Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2010 10:52 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4179
Bydliště: Brno
zdzd píše:
psena píše:
Ano logicke, ten tvuj odkaz nemluvi o citlivosti na vitr, ale o stabilite vs riditelnosti.
Co na to rika Colin Mill?
Požadované otáčky si zvolte podle své chuti. Vyšší otáčky dávají rychlejší odezvu na kolektiv i cyklické řízení, ale také zvýší citlivost na turbulence.
Colin Mill 1997 Practical theories přeložil Zdeněk Zvědělík :)



Jak už tu před chvilkou padlo, vítr není turbulence...

To je slovickareni, osobne neznam vitr bez poryvu, nebo chces-li bez turbulenci.
Ja jsem myslel, ze to resime treba pro nase budouci prakticky vyuziti a pro ziskane vedomosti, ktery se muzou rozhodne hodit.
Proto jem upozornil na muj mozna jen intuitivni dojem podporenej i znalostma z netu a jen trosicku z praxe.
Takze ty doporucujes vsem, aby kdyz fouka v CR bezny vitr nahodily vyssi otacky a cim vyssi tim lepsi? Vzhledem k tomu, ze ti tu vetsina lidi opravnene veri, tak potes koste.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2010 11:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2008
Příspěvky: 963
Bydliště: Praha
Beep píše:
to psena: Zdeněk, už odpověděl za mne, ale já když něco píšu tak to mám ověřené, když jsem začínal tak jsme s kamarádem viseli s Maxirama tak 3metry od nás ve výšce asi 1,5 metru, já točil 2300 on 1700 ot na rotoru, přišel termický poryv větru a oboum nám to začalo heli zvedat, oba jsme potlačili, můj vrtulník poskočil cca o 30cm, zatím co jeho plesknul o zem asi 6 metrů za námi, můj předchozí příspěvek platí beze zbytku.

MaxiR na 1700ot? To se divim ze to letelo :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2010 11:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.1.2007
Příspěvky: 435
Bydliště: Praha 6
Souhlasim. Na 450Pro mam taky vetsi headspeed (3100). Muj ma okolo 900g.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2010 11:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1035
Bydliště: Nelahozeves
to psena: mi neříkej že nechápeš rozdíl mezi turbulencí a větrem, vítr je proudění vzduch určitým směrem, pokud se mění rychlost proudění dochází k poryvům.
Turbulence vzniká pokud toto proudění překoná nějakou překážku (kopec, les, obytnou zonu), tak těsně za ní a dle síly proudění se táhne dál. Za překážkou dojde k turbuletnímu proudění plném vzdušných vírů, které se navzájem ovlivnují.
Pokud si půjdeš zalítat s větroněm při větru na návětrnou stranu kopce tak si pěkně polétáš na svahu, pokud půjdeš na závětrnou stranu tak se nebudeš stačit divit a velmi pravděpodobně to rozbiješ.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2010 12:05 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
psena píše:
To je slovickareni, osobne neznam vitr bez poryvu, nebo chces-li bez turbulenci.


V tom případě tě zvu na naše letiště. Na jižní straně, přímo za zády máme les. Když fouká, a to je u nás pořád, tak v případě severu či západu s helinami lítáme, i když si s letadlem nikdo netroufne. A vyšší otáčky pomáhají, helina je stabilnější, při tom rychlejší a čipernější. To ti umožní létat i ve větším větru. Ovšem když fouká jih, je za lesem taková turbulence, že na letišti nenajdeš ani nohu. I kdyby foukala třetina toho, co se snese z opačné strany.

Vítr a turbulence opravdu není totéž.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2010 12:34 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4179
Bydliště: Brno
Tak tomu rozumim, tohle jsou dobry priklady. Ale celkove si myslim, ze vyssi otacky ve vetru jsou dobrym slouhou ale jen pro zkusene, kteri ten potencional umi vyuzit. Protoze ziskavas silu a obratnost jak pises, ale za cenu toho, ze vitr ti heli strhava vetsi silou nez kdybys mel nizsi otacky (napriklad v zatacce pri plnem naklonu kolmo k vetru)
Od zacatku si mozna nerozumime, ja jsem psal o pohybech, skubani, nadnaseni, heli ve vetru ( a jeho poryvech), kdezto vy spise resite co je lepsi na rychlejsi a presnejsi ovladani heli ve vetru.
Takze je mozny resultat, ze vrtulnik je pri vysich otackach vice neposedny, ale zato lepe riditelny? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 24.06.2010 13:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1035
Bydliště: Nelahozeves
nemusí být více neposedný, ubereš na swash mixu, přidáš závažíčka na pádla, popřípadě zkrátíš křivky a on se zklidní, pokud ubereš otáčky tak ve větru bude neovladatelný, platí přímá úměra, čím větší vítr a menší otáčky tím hůř.
Heli jde naladit pro začátečníka i při 3000 ot na rotoru a nebude o nic neposednější než při 2100, není dobré jít lítat do turbulencí s jakýmkoli modelem i s heli a při jakýchkoli otáčkách.
Obecně lze říct že čím větší heli tím nižší otáčky na rotoru, Trex 250 lítá fajn při 3500 ot na rotoru zatímco trex 700 letí fajn pří 1850ot na rotoru.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2010 6:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2010
Příspěvky: 752
Bydliště: Hranice na Moravě
Tak živý ohlas jsem opravdu, ale opravdu nečekal. Díky všem za reakce.

Včera se konečně umoudřilo. Kolegové opět trénovali se svými motorovými větroni a já zkoušel (poprvé bez tréningového kříže) první nesmělé "manévry" typu - ocas 90 - doleva, doprava , čumák k sobě a zpět, popojet někam a zpět.

A protože studnice vědomostí je zde opravdu veliká, osměluji se znovu zeptat.

Subjektivně "bezdůvoně" (nic se neděje bezdůvodně) mi občas, většinou po manipulaci s ocasem začne helina klesat a já musím poměrně dost přidat na kolektivu, abych to vyrovnal.

co mě tak napadá:
1 - při pohybu kniplem při natáčení ocasu drbnu i do koletivu (Mod 2) - ale toho si nejsem vědom
2 - turbulence nebo závan větru
3 - důsledek natočení bokem na vítr - byť mírný
4 - kdesi jsem četl, že rotor může v určitých situacích vytvořit prstenec a nasávat svůj vytlačený vzduch = zráta vztlaku - jen přidávat je blbost a rychle z něj kamkoli pryč

konkrétní podmínky: pod mrakem, teplota cca 18 st.C, vítr podle pytle tak 1-2,5 m/s, letištní souvislá tavnatá plocha vedle pole s obilím, nejbližší stromy nebo překážky více jak 500 m.

vrtulník T-rex500: MOD2, Idle1, gyro HeadLock, governor (otáčky nevím -musím se zeptat svého mechanika) - výška létání 2 - 4 m.

Kde může být nejpravděpodobnější příčina ( dá se to nasimulovat na Phoenixu)?

P.S: musím zaklepat -zatím jsem ho nerozbil

_________________
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2010 7:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.7.2009
Příspěvky: 741
Bydliště: Praha 5 Smíchoff
zablabla píše:
.......Subjektivně "bezdůvoně" (nic se neděje bezdůvodně) mi občas, většinou po manipulaci s ocasem začne helina klesat a já musím poměrně dost přidat na kolektivu, abych to vyrovnal...........P.S: musím zaklepat -zatím jsem ho nerozbil


Ahoj ;-)

To že se ti zdá že potom co šáhneš do ocasu (do směrovky) jakoby se ti helina propadne to se ti nezdá tak to je a děje se to pouze jedním směrem........ no a když bys směrovku vychýlil na druhou stranu - vrtulník by měl "snahu" naopak stoupat - je to dáno tím že ocasem jdeš vlastně buď to proti reakčnímu momentu (a tím vztlak na rotoru vzroste a vrtulník začne stoupat) a nebo můžeš začít ocasem začít otáčet po směru reakčního momentu - tudíž snížíš vztlak a helina se ti začne propadat ...........
- všimni si že pokud poletíš dvě delší táhlé zatáčky na každou stranu tak při jedné vrtulník bude držet víšku nebo se lehonce začne propadat a na druhou stranu zatáčka bude pro vrtulník lehce stoupavá (točíš tu zatáčku buď po nebo proti reakčnímu momentu rotoru a má to přímí vliv na vztlak - buď ho tlumíš nebo navíšíš (ale pozor tohle se děje při stejnejch otáčkách motrou-->rotoru) Ty neměníš otáčky skrze pohon ale měníš je tím že otáčíš vrtulníkem kolem své osy jako celek

no a pak samozřejmě vrtulník se může "prosedat" při visu zásahy do cykliky (klasické páčkování) kdy v podsttě potřebný směr tahu rotoru pro vis změníš a v důsledku "vyosení" tahu se heli "prosedne"


Tohle jsou jediné dvě příčiny keré mě napadly - zkušenější zkritizujou :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
NEBE - PEKLO - RÁJ (...prej zlatá prostřední cesta :roll: ...)

T-rex 500 CF-> po ráně ->GF ;-)
AURORA 9
easy copter XS metal (na domácí acro) :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2010 7:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2010
Příspěvky: 361
Bydliště: Ostrava- Poruba, Jeseníky (ZH)
zablabla píše:

Subjektivně "bezdůvoně" (nic se neděje bezdůvodně) mi občas, většinou po manipulaci s ocasem začne helina klesat a já musím poměrně dost přidat na kolektivu, abych to vyrovnal.

P.S: musím zaklepat -zatím jsem ho nerozbil


Ahoj... Já bych to videl z mého pohledu tak, ze jestli máš řemen, tak jestli ho nemáš moc napnutý, myslím že kdyby si mel verzi s remenem a nemel govik tak by to slo poznat, teoreticky by meli klesat otáčky lehce při působení vrtulky na stranu kde je vetsi odpor.. Nevím presne, ale když by jsi na zemi dal autorotaci a zkousel hned potom ovládat vrtulku, tak otáčky hlavního jdou dolu a je to logické.. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2010 7:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.3.2008
Příspěvky: 268
Bydliště: Praha
Ještě k těm poryvům a turbulencím. Ze školy jsem dlouho a vím že vzduch není kapalina, ale myslím že vítr a turbulence bude jako laminární a turbulentní proudění kapalin. Vítr je prostě laminární proudění a poryv je jen rychlejší ale stále laminární proudění (tedy proudnice jsou rovnoběžné), kdežto turbulence je turbulentní proudění, kde se proudnice navzájem promíchávají. Možná to u vrduchu nebude úplně zcela stejné ale předpokládám, že je to obdobné nebo se pletu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2010 7:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2010
Příspěvky: 752
Bydliště: Hranice na Moravě
Georg9 píše:
Ahoj... Já bych to videl z mého pohledu tak, ze jestli máš řemen,..... .. :)


mám kardan

_________________
Blade msR, mcpx, Trex 250 FBL + DX6i ;Trex 250,Trex 500 FBL + T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2010 7:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2010
Příspěvky: 361
Bydliště: Ostrava- Poruba, Jeseníky (ZH)
Rici píše:
Ještě k těm poryvům a turbulencím. Ze školy jsem dlouho a vím že vzduch není kapalina, ale myslím že vítr a turbulence bude jako laminární a turbulentní proudění kapalin. Vítr je prostě laminární proudění a poryv je jen rychlejší ale stále laminární proudění (tedy proudnice jsou rovnoběžné), kdežto turbulence je turbulentní proudění, kde se proudnice navzájem promíchávají. Možná to u vrduchu nebude úplně zcela stejné ale předpokládám, že je to obdobné nebo se pletu?


Jj souvisí to spolu, co se týče trhání víru za např. kulovou částici apod ovšem u kapalin se dějí ještě kavitace a ruzné jiné nežádoucí jevy.. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2010 8:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.1.2007
Příspěvky: 435
Bydliště: Praha 6
Ja bych to videl spis na nechtenej zasah do kolektivu. Litas Mod 2, takze jak pohnes vrtulkou, hnes si i s kolektivem. Me se to deje porad.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 25.06.2010 9:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.1.2009
Příspěvky: 649
radek.domin píše:
Litas Mod 2, takze jak pohnes vrtulkou, hnes si i s kolektivem. Me se to deje porad.


me se to deje taky a dost me to sere a nejde se mi to odnaucit :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz