Autor |
Zpráva |
agy
|
Napsal: pon 01.12.2014 17:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 21.8.2012 Příspěvky: 136 Bydliště: Příbor
|
To samé mi dělaly ty černožluté laminátové listy v nule OK zavísení stopa rozhozená.Výměna listů a stopa OK.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Filot
|
Napsal: pon 01.12.2014 19:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2009 Příspěvky: 200 Bydliště: Oleško
|
Ok, díky všem za rady, koupím kvalitní listy a mělo by to být v pořádku. pkotatko píše: Pokud pri roztoceni s nulovym nabehem je stopa v poradku a meni se treba ve visu, tak je to listy. Jednoznacne. Kazdy list je jinak tuhy a v zatezi se jinak prohne. Uz to, ze jsi je musel hodne dovazovat neni uplne dobre. Predpokladam, ze jsi je dovazoval jak se ma. Najit teziste listu, dovazit aby oba listy mely teziste stejne daleko a pak dovazit oba listy stejne uz jen pridavanim vahy do teziste. Jo, nejdřív jsem vyvážil aby měli stejně těžiště a pak na vyvažovačce dovažovat v těžišti. Teď jsem si zvážil hmotnost dovážení a bylo to celkem 2,49 g. To je teda extrémně hodně.
_________________ Somethin Extra, Multiplex Extra 330, SU-29 - 2,2m, F3K ISIS
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: úte 02.12.2014 17:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
pkotatko píše: ...Takze je dobre si otacky zmerit, ujasnit si kolik tak asi chces tocit a pak si zpocitat odpovidajici prevodovy pomer. Letovy cas je primo umerny otackam rotoru. Letat vysoke otacky, ktere nejsi zatim schopen vyuzit je nesmysl. Helina ma viset nad pulkou drahy kniplu. To je v poradku. V pulce budes mit nejspise nulovy nabeh. Pro vis potrebujes cca 5 stupnu, tak si promitni kolik mas nastavem maximalni uhel a z toho ti vyjde, pri jake poloze budes priblizne viset. Pro let ti pak staci i men si nabeh protoze cast vztlaku je produkovna doprednou rychlosti. Kolik ti po doletani zbyva v baterkach ? Pokud je vybijis moc, mohla by to byt pricina jejich ohrivani. Melo by v nich zbyvat po doletani cca 20% kapacity. Jinak je dost nicis. Mám v tabletu nějaké koupené aplikace na měření otáček, ale pokaždé jsem jej úspěšně zapomněl doma, takže otáčky nevím. Lítám tak, aby to netočilo zbytečně moc, ale tak, aby to bylo jakž takž svižné. Mám i aplikaci na výpočet otáček podle převodů, napětí aku atd. Snažím se, aby v baterkách zbylo po odpočinutí těch 3,7V na článek. Dřív jsem používal pípák, v koptéře jsem sledoval napětí na OSD (luxusní), teď lítám na čas. V HK 450 mám na křivce plynu v Idle 2 jen 50-55% a dá mi to jen 6 - 7 minut lítání. V Rexovi 500 mám v Idle 2 80 % (rovná křivka, motor Kontronik) na ty samé aku spojené sériově (3S 2,2Ah) mi to dá max 5,5 minuty. Akorát musím dodat, že jsem měrku úhlu náběhu listů použil až při opravě po prvním crashi. Jinak jsem to měl složené a nastavené od oka, to samé na té bazarové 500. Přitom to ale lítalo OK. Jediné, co mě zajímá je to, proč se to při nízkých otáčkách rotoru mírně kolíbe zepředu dozadu. Mohla by to dělat swash deska, která by nebyla vyrovnaná? Je zvláštní, že to HK po druhém crashi tohle už nedělá, přestože jsem zkoušel viset i na pár otáčkách. To jsem ale desku vyrovnával nejpečlivěji (komplet rotorová hlava dole a je holá hřídel) pomocí imbusu na magnetu. Jinak jsem to dělával jen pomocí kousku stahovací pásky na hřídeli. Kvůli tomu kolíbání musím mít na té 500 vyšší otáčky...
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 02.12.2014 17:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Ma to co do cineni s tvrdosti tlumeni hlavy rotoru. Pokud je tlumeni tvrdsi, coz bezne byva, tak se helina pri nizkych otackach zacne jakoby houpat pres vyskovku. Se srovnanim desky cykliky to nema nic spolecneho. Je to vcelku bezny jev. Mohou to ovlivnit i listy, jejich tvrdost. Mekci list tu hranici posune nize. Ono tam hraje roli asi i vice faktoru jako teziste a vaha listu atd, ale nejpodstatnejsi je to tlumeni a tvrdost listu. Mas dve moznosti. Bud jednoduse zvysit otacky nad hranici houpani, nebo resit mekci gumy na pricne hrideli. Tedy pokud to neni DFC hlava.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: úte 02.12.2014 18:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Obě heli jsou pádlovky. Na HK jsem používal vždy obyčejné základní listy za pár korun, ale asi mám štěstí - pokaždé stopa jak víno. Od doby, co používám měrku, tak je tak už od seřízení. Na 500 mám pořád nedotčené tvrdé prkna Curtis Youngblood. Je fakt, že doporučené aku na 500 ESP je 6S 2,6 Ah a já používám 2 lehké 2,2 tak to může být i lehkým rozhozením těžiště. Je to škoda, že nemůžu ubrat otáček, protože takto to ty baterky žere před očima. Na HK jsem i trochu víc povoloval řemínek, ale letovému času to moc nepomohlo. Na 500 je kardan, takže se rotor dotáčí půl hodiny (přeháním), ale od bývalého majitele (jinak pečlivého) seřízené je na můj vkus mezi motorovým pastorkem a převodovým kolem prakticky bez vůle, takže to může mít asi tím odporem dost vliv na spotřebu aku. Tak to ještě můžu doladit. Jinak dík za rady a tipy.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 04.12.2014 9:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Marek_Km píše: Obě heli jsou pádlovky. Na HK jsem používal vždy obyčejné základní listy za pár korun, ale asi mám štěstí - pokaždé stopa jak víno. Od doby, co používám měrku, tak je tak už od seřízení. Na 500 mám pořád nedotčené tvrdé prkna Curtis Youngblood. ...... To jsi asi ještě nezkusil Championy nebo Rapidy pak bys o prknech mluvil v úplně jiném světle A zrovna listy od Curtise považuju za dost povedené a zrovna tohle klování trexe 500 dost omezovali. Oni jsou těžší, a ty tvrdší gumy v hlavě přinutí dřív pracovat. Omezovali to v případě, že ty gumy na příčné hřídeli jak píše Petr, byli příliš tvrdé. Takové ty črné. No ale ono tohle klování může mít taky příčinu v tom, když ty gumy ztratí nějakou z vlastností materiálu. A příčiny můžou bejt dvě až tři. 1) je to po ráně a ta guma je vymačkalá a poškozená 2) ty gumy v hlavě jsou již dlouho a guma buť ztvrdla a nebo změnila nějakou svoji vlastnost 3) lítalo se s tím opravdu tvrdě a ty gumy jsou vymačkané provozem takže jestli to jednu z výše popsaných teorí splňuje, kup buď nové gumy a lítej dál, a nebo jestli ne, kup měkčí ( šedé ) a taky lítej dál.
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: čtv 04.12.2014 16:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Jj, havarovaný údajně nebyl. Předchozí majitel byl pracovně vytížený, a přestože měl vrťasů prý víc, tak tohoto asi jen vytunil a nechal být. Proto taky ty 2 baterky, které jsem k němu dostal, dopadly tak, jak dopadly. Nedaly se dobít do plna, přehřívaly se a po tom, co mi málem jedna pšoukla - popisováno viewtopic.php?f=105&t=34494&start=1005 tak jsem přestal používat i tu druhou a teď jen poletuju 2 v sérii. No abych to dopověděl, chudák vrťas byl opravdu brutálně zaprášený, nejspíš pár let nelítal. Proto by tomu odpovídalo to, že má ty gumy v háji. No, asi zkusím vyměnit. Abych nebyl OT, tak je fakt zajímavé, že na tom HK i to teď fakt nezobe (aktuálně po opravě po 2. crashi) ani při nízkých točkách. Kolegu, co lítá dvě HK 450 a jednoho Rexe 450, to zobání docela vytáčí. Zkusím mu říct, co tady bylo psáno jako důvody, proč se to tak chová. Dík za další rady a tipy. Jsem ve vrťasích začátečník, lítám teprve od začátku září. Předtím jen koptéry a letadélko.
|
|
Nahoru |
|
|
agy
|
Napsal: čtv 04.12.2014 18:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 21.8.2012 Příspěvky: 136 Bydliště: Příbor
|
Jaký máš pastorek na té pětistovce ?
|
|
Nahoru |
|
|
beka
|
Napsal: čtv 04.12.2014 20:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.10.2012 Příspěvky: 603 Bydliště: Praha 6 ČR
|
pkotatko píše: Ma to co do cineni s tvrdosti tlumeni hlavy rotoru. Pokud je tlumeni tvrdsi, coz bezne byva, tak se helina pri nizkych otackach zacne jakoby houpat pres vyskovku. Se srovnanim desky cykliky to nema nic spolecneho. Je to vcelku bezny jev. Mohou to ovlivnit i listy, jejich tvrdost. Mekci list tu hranici posune nize. Ono tam hraje roli asi i vice faktoru jako teziste a vaha listu atd, ale nejpodstatnejsi je to tlumeni a tvrdost listu. Mas dve moznosti. Bud jednoduse zvysit otacky nad hranici houpani, nebo resit mekci gumy na pricne hrideli. Tedy pokud to neni DFC hlava. [quote]Mám na tebe dotaz, trex500 mě také zobal, jelikož mám helicommand tak jsem to srovnal v něm, a to už to je na stupnici do deseti na pětce. Chtěl bych dát větší pastorek abych prodloužil letový čas a co nejvíce snížit otáčky listů.A asi to začne zobat, ale když zvýším hodnotu v helicommandu, nevím co se bude dít, to zvyšování se v HC nedoporučuje, otáčky idle1 85 %, hlava DFC.pomohou měkkčí gumy? nebo se nato mám vykašlat děkuji.
_________________ MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7
|
|
Nahoru |
|
|
kanal
|
Napsal: pon 08.12.2014 22:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.9.2010 Příspěvky: 310 Bydliště: Znojmo ČR
|
Zdravím pánové,mohl by mě někdo poradit kde najít šémátko na složení podložek, ložisek, atd. v gripech u HK 450? Díky k.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 09.12.2014 7:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Mám na tebe dotaz, trex500 mě také zobal, jelikož mám helicommand tak jsem to srovnal v něm, a to už to je na stupnici do deseti na pětce. Chtěl bych dát větší pastorek abych prodloužil letový čas a co nejvíce snížit otáčky listů.A asi to začne zobat, ale když zvýším hodnotu v helicommandu, nevím co se bude dít, to zvyšování se v HC nedoporučuje, otáčky idle1 85 %, hlava DFC.pomohou měkkčí gumy? nebo se nato mám vykašlat děkuji.
Jsme tu OT, ale jeste tohle bych napsal sem aby to bylo ucelene. Ono se to netyka jenom T500, ale helin vseobecne. Vetsim pastorkem otacky nesnizis. Naopak. Pri vetsim pastorku sice k dosazeni stejnych otacek budes moci nastavit nizsi procento ve vysilaci, ale zvysis kroutici moment a tim i spotrebu a snizis letovy cas. Cesta je mensi pastorek. Problem s DFC hlavou je ten, ze je konstruovana celkove na vyssi otacky. Tahle hlava musi byt hodne tvrda, jinak by mohly nastat jine problemy. U DFC v pripade ze by hlava nebyla tvrda se potom pohyb pricne hridele prenasi na tahla od unasecu na desku, coz neni zrovna to co by jsme chteli. Pro zacatecnicke letani rozhodne DFC hlavu nedoporucuji. Nuti cloveka tocit vice nez je pro nej nutne a tim zkracuje letovy cas. Jeji vyhody nema zacatecnik sanci vyuzit. Bezpadlo ano, ale s normalni bezpadlovou hlavou. Ne DFC.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
beka
|
Napsal: úte 09.12.2014 8:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.10.2012 Příspěvky: 603 Bydliště: Praha 6 ČR
|
pkotatko píše: Mám na tebe dotaz, trex500 mě také zobal, jelikož mám helicommand tak jsem to srovnal v něm, a to už to je na stupnici do deseti na pětce. Chtěl bych dát větší pastorek abych prodloužil letový čas a co nejvíce snížit otáčky listů.A asi to začne zobat, ale když zvýším hodnotu v helicommandu, nevím co se bude dít, to zvyšování se v HC nedoporučuje, otáčky idle1 85 %, hlava DFC.pomohou měkkčí gumy? nebo se nato mám vykašlat děkuji.
Jsme tu OT, ale jeste tohle bych napsal sem aby to bylo ucelene. Ono se to netyka jenom T500, ale helin vseobecne. Vetsim pastorkem otacky nesnizis. Naopak. Pri vetsim pastorku sice k dosazeni stejnych otacek budes moci nastavit nizsi procento ve vysilaci, ale zvysis kroutici moment a tim i spotrebu a snizis letovy cas. Cesta je mensi pastorek. Problem s DFC hlavou je ten, ze je konstruovana celkove na vyssi otacky. Tahle hlava musi byt hodne tvrda, jinak by mohly nastat jine problemy. U DFC v pripade ze by hlava nebyla tvrda se potom pohyb pricne hridele prenasi na tahla od unasecu na desku, coz neni zrovna to co by jsme chteli. Pro zacatecnicke letani rozhodne DFC hlavu nedoporucuji. Nuti cloveka tocit vice nez je pro nej nutne a tim zkracuje letovy cas. Jeji vyhody nema zacatecnik sanci vyuzit. Bezpadlo ano, ale s normalni bezpadlovou hlavou. Ne DFC. Děkuji za vysvětlení ,nechám to tak jak to je, s těmi otáčkami jsem si to špatně představoval vlastně stačí si představit šlapací kolo jak je to s převody.Jo a u DFC hlavy nejsou gumy, ale plasty, to tam mám já.
_________________ MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: úte 09.12.2014 16:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
kanal píše: Zdravím pánové,mohl by mě někdo poradit kde najít šémátko na složení podložek, ložisek, atd. v gripech u HK 450? Díky k. Stačí Ti to schéma, nebo potřebuješ celý manuál? Příloha:
rotor 1.JPG [ 42.83 KiB | Zobrazeno 10121 krát ]
Příloha:
součásti.JPG [ 124.5 KiB | Zobrazeno 10121 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
kanal
|
Napsal: úte 23.12.2014 10:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.9.2010 Příspěvky: 310 Bydliště: Znojmo ČR
|
Marek_Km píše: Stačí Ti to schéma, nebo potřebuješ celý manuál? Příloha: rotor 1.JPG Příloha: součásti.JPG Jo,je to ono,opožděně děkuji. k.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|