Autor |
Zpráva |
Ital
|
Napsal: pát 28.02.2014 22:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.5.2003 Příspěvky: 227 Bydliště: Hradec Králové
|
Nevím, jestli je to náhoda či osud, ale nechal jsem se vyhecovat na kovovou hlavu vrtule. S plastovou orig. hlavou se mi za 1,5 roku nepodařilo přerazit vrtulový list ani na jedné ze 2. F-45 s plastovým vrškem, ani při festových ranách o zem. Za uplynulý týden, včetně dneška jsem přerazil 2 listy, na druhé s plastem se nic nedělo při zhruba stejných peckách. Zkoušeli jsme dopřednou rychlost při větru 3-5m/sec, je to dost šupec ale v jisté rychlosti se helina stane neovladatelnou, trochu jsem si to snažil teoreticky zdůvodnit. Rotor točí zhruba 1800 ot/min, což je obvodová rychlost zhruba 160km/hod. V polovině listů, potřebné pro vztlak 80 km/hod. Ta vrtule se točí při pohledu shora doprava, tudíž na levé straně se bude sčítat rychlost vrtule s dopřednou rychlostí a tím i roste vztlak, na straně levé se tyto rychlost odečítají a vztlak se sníží natolik, že je tlamou v zemi. Platí to i o skutečných vrtulnících, které mají mezní rychlost obvykle 200-300km/hod, jedna z nejrychlejších je ruská Mi-24-330 km/h, ale už má trochu na zbraňovém závěsníku nosné plochy. Pokud chcete F-45 dost spolehlivě pomlátit, zkuste maximální dopřednou rychlost a nezapomeňte si přičíst protivítr. Pokud se vám nerozkmitá, je to dost fofr, ale občas se jí to nelíbí.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
nyknyk
|
Napsal: ned 02.03.2014 17:32 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 5.8.2007 Příspěvky: 39 Bydliště: Ostrava -Kr.Pole
|
Jestli to kolego nebude tím Tvým silnějším motorem. Letu zdar.
|
|
Nahoru |
|
|
Ital
|
Napsal: ned 02.03.2014 17:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.5.2003 Příspěvky: 227 Bydliště: Hradec Králové
|
Ten silnější motor by se projevil až tehdy, kdyby se na něj dal větší pastorek a snahou z něj vyrazit 450W, co by měl umět, ale to by F-45 asi nepřežila, takto se z něj tahá podobný výkon, jako z EH-200, jen s vědomím větší rezervy a asi i účinnosti.
|
|
Nahoru |
|
|
ebenoskabanos
|
Napsal: ned 02.03.2014 21:10 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.1.2014 Příspěvky: 29 Bydliště: Plzeň
|
Ahoj piloti. Tak jsem dnes zkusmo složil tu elektrárnu . Na stole bez vrtulí to maká. Opravdu velké díky patří Srabsrabovi za flešnutí zadního ESC! Bez něho bych to dával dohromady těžko. Akorát jsem si všiml, že když dám plyn zpět na 0%, zadní motorek tak 5s ještě běží na malé otáčky (10x po sobě a pak najednou třeba 2x po ubrání zastavil hned). Když jsem s plynem na půlce a vezmu vrťase do ruky, tak na jednu stranu tlačí proti jak má a na druhou stranu se nezastaví zadní motor úplně jako s původním SS motorem. Opět zase běží na malé otáčky. ESC jsem připojil přímo na G-fet. Myslím že to bude tím mínusem na braným na fetu. Může poradit někdo zkušenější?
_________________ Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,
|
|
Nahoru |
|
|
Ital
|
Napsal: pon 03.03.2014 13:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.5.2003 Příspěvky: 227 Bydliště: Hradec Králové
|
nyknyk píše: Jestli to kolego nebude tím Tvým silnějším motorem. Letu zdar. V tom případě nevím, jak si vysvětlit to, že 300. motor byl namontován mnohem dřív, než kovová hlava a nic se nedělo.
|
|
Nahoru |
|
|
ebenoskabanos
|
Napsal: pon 03.03.2014 20:13 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.1.2014 Příspěvky: 29 Bydliště: Plzeň
|
Tak jsem to složil nahotovo. Otestováno ve visu doma a parádní. Pak jsem to při otáčení málem prasknul do televize, tak další testování bude až venku . Příloha:
IMG_20140303_184707.jpg [ 113.19 KiB | Zobrazeno 4075 krát ]
Příloha:
IMG_20140303_184632.jpg [ 128.37 KiB | Zobrazeno 4075 krát ]
Příloha:
IMG_20140303_184621.jpg [ 130.64 KiB | Zobrazeno 4075 krát ]
Příloha:
IMG_20140303_184546.jpg [ 111.88 KiB | Zobrazeno 4075 krát ]
_________________ Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,
|
|
Nahoru |
|
|
hafieror
|
Napsal: úte 04.03.2014 15:01 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2014 Příspěvky: 34 Bydliště: Křelovice u Pelhřimov, Vysočina
|
Můžu poprosit na odkaz na ten motorek a vrtulku ideálně mimo čr? Já mám zatím jen regulátor od srabsrab. Vím o tom zatím jedno, je to placatý a kouká z toho spousta kabelů.
|
|
Nahoru |
|
|
ebenoskabanos
|
Napsal: úte 04.03.2014 15:20 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.1.2014 Příspěvky: 29 Bydliště: Plzeň
|
|
Nahoru |
|
|
srabsrab
|
Napsal: úte 04.03.2014 16:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.2.2013 Příspěvky: 306
|
hafieror píše: Můžu poprosit na odkaz na ten motorek a vrtulku ideálně mimo čr? Já mám zatím jen regulátor od srabsrab. Vím o tom zatím jedno, je to placatý a kouká z toho spousta kabelů. uplne jednoduse ..... 3 stejne tluste draty patri do motoru (smer otaceni se meni prehozenim libovolnych 2 z nich) dva tluste draty.... cervenej na + baterky, cernej na - baterky konektor se 3mi draty(vsechny slabe) ustrihnout .... cerny a cerveny zaizolovat ... bily pripajet na tranzistor k prijimacove desce, jak tomu bylo jiz milionkrate popsano a vyfoceno ... vrtulka se bud prevrta originalni ... nebo se koupi nejlepe turnigy 6x4E odolna ci jakakoliv jina doporucovana k motorou 2211 2300kv
|
|
Nahoru |
|
|
hafieror
|
Napsal: úte 04.03.2014 18:10 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2014 Příspěvky: 34 Bydliště: Křelovice u Pelhřimov, Vysočina
|
Děkuji a omlouvám se za zbytečný dotaz. Podíval jsem se do své wiki a mám tam k tomu všechny odkazy na zde zmiňované. Když jsem to tu pročítal celý, tak jsem si zapisoval to důležité a jak je vidět, tak jsem to úspěšně zapomněl.
|
|
Nahoru |
|
|
Ital
|
Napsal: úte 04.03.2014 18:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.5.2003 Příspěvky: 227 Bydliště: Hradec Králové
|
Vrtuli na tento motor použij 6/3, nebo 3list 5/3. 6/4 a ta originální ti budou zbytečně žrát víc proudu a vše zatěžovat, ta orig. je naprosto nevhodná, použít jen v krajním případě.
|
|
Nahoru |
|
|
ebenoskabanos
|
Napsal: úte 04.03.2014 18:44 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.1.2014 Příspěvky: 29 Bydliště: Plzeň
|
hafieror píše: Děkuji a omlouvám se za zbytečný dotaz. Podíval jsem se do své wiki a mám tam k tomu všechny odkazy na zde zmiňované. Když jsem to tu pročítal celý, tak jsem si zapisoval to důležité a jak je vidět, tak jsem to úspěšně zapomněl. To nejsi první, já na tom jsem občas stejně. Ono pamatovat si 104 stran...
_________________ Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,
|
|
Nahoru |
|
|
hafieror
|
Napsal: stř 05.03.2014 0:40 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.1.2014 Příspěvky: 34 Bydliště: Křelovice u Pelhřimov, Vysočina
|
Modelářské fórum mám taky komplet přečtené, to jsem četl jako první, pak jsem přečetl toto a sleduji obě. Jinak já jsem dneska začal předělávání na stříďák hlavní motor. Použil jsem originál set, protože jsem manuální o cem svědčí i to, že v návodu na http://www.rcnoviny.cz/2013/03/stridavy ... -mjx-f-45/ píšou že předělání trvá zhurba 1,5 hodiny. No já teď po 3 hodinách skončil a to jsem před krokem přiletovat drát. Pro mě nadlidskej úkon.
|
|
Nahoru |
|
|
srabsrab
|
Napsal: stř 05.03.2014 1:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.2.2013 Příspěvky: 306
|
hafieror píše: ....přiletovat drát. Pro mě nadlidskej úkon. Pak zbyva uz jenom "cokolada"(svorkovnice) Pro hardcore soudruhy (nezkazene novodobou konzumni bezpecnou civilizaci) poslouzi samozrejme oblibena zkrutosvorka, ktera je zdarma... Tedy stavajici pripojeni od konektoru k desce "rozpojit" nekde v pulce a pripojit pres cokoladu nebo zkrutosvorky dalsi odbocku k regulatoru
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|