Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 07.04.2017 13:11 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
Vrtulnik, vdaka svojej vahy (710g), ma vyborne letove vlastnosti! :lol:
Příloha:
KDS Q 2.jpg
KDS Q 2.jpg [ 33.97 KiB | Zobrazeno 787 krát ]

Příloha:
KDS Q 5.jpg
KDS Q 5.jpg [ 68.48 KiB | Zobrazeno 814 krát ]

Tak sa da skratit prepojovaci kabel satelitu; odrezat, vyrezat z toho, pospajkovat jednotlive droty v roznej vzdialenosti, zaizolovat ich netreba. :D
Příloha:
data.jpg
data.jpg [ 68.08 KiB | Zobrazeno 814 krát ]

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 10:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
Příloha:
KDS Q 4.jpg
KDS Q 4.jpg [ 92.74 KiB | Zobrazeno 765 krát ]

Preco som namontoval vsetko, co sa len dalo, na pravu stranu vrtulnika? Servo vyskovky, vrtulkove servo, regulator a tu jednu podperu chvostovej trubky? No aby prava strana bola trosku tazsia! :lol: Chvostova vrtulka tlaci helinu troska do lava a ta mierna nadvaha na pravej strane taha heli trosku do prava aj pri nuloveho uhla kridelka, tak je vlastne heli v rovnovahe pri visenia, neplava sa teda do lava, to plati aj v inverte!

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne pon 17.04.2017 10:43, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 16.04.2017 17:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.2011
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
to je pěkná hovadina cos napsal, sorry jako :D

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.04.2017 10:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
seltino píše:
to je pěkná hovadina cos napsal, sorry jako :D


To jo! Urcite! :lol:

Ale ved sa len pozrite, co napisal "helipali" a co napisal "seltino". Hovori to za seba, vzdy sa pise o seba.



Vrtulnik visi na jednej mieste, lebo to vypackujes a nie preto, lebo tam mas pri visenia nulovy uhol cykliky, respektive kridelka, a s tym som povedal vsetko. ... To predsa nie je tvoje 'pekne slovo', ked sa snazim nieco optimalizovat a to sem napisat. A take slova mi nepis, take slova na forum nepouzivaj, seltino :oops: ! ... Preco? Lebo niekto ti odpoveda este hrubsie, a je na to este aj viac dovodov.


Napisem kvoli vam, ako som prisiel na to, ze je dobre mat trosku nadvahy na pravej strane heliny. :D

Mal som nastaveny nulovy uhol cykliky a obe strany vrtasa v rovnovahe a urobil som "autotrim", V-bar ma tu funkciu. No V-bar naklonil cykliku troska do prava, pridal teda trim do prava. Bolo to v pohode, vrtulnik visel vo vzduchu, ako ma, ale vzdy, kedy som prevratil heli na chrbat, musel som packovat hned do lava! A na chrbat heli uz nevisel tak "v pohode". Funkcia "autotrim" je na nic!! Treba nastavit cykliku tak, aby mal v zakladnej polohe presne nulovy uhol a je dobre mat trosku nadvahy na pravej strane heliny, o tom uz mozeme debatovat, ze aku nadvahu, no urcite nie privelku.

Tak, ze prava strana je troska tazsia, helina je o vlasok poslusnejsia, no nevisi, ani nelieta sam od seba :lol:, je potrebne sikovne packovat aj nadalej, samozrejme. A mozem najst aj kompromis s tymi (medzi nimy moze byt aj seltino), ktore tvrdia, ze prava a lava strana heliny musi mat rovnaku vahu, musi byt v rovnovahe. : Vrtulnik treba poskladat bud tak, aby mal obe strany rovnake tazke, alebo na vrtase s pravotocivym rotorom, moze byt prava strana troska tazsia, no lava v ziadnom pripade. :)

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.04.2017 21:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.2011
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
promiň i ale na podruhé to musím hodnotit stejně, slovo hovadina je v tomto případě zcela na místě. Je fajn že tomu věříš to je jedna věc, ale krmit tím jiné opravdu nemusíš, někdo kdo začíná by to mohl vzít vážně :)
A proto všichni konstruktéři a špičkoví piloti kteří o věci něco vědí doporučují dávat vše na pravý bok vrtulníku.......
Pokud by té hmotnosti na pravé straně bylo málo, skákni do pneuservisu mohli by ti pomoci....


Přílohy:
olovo.jpg
olovo.jpg [ 35.7 KiB | Zobrazeno 657 krát ]

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 17.04.2017 21:52 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4749
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Hohóóó, to už jsou zase vánoce, že se objevují tyhle pohádky na veřejnosti?

Helipali, já bych termín "hovadiny" ve smyslu dané argumentace považoval za docela adekvátní technický termín. Na rozdíl, například, od brutálního nepochopení toho, k čemu slouží funkce auto trim u vbaru (doporučím studium manuálu na vstabi.info). Autotrim je fajn funkce, ale slouží k něčemu jinému, než si zjevně myslíš ;) Rozhodně není, jak píšeš, "na nic" - to je pěkná hovadina :D

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 8:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
Mam vas rad, s nikym sa pohadat nechcem. Aspon ste nieco sem napisali, vsak ta temata uz vypadala, ako blog. :D

"hovadina" nie je az take velmi skarede slovo, no ani nevedie k vybudovaniu pekneho sveta. Ked chces sa dostat do pekneho sveta, nemozes pouzivat skarede slova. Ked neodhodis odpadky na ulici, dostanes sa do cisteho sveta. Ty sa tam dostanes aj napriek tomu, ked ostatne zaspinia ulicu.

Staci sa o tom len pouvazovat, ako tlaci vrtulka helinu na bok v normale a v inverte. Nic ine netreba, len troska pouvazovat. ... Co sa tyka "autotrim", da sa okoloho toho vsetko prestudovat, alebo da sa to "len" urobit, a pouvazovat nad tym, co sa zmenilo po pouziti "autotrim", co som ziskal, alebo neziskal po pouziti funkcii "autotrim".



No nechcem mat pravdu v nicom! Nechcem mat to, co nemozem mat. Nech maju pravdu vsetcia, len ja nie!! A mam zlaty pokoj. :D .............. Hm. To je ten dokonaly kompromis. A nepotrebujem k tomu druheho . . .

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne úte 18.04.2017 9:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 9:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.2011
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
Chtelo by to spis v tvem pripade pouvazovat na co tam ta vyrovnavaci vrtulka hlavniho rotoru vlastne je. Ve visu vrtulka pusobi jen takovou silou aby vyrovnala silu zpusobenou otacenim hl. Rotoru a je jedno jestli je helina v invertu nebo normalne. Situace se meni pouze pri otaceni ocasu kolem sve osy kde vrtulka bud taha vic aby prekonala silu vzniklou otacenim rotoru, nebo mene ci na opacnou stranu v zavislosti na rychlosti a smeru rotace kterou potrebujeme.
U dvourotoru je to vicemene stejne, tam se sily rotoru vyrovnavaji tim ze se kazdy z rotoru otaci v opacnem smeru, tim se pri stejnych otackach sily vyrovnaji, a helina se otaci kolem sve osy za pomoci zmeny otacek jednotlivych rotoru...

Takze opravdu neni potreba potreba na kterykoliv bok heliny neco veset, nebo z druhe strany ocasni trubky sundavat vzperu, protoze dve vzpery na tom ocasu maji nejakou funkci, jedna uz ne......

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 9:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
seltino píše:
Takze opravdu neni potreba potreba na kterykoliv bok heliny neco veset, nebo z druhe strany ocasni trubky sundavat vzperu, protoze dve vzpery na tom ocasu maji nejakou funkci, jedna uz ne......


No vidis seltino, pochopit sa navzajom nie je predsa lahke! Tu vzperu mam tam jednu z ineho dovodu! Chcel som znizit vahu vrtasa, co najviac, preto som vysporil tu vzperu a nie preto, aby som mal na pravej strane nadvahu! Inac ta jedna vzpera musi ist na pravu stranu, aby bola viac namahana na tah. ... A predstav si, bez vzpery to sa neda, rozkmita sa chvostova trubka, vzpera je dolezita! A to je zaujimave, ze ta jedna vzpera, aspon v tom pripade odlahceneho KDSQ; dokonale splni svoju ulohu!



Paci sa mi tvoj odpoved, aj do predu! :lol: :lol: :lol:

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne úte 18.04.2017 9:56, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 9:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.2011
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
podle toho co jsi ted napsal o té vzpěře se obávám že jsi nepochopil vůbec nic......... :?

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 11:03 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4749
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Hele, ono je to vcelku jednoduchý. Jedna varianta je žít v krásném světě plném new age ptákovin typu:

helipali píše:
Staci sa o tom len pouvazovat, ako tlaci vrtulka helinu na bok v normale a v inverte. Nic ine netreba, len troska pouvazovat. ... Co sa tyka "autotrim", da sa okoloho toho vsetko prestudovat, alebo da sa to "len" urobit, a pouvazovat nad tym, co sa zmenilo po pouziti "autotrim", co som ziskal, alebo neziskal po pouziti funkcii "autotrim".

Třeba dinosauři to tak dělali. Jedni se v klídku cpali trávou a druzí se v klídku cpali těma prvníma dinosaurama. Ani jedni z nich se třeba nějak vážně nezabývali fyzikou a orbitální mechanikou a tak žili na "pěkném světě" a fakt neměli páru, že je trefil asteroid a proč vlastně všichni jejich kámoši a žrádlo chcípli. A pak chcípli taky. Všichni. Úplně normálně. Bez ohledu na to, jestli odhazovali odpadky. A už vůbec nechcípli hezky. Úspěšnost celé téhle strategie celkem slušně vystihuje tenhle reprezentativní obrázek stavu dinosauří populace v 21.století:
Obrázek

Pro mě možná přijatelnější je varianta světa, který sice není úplně krásný, ale aspoň rozumím tomu, že když Zemi trefí šutr z vesmíru o průměru půl kilometru, mám před sebou fakt blbej den :D

Vztah celé téhle úvahy k tvému postupu? Jednoduché... Chápání světa typu "Nic ine netreba, len troska pouvazovat." prostě nefunguje v případech, kdy tvá úvaha o světě vychází z absolutně neplatných vstupů ;)

Třeba ten autotrim. Ten tam není pro to, co si myslíš, že tam je. On tam ve skutečnosti je proto, aby vyřešil to, co ty děláš špatně. Například to, že dáš baterku trochu moc dopředu a posune se ti těžiště. Nebo taky pro případ, že naplácáš veškerou elektroniku na jednu stranu vrtulníku a těžiště bude zase mimo, jen příčně. Jen na okraj, to, co se změnilo použitím autotrimu v životě na zemi nepoznáš i kdybys na to šel s mikroskopem. Tak to zkrátka nefunguje.

Pokud jde o lepení věcí na jednu stranu abys jako kompenzoval vrtulku, opět máš problém. Tohle by teoreticky mohlo fungovat u vrtunlíku s mechanickou stabilizací (aneb pádlová mechanika), ale rozhodně to nedává smysl u bezpádla, kde absolutní poloha tu jednotku vůbec nezajímá. Naopak ji zajímají úhlové rychlosti a těm ani kilová činka nalepená na rámu nepomůže. Prostě to musíš odřídit.

Pokud jde o tu vzpěru z jedné strany: hodně štěstí, až tohle zkusíš na velké helině. Ono už je dost velký divadlo, když se ti na jedné staně náhodou povolí šroub :mrgreen:

A možná ti dlužím malou omluvu za ten tón, ve kterým tohle píšu. Ono to není ani tak o tom tu tvou teorii rozstřílet. Jde spíš o to, aby to náhodou nějaký nezkušený nováček nezkoušel v praxi...

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 12:26 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4407
Bydliště: Brno
Obrázky: 8
Helipali, to, co jsi výše napsal tak nějak napovídá, že máš značné mezery ve znalostech aerodynamiky a mechaniky letu vrtulniku. Možná by to až tak nevadilo, kdyby jsi se držel zavedených modelářských zvyklostí a postupoval podle návodů. Ušetříš si spoustu zbytečných debat. Navíc se nějak zdráháš přijmout i dobře míněné rady Bauího a Seltina. Oba dva tomu dost rozumí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 13:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 327
Co sa tyka tych vzper chvostovej trubky, nie je to velka veda seltinku. :D Vzpery, alebo podpery chvostovej trubky sluzia na vystuzenie, na upevnenie, na podperu chvostovej trubky, maju to v nazve. :lol:

Vacsina vrtulnikov nema dostatocne pevnu chvostovu trubku a potrebuje podperu. Dava sa to z oboch stran, kvoly vacsej pevnosti, ale aj a kvoli symetrickeho vzhladu. No niekedy moze stacit aj jedna podpera. A niekedy vrtas ma taku pevnu chvostovu trubku a take pevne uchytenie chvostovej trubky v ramu, ze vzpery vobec nepotrebuje! Taky je napriklad Protos380.


Baui, ked sa srob, alebo skrutka povoli na jednej podpery, vtedy je lepsie mat dve vzpery, samozrejme! A nenapisal si mi ziadnu novinku o "autotrim". O dinosaurov, ano.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne úte 18.04.2017 13:57, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 13:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.2011
Příspěvky: 2615
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
Tady je asi veškerá debata zbytečná..... No Helipali, doufám že v zájmu zachování progressu lidstva používáš při souloži kondomy......

_________________
Miniprotos, Protos,Goblin 500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.04.2017 14:05 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4749
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Tak si to rozeberme po taktech a hezky do rytmu:
helipali píše:
Vacsina vrtulnikov nema dostatocne pevnu chvostovu trubku a potrebuje podperu.
Rozhodně ne většina. Není pravda.
helipali píše:
Dava sa to z oboch stran, kvoly vacsej pevnosti...
Heuréka!
helipali píše:
...ale aj a kvoli symetrickeho vzhladu.
Blbost. Není pravda.
helipali píše:
No niekedy moze stacit aj jedna podpera.
Obvykle do následujícího pádu.
helipali píše:
A niekedy vrtas ma taku pevnu chvostovu trubku a take pevne uchytenie chvostovej trubky v ramu, ze vzpery vobec nepotrebuje! Taky je napriklad Protos 380.
Tomu se říká rozhodnutí konstruktéra. Jenže tyhle rozhodnutí nejsou hoeopatie a dělají se trochu jinak, než že si rozpustím mouchu v hektolitru alkoholu a prohlásím ji za lék na všechno od chřipky po rozbitou hlavu.

Výsledek nevhodně zpevněné ocasní trubky jde docela dobře poznat při reverzovaných piruetách a agresivnejších prvcích v podélné ose. Až se tyhle srandy začneš učit, poznáš výsledky téhel inovace na fakturách za nový listy ;)

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz