Ze co som mal na mysli pod tym 'uspornym vrtasom', k tomu sem napisal vyborne myslienky OPR. Jedine on to pochopil z vas, ktore ste sa tu k tomu vyjadrili.
OPR píše:
Mě se taky líbí ten název "úsporný" A myslím si že naopak lze i o vrtulníku mluvit jako o úsporném a nebo alespoň jako o stroji s optimálním vybavením. Pokud má onen vrtulník štěstí na majitele a ten už se našel ve svém stylu létání a nedělá kompromisy mezi určením k čemu vrtulník vybavil, pak se dá hovořit o jakési optimalizaci vzhledem k užití stroje. I přes to, že se pořád jedná o vrtulník - nebo model vrtulník. ……
Doplnim to este tak: ... Dajme tomu, ze mame dve X360 heliny, obaja maju rovnake baterky a polietaju s 2900 otackami, jeden z nich vybija clanky po 5 minut na 3,8V a druhy az po 6 minutoveho letu. Lebo maju roznu elektricku vybavu, iny motor, ine listy a trebars aj iny prevodovy pomer a ine nastavenia. Samozrejme ze ten druhy je uspornejsi, ako prvy a oproti prveho je usporna helina, ..ano, da sa to tak povedat predsa. ....................... No a ked si berieme na porovnanie inu helinu, od ineho vyrobcu a terbars aj z inej triedy, ten rozdiel moze byt este raznejsi v kladnom, ale aj v zapornom zmysle! Aj to je samozrejmost, ze tie heliny budu mat ine letove vlastnosti, vsak nikde som nepisal, ze nie, prave naopak. ... (Chapem aj to, ze helina, ako masina, nie je usporna vo vseobecnosti.) ..................... No nic. Z viacerych dovodov najviac sa ku mne hodia usporne, alebo tie uspornejsie heliny, ktore nie su postavene predovsetkym pre spickovy vykon. .......Potom ma to aj bavi; ako optimalizovat a poskladat danu helinu tak, aby bola uspornejsia, proste aby bola menej narocna na baterku, respektive aby som ziskal viac letoveho casu, no a pritom aby aj lietala tak, ako si to predstavujem, ako to pre mna najviac vyhovuje.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Dalo by sa knihu napisat o tom, na to ja nemam, ani na nove vlakno. ...........Tu som len reagoval na reakcie, tolko snad mozem. ..............................................Chapem to, ze je pre teba neprijemna moja pochvala OPR, co uz. Ked by si napisal nieco take , ako standapatra, nedostal by si odo mna pochvalu. .. Myslim si, ze vas uz tu vela zdrziavat nebudem, ani v tom vlakne, ani v inom a ked predsa hej, ..co uz.
Vlakna, knihy, slova a vety, technika a rozne postoje. Aku ma to vsetko hodnotu? ..Pominutelnu.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Registrován: 12.8.2010 Příspěvky: 1724 Bydliště: Brno Obrázky: 0
Po včerejším létání jsem si všiml mezery mezi gripy. Ještě jeden let a bylo poklizeno. Po demontáži jsem zjistil , že šrouby příčné hřídele nebyly ničím zajištěny a axiální ložiska byla naprosto suchá . Nenapadlo mě je kontrolovat . Člověk se pořád učí
Přílohy:
20190930_195643.jpg [ 86.35 KiB | Zobrazeno 7861 krát ]
20190930_195812.jpg [ 40.94 KiB | Zobrazeno 7861 krát ]
_________________ Specter 700 V2, Blade 230S with custom belt, Heli-Baby NT, OMPHOBBY M2 EVO, M4 Max
Preco predlzit helinu? No nezmeni sa s tym iba velkost heliny, ale aj zatazenie rotorovej plochy [kg/m2], ak sa s narastenou rotorovou plochou nezvysuje sumerne aj celkova hmotnost heliny. Ked sa zmeni zatazenie rotorovej plochy, zmenia sa s tym aj letove vlastnosti, je to proste ina dimenzia vo vsetkom smere. .......... Medzi lopatamy trebars 360mm a 380mm nemusi byt velka ta zmena, zmena vsak urcite je.
Co sanchez odmeral, bolo to 869g, neviem, ci to bola celkova hmotnost heliny, alebo bez baterky. Predlzena X360 by bola kazdopadne lahsia, ako Goblin380.
Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz Pilot na tom video pouziva 12T pinion, a motor 1700KV (6S). Moze to roztocit az na 3000 otacky, takze pre otacky 2500 stacilo by aj motor s nizsim KV. Pise, ze mensi pinion je hlucny, to neodporuca. .......................... Co som este dozvedel o GAUI X3, ze remen vrtulkoveho pohona potrebuje silneho napnutia, inac ma snahu preskakat na malickej vrtulkovej remenice. To je asi jedina nevyhoda Gaui X3, respektive X360, ale na mnohych vrtulnikoch je podobne, nic zvlastne to nie je. ................ Vyhoda MiniProtosa, ze ma velku vrtulkovu remenicu, tam je to v pohode, co sa tyka motorovej remenici (pinion), to som vyriesil.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Naposledy upravil helipali dne úte 12.01.2021 17:52, celkově upraveno 1
Na tom fore o predlzovania X3-ky niekto pise, ze je lepsie nepredlzovat a niekto je velmi spokojny a pise, ze s predlzenym Gaui X3 zalieta rozne figury lahsie. Myslim si, ze vsetcia maju svoju pravdu z vlastnej skusenosti, to uz zalezi na tom, ako maju heliny poskladane, na nastaveniach, na schopnostiach pilota, na co si zvykli, v akom style lietaju, atd.
Predlzovat, ci nepredlzovat, bolo to predmetom dlhej debaty aj u Protosa. ......... No, je to skvele, ked je moznost predlzovat helinu, je to zabava a je aj dalsia moznost, ako odlahcit penazenku.
Napnutí řemenu u GX3 mě taky překvapilo. S tak našponovaným řemenem jsem se nesetkal. Na ocasní rouře jsem si udělal značky jak napínám. Stačil rozdíl jednoho milimetru v napnutí a ohon nestíhal. Tězko říct čím to je.
Napnutí řemenu u GX3 mě taky překvapilo. S tak našponovaným řemenem jsem se nesetkal. Na ocasní rouře jsem si udělal značky jak napínám. Stačil rozdíl jednoho milimetru v napnutí a ohon nestíhal. Tězko říct čím to je.
Co sa tyka problematiku napnutia, nasponovania; rozhoduju desatiny milimetre pri nasponovani, treba natolko nasponovat, aby remen nepreskakal a nic viac, lebo to uz zbytocne zbrzdi pohon. .......... Na jednoremenovom MiniProtose vrtulkove kolo je velke, lebo tam hnacim kolom je velke hlavne kolo, no a zhladiska napnutia vzdy je lepsie, ked vrtulkove kolo je vacsie a este lepsie, ked vedla remenici je aj vodiaca kladka, lebo potom netreba remen tak brutalne nasponovat, aby to fungovalo. ......Protos 380, ci XLP 380 uz nie je jednoremen, predsa tam ostavali pomerne velke kola vrtulkoveho pohonu, vyborne riesenie;
Příloha:
380 1.jpg [ 26.71 KiB | Zobrazeno 5637 krát ]
Příloha:
380 2.jpg [ 28.24 KiB | Zobrazeno 5637 krát ]
Prevodovy pomer je ina problematika a ze z toho hladiska ake vrtulkove kolo a ake vrulkove listy su najlepsie pre X360, to neviem, do toho nekecam. ... No, pri pomalobeznych otackach niekedy vrtulka nestiha, vtedy sa to riesi s mensim vrtulkovym kolom, alebo s dlhsimy vrtulkovymi lopatamy, alebo s obom, ako to prtka napisal. .......................... (Je este jedna moznost, ked vrtulka pri pomalobeznych otackach nestiha a to je znizenie hmotnosti heliny, len odkial tu hmotnost ubrat? )
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru