RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

HK 500GT - potrebne upravy
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=105&t=25793
Stránka 1 z 2

Autor:  nostromo [ pon 08.02.2010 21:35 ]
Předmět příspěvku:  HK 500GT - potrebne upravy

Kamarad mi prinesl na slozeni a zalet HK 500GT :? Chci se zeptat Vas, kdo tento stroj letate, co vsechno mam vymenit. Projizdel jsem zdejsi vlakna a zminky byly jen o par sroubcich. Diky za pomoc

Autor:  dj_krata [ pon 08.02.2010 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: HK 500GT - potrebne upravy

nostromo píše:
Kamarad mi prinesl na slozeni a zalet HK 500GT :? Chci se zeptat Vas, kdo tento stroj letate, co vsechno mam vymenit. Projizdel jsem zdejsi vlakna a zminky byly jen o par sroubcich. Diky za pomoc



souhlasim nic jsem na teto heli pro letu schopny stroj nemenil jen pro jistotu sroubky v rotorech a rotorove listy jo a vymenil jsem VOP a SOP,drzak serva(vse jsem si vyriznul z uhliku),az tedka jsem si koupil jen tak.... upgrage kov.domecek vrtulky... :D jinak urcite rozebrat rotorovou hlavu a zalepit vsechny sroubky.

Autor:  1ondra9 [ pon 08.02.2010 22:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: HK 500GT - potrebne upravy

nostromo píše:
Kamarad mi prinesl na slozeni a zalet HK 500GT :? Chci se zeptat Vas, kdo tento stroj letate, co vsechno mam vymenit. Projizdel jsem zdejsi vlakna a zminky byly jen o par sroubcich. Diky za pomoc


Asi mi nepřísluší sem vůbec psát - jelikož HK500GT nevlastnim ale přez to to zkusim......... :wink:

Být tebou (což nejsem) :) tak bych vyměnil příčnou hřídel .......... (pro sichr) :wink:

ta hlavní by snad měla bejt v poho :roll:

a pak rychle se točící ložiska šup s nima ven !!!!!! a vyměnit za něco co výdrží připomíná ložisko !!!!!! :)

Autor:  nostromo [ pon 08.02.2010 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: HK 500GT - potrebne upravy

1ondra9 píše:
nostromo píše:
Kamarad mi prinesl na slozeni a zalet HK 500GT :? Chci se zeptat Vas, kdo tento stroj letate, co vsechno mam vymenit. Projizdel jsem zdejsi vlakna a zminky byly jen o par sroubcich. Diky za pomoc


Asi mi nepřísluší sem vůbec psát - jelikož HK500GT nevlastnim ale přez to to zkusim......... :wink:

Být tebou (což nejsem) :) tak bych vyměnil příčnou hřídel .......... (pro sichr) :wink:

ta hlavní by snad měla bejt v poho :roll:

a pak rychle se točící ložiska šup s nima ven !!!!!! a vyměnit za něco co výdrží připomíná ložisko !!!!!! :)


Kdyby to bylo na mne, tak to rovnou vyhodim. Uz jen gyro za cca 15 dolaru me desi, ale je to kamaradova volba.

Autor:  zdendys [ pon 08.02.2010 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych to poskládal tak jak to je, třeba dopadne nějak podobně -

"Rozhodl jsem se vykašlat se na heli. Nemám na to čas ani náladu se učit něco nového."

http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ht=#335650

A nemusí potom třeba litovat vyhozených 20 litrů za origo heli...

Autor:  nostromo [ úte 09.02.2010 0:13 ]
Předmět příspěvku: 

zdendys píše:
Já bych to poskládal tak jak to je, třeba dopadne nějak podobně -

"Rozhodl jsem se vykašlat se na heli. Nemám na to čas ani náladu se učit něco nového."

http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ht=#335650

A nemusí potom třeba litovat vyhozených 20 litrů za origo heli...


Nesmis se tak rychle vzdavat, cena opravy bude nula, nula prd. Bez nehod to proste nejde, mohl bych vypravet. To k tomu proste patri.

Autor:  Bizon [ úte 09.02.2010 0:36 ]
Předmět příspěvku: 

Na RCGroups píšou že před letem se má vyměnit/vytunit:
-zadní mechanika
-držák vrtulkového serva,
-příčná hřídel
-tlumící gumy
Některé z těch problémů sice už prý odstranili takže nemusí být třeba to měnit, ale pak zas někdo psal že je neodstranili tak uplně, takže to chce minimálně zkontrolovat.

nostromo píše:
Nesmis se tak rychle vzdavat, cena opravy bude nula, nula prd. Bez nehod to proste nejde, mohl bych vypravet. To k tomu proste patri.


Přesně tak, nemusíš to hned vzdávat. Klidně to nech nějakou dobu odležet, ony ty pády jsou někdy celkem psychicky náročné a člověk na vrtulník může docela zapšknout. Ale časem ti to zase začne vrtat hlavou že bys to mohl aspoň trochu dát do kupy, pak že bys to mohl trochu seřídit, a když už je to seřízené tak to přece nenecháš ležet na skříni!

Taky teď v té zimě to není uplně to pravé, já chodím lítat spíš z principu a ukojit svoji touhu prohánět něco po obloze. Počkej si na jaro, to člověka hned víc baví...

Autor:  Mikelo [ úte 09.02.2010 0:58 ]
Předmět příspěvku: 

HK ve velikosti 500?! Stačilo mi 450. Zdvořile, ale neoblomně, bych se na něco vymluvil.

Autor:  Drop [ úte 09.02.2010 8:37 ]
Předmět příspěvku: 

zdendys píše:
Já bych to poskládal tak jak to je, třeba dopadne nějak podobně -

"Rozhodl jsem se vykašlat se na heli. Nemám na to čas ani náladu se učit něco nového."

http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ht=#335650

A nemusí potom třeba litovat vyhozených 20 litrů za origo heli...


Hlavu vzhůru chlape, to k tomu prostě patří, nebudeš lítat, nebudeš padat a ani investovat.Až s tím začneš poletovat, tak tě to začne opravdu bavit :wink: Poznáš ten pocit, který nás tu všechny spojuje :lol: :idea:

Autor:  1ondra9 [ úte 09.02.2010 9:58 ]
Předmět příspěvku: 

Drop píše:
................. tak tě to začne opravdu bavit :wink: Poznáš ten pocit, který nás tu všechny spojuje :lol: :idea:


Toť pravdivá slova........ tohle by se mělo tesat zlatym písmem někam do budru aby to vydrželo hodně dlouho čitelné ......... :wink:

Autor:  Stuclik [ úte 09.02.2010 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

Takze, vzhledem k tomu, ze jsem HK500GT o víkendu konečně uspokojivě zprovoznil:

Aby to bezpecně letělo:
- zkontrolovat, jestli jsou v gripech ocasni vrtulky axialni loziska (muj nemel, ted uz by mely mit vsechny)
- drzak ocasniho serva vymenit za carbonovy (na HC jako nahradni dil, nebo origo T-Rex)
- urvat "prilepeny" koncovky na podperach ocasni trubky a prilepit je - lepidlem :lol:
- kontrola hridelek (u ocasni vrtulky jsem ji mel z vyroby krivou)
- kontrola vule mezi aurototacnim kolem a prevodem vrtulky (mel jsem ji moc velkou -> profrezovani otvoru pro montaz drzaku ocasni trubky)
- rozebrat hlavu, namazat axialni loziska (byla naprosto sucha)
- pro klid v dusi vymenit sroubky v gripech za pevnostni

Aby to bylo lepší:
- SOP za carbonovou (ta plastová je tak ohebná, že vrtulku moc neochrani)
- zkontrolovat vule v tahlech na hlave (kulicky a koncovky maji lehce variabilni velikost -> vaklajici se koncovku vymenit za koncovku co jde jinde ztuha)
- kovové páky mixéru a kompenzatoru (plastove se desne ohybaji)
- vymenit tlumici gumy (jsou moc siroke, ale zatim jsem nedelal)

Aby to bylo pünktlich: (zatim jsem nedelal)
- vlozka jednosmerneho loziska za origo T-rex (na HK ma mensi prumer (pry) a proto se na ni lehce vikle kolo autorotace (zatim jsem resil vrstvou izolepy))


uffff :)

Autor:  nostromo [ úte 09.02.2010 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

Diky vsem za reakce. Kdyz to tak ctu, tak jsem stavebnici radeji vratil, protoze by to bylo na dlouho. Jeste jednou diky za pomoc.

Autor:  Stuclik [ úte 09.02.2010 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

nostromo píše:
Diky vsem za reakce. Kdyz to tak ctu, tak jsem stavebnici radeji vratil, protoze by to bylo na dlouho. Jeste jednou diky za pomoc.


Souhlasím, coby zkušený vrtulníkář by ses u toho tak maximálně nas*** a zabil kopec času.

Já coby heli začátečník jsem po počáteční frustraci celkem rád že HKčko mám, protože po tolika hodinách strávených šťouráním v tom (nechci říct) krámu vím jak se jednotlivy díly jmenují česky, anglicky, vím rozdíl mezi slovy shim a washer, co to je slop a play, vím kde je jaká součásta a jak se projevuje zmrvení něčeho tam i onam - zkušenosti k nezalacení. A to myslím vážně.

Suprovej výukovej kit pro heli mechanika :lol:

Autor:  eco [ úte 09.02.2010 12:13 ]
Předmět příspěvku: 

Stuclik píše:
nostromo píše:
Diky vsem za reakce. Kdyz to tak ctu, tak jsem stavebnici radeji vratil, protoze by to bylo na dlouho. Jeste jednou diky za pomoc.


Souhlasím, coby zkušený vrtulníkář by ses u toho tak maximálně nas*** a zabil kopec času.

Já coby heli začátečník jsem po počáteční frustraci celkem rád že HKčko mám, protože po tolika hodinách strávených šťouráním v tom (nechci říct) krámu vím jak se jednotlivy díly jmenují česky, anglicky, vím rozdíl mezi slovy shim a washer, co to je slop a play, vím kde je jaká součásta a jak se projevuje zmrvení něčeho tam i onam - zkušenosti k nezalacení. A to myslím vážně.

Suprovej výukovej kit pro heli mechanika :lol:


Souhlasím s tím naučením, jinak já jsem měnil jen příčnou hřídel, zadní vrtulku jsem rozchodil celkem dobře-jde lehce ale bez vůlí a směrovku jsem dělal uhlíkovou kvůli váze-mám jen 6S2200 a ty jsou moc lehké.
Jinak jsem spokojený.Na naučení visení a normálního lítání je to dobré.

Autor:  Kenny McCormick [ úte 09.02.2010 12:25 ]
Předmět příspěvku: 

Stuclik píše:
Suprovej výukovej kit pro heli mechanika :lol:


Suhlas. Aj to treba vediet. A ked to dam dokopy, aj lietat to bude urcite celkom slusne.

Ked si potom kupim hoci len t-rexa a objavia sa mi nejake problemy, napr. nejake vibracie, najdem si chybu sam a to urcite rychlejsie ako keby som s nim aj zacinal. A nemusim hned za niekym skusenym utekat a otravovat ho s kazdou blbostou...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/