pcmaxik
|
Napsal: pát 23.01.2015 9:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.8.2009 Příspěvky: 735 Bydliště: Český Těšín Obrázky: 0
|
_________________ SpectrumDX7s AGILE 5.5,TREX 450PRO DFC,Blade130X,Phoenix2000,HK MX2,HotWing1000 www.helitesin.cz
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: úte 16.06.2015 8:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
Chcel som si na leto doplnit baterkovy fond 6S pre 450ku. Pretoze z existujucej ponuky mi nic moc nevyhovovalo, poskladal som si baterky z trojclankov. Vysledok: 1800mAh/ 6S/ 25C, prierez cca 34 * 34mm, vaha 265g, letovy cas 7.5 - 8 min. Na moje rekreacne lietanie super. Ked sa niekomu hodi, v zdravi uzite. Příloha:
001_03_Zippy + Nanotech.jpg [ 86.16 KiB | Zobrazeno 9592 krát ]
Příloha:
001_07_pracovny postup.jpg [ 77.67 KiB | Zobrazeno 9592 krát ]
Příloha:
001_09_vaha Zippy.jpg [ 80.61 KiB | Zobrazeno 9592 krát ]
Viac som popisal tu: https://rcmodelytt.wordpress.com/2015/0 ... -hk-450tt/
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: ned 18.10.2015 18:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Tak po posledním crashi gallery/album.php?album_id=671 jsem se rozhodl, že raději koupím z EU HK komplet kit, který vyjde na prakticky samé peníze, jako bych tady měl koupit poškozených pár dílů. Mimochodem při rozebírání Otloukánka prvního, ze kterého bude zdroj dílů, jsem zjistil, že crash měl asi jinou příčinu. Byla volná tyč pádel, což je možné, že to byl důvod, proč se vycvacklo jedno z táhel na rotorové hlavě a rozložilo taky desku cykliky. Prostě se asi pádla protočila za masakr zvuku a následoval pád. Moje chyba, měl jsem kontrolovat dotažení. V pátek a sobotu jsem pěkně v klidu rozebral starý vrťas a složil nový včetně staré elektroniky. Dnes bylo venku doladění ocasu a celkový zálet. Lítal v pohodě, pár baterek vybito, spokojenost. Co jsem měl lepšího, to jsem použil místo setového: listy, trubka, zadní domek a smykátko, převod na zadek, spojka podpěr a hlavní převodové kolo, protože to setové bylo tak blbě sestavené, že jsem se s tím zatím nechtěl drbat.
|
|
Nahoru |
|
|
DaggyMAC
|
Napsal: ned 25.10.2015 21:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 1.6.2009 Příspěvky: 494 Bydliště: Žilina
|
Chalani, co si myslite o Assault kite z HK? Maju klasicku verziu s remienkom, s kardanom a predlzenu verziu. Ten chvost vyzera luxusne. Mate ho niekto?
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: pon 26.10.2015 22:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
Assault nemam a navyse si uz moc dobre nepamatam, ale tusim som podobnu "konstrukciu" smykatka na ocase mal a ktovieako to nechodilo. Potom som skoncil na tomto a s tym som bol spokojny. Ale ta L-ka nevyzera zle ...
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Banung
|
Napsal: sob 12.10.2019 10:45 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2019 Příspěvky: 25
|
Zdravím, Zhruba před 10ti lety jsem si pořídil HK-450. Nikdy jsem ho nezprovoznil a s vrtulníkem jsem létal pouze na simu. Nyní, jsem se kvůli synovi k RC modelům opět vrátil. Vrtulník jsem sestavil a namontoval dnes již archaickou elektroniku. (Gyro Telebee a rychlé analogové gyro). Šrouby byly jako bláto. Vše je v plastu. Listy jsem použil původní, plastové. Nemám zatím žádné měrky úhlu listů atd. Pouze jsem si udělal přípravek pod desku cykliky. Na gyru ani Tx jsem nic nenastavoval. Neměl jsem velká očekávání… A hle. Ono to letělo. A dokonce mě překvapilo, jak je to stabilní. A nyní otázky: 1) Jak si mám nastavit křivku plynu? Mám TX Futaba T7C (pětibodová křivka). Motor má asi výkonu dost. Lineární křivka plynu mi zatím vyhovuje, ale nemám možnost srovnání. 2) Vrtulník se mi občas hodně propadá. Asi souvisí s bodem výše. Co s tím? 3) Vyměnil jsem listy za černožluté (možná karbonové, taktéž z HK). Byly tlustší než původní, tak jsem je v oblasti uchycení zbrousil. Na vrtulníku se zmenšily vibrace, ale rozhodila se stopa listů. Včera jsem měl výrazně (cca 1 cm) rozhozenou stopu i v letu. Dnes jsem to chtěl odladit. Zatížil jsem vrtulník na stole. Okolo 0st byla stopa rozhozená nejvíc (0,5až 1 cm). Nicméně v letu se to skoro úplně srovnalo ?!? Pouze jsem listy olepoval abych je odlišil a prohodil je. Nicméně, včera byly rozhozené tak, i tak. I když jedno víc a jedno míň. Může mi k tomu dát někdo komentář? Docela mě to začalo bavit Životnost tohoto stroje počítám do první rány. Uvidíme..
_________________ V provozu: Cessna 182 Skylane, KDS 450 a T-rex 500
|
|
Nahoru |
|
|
jirakus
|
Napsal: sob 12.10.2019 11:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.11.2010 Příspěvky: 403 Bydliště: Velké Meziříčí
|
_________________ T-REX450, Themik, EXCEL ,SU 31,Beagle, Acro MK2, Phoenix ,Tucano, Partenavia Olympik, Spitfire
|
|
Nahoru |
|
|
Banung
|
Napsal: sob 12.10.2019 12:55 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2019 Příspěvky: 25
|
Díky, takovýto ucelený návod jsem hledal. Budu to ještě ladit, i když plastová konstrukce své asi limity.
Jako další zvláštnost se mi stalo ještě to, že vrtulník se mi mírně stáčel proti směru točení rotoru. Tak jsem to dotrimoval. Před druhým letem jsem posunul servo (na správnou stranu) a vrátil trim do neutrálu. Nicméně při dalším letu jsem to musel opět dotrimovat ???
Asi to nějak souvisí s gyrem. Je to jen lehké dotrimování...
_________________ V provozu: Cessna 182 Skylane, KDS 450 a T-rex 500
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: sob 12.10.2019 16:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Nevím jakým způsobem jsi brousil listy ale pokud si nedodržel rovinu,může to mít vliv. Pokud se stopa listů sama různě při každém letu mění většinou je křivá příčná hřídel.Dal bych novou,jakékoliv listy které jsou OK,naladil stopu a když to bude v pořádku,pak teprv zkusit ty obroušené a uvidíš jak jsou na tom.
I mě se vrtulník občas propadá ale to už jen díky počasí.Tomu se zabránit nedá.Když do toho ještě kecá nevhodné nastavení je to boj.Takže ladit ideálně v bezvětří aby ses nasnažil ovlivnit něco co se stále mění.
Ta lineární křivka plynu na to může mít dost velký vliv.Je dost strmá.Během letu(předpokládám lehké poletování kolem sebe) pohybem kniplu kolektivu pro výšku právě lineární křivka plynu výrazně ovlivnuje otáčky motoru(tím pádem i vrtulky) a následek jsou propady a pootáčení kolem svislé osy.Poslouchej při letu otáčky motoru.Pak se dá určit v kterých bodech křivky přidat,ubrat.Samozřejmě i křivka kolektivu na to má vliv.Nesnaž se ladit víc než jednu věc najednou.
Lineární křivku plynu bych doporučil od poloviny do horního konce zalomit(ohnout) směrem dolu.Na třeba 80% ze 100% na posledním bodě(adekvátně i čtvrtý bod) podle toho jakou část dráhy kniplu využíváš.Tím docílíš toho že během letu nebudeš tolik ovlivňovat otáčky motoru.První polovina Ti bude stále stejně roztáčet motor než se dostaneš do vzduchu a budeš využívat tu druhou část křivky pro let(pokud tedy používáš tenhle režim).Snažíme se totiž o konstantní(stále stejné) otáčky během letu.Čím horší to je,tím víc je pak problém naladit vrtulník tak aby poslouchal.Zkus někde v bezpečné vzdálenosti před sebou zaviset a měnit výšku nahoru a dolu o pár metrů.S různou razantností (opatrně,jen abys viděl co se mění.Nevíme co je špatně).Podle projevů se dá pak pokračovat.
Stáčení vrtulníku proti směru rotoru.Nejčastěji nízké otáčky(ty mají vliv na víc věcí).Pomalé,slabé servo vrtulky.Pohonné baterie které dají potřebný výkon během celého letu.Je toho víc.Plus výše napsané.
Ještě upozornění.S levnou elektronikou se dá jít jen do jistých mezí ůspěšnosti.Záleží jen na tom co od toho očekáváš a požaduješ.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Banung
|
Napsal: sob 12.10.2019 21:11 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2019 Příspěvky: 25
|
No, tak vrtulníček už dolétal. Pustil jsem se do létání, bez potřebných dovedností... Posadil jsem ho prudšeji na zem, rozkřápl podvozek a ohnul horní tyčku, co drží unašeče listů. Holt jsem byl netrpělivý. Stydím se Počítám, že náhradní díly už nikde neseženu a zároveň nevím jestli to má cenu. Vrtulník mi přišel rozštelovaný víc a víc po každém letu. Když jsem sundal listy i pádla a podíval se ze shora na hřídel,tak v malých otáčkách kmitala tak 2mm do strany. Počítám,že to je hodně špatně. Nemám možnost srovnání. Křivku plynu jsem si nastavil na 0,50,60,70,80 pro let to bylo lepší. Otázka: chápu to správně, že tento Spirit https://store.spirit-system.com/en/flybarless-units/8-spirit.html umí při zmáčknutí nějakého tlačítka stabilizovat vrtulník?
_________________ V provozu: Cessna 182 Skylane, KDS 450 a T-rex 500
|
|
Nahoru |
|
|
Banung
|
Napsal: sob 12.10.2019 21:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2019 Příspěvky: 25
|
Listy jsem brousil od oka. Když jsem viděl jejich špatnou stopu, tak to bylo první co mě napadlo. Přesnější dobroušení nepomohlo, naopak prohození listů do jiných unašečů ano. Rozhození se zmenšilo. Listy byly určeny přímo pro ten vrtulník, tudíž tam měly pasovat akorát. Myslím, že to byl jeden z prvních HK-450. Možná nebyl moc povedený...
_________________ V provozu: Cessna 182 Skylane, KDS 450 a T-rex 500
|
|
Nahoru |
|
|
Banung
|
Napsal: pon 14.10.2019 18:49 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2019 Příspěvky: 25
|
Dnes jsem rozhodil hlavu. Hlavní hřídel je úplně v OK. Listy byly vyvážené a měly i shodně těžiště. Tudíž byla nejspíš od začátku křivá příčná hřídel, nebo celá horní část hlavy. Tuto bych chtěl tedy vyměnit. Neválí se někomu doma vrak HK-450, nebo tento díl?
Případně kde se to dá sehnat, pokud to vůbec jde. Je to pádlová verze hlavy...
_________________ V provozu: Cessna 182 Skylane, KDS 450 a T-rex 500
|
|
Nahoru |
|
|
Banung
|
Napsal: pon 28.10.2019 20:17 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2019 Příspěvky: 25
|
HKčko už opět létá. Sehnal jsem díly u Jana Hadače, "podpultově". Podařilo se mi sladit stopu listů. Křivku plynu jsem si nastavil na 0 60 68 76 84 a křivku kolektivu na 30 40 50 60 70. Listy jsem vyvážil dle návodu, nicméně je nebylo skoro třeba vyvažovat. Létá to celkem pěkně, za mě spokojenost. Nechci zase čekat na díly, tak zatím létám pouze ocasem k sobě. Původně jsem si chtěl pořídit nějakou pětistovku, ale asi zůstanu u velikosti 450. Líbí se mi, že je to taková splašená moucha. Gyro po čase stáčí vrtulník doleva, i když to dotrimuji. Řeším to tak, že na chvíli trim vrátím do neutrálu a pak zas zpět...
_________________ V provozu: Cessna 182 Skylane, KDS 450 a T-rex 500
|
|
Nahoru |
|
|
Banung
|
Napsal: čtv 31.10.2019 20:03 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 12.10.2019 Příspěvky: 25
|
Už proběhly lety po obloze, souvratové zatáčky a HKčko se zatím neproměnilo na hromadu trosek Při prudkém stoupání mi gyro neudrží ocas.Zkusím zvýšit zisk gyra. Při bočním větru ale ocas zakmitává...
_________________ V provozu: Cessna 182 Skylane, KDS 450 a T-rex 500
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|