Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 17.06.2012 22:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
T-rex 450 SE V2,gy401,savox 0253.Při plné směrovce vpravo se vrtulník točí jako blázen.Do plné vlevo se mu moc nechce.Vypadá to jako by to tak na vteřinu překonávalo nějaký odpor,až pak se rozjede.Ty piruety naplno jsem zkusil až potom co jsem začal zkoušet piroflip rozdělený na dvě části(jen takový pomalý,táhlý) a ocas se na chvíli zastavoval.Ne vždy ale těžko se pak zkouší něco nového.Na druhou stranu by asi šel bez problémů,tam ho ale zatím neumím.Jinak to lítá dobře takže mechanický problém to asi nebude.Nevím kde hledat příčinu.Servo není nejrychlejší ale to na to snad nemá vliv ne?Je snad málo silné?Páka na něm je dlouhá 12mm.Pomůže zkrácení?

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 17.06.2012 22:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 1313
Bydliště: Praha Barrandov
dagx píše:
T-rex 450 SE V2,gy401,savox 0253.Při plné směrovce vpravo se vrtulník točí jako blázen.Do plné vlevo se mu moc nechce.Vypadá to jako by to tak na vteřinu překonávalo nějaký odpor,až pak se rozjede.Ty piruety naplno jsem zkusil až potom co jsem začal zkoušet piroflip rozdělený na dvě části(jen takový pomalý,táhlý) a ocas se na chvíli zastavoval.Ne vždy ale těžko se pak zkouší něco nového.Na druhou stranu by asi šel bez problémů,tam ho ale zatím neumím.Jinak to lítá dobře takže mechanický problém to asi nebude.Nevím kde hledat příčinu.Servo není nejrychlejší ale to na to snad nemá vliv ne?Je snad málo silné?Páka na něm je dlouhá 12mm.Pomůže zkrácení?


Já jsem měl ten samej setup až na gyro GP 750, Savox 0253 podle mě není moc vhodné vrtulkové servo ale spíše na cykliku. Vyměnil jsem za rychlejší a silnějsí Savox SH 1357, dále jsem prodloužil dráhu smykáta propilováním plošky pro červík na hřídelce a posunutím unašeče vrtulky tak o 1,5mm směrem ven po hřídelce. Problém je odstraněn a piruety jsou stejně rychlé na obě strany.

_________________
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant


Naposledy upravil Screwball671 dne ned 17.06.2012 22:53, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.06.2012 22:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.2009
Příspěvky: 1156
Bydliště: Kadaň/Praha
Nastavoval si neutral smykatka v normal rezimu? Jesli ne tak bych to zkusil.

_________________
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.06.2012 23:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Ano v normalu.Ocas drží dobře.Jen při těch náročnějších otočkách nestíhá.
Takže slabé servo.Hm to nemám moc radost.Ale dík.Pokud už nikdo jiný neporadí tak ho zkusím.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 17.06.2012 23:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1417
Bydliště: Bořanovice
dagx: Pri rychlem letu vpred mi MiniProtos se ZYXem taky neudela piruetu. A pry je to bezpadlem. Tak jestli za to u tebe taky nemuze gyro... :?

_________________
SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit
Spektrum DX8, PhoenixRC


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 0:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 1313
Bydliště: Praha Barrandov
Na mě tedy ten Savox 0253 moc dojem neudělal (zase jsem si nechal poradit), při větru nebo pádu po ocase to bylo takový gumový, někdy i při visu na boční vítr, nejhorší byl ale pád v piruetě, tam to totálně nedrželo rychlost rotace, pořád jsem to ladil na gyru a vysílačce ale nic nepomohlo, po výměne za SH 1357 to je super, ještě tedy je dobré aby měla vrtulka stejný střih na obě strany na koncích limitů.

_________________
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 7:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.4.2008
Příspěvky: 973
Bydliště: P 156 -ZBR, ČR
Screwball671 píše:
... ještě tedy je dobré aby měla vrtulka stejný střih na obě strany na koncích limitů.

To si nemyslím, protože se stejným střihem na obě stany budeš na jednu stranu pomalejší než na druhou. Nezapomínej, že vrtulka tam je kuli kompenzaci kroutícího momentu od hlavního rotoru. Pod pojmem střih si představuju stejný úhel náběhu vrtulky na obě strany nebo je to jinak?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 7:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Servo 1357, paka 10mm ( da se i 8mm ). Otocit unacece tak, aby jsi mel hlavy sroubu co drzi listy zevnitr. Smerem ke smerovce. Pak to bude fungovat.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 8:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 1313
Bydliště: Praha Barrandov
chastra píše:
Screwball671 píše:
... ještě tedy je dobré aby měla vrtulka stejný střih na obě strany na koncích limitů.

To si nemyslím, protože se stejným střihem na obě stany budeš na jednu stranu pomalejší než na druhou. Nezapomínej, že vrtulka tam je kuli kompenzaci kroutícího momentu od hlavního rotoru. Pod pojmem střih si představuju stejný úhel náběhu vrtulky na obě strany nebo je to jinak?


No jo to máš pravdu, jenže když jsem to namontoval bez úprav, tak směrem k trubce je střih podstatně větší, tedy tam kde vlastně vrtulka pouští ocas po směru krouťáku od rotoru, takže jsem musel unašeč posunout ven abych to kompenzoval a měla alespoň stejný střih i směrem od trubky, kdy vlastně vrtulka tlačí proti krouťáku od rotoru.

_________________
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 8:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Vrtulka nemá mít stejný střih na obě strany. To by byl nesmysl.

Správně je to tak, že v poloze "neutrálu" vrtulky, tedy se střihem odpovídajícím ustálenému visu, má být smykátko uprostřed dráhy aby pak chodilo vzhledem k této poloze na obě strany stejně.

U TrexPro je to v manuálu špatně a při smykátku uprostřed stříhá vrtulka přesně na opačnou stranu. Vyřešit to není žádný problém a už jsem to tu popisoval.

viewtopic.php?f=104&t=22173&start=357


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 9:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.2009
Příspěvky: 1156
Bydliště: Kadaň/Praha
ZDZD, pkotatko: On ale má T-rex 450 SE V2, problém s mechanikou vrtulky, kvůli kterému se otáčely gripy má snad až PROčko, né?

_________________
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 10:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 1313
Bydliště: Praha Barrandov
Jasně já jsem to tak myslel, že musí mít určitý náběh (pár stupňů) aby v normál módu na nule směrovky, bylo smykátko ve středu dráhy a vrtulník visel bez toho aby se ocas někam stáčel a od této polohy stejný střih na obě strany, přišlo mi to samozřejmý. Upřímně, je to v tý nule potřeba jen pár stupňů.

_________________
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 11:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
DaveLister píše:
ZDZD, pkotatko: On ale má T-rex 450 SE V2, problém s mechanikou vrtulky, kvůli kterému se otáčely gripy má snad až PROčko, né?



To jo. Ale šlo o to, aby jsme si ujednotili kdy a ve kterém místě má smykátko.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 15:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Dík všem.Ve visu mám smykátko uprostřed dráhy takže u mé verze je to v pořádku.Na tu stranu kam nemá sílu je tedy potřeba trochu větší než na druhou když ještě překonává odpor hl.rotoru(nebo jak to napsat).Dám tam ten SH-1357 a uvidím.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 18.06.2012 21:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.8.2009
Příspěvky: 3250
Bydliště: Prešov, SK
DaveLister píše:
ZDZD, pkotatko: On ale má T-rex 450 SE V2, problém s mechanikou vrtulky, kvůli kterému se otáčely gripy má snad až PROčko, né?

no nevim, ja som mal V2 aj ked copterx, ale problem bol rovnaky ako na PROcku.
Cize ako pise pkotatko, otocit gripy, a skratit paku, tiez mam 8 alebo 7mm, ale najvecsi problem pri tychto prvkoch je slabe servo. Na bezne polietanie staci micro ale na toto uz treba vymenit za mini.

Da sa to overit aj s vrtulnickom v ruke.
Zhodit hlavne listy, vrtulkove nechat a roztocit. Do jednej strany pojde ovela lahsie pretlacit chvost rukou.
Ak je to servo dost silne a smykatko kam ist, tak to bude drzat do oboch stran celkom solidne a zhruba rovnako.

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz