dagx
|
Napsal: čtv 01.10.2015 18:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Ahoj.Je to málo informací na nějakou radu.Je to tvůj první 6ch vrtulník?Stavěl si nový?Nebo bazarový?Křivka plynu?Těch pár cm nad zemí vydrží nějakou dobu viset?Jak bys popsal co při tom dělají otáčky motoru?
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
mraky
|
Napsal: čtv 01.10.2015 19:02 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 28.1.2011 Příspěvky: 126 Bydliště: liberecko, Jablonec nad Nisou
Blog: Zobrazit blog (3)
|
jj 6ti kanál je to můj první, a je to t-rex450 super kombo, už jsem s tím lítal a vše v poho, ještě jsem zjístil že mám asi divnou křivku pynu, tak jí odzkouším a kdyby něco, tak se ještě ozvu..
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 01.10.2015 19:11 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
pokud máš opravdu při plném plynu listy pod úhlem 10° a sotva to visí, jsou nízké otáčky rotoru.
To může způsobovat :
1. špatný převodový poměr (malý pastorek) 2. vadný motor 3. vadná baterie 4. vadný regl 5. málo článků baterie
jaký dává proud baterka a co vlastně teče do motoru se dá měřit ampérmetrem. pokud jsi koupil helinu od někoho, možná jí provozoval na víc článků. pokud ti v této konfiguraci dřív létala normálně, odpadá 1. a 5.
|
|
Nahoru |
|
|
mraky
|
Napsal: čtv 01.10.2015 19:23 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 28.1.2011 Příspěvky: 126 Bydliště: liberecko, Jablonec nad Nisou
Blog: Zobrazit blog (3)
|
baterka je nová a nabitá, jak jsem již psal zkusím tu křivku plynu a když né budu muset řešit bud regulátor nebo motor...
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: čtv 01.10.2015 19:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Tak jestli už to lítalo a křivku plynu si neměnil, měl by být problém asi tam co psal dudaj.Jestli poklesly otáčky natolik že to sotva letí ať už z jakékoli příčiny tak bys ten rozdíl ale měl slyšet.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 01.10.2015 20:13 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
mraky píše: baterka je nová a nabitá, jak jsem již psal zkusím tu křivku plynu a když né budu muset řešit bud regulátor nebo motor... Bohužel se příspěvky neřaděj za sebou správně- takže pokud ti to lítalo na tohle nastavení, opravdu bych proměřil tu baterku. Může být dost rozdíl co ti dala předchozí a současná. ta křivka plynu - máš přepínání plynů ? měnils nějaké nastavení od posledního lítání ? Přidat můžeš na křivce vždy, pokud nejsi na maximu, ale stačí přepnout na druhý plyn. Nevím jak to máš udělané.
|
|
Nahoru |
|
|
mraky
|
Napsal: pát 02.10.2015 19:23 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 28.1.2011 Příspěvky: 126 Bydliště: liberecko, Jablonec nad Nisou
Blog: Zobrazit blog (3)
|
tak dens jsem upravil křivku plynu, zkontroloval jsem i kolektiv, takže tady je to ok, zkusil jsem i jinou baterku( úplně nová, dnes sem s ní lítal poprvý, je to foxy 3s1, 2,6A) vrtulník s ní lítal na plný plyn asi 2,5 metru vysoko, asi 2 minuty, a pak šel k zemi, zdá se mi nepravděpodobné že by obě baterky byl vadné (včetně těch předchozích), takže bych to viděl na regl nebo motor, otázkou je jak poznat co je vadné? nemám žádný měřák, krom elektrikářskýho, a taky nevím jestli může jet regulátor bez zapojeného motoru..
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: pát 02.10.2015 19:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
mraky píše: ... a taky nevím jestli může jet regulátor bez zapojeného motoru.. To by mě zajímalo, co by na tom regulátoru "jelo" . Pokud máš ten "elektrikářský" měřák (a je to nějaký multimetr), změř napětí na baterii při plném tahu motoru (vrtulník v ruce). Pokud má i ampérmetr (min. do 20A) změř i proud při max. zátěži.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pát 02.10.2015 20:16 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
je to celý divný. studený spoj bych asi vyloučil, baterky jsou vybité rychle, takže ta ztracená energie by se někde musela projevit. Kdyby byl zkrat v motoru, extrémě by se hřál a to samé u reglu. kolik potom do těch baterek dobíjíš ? dala by se z toho taky odvodit ta spotřeba. Je potřeba zjistit kolik to baští. Jakou kapacitu baterií používáš ? To je těch 2,6 Ah ? ještě jedna věc může ovlivnit výkon - pastorek moc těsně u ozubeného kola, nebo nějaké jiné výrazné tření.
jak píše Svejk pokud ty baterky při plném výkonu udrží napětí 3,5 - 3,6 V na článek jsou v pořádku. 3,4 je dostatečné a pokud dají míň jsou pro helinu špatné.
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: pát 02.10.2015 20:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
I rok staré 3s 2,2 Ah dají ve 450 s přehledem přes 6 minut lítání. Něco tam máš špatně. Jak bylo psáno, máš patřičnou vůli mezi pastorkem motoru a ozubeným kolem? Pokud máš řemínek, není příliš našponovaný? Když rukou roztočíš rotor, dotáčí se pozvolna? Pokud je vše OK, tak pak snad vadný regl/motor. To by ale musel být regl fakt horký. Měřils napětí aku před startem a po přistání?
|
|
Nahoru |
|
|
Bozha
|
Napsal: sob 03.10.2015 11:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.8.2012 Příspěvky: 793 Bydliště: Praha 4/12
|
Řešil bych to zapůjčením nějakého reglu s logováním (např. Castle), věřím že v okolí bude někdo kdo ho bude ochoten na den půjčit. Na grafech bude rychle vidět, co se děje.
|
|
Nahoru |
|
|
Luboš62
|
Napsal: ned 04.10.2015 0:03 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.3.2012 Příspěvky: 26 Bydliště: Kladno
|
Měřils otáčky rotoru? Mě to kdysi dělala prokluzující volnoběžka...
_________________ HCP100S, CONDOR EVO4, Laser lite EPP, LOOP, Mýtus 2500, Taranis
|
|
Nahoru |
|
|
mraky
|
Napsal: pon 05.10.2015 22:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 28.1.2011 Příspěvky: 126 Bydliště: liberecko, Jablonec nad Nisou
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Vůli mezi pastorkem a motorem bych neměl mít, to jsem vyřešil tak ,že jsem na ose zbrousil hranu aby to ten šnek líp držel a neprotáčel se pastorek. Dneska jsem nabil baterku a šel jsem měřit napětí jakože za letu( onen vrtulník v ruce, sundal jsem listy), na začátku tam bylo 12,6V, a po v průběhu jedne minuty to kleslo na 12V a další 2 minuty se to točilo kolem těch 12ti voltů, pak jsem to vypnul. Podle poslechu jsem neměl dojem že by mi klesaly otáčky. Jinak taky jsem pořádně připájel konektor od reglu, nezdál se mi moc, zítra to jdu znovu zkusit naostro, tak uvidíme..
|
|
Nahoru |
|
|
mraky
|
Napsal: pon 05.10.2015 22:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 28.1.2011 Příspěvky: 126 Bydliště: liberecko, Jablonec nad Nisou
Blog: Zobrazit blog (3)
|
otáčky motoru nemám jak měřit a jinak mám ještě minititana a teoreticky bych moh na chvílí vyměnit ty regulátory...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|