Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 21.11.2013 16:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 21.12.2006
Příspěvky: 105
Bydliště: Ostrava
Mno ja si myslim, ze bys mel asi zacit simulatorem.. Pokud umis zatim ridit jenom 4 kanal tak to je porad malo na to abys hned si koupil 450 a sel treba jenom viset.
Lepsi je si to osahat tam kde te to neboli.. Cili bud micro heli nebo ten simulator. A jak tady kluci pisou tak micro heli se chova hodne agresivne oproti vetsim helinam(cim vetsi heli tim vetsi a silnejsi autobus ve vzduchu)
Tudis i pred nakupem micro heli je lepsi si zakodovat do mozku to ovladani na simu. Je to jako prvni jizda na kole :-) Potom uz budes viset, delat osmicky atd.. atd.. ze nad tim ani nebudes premyslet. Ale k tomu prave vede ona dlouha trnita cesta toho kde budes padat a padat a zase padat :-D Protoze budes zkouset nove veci. Cili na to je idealni ten simulator.. ale nikoho ten simulator nebavi dlouho proto si kupuji lidi ty micro heli, ktere nejaky ten pad vydrzi :-)

Na sim potrebujes vysilacku a program s donglem do usb.

_________________
Dx6 2014/T-rex 150 DFC/HK450 DFC 6S/Protos 500 FBL/Goblin 700


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.11.2013 17:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 2457
Obrázky: 0
Kruspe píše:
...
Když s tím V913 člověk chce zatočil doleva zadní vrtulkou tak se prostě nic neděje .. doprava to jde .. doleva ne .. jinak je docela v pohodě. Jedna taková věc a člověku to zkazí celej zážitek z toho letu.....
Možná jen špatný nastavení.

Walkera Master CP je předražený klump - za 6000,- koupit krám se stejnosměrným motorem 380PF je tah podobý pálení bankovek....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.11.2013 22:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
Pridam svoju trochu do mlyna:
Moj prvy " 6kanalovy " vrtas bol Blade mCP X ( prva verzia s js motormi) , po asi dvoch rokoch lietania na Phoenixe. Jedine, co mi ten vrtas dal, ze som sa v praxi naucil rozumiet bezpadlovke. Inak nic moc vrtas - obzvlast tie nepodarene linearne serva a mizerny vykon ( clovek to hravo zadusil).
Dobre na tom este bolo, ze ked som prvykrat zdvihol do vzduchu HK450-ku, tak to bol bombovy rozdiel oproti mCP X: stabilna heli s dostatkom vykonu... Dokonca aj CX250, ktora ma menej vykonu, ako 450ka bola oproti mCPX velky rozdiel.
Takze za mna: zacat s niecim mensim ako 450, obzvlast pre zaciatocnika, co nema tucha o vrtasoch, je nezmysel. A hlavne cvicit, cvicit, cvicit. A poobzerat sa nablizku po niekom, kto heli rozumie...

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21.11.2013 22:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.11.2011
Příspěvky: 1667
Bydliště: Havířov
ddano007 píše:
Takze za mna: zacat s niecim mensim ako 450, obzvlast pre zaciatocnika, co nema tucha o vrtasoch, je nezmysel. A hlavne cvicit, cvicit, cvicit. A poobzerat sa nablizku po niekom, kto heli rozumie...

To je zvláštní ... začal jsi s mCPX a teď nedoporučuješ nic menšího než 450ku a já začal 450kou a teď nedoporučuju nic většího než mCPX :lol:.
Teď vážně, záleží to na více faktorech. Když nebudu řešit peníze tak v mém případě mě limitovala plocha, na kterou jsem chodil lítat. A protože jsem 2 roky nikam na "letiště" nejezdil, tak jsem se zatím vše, co umím, naučil právě na malých heli typu Blade mCPX, mCPX brs., 130X, 130X SPIN. A nebýt jich, tak s tím doteď lítám max. osmičky.
Pokud bych od začátku jezdil někam lítat, tak to je jiné kafe ... vystoupáš si do bezpečné výšky a trénuješ jako s mCPX na malé ploše :D.
Když to shrnu, tak je úplně jedno, čím začneš, protože když Tě to chytne, tak si najdeš svou cestu a nakonec budeš lítat min. se 450kou jako ostatní ;-).

_________________
Blade 130X, FPV Quady QX90, 200, 210, 250, Mini Prôtos FBL Brain
DX7s, Phoenix


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.11.2013 11:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 10.1.2012
Příspěvky: 133
Bydliště: Trnávka u Mošnova
Obrázky: 4
Myslím že je to nakonec stejně o financích. Lítání (a hlavně padání) s Blade mcpx (koupě z modelbazaru za 2tis) nebo s obdobou od VL Toys V922 fakt vyjde levněji, než začátky s jakoukoliv 450kou. Stabilita je u většího vrtulníku samozřejmě lepší, ale podstatně větší jsou i nervy přip prvních letech. Navíc naprostá většina i škaredě vypadajících pádů s mikro vrtulníkem končí zcela bez úhony a lítá se dál. Hlavně pokud se lítá venku nad trávou. Doma to určitě nedoporučuju zkoušet!
S 450kou je situace úplně jiná. Roztočený rotor nahání strach a pumpuje adrenalin do žil fakt dobře... Bohatě stačí viset dva metry nad zemí... Pokud se první lety obejdou bez pádu, je to paráda. Ale často to dopadne jinak, stačí to jen položit při přistání a je zaděláno... Každý pád = oprava na min 1 hodinu práce a několik stovek za díly. Riziko znechucení koníčku je veliké.
Za mě doporučuju začít s mcpx nebo V922 (ještě lepší poměr cena/výkon) a po zvládnutí visení, osmiček, atd pak klidně začít s 450kou, to je pak celkem pohoda přechod a určitě se nemusí všechno učit znova. Právě naopak, je to snažší, velký vrtulník prostě lítá líp, má víc výkonu, je lépe vidět, atd. Touto cestou se to dá i bez simulátoru a s minimálními výdaji. Samozřejmě na nácvik 3D akro už je simulátor asi nutnost. Mě zatím baví lítat jen tak po obloze... Rotorem dolů s 450kou nemám zatím odvahu. Sim Phoenix mám taky, ale sedět u PC mě nebaví.

_________________
Heli: CopterX 450, HCP100S
Letadla: F3K Fenix, Super Zoom 4D, Discus 2,6m, Albatros 4,5m. T9x+FrSky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.11.2013 13:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
to RadekCe: hej, zacinal som s mCP X, ale po dvoch rokoch na Phoenixe. A mozno aj preto ma tak jedoval, lebo veci, ktore som zaletel s T-rex450kou v sime v pohode ( a ktore sa v reale so 450kou zaletim) s mCP X vacsinou skoncili katastrofou, lebo som ho zadusil a siel k zemi...
Prechadzat na mCP X len z nejakeho stvorkanalu, neviem, ako by to dopadlo...

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.11.2013 13:51 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Ony ty mikro vrtulniky cloveku muzou udelat v predstave o letovych vlastnostech dost spatny obrazek. Narazim na ddanovu zkusenost. Kvalitne zpracovana trida 450 zaleti to same, co velky vrtulnik a zaleti to bez skytnuti, aniz by clovek byl zkuseny pilot. Mikro se bude dusit, prosedat se, padat z manevru a dle meho nazoru je mnohem vyssi pravdepodobnost, ze cloveka spis znechuti.

A ted se pojdme bavit o cenovem rozdilu... Hlavni listy na mCPX - cca 290Kc. Vrtulka - 60Kc. Dobre, hridele si clovek doma naseka sam. Kupovana stoji 300 8O Kdyz se vysype servo (nic neobvykleho) - cca 400Kc. Kdyz se vysype hlavni stejnosmerny motor - prask, 400Kc. Ocasni motor (vcetne tycky, samotny se neprodava) - cca 400Kc. A co kdyz se nam podela hlavni deska a reklamace - pochopitelne - neprojde? BUM - 1500Kc :x Kabinka stoji snad 300, mozna vic. Walkera na tom s cenami dilu neni o moc jinak a kvalitativne je to dost hruza.

Mini Titan - motor, regulator, gyro / bezpadlo, prijimac - vsecko obvykle vydrzi vic, nez vrtulnik sam. Serva - oprava nejakeho Hitecu nebo Savoxu po rane vyjde stejne, jako servo na mCPX a navic samy od sebe obvykle neodejdou. Hlavni listy berme Tarot jako kvalitni levne listi - 199Kc (Helihobby.cz). Vrtulkove listy do stovky. Hridele jsou korunove polozky, ocasni trubka taky a obcas vymenim neco jineho. Kabinky z ciny - 5-10 dolaru? Pokud k tomu clovek pristupuje trochu zodpovedne, dokaze se dostat pres viseni, kruhy a osmicky bez jedine rany.

Podle meho nazoru se s nekterymi 450kami da zacit lepe a dokonce i levneji, nez s mikro vrtulnikem.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.11.2013 14:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 31.1.2012
Příspěvky: 571
Obrázky: 0
nahradne diely na walkeru sa daju zohnat aj na banggood.com za pomerne dobre ceny. (aspon na tu moju co som pozeral zatial). Samozrejme, tak je zas problem s dlzkou dodacej doby, ci sa chce niekomu tak dlho čakať.

Ja bych uz walkeru nekupoval len kvoli tej jej setovej vysielacke DEVO 7. Letove vlastnosti a pod. neviem posudit a ani porovnať, nakolko je walkera tiez moj prvy 6ch vrtulnik, zatial som ju skusal par krat - asi 4 baterky vybite. A tie prve lety moc uspesne neboli :-(

_________________
Moje modely (tie ktoré som už zalietal) najdete na rcalbum.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.11.2013 14:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 10.1.2012
Příspěvky: 133
Bydliště: Trnávka u Mošnova
Obrázky: 4
baui píše:
A ted se pojdme bavit o cenovem rozdilu... Hlavni listy na mCPX - cca 290Kc. Vrtulka - 60Kc. Dobre, hridele si clovek doma naseka sam. Kupovana stoji 300 8O Kdyz se vysype servo (nic neobvykleho) - cca 400Kc. Kdyz se vysype hlavni stejnosmerny motor - prask, 400Kc. Ocasni motor (vcetne tycky, samotny se neprodava) - cca 400Kc. A co kdyz se nam podela hlavni deska a reklamace - pochopitelne - neprojde? BUM - 1500Kc :x Kabinka stoji snad 300, mozna vic. Walkera na tom s cenami dilu neni o moc jinak a kvalitativne je to dost hruza.


Ceny dílů na mcpx, to je fakt peklo. Tady je obrovská výhoda V922. Tam jsou ceny dílů úplně jinde. (v pohodě) Hlavně to hodně vydrží. Na takové to lítání po obloze je výkon dostatečný. Jak člověk začne zkoušet akrobacii, začne padat nejenom na ruce, ale narazí i na omezení vrtulníku. Než investovat do stříďáku, to už radši tu 450-ku.

Je to na každém jakou cestou se vydá, každá má své pro a proti. Aktuální nabídka MiniTitánů na modelbazaru je ale velmi zajímavá. Za málo peněz hodně muziky...

_________________
Heli: CopterX 450, HCP100S
Letadla: F3K Fenix, Super Zoom 4D, Discus 2,6m, Albatros 4,5m. T9x+FrSky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 22.11.2013 14:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Kruspe píše:
Jde mi hlavně o to, aby se to opravdu dalo dobře ovládat a aby to dělalo to, co chci, aby to dělalo. Aby to nebylo z papíru a když se stane, že to spadne na zem z 2 metrů nebo to prostě někam napalím, tak že koupím kabinu vrtulku a čau.


Co slovo, to argument proti Walkeře.

Walkery obecně mají tu vlastnost, že se rozpadají už samy. Seřízení se rozjíždí i když helina nelítá, pokaždé to létá jinak a brzo se něco zkroutí či rozsype i bez havárky...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23.11.2013 23:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 21.11.2013
Příspěvky: 8
Bydliště: Pardubice
Tak nakonec jsem po pár diskuzích a pročtení a po přemýšlení došel k tomu, že investuju víc, protože mě to opravdu baví !

Chodím stále lítat s V913 a už zvládam docela dobře osmičky a vcelku dokážu ten vrtulník přivolat k sobě, když se blíží nějáký malér. Bohužel jsem ale narazil na omezení v podobě tail motoru, který pravděpodobně možná trochu zahořel nebo nevím, četl jsem po forech a lidi s tím maj docela problémy. Takže jsem objednal nový + nějáké baterky. Ten vrtulník sám o sobě není až tak špatný jen kdyby reagoval tak jak potřebuju, když jde do tuhýho. Nechám si ho jako druhej vrtulník a když budu chodit lítat tak nejdřív dám 2 baterky na tenhle a pak bych přesedlal na lepší.

Rozhodl jsem se to navýšit na 8-10k a věřím, že za tyhle peníze už snad něco rozumnýho seženu. Poradím se s klukama z rc clubu z plzně, něco vybereme dostanu snad i nějáké nastavení do vysílačky, základní tréning atd. Chtěl bych asi něco ve stylu toho titana a nebo trex. Váham nad 250 nebo 450. Lepší volba by podle mě byla 450, protože do budoucna bych se k tomu stejně určitě dostal.

Díky za rady/tipy !

Ještě jsem někdy viděl Griffin 450, ale co jsem se dočetl tak má dosti špatnou elektroniku co myslíte ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.11.2013 0:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2008
Příspěvky: 114
Bydliště: Brno
baui píše:
Ony ty mikro vrtulniky cloveku muzou udelat v predstave o letovych vlastnostech dost spatny obrazek. Narazim na ddanovu zkusenost. Kvalitne zpracovana trida 450 zaleti to same, co velky vrtulnik a zaleti to bez skytnuti, aniz by clovek byl zkuseny pilot. Mikro se bude dusit, prosedat se, padat z manevru a dle meho nazoru je mnohem vyssi pravdepodobnost, ze cloveka spis znechuti.

A ted se pojdme bavit o cenovem rozdilu... Hlavni listy na mCPX - cca 290Kc. Vrtulka - 60Kc. Dobre, hridele si clovek doma naseka sam. Kupovana stoji 300 8O Kdyz se vysype servo (nic neobvykleho) - cca 400Kc. Kdyz se vysype hlavni stejnosmerny motor - prask, 400Kc. Ocasni motor (vcetne tycky, samotny se neprodava) - cca 400Kc. A co kdyz se nam podela hlavni deska a reklamace - pochopitelne - neprojde? BUM - 1500Kc :x Kabinka stoji snad 300, mozna vic. Walkera na tom s cenami dilu neni o moc jinak a kvalitativne je to dost hruza.

Mini Titan - motor, regulator, gyro / bezpadlo, prijimac - vsecko obvykle vydrzi vic, nez vrtulnik sam. Serva - oprava nejakeho Hitecu nebo Savoxu po rane vyjde stejne, jako servo na mCPX a navic samy od sebe obvykle neodejdou. Hlavni listy berme Tarot jako kvalitni levne listi - 199Kc (Helihobby.cz). Vrtulkove listy do stovky. Hridele jsou korunove polozky, ocasni trubka taky a obcas vymenim neco jineho. Kabinky z ciny - 5-10 dolaru? Pokud k tomu clovek pristupuje trochu zodpovedne, dokaze se dostat pres viseni, kruhy a osmicky bez jedine rany.

Podle meho nazoru se s nekterymi 450kami da zacit lepe a dokonce i levneji, nez s mikro vrtulnikem.


No ceny za náhradní díly jsou sice skoro stejne, ale rozdíl je v tom, že když spadneš s mcpx, tak ho zvedneš a jdeš lítat dál, když spadneš s 450tkou tak vždy solíš, samo je tam throtle hold, ale to začátečník stejně nedá :-) Podle mě je lepší pro začátečníka něco jako mcxp bl, nebo 130x, člověk se toho tolik nebojí jako 450tky a nepokazí něco jen kvuli nervům. Nikdo neříká, že pak musí lítat s prckem dalších 500baterek jak nekteří tady a pak si stěžují, že jim odchází serva atd..Vždy tu všichni radí začít s velikostí 450, ale já jako už pokročilejší začátečník sám za sebe mužu říct že levnější cesta je začít s prckama, naučit se základy, orientaci, atd..(osobně jsem si tak mohl ušetřit kolem 4-5 tisíc:) a pak přejít třeba na rexe 450..a tak dál :-)

_________________
E-Hawk 1500, Xtreme od Azera, Blade MCPX BL, T-Rex 450 Pro DFC 3Gx + Dx6i mode 1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.11.2013 7:44 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Dzarin píše:
No ceny za náhradní díly jsou sice skoro stejne, ale rozdíl je v tom, že když spadneš s mcpx, tak ho zvedneš a jdeš lítat dál, když spadneš s 450tkou tak vždy solíš, samo je tam throtle hold, ale to začátečník stejně nedá :-) Podle mě je lepší pro začátečníka něco jako mcxp bl, nebo 130x, člověk se toho tolik nebojí jako 450tky a nepokazí něco jen kvuli nervům. Nikdo neříká, že pak musí lítat s prckem dalších 500baterek jak nekteří tady a pak si stěžují, že jim odchází serva atd..Vždy tu všichni radí začít s velikostí 450, ale já jako už pokročilejší začátečník sám za sebe mužu říct že levnější cesta je začít s prckama, naučit se základy, orientaci, atd..(osobně jsem si tak mohl ušetřit kolem 4-5 tisíc:) a pak přejít třeba na rexe 450..a tak dál :-)


S tím se nedá moc souhlasit, protože pokud budeš postupovat s rozumem a logicky (simulátor, helina, další prvek až zvládnu předchozí, nadrtit polohovky dřív než se pustím do nějakých evolucí a podobně) tak nebudeš rozbíjet vůbec.

Rozbíjení přijde až si začneš myslet, že to umíš....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.11.2013 8:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 2457
Obrázky: 0
Kruspe píše:
Chodím stále lítat s V913 a už zvládam docela dobře osmičky ...

A kolik stupňů máš při těch osmičkách náklon?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24.11.2013 8:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.11.2011
Příspěvky: 1667
Bydliště: Havířov
Dzarin píše:
Nikdo neříká, že pak musí lítat s prckem dalších 500baterek jak nekteří tady a pak si stěžují, že jim odchází serva atd..

Mám si to brát osobně? :mrgreen:
PS: Můžem to rozebrat tady: viewtopic.php?f=104&t=47897&start=1335#p1027603 ... přes 1000 shlédnutí a skoro žádná odpověď či reakce :wink:.

_________________
Blade 130X, FPV Quady QX90, 200, 210, 250, Mini Prôtos FBL Brain
DX7s, Phoenix


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz