze vacsinou vrtulky su na pravej strane a otacaju sa "do zadu", do lava? A preco su tie vynimky? Existuje o tom nejaky studium? Rad by som to precital. :)

Autor:  OPR [ čtv 01.03.2018 8:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Aerodynamických pouček a konstrukčních výhod je u velikých vrtulníků několik. Zakládají se na silovém měření zkrutných momentů ocasního nosníku. Vlivem precesního pohybu setrvačníku ( čti celeku soustavy vyrovnávacího rotoru) dochází k poměrně velikému namáhání ocasního nosníku - při zamýšleném otáčení směru nosného rotoru, je lepší aby se vrtulka točila někam a precesním pohybem se nelámala na ocasním nosníku, nebo jej nevyvracovala na jeho lomené (úhlovém převodu) části. A nebo o hodně méně, nežli by se točila na druhou stranu. Pak je tu ta aerodynamika a tam záleží jak vrtulka je účinná a zda je nosník lomený a v jakých režimech rotor pracuje. Je zamýšleno aby vrtulka pracovala v urychleném proudu vzduchu protékajícím nosným rotorem. Při visu a letových režimech s air speed okolo nuly, aby jeden list vyrovnávacího rotoru chodí proti tomuto proudu a zvýšenou rychlostí obtékání listu se vylepšuje účinnost na polovině VR.

Autor:  helipali [ čtv 01.03.2018 13:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

No jo. Ale RC vrtulnik, oproti tym velkym ma miniaturne rozmery a nema nosnik vrtulky lomeny a v tych malych rozmeroch, obrateny smer otacania ma asi len zanedbatelne ucinky na konstrukciu, ci na aerodynamiku, .......napriek tomu nemyslim, ze TDF obratil smer otacania vrtulky len kvoli iny dizajn.

Aky ma vyznam davat vrtulku na lavu stranu? Ako napriklad tu na V120D02S? https://www.youtube.com/watch?v=t-EgmoSjH1Q

Aj Ricco ma vrtulku na lavej strane.(fotka je z netu) Preco? Cim je to lepsie? Pracuje tak vrtulka ucinnejsie, alebo viac drzi piruety?
Příloha:
Ricco.jpg
Ricco.jpg
[ 377.88 KiB | Zobrazeno 4749 krát ]


Autor:  OPR [ čtv 01.03.2018 14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Ač nejsem konstruktér této naprosto famóózní malé mikro heli, tak si dovolím tvrdit, že pro tyto rozměry a výkony to nemá absolutně žádný vliv. Vše má takové přebytky výkonu že je to bez opodstatnění.

Autor:  helipali [ stř 14.03.2018 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Sem sice nepatri, len tak zo zaujimavosti, heli: Soxos
Příloha:
soxos-550.jpg
soxos-550.jpg
[ 112.26 KiB | Zobrazeno 4474 krát ]


To je pohon teda! 8O

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Protos ma ten najjednoduchsi remenovy pohon a to je ten najjednoduchsi plne ozubeny pohon, GauiX3:
Příloha:
GauiX3.jpg
GauiX3.jpg
[ 70.15 KiB | Zobrazeno 4445 krát ]


A prave ten pohon ma najmensi odpor, spotrebovava z baterky najmenej. GauiX3 so svojim sposobom je urcite vyborny heli. ..Maloktory rc vrtulnik ma taky pohon.

Autor:  helipali [ ned 15.07.2018 20:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Dnes po dlhsej dobe som zalietal s Protosom, je to fakt sila ta masina, ak je to spravne poskladany a nastaveny a ked aj baterka je dobra, aj listy, ..netreba lepsia 500-ka! .......Vrtulkovy mechanizmus treba velmi dosledne poskladat, aby vibracia bola v norme, no a to riesie, co je tu na fotke sa osvedcilo, ziadny problem s remenom, nepreskaka na pastorku a nemusi byt silne napnuty. Remen treba napnut len natolko, aby zbytocne nebrzdil pohon, ked pootocim rotorovu hlavu bez listy, ide podobne lahko, ako na Loga, kde je ozubene hlavne kolo. ..Napinanie remena treba velmi presne vykonat, ale iba raz. :)
Příloha:
Protos1.jpg
Protos1.jpg
[ 41.18 KiB | Zobrazeno 4042 krát ]


Příloha:
Protos.jpg
Protos.jpg
[ 85.52 KiB | Zobrazeno 4034 krát ]


Příloha:
Protos2.jpg
Protos2.jpg
[ 88.81 KiB | Zobrazeno 4030 krát ]


Příloha:
Protos3.jpg
Protos3.jpg
[ 97.18 KiB | Zobrazeno 3938 krát ]



Nikto nevie jednoznacny odpoved davat na tu otazku, ze aky vrtulnik pre zaciatocnika. Nie sme rovnake a su aj velmi sikovne, vzdatne zaciatocnici. ..No ale uz :D, ako zodpovednejsi, 500-ku pre zaciatocnika by som neodporucal. To je uz nebezpecny stroj! ................ Nic nove s tym nepisem, len sa pripajam k tomu nazoru, ze pre zaciatocnika 450-ka je najlepsia volba, normalna, alebo aj nejaka predlzena.

Autor:  helipali [ sob 06.10.2018 22:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Pretoze som nevyuzival plny vykon setoveho motora MSH 880KV, rozhodol som sa vyskusat nieco lahsie. :D
http://www.myrcmart.com/rcx-be282655-77 ... -6495.html
Příloha:
RCX-770KV.jpg
RCX-770KV.jpg
[ 76.48 KiB | Zobrazeno 3140 krát ]


Ten motor je za smiesnu cenu, vsak za cenu jedneho pastorka. .............................. Hriadel uspesne vymeneny.
Příloha:
Protos,770KV.jpg
Protos,770KV.jpg
[ 68.54 KiB | Zobrazeno 3140 krát ]


Příloha:
MSH195g.jpg
MSH195g.jpg
[ 39.36 KiB | Zobrazeno 3135 krát ]


Příloha:
RCX 164g.jpg
RCX 164g.jpg
[ 34.82 KiB | Zobrazeno 3135 krát ]


Autor:  helipali [ sob 06.10.2018 23:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Příloha:
MSH, RCX.jpg
MSH, RCX.jpg
[ 89.96 KiB | Zobrazeno 3132 krát ]


Motor 'RCX BE2826-5.5 770KV' je 14 polovy, timing 15-25. ..... Na Protose s 13T pastorkom da sa s nim dosiahnut a udrzat 2300 rotorove otacky, so 14T; 2500 rpm, ..je vhodny pre lahky Protos s celkovou hmotnostou okolo 1500g, s 430 mm-vymi listamy. (treba to pouzivat na 6S baterku, samozrejme)
Příloha:
RCX Protos.jpg
RCX Protos.jpg
[ 38.91 KiB | Zobrazeno 3132 krát ]


Příloha:
RCX Protos2.jpg
RCX Protos2.jpg
[ 74.35 KiB | Zobrazeno 3132 krát ]


Je usporny, efektivny, lahky a je aj dost vykonny motor. Vibracia heliny je troska mensia, ako s motorom MSH a teplota RCX motora po prevadzke je tiez mensia, ...u mna ani ten setovy motor nikdy nebol, ako zehlicka. ........................................... Perfektne sa da pouzivat vo vrtulnikoch aj niektore lietadlove motori teda. :wink:

Autor:  helipali [ pon 25.03.2019 23:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

Zacinam teraz od zadu, lebo na to som az teraz prisiel a povazujem to za surne, lebo ak sa nemylim Lynxheli uz tu suciastku nevyraba. Ide o ramena unasaca vrtulkoveho mechanizmu:
Příloha:
tail lever Protos 500.jpeg
tail lever Protos 500.jpeg [ 3.81 KiB | Zobrazeno 1247 krát ]

To originalne rameno je slabe, na zataz sa zdeformuje, ohyba. Funkcne to samozrejme je, no nie je stopercentne riesenie, s tymto chvost nikdy sa stopercentne drzat nebude, vzdy bude mat nejake a v dobrom pripade iba drobne neduchy teda.

To je tuhy a precizny vyrobok, existuje v cervenom, striebornom a ciernom prevedeni; LX0735, LX0734, LX0880:
Příloha:
PROTOS-500-Tail-Lever LX073.JPG
PROTOS-500-Tail-Lever LX073.JPG
[ 67.18 KiB | Zobrazeno 1237 krát ]


Příloha:


Da sa to este kupit na par miestach, napriklad:
http://www.worldofheli.de/lynx/protos/p ... --pro.html
https://www.rcheli-store.de/RC-Helicopt ... 089&p=1089

Cena je taka, ..bez postovne by bolo lepsie :lol:, no okrem toho ziadny iny kovovy tuning na Protos nie je potrebne. ........ Inac ta suciastka uz je 'na veky', musi byt velmi nestastna havaria, ked sa to pokazi, jedine vodiace skrutky sa mozu casom opotrebovavat, tie sa da vymenit na originalne-protosacke.

Autor:  helipali [ pát 29.03.2019 11:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Protos 500 pokračování

A je to tu:
Příloha:
Lynx.jpg
Lynx.jpg
[ 75.43 KiB | Zobrazeno 1092 krát ]


Dnes som aj vyskusal, super. Pred tym chvost vzdy mal drobne vykyvy, nech som s tym robil cokolvek a teraz sa drzi pekne, ziadne vykyvy, ziadne trasenie, je radost na to aj pozerat. :D

Stránka 72 z 73 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/