Autor |
Zpráva |
dagx
|
Napsal: ned 17.06.2012 23:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
T-rex 450 SE V2,gy401,savox 0253.Při plné směrovce vpravo se vrtulník točí jako blázen.Do plné vlevo se mu moc nechce.Vypadá to jako by to tak na vteřinu překonávalo nějaký odpor,až pak se rozjede.Ty piruety naplno jsem zkusil až potom co jsem začal zkoušet piroflip rozdělený na dvě části(jen takový pomalý,táhlý) a ocas se na chvíli zastavoval.Ne vždy ale těžko se pak zkouší něco nového.Na druhou stranu by asi šel bez problémů,tam ho ale zatím neumím.Jinak to lítá dobře takže mechanický problém to asi nebude.Nevím kde hledat příčinu.Servo není nejrychlejší ale to na to snad nemá vliv ne?Je snad málo silné?Páka na něm je dlouhá 12mm.Pomůže zkrácení?
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Screwball671
|
Napsal: ned 17.06.2012 23:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
dagx píše: T-rex 450 SE V2,gy401,savox 0253.Při plné směrovce vpravo se vrtulník točí jako blázen.Do plné vlevo se mu moc nechce.Vypadá to jako by to tak na vteřinu překonávalo nějaký odpor,až pak se rozjede.Ty piruety naplno jsem zkusil až potom co jsem začal zkoušet piroflip rozdělený na dvě části(jen takový pomalý,táhlý) a ocas se na chvíli zastavoval.Ne vždy ale těžko se pak zkouší něco nového.Na druhou stranu by asi šel bez problémů,tam ho ale zatím neumím.Jinak to lítá dobře takže mechanický problém to asi nebude.Nevím kde hledat příčinu.Servo není nejrychlejší ale to na to snad nemá vliv ne?Je snad málo silné?Páka na něm je dlouhá 12mm.Pomůže zkrácení? Já jsem měl ten samej setup až na gyro GP 750, Savox 0253 podle mě není moc vhodné vrtulkové servo ale spíše na cykliku. Vyměnil jsem za rychlejší a silnějsí Savox SH 1357, dále jsem prodloužil dráhu smykáta propilováním plošky pro červík na hřídelce a posunutím unašeče vrtulky tak o 1,5mm směrem ven po hřídelce. Problém je odstraněn a piruety jsou stejně rychlé na obě strany.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
Naposledy upravil Screwball671 dne ned 17.06.2012 23:53, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
DaveLister
|
Napsal: ned 17.06.2012 23:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.9.2009 Příspěvky: 1156 Bydliště: Kadaň/Praha
|
Nastavoval si neutral smykatka v normal rezimu? Jesli ne tak bych to zkusil.
_________________ Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: pon 18.06.2012 0:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Ano v normalu.Ocas drží dobře.Jen při těch náročnějších otočkách nestíhá. Takže slabé servo.Hm to nemám moc radost.Ale dík.Pokud už nikdo jiný neporadí tak ho zkusím.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
kolaCZek
|
Napsal: pon 18.06.2012 0:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 1417 Bydliště: Bořanovice
|
dagx: Pri rychlem letu vpred mi MiniProtos se ZYXem taky neudela piruetu. A pry je to bezpadlem. Tak jestli za to u tebe taky nemuze gyro...
_________________ SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit Spektrum DX8, PhoenixRC
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: pon 18.06.2012 1:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
Na mě tedy ten Savox 0253 moc dojem neudělal (zase jsem si nechal poradit), při větru nebo pádu po ocase to bylo takový gumový, někdy i při visu na boční vítr, nejhorší byl ale pád v piruetě, tam to totálně nedrželo rychlost rotace, pořád jsem to ladil na gyru a vysílačce ale nic nepomohlo, po výměne za SH 1357 to je super, ještě tedy je dobré aby měla vrtulka stejný střih na obě strany na koncích limitů.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
chastra
|
Napsal: pon 18.06.2012 8:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 973 Bydliště: P 156 -ZBR, ČR
|
Screwball671 píše: ... ještě tedy je dobré aby měla vrtulka stejný střih na obě strany na koncích limitů. To si nemyslím, protože se stejným střihem na obě stany budeš na jednu stranu pomalejší než na druhou. Nezapomínej, že vrtulka tam je kuli kompenzaci kroutícího momentu od hlavního rotoru. Pod pojmem střih si představuju stejný úhel náběhu vrtulky na obě strany nebo je to jinak?
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 18.06.2012 8:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Servo 1357, paka 10mm ( da se i 8mm ). Otocit unacece tak, aby jsi mel hlavy sroubu co drzi listy zevnitr. Smerem ke smerovce. Pak to bude fungovat.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: pon 18.06.2012 9:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
chastra píše: Screwball671 píše: ... ještě tedy je dobré aby měla vrtulka stejný střih na obě strany na koncích limitů. To si nemyslím, protože se stejným střihem na obě stany budeš na jednu stranu pomalejší než na druhou. Nezapomínej, že vrtulka tam je kuli kompenzaci kroutícího momentu od hlavního rotoru. Pod pojmem střih si představuju stejný úhel náběhu vrtulky na obě strany nebo je to jinak? No jo to máš pravdu, jenže když jsem to namontoval bez úprav, tak směrem k trubce je střih podstatně větší, tedy tam kde vlastně vrtulka pouští ocas po směru krouťáku od rotoru, takže jsem musel unašeč posunout ven abych to kompenzoval a měla alespoň stejný střih i směrem od trubky, kdy vlastně vrtulka tlačí proti krouťáku od rotoru.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 18.06.2012 9:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Vrtulka nemá mít stejný střih na obě strany. To by byl nesmysl. Správně je to tak, že v poloze "neutrálu" vrtulky, tedy se střihem odpovídajícím ustálenému visu, má být smykátko uprostřed dráhy aby pak chodilo vzhledem k této poloze na obě strany stejně. U TrexPro je to v manuálu špatně a při smykátku uprostřed stříhá vrtulka přesně na opačnou stranu. Vyřešit to není žádný problém a už jsem to tu popisoval. viewtopic.php?f=104&t=22173&start=357
|
|
Nahoru |
|
|
DaveLister
|
Napsal: pon 18.06.2012 10:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.9.2009 Příspěvky: 1156 Bydliště: Kadaň/Praha
|
ZDZD, pkotatko: On ale má T-rex 450 SE V2, problém s mechanikou vrtulky, kvůli kterému se otáčely gripy má snad až PROčko, né?
_________________ Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: pon 18.06.2012 11:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
Jasně já jsem to tak myslel, že musí mít určitý náběh (pár stupňů) aby v normál módu na nule směrovky, bylo smykátko ve středu dráhy a vrtulník visel bez toho aby se ocas někam stáčel a od této polohy stejný střih na obě strany, přišlo mi to samozřejmý. Upřímně, je to v tý nule potřeba jen pár stupňů.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 18.06.2012 12:14 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
DaveLister píše: ZDZD, pkotatko: On ale má T-rex 450 SE V2, problém s mechanikou vrtulky, kvůli kterému se otáčely gripy má snad až PROčko, né? To jo. Ale šlo o to, aby jsme si ujednotili kdy a ve kterém místě má smykátko.
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: pon 18.06.2012 16:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Dík všem.Ve visu mám smykátko uprostřed dráhy takže u mé verze je to v pořádku.Na tu stranu kam nemá sílu je tedy potřeba trochu větší než na druhou když ještě překonává odpor hl.rotoru(nebo jak to napsat).Dám tam ten SH-1357 a uvidím.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: pon 18.06.2012 22:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
DaveLister píše: ZDZD, pkotatko: On ale má T-rex 450 SE V2, problém s mechanikou vrtulky, kvůli kterému se otáčely gripy má snad až PROčko, né? no nevim, ja som mal V2 aj ked copterx, ale problem bol rovnaky ako na PROcku. Cize ako pise pkotatko, otocit gripy, a skratit paku, tiez mam 8 alebo 7mm, ale najvecsi problem pri tychto prvkoch je slabe servo. Na bezne polietanie staci micro ale na toto uz treba vymenit za mini. Da sa to overit aj s vrtulnickom v ruke. Zhodit hlavne listy, vrtulkove nechat a roztocit. Do jednej strany pojde ovela lahsie pretlacit chvost rukou. Ak je to servo dost silne a smykatko kam ist, tak to bude drzat do oboch stran celkom solidne a zhruba rovnako.
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|