Switch to full style
Vrtulníky do velikosti 450
Odeslat odpověď

Scorpio H30 obroušené zoubky

stř 07.10.2015 0:03

Dobrý večer,

Mám krátce vrtulník Scorpio H30, a už jsem odrovnal 2x ozubená kola hlavního rotoru, při nárazu do keře (obroušené zuby o pastorek). Kolega co lítá s MJX F645 tuto zkušenost nemá, a to zažil mraky nárazů a pádů, povídal co si pře letem o párovaní, a že při nárazu se helina vypne. Já před letem nic nepáruji (manuál nic takového neříká), vložím baterky do vrtulníku, zapojím, pustím vysílač a můžu letět.

Jaké s tím máte zkušenosti vy?

Re: Scorpio H30 obroušené zoubky

stř 07.10.2015 8:13

Ahoj, to že očešeš zuby hl. kola nemá s párováním nic společného. Je to o tom, že s tím tolik netřískej,asi se učíš lítat,to potkalo každého co začínal létat s helinama, že padal a tím pádem něco v heli odešlo.A ten MJX F645 je o trochu odolnější.

Re: Scorpio H30 obroušené zoubky

stř 07.10.2015 10:42

Jo teprve lítat začínám, s první baterkou to bylo jen zběsilé poskakování po trávníku. Ovšem na čtvrtou baterku jsem lítal jak pán, teda až na ten keř, který mě poslal k zemi :mrgreen:

existuje vůbec u RC vrtulníků funkce zastavení motoru při nárazu, když se listy zastaví o překážku aby nedošlo k obroušení převodů, jako se to stalo u mě?

Re: Scorpio H30 obroušené zoubky

stř 07.10.2015 11:20

Pokud to do něčeho narazí, je už pozdě. Pokud tušíš, že za okamžik budeš havarovat, musíš motor vypnout sám (tzv. cvaknout autorotaci).

Re: Scorpio H30 obroušené zoubky

stř 07.10.2015 15:56

Makovice píše:... existuje vůbec u RC vrtulníků funkce zastavení motoru při nárazu, když se listy zastaví o překážku aby nedošlo k obroušení převodů, jako se to stalo u mě?

Třeba MJX u F-48, RTF, 4ch, 2.4GHz, 3axis, bezpádlový uvádí:
"Automatické zastavení rotorů při nárazu"
http://www.rcking.eu/cs/rc-vrtulniky-klasicke/64555-f-48-odolny-4ch-rtf-24ghz.html
u F-45 uvedeno: "Celý trik spočívá jednak v použitých materiálech
a druhak v elektronice, která třeba při havárii automaticky zastaví motor."
http://www.rcking.eu/cs/rc-vrtulniky-klasicke/9934-f-45-4ch-24ghz.html
U F49 to už dnes není výslovně uvedeno, ale očekával bych, že použitý, teď už samostatný,
ESC bude mít nějaké jištění proti nadproudu-zkratu.
Ostatně na stejném principu byly i inzerované ochrany F48 a F45. U zastaveného motoru
enormně vzroste odebíraný proud.
Problém je v kinetické energii nahromaděné ve všech rotujících dílech od motoru až po listy rotoru.
Ta se vypnutím-omezením proudu motoru nezanuluje. Takže se vybije formou vratné pružné
deformace nebo destrukcí v místech s nejmnší odolností. Řekl-bych, že očesané zuby převodů
nebudou to nejbolavější škododou, která v takových situacích je možná.
Na tomto videu (stopáž 13:40až50) energie rotorových listů prosekne plastovou stěnu haly:
MJX F-49 (F-649) crash test (RCKING)
https://youtu.be/qFVGIkEaum4?t=821
Listy a ozubení převodů a rotor měly kliku, že jejich odolnost byla větší jak odolnost plastu stěny.
Odeslat odpověď