Switch to full style
Vrtulníky do velikosti 450
Odeslat odpověď

HK450 - slaba serva cykliky?

úte 22.04.2014 20:29

Uz nekolikrat sem si vsimnul obcasneho divneho chovani moji poletuchy HK450GT SE v.2.

Listy lehky uhliky 3D (23g), lehka padla z MT, tvrdsi gumy v hlave 80Sh. Zene to Scorpion HKII2221-8 3595kV a spolecne se 4S A123 to toci a governorem drzi 3000rpm na rotoru bez problemu. Serva cykliky jsou v podstate z nouze HK939MG analogy, jsou pomale ale mely by mit 2,5kg a na to moje maketove letani moc rychlost nepotrebuju.

Uz se mi ale podruhe stalo, ze vrtulnik reagoval na cykliku jako s brutanim expem. Taham za kniple a ono nic, pritahnu zdibec vic a nic, pritahnu jeste a pak prudce zabere. Reaguje tak jak cyklika tak i zmena uhlu nabehu. Poprve sem mel dojem ze mi to z nejasnych duvodu delal active freewheeling na YEP40A reglu, protoze po vypnuti to zmizelo.
O vikendu sem delal jeden let v celkem silnem vetru a nevsiml sem si problemu. Druhy let opet tohle chovani a je to dost neprijemne. Zacal sem za to naschval poradne tahat a nejak to prestalo.

Heli je celkem tezka, letovka je 1kg. Ale protoze nelitam akrobacku, tak se to podle me chova porad stejne dobre na ovladani. Je to celkem zive kdyz je treba.

Mohlo by to byt tim, ze serva jsou proste slaba a neutahnou to ve vetru a jeste pri te letove vaze? Fakt uz nevim. Vim ze to jsou levny serva, a udaje vubec nemusi souhlasit. Uvazoval sem nad TGY306G, ale jsou na HK nedostupna. Co treba Savox SH-0253? Diky za rady k veci. Nak

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

úte 22.04.2014 21:04

Serva to klidně dělat můžou, ale podle mě je to v mechanice. Tohle zní jako vymačkané tlumící gumy, špatně sesazené axiály a nebo zrušená radiální ložiska v hlavě...

1kg je u kopie Rexe celkem v normě, tam bych příčinu nehledal. Samozřejmě můžeš zkusit zvednout otáčky někam ke 3500rpm a pokud by to bylo v tomhle, měl by problém zmizet.

AFW na reglu s tím nemá nic společného, tuhle funkci nech zapnutou.

TGY-306G jsou celkem povedené klony, zatím se mi je nepodařilo na cyklice upéct ani strhat. Savoxy 0253 bych asi nebral, ty plastové převody moc nevydrží. To raději SH-0257MG.

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

úte 22.04.2014 21:16

Aha dobry napad. Mrknu na gumy, kdyz tak mam nove nahradni a proverim axialni loziska jestli nemaji vytlacene polohy nebo nedrhnou. Slozene je mam dobre. Nak

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 8:00

Měl jsem podobný problém u čtyřlistu a bylo to v mechanice hlavy. Při těch otáčkách, tam jsou pěkný síly. Taky se maketově pošupuju, otáčky nevím, ale na baterku 2200mAh 6min a 3300mAh 10min.

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 19:12

Tak sem zjistil ze drhly radialni loziska v gripech. Ne moc ale drhly a pri tech silach co tam vznikaji je to jiste jeste horsi. Axialni loziska byly v poradku, nedrhly. Gumy mi prisly taky v poradku, ale mam jich hromadku v ND tak sem je taky vymenil.

Doma sem vyhrabal starsi loziska Sapporo EZO, jsou bez vuli a nedrhnou. Vycistil sem axialy, promazal a vsechno zase slozil. Letova zkouska snad zitra pokud to vyjde.

Jak je to s vuli gripu na pricne hrideli treba u REXe450 nebo Tarota? Me konce listu muzou chodit nahoru volne asi 10mm. Nak

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 19:31

Tak at zkouska dopadne dobre, dej vedet ;)

Co myslis vuli gripu? Jestli mas na mysli pohyb gripu na hrideli samotne, tak to je spatne. Jediny pohyb listu nahoru a dolu by mel byt zpusobeny pruhybem listu.

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 19:37

Ano mirna vule na pricne hrideli. Takze spatne? Nak

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 19:45

Ta by tam byt nemela, hlava by mela byt pomerne tuha. I kdyby tam drobna vule byla treba v dusledku horsich vyrobnich toleranci at uz hridele nebo lozisek, mela by se castecne vymezit tlumicimi gumami.

Co si vzpominam, tak i ma HK-450Pro na podobne vule trpela a ta hlava letela pomerne brzo z domu cela. Tarot to ma okopirovane lip, pripadne origos Align.

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 19:57

Pricna hridel ma prumer 3,975mm ale kolik maji ty japonska loziska uvnitr to nevim. Loziska jsou do gripu vlepena tam vule neni. V kameni hlavy se pricna hridel nekyve ty gumy to drzi perfektne. Proste cela sestava gripu s lozisky ma mirnou vuli na te hrideli a koncem listu se da kyvat nahoru dolu presne 6mm (na te delce 340mm je to 1,02°). Nak

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 20:01

A nemáš ty axiály opačně?

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 20:07

Mno, navod k REXovi ukazuje, ze prstence axialu maji jine tloustky. Axialy co mam ja, maji oba prstence stejne silne. No teda jeden je 1,00 a druhy 1,01mm. A zadne znacky na nich nejsou. Tak aspon prstenec s kulickami mam otoceny tak jak ma byt. Jsou tam vsechny podlozky co maji byt a do sebe to jde suvne.

Muzu vule na hrideli vymezit L222kou, uz sem to tak jednou delal. Ale nejdriv se ptam jestli je to nutne. Neni to az tak jednoduche, staci malinko vic pridat a setre se to do lozisek. Nak

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 20:13

Spravne slozene axialy znamena ten krouzek s vetsim prumerem otvoru dat dovnitr smerem ke gumam a ten s mensim dat na vnejsi stranu. Rozdil tam bude tak v radu 0,01mm.

Jenze tohle bude asi problem HK, ne lozisek. Kdyz se podivas na tu kontrukci, tak mas z kazde strany axialu radialni loziska, ktera budou mit vuli. Na mem kusu byly prilis velke otvory v gripech, ve kterych pak loziska plavaly.
Naposledy upravil baui dne stř 23.04.2014 20:15, celkově upraveno 1

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 20:14

Aha takze je rozdil v prumeru a ne v tl., tak to sem to spatne pochopil. No nic rozdelam to a omrknu. Nak

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 20:16

Jeste jsem trochu upravil predchozi prispevek po kontrole poznamek...

Re: HK450 - slaba serva cykliky?

stř 23.04.2014 20:41

Kurnik celou dobu co mam vrtulnik nevim jak slozit dobre axialni loziska, sem to ale vul. Jeden prstenec ma prumer 7,98 a druhy 7,79mm. Rozdil je 0,2mm a dal sem ten vetsi dovnitr smerem ke gumam. Vule zmizela.

Toz jeste znova kontrola uhlu listu a zitra letova zkouska. Moc diky vsem za rady. Nak

EDIT: takze vyzkouseno i ve vetru a bez problemu. Rizeni normalni, mozna az zase trosku vic jedovate :D asi ty nove gumy. Nak
Odeslat odpověď