Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 11:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Jenže ty ses zbytečně chytil poznámky zdzd o visení, která směřovala k ivkucera. Ten psal, že v podstatě lítá kruhy a osmičky a snaží se viset. Pokud se teprve snaží viset, tak je na místě otázka, proč už "osmičkuje".

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 11:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Sam jsem padal a padam. Jako kazdy jiny. Nekdy na blbost, nekdy vylozene na ruce, nekdy na techniku. Moje prvni helina byl T450. A take pro zacatek tuto velikost, kazdemu kdo to s heli mysli vazne, vrele doporucuji.
Mam tu ale kolegu, ktery vsechny tyhle praktiky vyvraci. Neni zadny mladoch a ani talent. Leta dva roky, dva az tri lety tydne, zadny simulator. Presel pomalu z visu do presunu, pak prvni zatacka.... Dneska leta velkou akro. Docela hezky.
A pointa ? Leta T700 s padly a do dneska nespadl. Ani jednou. Listy a celou heli ma puvodni z krabice. Menil jen par lozisek.
Ano, je to vsechno o sebekazni a trochu toho respektu.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 12:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 15.3.2012
Příspěvky: 232
Bydliště: Plzeň
to jo,to máš pravdu reagoval jsem na OPR i na zdzd.omlouvám se za to,ale já chtěl jen podotknout,že už jsem viděl i borce,kteří lítali 3D a neuměli přistát na ploše 1m*1m s 500helinou a to jsem tam taky napsal a řekl,že se to běžně děje.a napsal jsem i vlastní zkušenost,že trénování visení není nikdy dost,ale později jsem pochopil,že i OPR si zřejmě myslel,že jsem úplná lama a neumím ani viset a lítám klopenky :mrgreen: .nechytl jsem se poznámky,jen na ni reagoval.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 12:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Vaillante píše:
to jo,to máš pravdu reagoval jsem na OPR i na zdzd.omlouvám se za to,ale já chtěl jen podotknout,že už jsem viděl i borce,kteří lítali 3D a neuměli přistát na ploše 1m*1m s 500helinou a to jsem tam taky napsal a řekl,že se to běžně děje.a napsal jsem i vlastní zkušenost,že trénování visení není nikdy dost,ale později jsem pochopil,že i OPR si zřejmě myslel,že jsem úplná lama a neumím ani viset a lítám klopenky :mrgreen: .nechytl jsem se poznámky,jen na ni reagoval.



Předhodil bych Tě mému známému, jako exemplární případ. :lol: On sám je začátečník, visení nebo přistávání na přesnost mu vůbec nic neříká, má problém s vedením stroje a a vůbec se neumí vejít do prostoru. Je to takvé halabala létání. Zato dělá po obloze skopičinky které dělá doma na simu. Má vybavení i stroje za poměrně dost peněz ( což mu chválím- je to příjemnější začínat na něčem oprvdu dobrém) ale kde jaký kluk s HK 450 umí polohové lítání lépe nežli on......


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 18:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2014
Příspěvky: 139
Bydliště: Hradec Králové ČR
Obrázky: 0
To "zdzd - Tomu nějak nerozumím. Mám to chápat tak, že se snažíš létat zatáčky a osmičky aniž by jsi uměl pořádně viset?"

Chápeš to špatně, ale chyba je asi u mě, blbě jsem to napsal. Dokud jsem neuměl na simu pořádně viset ve všech směrech, do vzduchu s heli jsem nešel. Startuju a přistávám na půl uřízlé karimatce připíchlé k zemi. (80x100cm) A to tak, že zavisím nad ní 30cm a vypínám motor.

Co se týče ztráty orientace (natočení heli), jak jsem psal, tak dle mého názoru to jde vyzkoušet pouze venku. Je mi 56 let a nenosím brýle. Tím chci říct, že každý vidí trochu jinak a ještě na to má vliv počasí, aspoň u mě. Já si už vyzkoušel, jak daleko to jde a nejde. Stálo mě to peníze, ale už vím. Hezký večer, Ivan.

_________________
DS-12>MiniTitanE325(nostalgie)>Devil420>Goblin500>GoblinSPORT700>KRAKEN580+5xSPIRIT


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 20:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Mám takovou otázku - z diskuse v tomto tématu jsem (třeba špatně) pochopil, že existuje způsob osvojení si nových prvků pilotáže takový, který je takřka bezrizikový, neboli pilot má vždy helinu pod plnou kontrolou. Jak se to prosím dělá? Jsem začátečník, začal jsem tím, že jsem prvek (např. vis), natrénoval na simu (tam to bylo v pohodě), potom jsem vzal helinu, a šel to zkusit do reálu. Asi něco dělám špatně, protože trochu jistý v prostém visu ocasem k sobě jsem začal být až po 12ctém uviseném paku (každý vis cca 7 min). Chápu, že to asi bude mojí neschopností, ale rozhodně nemohu říci, že bych těch dvanáct letů měl helinu pod 100 procentní kontrolou - samozřejmě s přibývajícími lety tato kontrola, nebo alespoň pocit kontroly, vzrůstal. Teď, když se učím další nové prvky, tak vždy existuje období, kdy si po přechodu ze simu do reálu nejsem 100 procentně jist kontrolou vrtulníku (nejistotu se snažím eliminovat tím, že létám na volném prostranství daleko od lidí v poměrně velké výšce). Prosím tedy o radu, jak období nejistoty ovládání vrtulníku při začátku reálného nácviku nového prvku eliminovat.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 21:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Jenom létat a létat. 12 visů vůbec nic není. Já jsem začínal úplně bez simulátoru, rovnou venku s 450. Prvních deset packů ani nepočítám, to jsem se snad ani nedokázal odlepit od země. Byla trochu jiná doba, vše dražší (asi větší strach), nikdo, kdo by mi pomohl s čímkoliv nebyl po ruce. Asi dva měsíce jsem si myslel, že mám ruce a hlavně palici úplně na ho.., že se snad nikdy nepohnu z visu ocasem k sobě.

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 21:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
BoŠ píše:
Mám takovou otázku - z diskuse v tomto tématu jsem (třeba špatně) pochopil, že existuje způsob osvojení si nových prvků pilotáže takový, který je takřka bezrizikový, neboli pilot má vždy helinu pod plnou kontrolou. Jak se to prosím dělá? Jsem začátečník, začal jsem tím, že jsem prvek (např. vis), natrénoval na simu (tam to bylo v pohodě), potom jsem vzal helinu, a šel to zkusit do reálu. Asi něco dělám špatně, protože trochu jistý v prostém visu ocasem k sobě jsem začal být až po 12ctém uviseném paku (každý vis cca 7 min). Chápu, že to asi bude mojí neschopností, ale rozhodně nemohu říci, že bych těch dvanáct letů měl helinu pod 100.


A co ti na tom přijde divného? Než jsem se s helinou jakž takž rozletěl, provisel jsem nejmíň pět hodin. Z toho máš zatím třetinu. A i potom jsem se dost dlouhou dobu přepínal mezi "visím" a "letím", než se to propojilo do "řídím".

O tom heliny jsou. Pokora a trpělivost. Když cokoliv ošidíš, vymstí se to.

Nejjistější a nejlevnější cesta je koupit hned za startu ne nejlevnější, ale osvědčené řešení, simulátor a pak krok po kroku trénovat. Neblbnout, neplašit a jít po troškách. Bourá se tehdy, když si koupíš šmejd, který se rozpadá, nebo jakmile si začneš myslet, že to už umíš a není to pravda.

Heliny nejsou instantní zábava s rychlým výsledkem. Heliny jsou o boji, zdolávání výzev a potěšení z každého drobného úspěchu. Takový pocit z toho jak zaletíš svůj první přemet je na celý život. A o tom to je. Pokud preferuješ mít něco rychle a snadno, tak na heliny zapomeň. Ušetříš si nervy i peníze. Pokud máš rád boj, snahu a cílevědomost, tak pokračuj. Netlač na čas a dál jdi až si budeš aktuálně jistý. A čeká tě nekonečná řada skvělých zážitků.

http://zd.wwwcity.cz/zd/IRCHA.htm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11.07.2014 21:39 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2013
Příspěvky: 166
Bydliště: Ostrava
No koukal jsem, že tady rozebíráte styly a jak kdo lítá...a učí se.. já osobně jsem začal s helinama - mno v roce 2012 jsem poridil v400d02 uplne rozstelovanou a navic jeste dobrak vymenil servo, ktere bylo invertovane vuci ostatnim (coz jsem zjistil az s pomoci kluku na rcgroups.com)...takze jsem tak dobrych nekolik tydnu zkoumal cim to je, nakonec jsem ji jakstaks dal dokupy, ale mel jsem setovou vysilacku wk2603, takze ta ani neudrzela nastaveni... jak jsem ji teda dostal do vzduchu byl jsem rad, ze jsem ji "udriftoval" na miste, ale furt jsem vicemene zapasil s jeji stabilitou.. a navic moje litani je opravdu rekreacni, mam maleho syna, studuju a pracuju a jezdim namzahrnicni sluzebky, takze casu fakt malo..nicmene pro me bylo litani helinou snem od mala, takze pomalicku si ho plnim:) ted mam cca 3/4 roku t-rexe 450 s beastxem a je to jine kafe.. taky jsem pred pul rokem zacal trenovat na phoenixu a tak jsem ziskal prostorovou orientaci (ziskal, no spis si osvojuju a stale získávám) ale markantne mi to pomohlo a pomaha.. o nějakém 3D vubec neni rec, jsem rad, ze udelam nejake zatacky, a na 8cku si zatim troufnu akorat v simu..stejne to litani naživo ma velke prirustek z praktickeho hlediska a vis bych rekl ze docela zvladam a pristani taky, vzdy si dam na zem tak 100x80cm plachtu a z ni a na ni pristavam.. moc me to bavi a snad casem pribude i nejake to 3D :) ale neni to uplne nutne... btw nekdo z okoli Ostravy tady?
A stejne mam ted posl. dobou zase pocit, ze jsem uplna lama a ze ten smer visu ocasem k sobe nikdy neprekonam...

_________________
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.07.2014 7:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Viset ocasem k sobe jsem se ucil v realu (na simu jsem to zvladal) zhruba mesic. Kazdy vecer tri baterky.
Prvni krucky jsou tezke. Ale proste vis (a nejlepe ve vsech polohach) je naprosty zaklad. A jak se ucit a postupovat dal ? Vzdycky vychazet z toho co bezpecne umim. Snazit se predvidat a nehrat si na machra. Pokud se napriklad ucim zatacky a cokoliv se mi nezda, okamzite helinu zastavit a prejit do visu. Do polohy kterou znam a kde si jsem jisty. Oddechnout a zkusit to znova.
Urcite je dobre chodit letat s nekym, kdo je schopen mi rict co delam spatne. Proste nekam na letiste, kde se vrtulnikari vyskytuji.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.07.2014 8:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Díky za odpovědi. Mě spíš šlo o to, že jsem z některých příspěvků pochopil, že existuje cesta učení se bez rizika, čemu jsem se snažil formou dotazu oponovat - dle mého se při učení nového prvku vždy z počátku objeví riziko toho, že helina není plně pod kontrolou, a proto se prostě může stát, že odlétne dál, než člověk čeká (což někteří okomentovali tím, že dotyčný neudržel svůj letový prostor, a že něco dělá špatně). Proto můj příspěvek.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.07.2014 10:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
BoŠ píše:
Díky za odpovědi. Mě spíš šlo o to, že jsem z některých příspěvků pochopil, že existuje cesta učení se bez rizika, čemu jsem se snažil formou dotazu oponovat - dle mého se při učení nového prvku vždy z počátku objeví riziko toho, že helina není plně pod kontrolou, a proto se prostě může stát, že odlétne dál, než člověk čeká (což někteří okomentovali tím, že dotyčný neudržel svůj letový prostor, a že něco dělá špatně). Proto můj příspěvek.



Chápeš to trošku blbě a chytil jsi to za špatný konec. Tady se ještě nikdo nebaví o pokoročilé akrobacii nýbrž o těch potřebných základech. U akrobacie jej to ještě trošku jinak ale zase sou v tom ty základy které buď jsi přeskočil :lol: a nebo si je oddřel poctivě a naučil ses je.

Tady sem se ozval v momentu, když jsem si přečetl, že někomu uletí vrtulník do vzdálenosti ve které helinu již nepřečte a rozmázne to. Hmmm a co ten dotyčnej tak daleko s vrtulníkem dělal? To ho nechal někakm balisticky odletět a již ho neuměl přivolat????? proooč??? co tak daleko od sebe dělal když neumí základní polohy vrtulníku??? Ne ten dotyčný opravdu udělal s vrtulníkem něco, na co by měl ještě čas. Nic nikdo u vrtulníků neuspěchá. Ale je to zase o tom nadřít ten základ, o kterém mluvil Petr a Zdenek. Ten základ se trénuje od hovna .... proto je to krušné v těch začátcích. Jenže pokud ten základ opravdu oddřu mám z velké části vyhráno, protože je pak na co nabalovat a na čem stavět dálší pilotní um. To bohužel po 50 odvisenejch batrkách jakž takž ocasem k sobě nepochytíš. :lol:

Ano, při novém prvku se ocitá vrtulník v poloze kde před tím nebyl a je to pro mne něco nového. Jde o to jak člověk u toho panikaří ale vždycky by si měl předstvit, že pod tímhle novým prvkem má minimálně jeden únikovej obrat. To znamená když se učím viset vrtuníkem pravým bokem k sobě a najednou vidím že se mi ho nedaří udržet na místě okažitě ťuknu do leva na knipl vrtulky .... prostě mít z toho nějakej únik do situace kterou znám ( třeba ocasem k sobě)

Já taky předbíhal a visení bokem jsem tak trošku flákal ( uměl jsem ho ale jistý mezery v tom byli :lol: ). Bohužel ale člověk se stejně k tomu vrátí. Protože i když nelítám žádnou akrobacii, je potřeba k preciznímu vedení stroje umět všechno. A přes to vlak nepojede. Mne to třeba začalo omezovat když jsem se učil piruety na místě. Nějak to šlo někam sem se dostal, vrtulník jsem uměl držet na jednom místě ale v momentě kdy se někam posunul jsem ho byl schopnej jenom zastavit a udržet ho tam. Ale strašně těžko jsem ho vracel na původní místo. A visvětlení bylo jednoduché. Pokavaď Ti v průběhu piruety vrtulník vletí do pozice ve které nejseš si úplně jist tím že pořád otáčí po chvilce přejede do pozice kterou znáš a jseš schopen korigovat. Ale právě ta jedna čtvrtina té otáčky prostě stačila na to, aby vrtulník se nechal ovládat jen velmi omezeně ...... prostě chyběla jaedna fáze prořízení piruety.

No a prostě to samé je tady u toho polétání po obloze. Pokud neudržím vrtuník ve visu bokem k sobě, holt prostě při uspěchaném průletu z prava do leva - nebo naopak riskuju situaci, že nebudu vědět jak vrtulník otočit, co na konci mám udělat ..... prostě riskuju rozbití tím, že jsem někde na co bych jinak měl ještě čas.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.07.2014 12:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
OPR:
Podívej, já chápu to, že se základy musí člověk naučit, a jinak než tréninkem to nejde. V tomto nemám problém. Stejně tak chápu, že je třeba "stavět" na poctivě nadřených základech. V tom určitě nebudeme mít rozpor. Z vlastní zkušenosti ale vím ( možná je to opravdu tím, že nové prvky trénuji relativně vysoko, a potenciálně - pro mě - nebezpečné prvky také relativně daleko od sebe), že např. při změně osvětlení způsobeném příchodem mraku jsem začal o poloze heliny pochybovat, i když jsem z předchozího letu věděl, v jaké poloze helina je. Nebylo to tak, že by mi tam odlétla, ale prostě v "cvičném" prostoru jsem opravdu chvíli zapochyboval. Naštěstí v té době jsem byl ve visu, takže jsem si jen kousek popoletěl pro ověření polohy, a vše bylo OK. Takže si prostě umím představit situaci, kdy pilot - začátečník zpanikaří kvůli ztrátě orientace. Možná je to opravdu jen můj problém, rozhodně to neber, že bych chtěl flame.
Mám zatím odlétaných asi 180 letů, něco s pádlem, více s bezpádlem 500vkou, každý let se snažím procvičovat polohovky ve všech úhlech, přesuny, rovný let, zatáčky - prostě základy. V některých prvcích se už cítím být jistější, v jiných ne. Takže je mi jasné, že cvičit a cvičit. Za ty tři měsíce co létám s helinou jsem měl dva pády na techniku, jeden na ruce. I když mám obě heliny s možností záchrany, snažím se záchranu používat minimálně, v poslední době pouze pro ověření fce po startu, jinak díky výšce při výcviku jsem se zatím skoro ze všeho dokázal vypáčkovat.

Takže ještě jednou zopakuji, že mé příspěvky nechtějí zažehnout flame, nýbrž jsem se snažil popsat své dojmy a názory. Nyní už toto téma nechci dále plnit OT.

Děkuji za předchozí reakce.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12.07.2014 13:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
BoŠ píše:
OPR:
Podívej, já chápu to, že se základy musí člověk naučit, a jinak než tréninkem to nejde. V tomto nemám problém. Stejně tak chápu, že je třeba "stavět" na poctivě nadřených základech. V tom určitě nebudeme mít rozpor. Z vlastní zkušenosti ale vím ( možná je to opravdu tím, že nové prvky trénuji relativně vysoko, a potenciálně - pro mě - nebezpečné prvky také relativně daleko od sebe), že např. při změně osvětlení způsobeném příchodem mraku jsem začal o poloze heliny pochybovat, i když jsem z předchozího letu věděl, v jaké poloze helina je. Nebylo to tak, že by mi tam odlétla, ale prostě v "cvičném" prostoru jsem opravdu chvíli zapochyboval. Naštěstí v té době jsem byl ve visu, takže jsem si jen kousek popoletěl pro ověření polohy, a vše bylo OK. Takže si prostě umím představit situaci, kdy pilot - začátečník zpanikaří kvůli ztrátě orientace. Možná je to opravdu jen můj problém, rozhodně to neber, že bych chtěl flame.
Mám zatím odlétaných asi 180 letů, něco s pádlem, více s bezpádlem 500vkou, každý let se snažím procvičovat polohovky ve všech úhlech, přesuny, rovný let, zatáčky - prostě základy. V některých prvcích se už cítím být jistější, v jiných ne. Takže je mi jasné, že cvičit a cvičit. Za ty tři měsíce co létám s helinou jsem měl dva pády na techniku, jeden na ruce. I když mám obě heliny s možností záchrany, snažím se záchranu používat minimálně, v poslední době pouze pro ověření fce po startu, jinak díky výšce při výcviku jsem se zatím skoro ze všeho dokázal vypáčkovat.

Takže ještě jednou zopakuji, že mé příspěvky nechtějí zažehnout flame, nýbrž jsem se snažil popsat své dojmy a názory. Nyní už toto téma nechci dále plnit OT.

Děkuji za předchozí reakce.



OK :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 28.10.2014 19:58 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.10.2007
Příspěvky: 26
Hezký den či večer. Uvažuji o koupi tohoto RC vrtulníku na rekreační polétání. Cena u RC King je cca 3000,- a to je zajímavé. Jaké s tímto modelem máte zkušenosti? Kolik vydrží komponenty, hlavně serva (jaké mají převody)? Používám aku Ray 3S 1800 mAh, mají rozměry 34x16x105 mm a váží 120 g, vejdou se tam? Asi 30 g navíc by neměl být problém. Pokud tomu dobře rozumím, tak v setu jsou serva, regulátor a přijímač s integrovaným Gyrem. Vysílač mám Devo 7, tak tam nebude problém. Uvítám Vaše názory na tento model a předem děkuji. Nechci nic většího, i když vím, že si trochu "šlapu po štěstí".


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz