RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=104&t=65456
Stránka 60 z 62

Autor:  ddano007 [ čtv 11.02.2016 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Pani, skusali ste niekto lietat na natiahnutej 450ke 380mm listy?
Zobral som len tak na skusku ALZRC 380 Carbon Fiber Blades odtialto. Povrchova kvalita nic moc, rozmazana farba. Hrubku pri koreni tiez moc netrafili, namiesto udavanych 4.9mm to ma 5.1mm, ergo idu do gripov veeeelmi ztuha, bude to chciet trochu smirgla :mrgreen: . Vaha celkom fajn: 32,57/ 32,55g ( jeden- druhy list).
Zatial som lietal Align 360 Carbon Fiber Blades-Blue HD360B, tie maju hrubku pri koreni 4,8mm a vahu 32,69g.
Na dlzku tie ALZRC vyzeraju, ze by mohli byt ( ocasnu vrtulku asi nemaju sancu chytit) toz reku kym rozlietam budovaneho Tarot-a, tak sa spytam na vas nazor...

Autor:  samojed3 [ čtv 11.02.2016 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Jiz delší dobu přemýšlím o nějakém vylepšení 450ky létám tyto listy http://m.banggood.com/Tarot-450-RC-Heli ... 50672.html a spokojenost....co tam maš za ocasní trubku z 500? Myslím že s těma delšíma to bude o dost pohodovější.

Autor:  ddano007 [ čtv 11.02.2016 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Nie, klasicky strech na 360ky listy. Oproti 325mm su uz tie 360mm listy, co som lietal doteraz ( no, do minuleho augusta, kedy som utopil heli v Chrvatsku 8) ) vyrazne lepsie. Akurat 380mm som nikoho zatial nevidel, ze by lietal na natiahnutej klasickej 450ke...

Autor:  ddano007 [ ned 06.03.2016 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

ddano007 píše:
Pani, skusali ste niekto lietat na natiahnutej 450ke 380mm listy?
Zobral som len tak na skusku ALZRC 380 Carbon Fiber Blades...


Takže odpoviem si sám: dneska bol po pol roku skladania zálet Tarot 450PRO s 380mm listami, vééééľmi luxusné rekreačné polietanie 11:30 s baterkou 6S/ 1800mAh, dobíjanie 1400mAh. Budem musiet trochu zdvihnúť na telemetrii monitorovanie aku, aby som sa dostal tak na 1200 - 1300mAh, ale inak za mňa spokojnosť.

Autor:  Relax [ ned 03.04.2016 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Dal jsem to do vlákna Bavarian Demon ale ty konstrukční věci patří vlastně spíš sem - pro pořádek.

Próčko po přestavbě na HCX. Ještě zbývá donastavit letové parametry, zisky a efekty, v jednotce je zatím nastavení pro TREX550 což je mimo realitu a předpoklad komára.

Hlava má kombinaci DFC unašečů kde jsou DFC páky na desku cykliky nahrazeny klasickými táhly s protiběžným závitem do kloubků pro rychlé nastavení listů a letité vylamování šroubkovaných prodloužení s kuličkou na konci je konečně odstraněno. Ničil se závit v unašečích, byla to otrava. Cestou krátké hřídele bez kompenzátoru jsem nešel i když mi to tak jak je to posané bezprostředně tady zdá jako dobré řešení :-). Ale mám ještě 2-3 delší hřídele v zásobě.

V DFC unašečích je bohužel nástup závitu M2 až cca 3mm uvnitř takže byl problém sehnat kuličky s delším dříkem M2 ( jsou tam z Fusion Outrage od známého ). Klasické kuličky užité třeba v desce cykliky mají dřík pouze 3,5mm takže se chytí pouhými dvěma otáčkami a to není zrovna jistota. Táhlo směrem dolů není zcela ideálně v rovině hřídele což nevadí. Serva SAVOX místo Align mají vetší výšku, kabinka jde nasadit tak tak. Určitá nevýhoda je v nastavení zubové vůle motoru kde už serva brání nasazení klasického imbus šroubováku a chce to klíč s kuličkou na konci.

Nakonec pohled shora na náhon výškovky. Šroubky M2 s válcovou hlavou a imbusem pro upevněnní pák Tarot byly trochu delší, proto je pod hlavou kovová podložka. Výměnu pák předních serv cykliky lze provést zezadu zavedením dlouhého imbusu skrz plastové vodítko táhla výškovky kde lze vyvrtat dva malé otvory v prodloužené ose pastorků serv. Zatím neprovedeno, hlavně ať to neřeším brzy :-). Všechny "vychytávky" plus kuličky do unašečů a páky TAROT jsou od známého z Klecan a je to výsledek jeho zkušeností snad na třech tisících startů s Próčkem :-).

Měkké oranžové páky TAROT se prý mnohem snáz ulomí a při kolizi tak ochrání převody serva. Servo výškovky je osazené zvenku a kulička na páce má orientaci směrem ven ( do středu ). Při výměně se tak nemusí rozebírat domek hl. hřídele, všechno odzkoušeno praxí známého. vysoce svítivé bílé diody signalizují odlítanou kapacitu baterky ( lze nastavit dvě hodnoty ) a také nechtěně zapojenou vybitou baterii.

Měřák k2Ulm tu byl ( nebo v mém vlákně k TREX550 ) už popsán detailněji. Ještě upravím zkrácením poutací řemínky z 550, origo suché zipy Align zrovna ideálně nedrží.

Přílohy:
IMG_6049.jpg
IMG_6049.jpg
[ 102.37 KiB | Zobrazeno 1797 krát ]

IMG_6051.jpg
IMG_6051.jpg
[ 101.81 KiB | Zobrazeno 1797 krát ]

IMG_6052.jpg
IMG_6052.jpg
[ 113.64 KiB | Zobrazeno 1797 krát ]


Autor:  Relax [ ned 03.04.2016 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Próčko jsem koupil v prosinci 2010 a do vzduchu šlo v květnu jako můj první vrtulník. Gyro Align FL760 3G bylo na tuto velikost špatnou volbou ( hlavně delfínový let bez úspěšné korekce nastavením ). Po 126 startech se třemi pády dostala heli Microbeast, s ním absolvovala za čtyři a půl roku celkem 364 startů a přečkala dalších 6 pádů. Po posledním bylo rozhodnuto o výměně za volný HCX a Microbeast půjde asi do světa. Navíc mám dva, jednoho ještě ze druhé 550. S pořízením větší heli 550 jsem na Próčko postupně zapomínal, bylo to pochopitelné :-).

Jsem zvědavý jak bude Próčko s HCX lítat. Přijde mi, že u malých heli jsou rozdíly v jednotkách mnohem víc patrné a neposedný hbitý model se musí mnohem pečlivěji nastavovat, nic neodpustí. I malá vůle na mechanice je zrádná a víc toho ovlivní. Primárně to je model na zpestření programu. Proti větší heli se komár řídí mnohem hůř už jenom pro menší čitelnost a neposednost, je náročnější na koordinaci a rychlost, s jakou se musí včas zasahovat do řízení. Všechno má ale svoje pro a proti.

Už s Microbeastem jsem ho vyzkoušel na kabelu se známým který tehdy s heli začínal a byly to první ostré pokusy ve vzduchu. Dnes už lítá 500, tohle byla cenná zkušenost s nulovým rizikem. Bude to taky dobrá varianta na využití pro známé nebo teď v rodině pro bratrance a synovce kteří o heli oba uvažují.

Autor:  milagros [ stř 06.04.2016 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Zdarec koupil jsem klasiku T-rex 450 s reminkem a chcu predelavat na 450L
Jen nevim zda ocasek je u 450L stejny nebo je nejak prodlouzeny kdyz jsou jine listy
Pokud ano vi nekdo kde takovy reminek koupit?
dik

Autor:  IgorGSM [ stř 06.04.2016 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

450L je kardan a nie remen.

Autor:  Fides_one [ stř 27.04.2016 9:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Ahoj,
nemohu najít návod na sestavení t-rex 450 pro fbl. Potřebuji hlavně vědět jak dlouhé mají být táhla od serv k cyklice.
Díky

Autor:  Relax [ stř 27.04.2016 10:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Vzdálenost středů kloubků mám 35mm. Pádlová verze to má v návodu na str. 14 uvedeno jako Linkage rod (D) Approx. 31,5mm. Mám tam tedy o 3,5mm víc. Přepočteno na návod nebude viditelná část 19mm dlouhé osky 9,5mm ale 13mm tzn. že originální kloubky povolíš směrem ven celkem o 3,5mm ( pokud přestavuješ heli z pádlovky ).

Na středové poloze kniplu kolektivu musíš mít všechny tři páky serv přesně v horizontu ale to určitě víš.

Autor:  Relax [ stř 27.04.2016 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Jakou tam dáváš FBL hlavu, není to DFC ? Ta má i kratší hřídel a v návodu jsou jiné rozměry táhel. Kdyžtak ofotím origo schema pokud bys ho neměl. Nebo je tady, druhý příspěvek shora :

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=419698

Autor:  Fides_one [ stř 27.04.2016 15:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Ahoj, mám bezpadlovou hlavu, ale není to dfc myslel jsem si že se ji říka fbl, mám dlouhou osu rotoru .Řeším to z důvodu toho že v návodu na Beastx se píše že když mám cykliku v neutrálu - rovině / tahla serv mám samozřejmě kolmo / tak musí být táhla kompenzátoru taky v rovině-vodorovně a na vrtulníku je nemám, Jaký vůbrc vliv mají tahla kompenzátoru na let vrtulníku? Mám cykliku nízko a musím to celé zvednout tak proto se ptám kolik píši v manualu ať nemusím moc zbytečně laborovat. Jinak mám pro rám všechna 3 serva jsou svisle přimontovaná.

Autor:  Relax [ stř 27.04.2016 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Chce to sladit terminologii. Táhla jsou osky s kloubkama na kulové čepy. Páky jsou na servech. Na kompenzátoru jsou ramena, páky se používají jak kdy. Z nich směřují dolů na desku cykliky kyvná ramena s kloubkem na konci.

DFC hlava nahrazuje kompenzátor, který primárně aretuje hlavu s oběma unašeči vůči horní desce cykliky. Jinak by dvě protilehlá táhla z desky cykliky směrem nahoru na unašeče nevydržela ani zlomek vteřiny svisle a nefungovalo by nic. Spodní část desky cykliky je aretovaná u 450 na výškovce dlouhou osičkou ( s vřazeným kloubkem ) skrz svislé dlouhé vodítko.

To co píšeš : ... a na vrtulníku je nemám, .... asi neznamená, že bys tam neměl kompenzátor :-), to by neletělo. Zřejmě je nemáš v rovině.

Při nule na kolektivu na vysílači musí být v rovině páky serv, samotná deska cykliky a taky ramena kompenzátoru. Při pozitivním a negativním náklonu kolektivem se tak ramena kompenzátoru můžou vychýlit na obě strany a rovnoměrně.

Taky běží o to aby jsi při maximálních výchylkách a úhlech plus kompenzace nenarážel za hranici běžného chodu, to vše zaručují i doporučené délky táhel, nakonec i úhly na listech. Microbeast jsem na Próčku lítal hodně dlouho tak by to mělo sedět. On nemá rád přízemní vibrace, chce to roztočit a brzy nahoru. Jinak je v pohodě. Lítal už jsi s šestikanálem nebo pádlovkou ? Bezpádlo je dost čiperný a živější než pádlovka.

Autor:  Relax [ stř 27.04.2016 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Celé se to nastavuje když je na vysílači kolektiv v nule a to v pořadí :

1/ páky na servech v rovině
2/ stejnou délku tří táhel dole a srovnat desku cykliky
3/ ramena kompenzátoru do roviny, shora jsou ramena v ose příčné hřídele a unašečů, táhla vyjdou automaticky svisle.
4/ korekce délky horních táhel až jsou oba listy v nule ( stopa listu )
5/ nastavit max. výchylky

Tohle je pro 3D lítání se shodným rozsahem kolektivu pro oba směry, pozitiv i invert.

Konkrétní jednotky to modifikují "hybernací" systému s trimováním polohy serv, uložením do paměti apod.

Autor:  Fides_one [ stř 27.04.2016 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.

Ahoj nyní lítám s HK 450 pádlo a pročko jsem koupil jelikož mně nebavilo neustále nastavovat zadní domek vttulky - řemen a chtěl jsem něco rychlejšího.
Nyní jsem zkoumal kompenzátory a již chápu díky tvému popisu k čemu jsou.
Díky za pomoc.

Stránka 60 z 62 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/