Switch to full style
Vrtulníky do velikosti 450
Odeslat odpověď

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

ned 18.01.2015 20:40

To jsem všechno zkoušel do zblbnutí :? :cry: ,ale nakonec sem to vyřešilo jinak. Zapnul jsem SUMO a zatím to na stole jede asi jak má.

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

pon 19.01.2015 20:35

Páni poradte mi prosím od novoty moj MT pri dobehu rotora v určiťých otáčkach, začne brutálne vibrovať až si na zemi poskočí.... celá táto situacia trvá max sekundu.
Pri roztáčaní rotora nič taketo nepozorujem (tj 0 až max rpm).
Skuste poradiť prosim, ako tento jav eliminovať. :( :( :(
ďakujem!

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

pon 19.01.2015 22:11

Casper1 píše:Páni poradte mi prosím od novoty moj MT pri dobehu rotora v určiťých otáčkach, začne brutálne vibrovať až si na zemi poskočí...

Zkus utáhnout oba listy hlavního rotoru stejně - spíš trochu víc - a mělo by to bejt v pořádku.

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

úte 20.01.2015 14:43

Ahoj Casper1, to pochopitelně zkus, ale nevěřím, že to pomůže. Přesně vím o čem píšeš, měl jsem to také. Máš tam vibrace, které při startu a letu nejsou pozorovatelné, protože jak je vrtulník ve vzduchu, tak se to přes plastovýho draka roznese. Ale při dotáčení rotoru na zemi v určitý moment otáček to je jako když vezmeš kostku, nahneš ji na roh a pod úhlem s ní začneš otáčet aby postupně dosedala na každý roh. Bál jsem se, že si škrtnu listy o zem. Chvíli jsem to provozoval, snad 3x stále vyvažoval listy, ale pokaždé páska a množství vyšlo na stejné místo. Po dosednutí na zem a než přišel moment otáček, který ho roztancoval na podvozku, tak jsem ho kolektivem přitlačil k zemi. Za čas přišel první pád. Vyměnil jsem hlavní a příčnou hřídel, dále i ložiska hlavní hřídele, protože to provozování s vibracema se na nich podepsalo. (Ložisko navlečené na hřídeli prsty vychýlíš a zatočíš hřídelí cítíš jak poskakuje.) No a hlavně listy. Dal jsem EDGE, naprosto vyvážené z výroby, žádné dovažování. A po prvním letu po výměně - hlavně přistání, jsem nestačil zírat. Konečně jsem viděl, jak to má fungovat. Tak že závěrem dle mě, prvopříčinou jsou špatné listy.

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

úte 20.01.2015 20:25

ďakujem za odpovede pohrám sa stím.

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

stř 21.01.2015 18:30

Dmes som rozobral rotorovú hlavu, zložil ju podla manuálu osadil rotorove listy, ktoré som pritiahol trošku pevnejšie.
Vrtulník už neposkakuje :mrgreen:

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

stř 21.01.2015 18:50

Casper1 píše:Dmes som rozobral rotorovú hlavu, zložil ju podla manuálu osadil rotorove listy, ktoré som pritiahol trošku pevnejšie.
Vrtulník už neposkakuje :mrgreen:

Paráda. Měj se a ať Ti to lítá!

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

pon 06.04.2015 18:14

Chlapi pořídil jsem tento vrtulník a jelikož jsem heli amater prosím o radu.
Nastavení limitních výchylek vyrovnávacího rotoru a cykliky provádí se na GT5.1 nebo na vysílači?
Jsou nějáké konkrétní nastavení, která je nutná provést v nastavení GT5.1 oproti výchozímu nastavení?
Díkec.

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

pon 06.04.2015 20:42

luck75 píše:Chlapi pořídil jsem tento vrtulník a jelikož jsem heli amater prosím o radu.
Nastavení limitních výchylek vyrovnávacího rotoru a cykliky provádí se na GT5.1 nebo na vysílači?
Jsou nějáké konkrétní nastavení, která je nutná provést v nastavení GT5.1 oproti výchozímu nastavení?
Díkec.

Nastavuje se to na GT5.1, doporucuji si pořádně pročíst manuál, pokud ho máš. Je to tam vpoho popsaný. Jinak ty tovární nastavení jsou podle mě k ničemu, alespoň u mě tomu tak bylo. V manuálu máš napsáno u cykliky Velikost výchylek serv, je u toho hodnota 150, to jsem tak nechal. No ale servo na ocas je tam napsáno, limity A 270, B 270 což je třeba úplnej nesmysl, protože to ohýbalo tyčku řízení jak smýkátko šlo nadoraz. Je potřeba si s tím pohrát. Nesmí to jít úplně nadoraz. Jinak s nastavením hodnot třeba pro desku cykliky nebo ocasu ti tady nikdo asi neporadí, já už se tu taky ptal a bezvýsledně. Prostě zkouším různě nastavovat a ladit a ladit :wink:

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

čtv 11.06.2015 21:27

Poraďte prosím. Jaký servo na ocas od savöxu.

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

stř 24.06.2015 8:34

Ahoj, mám problémek na E325S mám GT5.1 v2 při prudším záporným kolektivu-klesání se mě hlava rozkmitá (není to houpání ale vrtkavé krátké kmity ) po cca 2-3s se uvede do klidu (ocas je celou dobu jak přikovanej). Dělá to raději při vyšších otáčkách. Zisk hlavy na GT mám 60 a výš nejdu, když dám 59 je to lepší, ale dělá to taky. Zkracoval jsem délku příčný (menší vůle), zlepšilo se to ale vůle furt jsou (plastové gripy), navíc mám objednané červené gumy do hlavy. GT mám přilepeno lepidlem techbond něco jako mamut (pocitově pruží stejně jako tenká oboustranka). Nesetkal jste se někdo s tím? Bec mám externí+3300uF kondik, serva DC0915, lítám na setový regl zaplý gov. listy jsem zkoušel jiný. Uvažuji Gt nalepit silnější obo, ale bojím se, že to bude při startu moc gumové.

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

stř 09.09.2015 21:36

Zdar,
Chci se zeptat, jak máte nastavený rozsah hlavních listů? Myslím rozsahy kolektivu a cykliky.
V manuálu je uvedený max možný úhel kolektivu +-15° ???
Já jsem nastavil kolektiv +-12° a cykliku +- cca 10°. Při tomto nastavení jsem prakticky na geometrickém limitu mechaniky (páka zadního serva se téměř dotkne rámu při max záporném kolektivu + výškovka max dozadu).
No a abych dosáhl aspoň takového nastavení, tak jsem musel ještě upravit plastové vodítka táhel ke gripům (ty otočné unašeče horního kroužku desky cykliky, které má MT FBL místo klasických "nůžek"), protože ta drážka v nich nebyla dostatečné dlouhá a při kladném max kolektivu docházelo ke kolizi s táhlem už při výchylce cykliky už cca 6° a táhlo se pak začalo docela silně prohýbat.
S toho důvodu nechápu těch +-15° v manuálu.

Zkoušel to někdo nastavit na těch +-15°, mě to teda rozhodně nejde, aby pak byl vůbec rozumný rozsah na cyklice, nebo snad někde dělám chybu?

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

stř 09.09.2015 22:37

habe píše:Zdar,
Chci se zeptat, jak máte nastavený rozsah hlavních listů? Myslím rozsahy kolektivu a cykliky.
V manuálu je uvedený max možný úhel kolektivu +-15° ???
Já jsem nastavil kolektiv +-12° a cykliku +- cca 10°. Při tomto nastavení jsem prakticky na geometrickém limitu mechaniky (páka zadního serva se téměř dotkne rámu při max záporném kolektivu + výškovka max dozadu).
No a abych dosáhl aspoň takového nastavení, tak jsem musel ještě upravit plastové vodítka táhel ke gripům (ty otočné unašeče horního kroužku desky cykliky, které má MT FBL místo klasických "nůžek"), protože ta drážka v nich nebyla dostatečné dlouhá a při kladném max kolektivu docházelo ke kolizi s táhlem už při výchylce cykliky už cca 6° a táhlo se pak začalo docela silně prohýbat.
S toho důvodu nechápu těch +-15° v manuálu.

Zkoušel to někdo nastavit na těch +-15°, mě to teda rozhodně nejde, aby pak byl vůbec rozumný rozsah na cyklice, nebo snad někde dělám chybu?


..vodítka tahel se při točkach narovnají do vodorovné polohy. tam není potřeba nic upravovat.-)
dostačujicí je 12° a cca 8° cyklika. stejně ten bordel co je v setu nasmrkanej. nestíha
a při divočejším litaní když davaš plny se pekně dusí. a při 15° by se zastavil:-))))
poslední 4kusy titana co jsem předelaval.vše jak přez kopirak:-) doporučuji. serva pryč.
lamou se převody. regl je nespolehlivej hlavne bec. a motor na začatky stačí..ale až zacneš použivat
kolektiv.nestíha. ale samotnej vrtas je ok a když ho překopeš a upravíš.hlavně take tu strunu co vede k vrtulce:-))) tak lita a je i spolehlivej. a je to dobrej otloukanek ..pač otloukat goblihy to by bolelo:-)

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

čtv 10.09.2015 14:34

sanchez píše:
..vodítka tahel se při točkach narovnají do vodorovné polohy. tam není potřeba nic upravovat.-)
dostačujicí je 12° a cca 8° cyklika. stejně ten bordel co je v setu nasmrkanej. nestíha
a při divočejším litaní když davaš plny se pekně dusí. a při 15° by se zastavil:-))))
poslední 4kusy titana co jsem předelaval.vše jak přez kopirak:-) doporučuji. serva pryč.
lamou se převody. regl je nespolehlivej hlavne bec. a motor na začatky stačí..ale až zacneš použivat
kolektiv.nestíha. ale samotnej vrtas je ok a když ho překopeš a upravíš.hlavně take tu strunu co vede k vrtulce:-))) tak lita a je i spolehlivej. a je to dobrej otloukanek ..pač otloukat goblihy to by bolelo:-)


Ano, všechno beru, ale přesto si úplně nerozumíme.
1. Překopal jsem ho z pádlovky, mám silnější Scorpion motor a 50A regl. takže by to utáhl.
2. Se strunou k ocasu zatím problém nemám, i když jsem ji chtěl taky předělat.
3. Serva mam Savoxy ... no nějak to funguje.

Ale teď k té rotorové hlavě.
Myslím že 8° na cyklice je málo, teda pro normální otáčky. Mám 10° a cca 2800 ot, nic nemám omezené v rádiu a rotace kolem os zas tak zběsilá není. Sice je to agilní, ale tak pro můj současný styl létání, takže do budoucna leda vyšší otáčky.
No a vodítka se sice narovnají odstředivou silou, ale při takové výchylce, jak mám, se táhla přiblíží k hlavní hřídeli a drážka ve vodítku už nedostačuje - táhlo se opře o vnitřní konec drážky ve vodítku a prohne se, že by mohlo i vyskočit oko z kuláče, a proto ta úprava (propilování) vodítka viz obrázek. Přitom délky táhel a páky serv mám podle manuálu, gripy kovové z MT360, ale ty jsou geometricky shodné s plastovými FBL gripy. Z toho důvodu jsem se ptal, jestli to někdo nemá nastavené na ty velké úhly.

Jinak na fotce je úprava vodítka (propilování drážky směrem dovnitř) - je vidět, že táhlo je už u kraje i v případě propilované drážky (kolektiv +12°, cyklika 10°)
uprava-voditka.jpg

Re: MINI TITAN E325S ARFTF

čtv 10.09.2015 21:08

habe píše:
Ano, všechno beru, ale přesto si úplně nerozumíme.
1. Překopal jsem ho z pádlovky, mám silnější Scorpion motor a 50A regl. takže by to utáhl.
2. Se strunou k ocasu zatím problém nemám, i když jsem ji chtěl taky předělat.
3. Serva mam Savoxy ... no nějak to funguje.




Ale teď k té rotorové hlavě.
Myslím že 8° na cyklice je málo, teda pro normální otáčky. Mám 10° a cca 2800 ot, nic nemám omezené v rádiu a rotace kolem os zas tak zběsilá není. Sice je to agilní, ale tak pro můj současný styl létání, takže do budoucna leda vyšší otáčky.
No a vodítka se sice narovnají odstředivou silou, ale při takové výchylce, jak mám, se táhla přiblíží k hlavní hřídeli a drážka ve vodítku už nedostačuje - táhlo se opře o vnitřní konec drážky ve vodítku a prohne se, že by mohlo i vyskočit oko z kuláče, a proto ta úprava (propilování) vodítka viz obrázek. Přitom délky táhel a páky serv mám podle manuálu, gripy kovové z MT360, ale ty jsou geometricky shodné s plastovými FBL gripy. Z toho důvodu jsem se ptal, jestli to někdo nemá nastavené na ty velké úhly.

Jinak na fotce je úprava vodítka (propilování drážky směrem dovnitř) - je vidět, že táhlo je už u kraje i v případě propilované drážky (kolektiv +12°, cyklika 10°)
uprava-voditka.jpg


..Překopáno dobře.-)......... no pokud maš tahla od serv k cyklice dlouha jak mají bejt a od cykliky ke gripu tež? pak nemaš nahodou přece jen gripy pro verze padlo? na nich je kule pro tahlo blíž hlavě.
poměřil jsem tahla...střed -servo- cyklika 3.7cm cyklika -grip 4.4cm a když mam vše v nule
tak od horniho domku ložiska na střed kule na gripu 7 cm .padlo melo stejně dlouhou hlavní hřidel? pak to musí chodit. jo a vzdalenost
středu kule gripu od hlavy 1.35
Odeslat odpověď