ned 18.01.2015 20:40
pon 19.01.2015 20:35
pon 19.01.2015 22:11
Casper1 píše:Páni poradte mi prosím od novoty moj MT pri dobehu rotora v určiťých otáčkach, začne brutálne vibrovať až si na zemi poskočí...
úte 20.01.2015 14:43
úte 20.01.2015 20:25
stř 21.01.2015 18:30
stř 21.01.2015 18:50
Casper1 píše:Dmes som rozobral rotorovú hlavu, zložil ju podla manuálu osadil rotorove listy, ktoré som pritiahol trošku pevnejšie.
Vrtulník už neposkakuje
pon 06.04.2015 18:14
pon 06.04.2015 20:42
luck75 píše:Chlapi pořídil jsem tento vrtulník a jelikož jsem heli amater prosím o radu.
Nastavení limitních výchylek vyrovnávacího rotoru a cykliky provádí se na GT5.1 nebo na vysílači?
Jsou nějáké konkrétní nastavení, která je nutná provést v nastavení GT5.1 oproti výchozímu nastavení?
Díkec.
čtv 11.06.2015 21:27
stř 24.06.2015 8:34
stř 09.09.2015 21:36
stř 09.09.2015 22:37
habe píše:Zdar,
Chci se zeptat, jak máte nastavený rozsah hlavních listů? Myslím rozsahy kolektivu a cykliky.
V manuálu je uvedený max možný úhel kolektivu +-15° ???
Já jsem nastavil kolektiv +-12° a cykliku +- cca 10°. Při tomto nastavení jsem prakticky na geometrickém limitu mechaniky (páka zadního serva se téměř dotkne rámu při max záporném kolektivu + výškovka max dozadu).
No a abych dosáhl aspoň takového nastavení, tak jsem musel ještě upravit plastové vodítka táhel ke gripům (ty otočné unašeče horního kroužku desky cykliky, které má MT FBL místo klasických "nůžek"), protože ta drážka v nich nebyla dostatečné dlouhá a při kladném max kolektivu docházelo ke kolizi s táhlem už při výchylce cykliky už cca 6° a táhlo se pak začalo docela silně prohýbat.
S toho důvodu nechápu těch +-15° v manuálu.
Zkoušel to někdo nastavit na těch +-15°, mě to teda rozhodně nejde, aby pak byl vůbec rozumný rozsah na cyklice, nebo snad někde dělám chybu?
čtv 10.09.2015 14:34
sanchez píše:
..vodítka tahel se při točkach narovnají do vodorovné polohy. tam není potřeba nic upravovat.-)
dostačujicí je 12° a cca 8° cyklika. stejně ten bordel co je v setu nasmrkanej. nestíha
a při divočejším litaní když davaš plny se pekně dusí. a při 15° by se zastavil:-))))
poslední 4kusy titana co jsem předelaval.vše jak přez kopirak:-) doporučuji. serva pryč.
lamou se převody. regl je nespolehlivej hlavne bec. a motor na začatky stačí..ale až zacneš použivat
kolektiv.nestíha. ale samotnej vrtas je ok a když ho překopeš a upravíš.hlavně take tu strunu co vede k vrtulce:-))) tak lita a je i spolehlivej. a je to dobrej otloukanek ..pač otloukat goblihy to by bolelo:-)
čtv 10.09.2015 21:08
habe píše:
Ano, všechno beru, ale přesto si úplně nerozumíme.
1. Překopal jsem ho z pádlovky, mám silnější Scorpion motor a 50A regl. takže by to utáhl.
2. Se strunou k ocasu zatím problém nemám, i když jsem ji chtěl taky předělat.
3. Serva mam Savoxy ... no nějak to funguje.
Ale teď k té rotorové hlavě.
Myslím že 8° na cyklice je málo, teda pro normální otáčky. Mám 10° a cca 2800 ot, nic nemám omezené v rádiu a rotace kolem os zas tak zběsilá není. Sice je to agilní, ale tak pro můj současný styl létání, takže do budoucna leda vyšší otáčky.
No a vodítka se sice narovnají odstředivou silou, ale při takové výchylce, jak mám, se táhla přiblíží k hlavní hřídeli a drážka ve vodítku už nedostačuje - táhlo se opře o vnitřní konec drážky ve vodítku a prohne se, že by mohlo i vyskočit oko z kuláče, a proto ta úprava (propilování) vodítka viz obrázek. Přitom délky táhel a páky serv mám podle manuálu, gripy kovové z MT360, ale ty jsou geometricky shodné s plastovými FBL gripy. Z toho důvodu jsem se ptal, jestli to někdo nemá nastavené na ty velké úhly.
Jinak na fotce je úprava vodítka (propilování drážky směrem dovnitř) - je vidět, že táhlo je už u kraje i v případě propilované drážky (kolektiv +12°, cyklika 10°)