RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Blade 450 X
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=104&t=43148
Stránka 25 z 27

Autor:  Rikky777 [ pát 20.02.2015 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

gobi píše:
zdar pokud jde o nasazeni kabiny tak ja jsem tu diru udelal ovalnou po delce cca o 1,5 cm delsi k ocasu.
Nasadim kabinu a pak jen napichnu gumy na ty drzaky a drzi to.a i manipulace s kabinou je snazsi.
a ty vibrace mam taky ,ale jen pri roztaceni, behem letu nic a pri pristani to neresim. Jde o zvyk ,sice nekdy pristanu tvrde,ale kolmo k zemi. Kriz jsem mel taky, ale ucili jsem se s nim vzlet a pristani. Jinak behem letu strasne vibroval. A strach musis prekonat, taky jsem mel crash znam to proste jsem to odlepil a bylo.


Rozumím, prostě musím natrénovat vzlet a přistání. Asi jak říkáš, je to o tom strachu. Prostě člověk nesmí zmatkovat a zachovat chladnou hlavu. Pak to asi půjde, ale je to opravdu divoch :-)

Autor:  Bozha [ pát 20.02.2015 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

Rikky777 píše:
...Ale je to fakt divné, že když už sedí na zemi že ho ten rychle ubraný plyn dokáže tak roztřepat. Já mám listy povolené hodně. Ještě zkusím povolit trošku listy ocasního rotoru.


No jestli je máš hodně povolené, tak je zase dotáhni. Fakt zkus ten cukací test co jsem popisoval. Ten list (platí i pro ocasní) ani nemá vaklat, ani být na fest.

Ještě poznámku: nevím páni jak to máte nastavené, ale zkuste zauvažovat nad jednou věcí: pohybem plynové páky řídíte buďto kolektiv (stoupání a klesání) a otáčky motoru, nebo samotný kolektiv (pokud vám otáčky řídí governor). Takže když někdo po přistání vypíná motor stažením na 0, tak to znamená že s pohybem plynu jde kolektiv (listí) hodně do záporu. Samozřejmě pokud je Pitch křivka cca lineární 0-100, o křivce do V nemluvím. Proto se pro vypnutí motoru po přistání používá běžně ten Throttle Hold - prostě motor "vypnu" a přitom mám plnou kontrolu nad kolektivním řízením.

Autor:  Rikky777 [ pát 20.02.2015 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

Bozha píše:

No jestli je máš hodně povolené, tak je zase dotáhni. Fakt zkus ten cukací test co jsem popisoval. Ten list (platí i pro ocasní) ani nemá vaklat, ani být na fest.

Ještě poznámku: nevím páni jak to máte nastavené, ale zkuste zauvažovat nad jednou věcí: pohybem plynové páky řídíte buďto kolektiv (stoupání a klesání) a otáčky motoru, nebo samotný kolektiv (pokud vám otáčky řídí governor). Takže když někdo po přistání vypíná motor stažením na 0, tak to znamená že s pohybem plynu jde kolektiv (listí) hodně do záporu. Samozřejmě pokud je Pitch křivka cca lineární 0-100, o křivce do V nemluvím. Proto se pro vypnutí motoru po přistání používá běžně ten Throttle Hold - prostě motor "vypnu" a přitom mám plnou kontrolu nad kolektivním řízením.


Cukací test? Teď trošku nerozumím jak ho provést.
Tak teď už tomu rozumím a tím se to asi vysvětluje ta vibrace, vždy po přistání jsem to vždycky rychle stáhl na nulu a pak to začalo vibrovat, vrtulník se nahl a kousl se listím o zem. Na betonu mi to zničilo jen listí, ale když jsem přistál na trávník tak se to zahryzlo do země a tam už bylo škody poněkud více.
Budu používat to tlačítkoThrottle hold.
A to talčítko používáš ještě tešně nad zemí nebo až dosedneš na zem?

Autor:  keanu77 [ pát 20.02.2015 19:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

gobi píše:
zdar pokud jde o nasazeni kabiny tak ja jsem tu diru udelal ovalnou po delce cca o 1,5 cm delsi k ocasu.
Nasadim kabinu a pak jen napichnu gumy na ty drzaky a drzi to.a i manipulace s kabinou je snazsi.
a ty vibrace mam taky ,ale jen pri roztaceni, behem letu nic a pri pristani to neresim. Jde o zvyk ,sice nekdy pristanu tvrde,ale kolmo k zemi. Kriz jsem mel taky, ale ucili jsem se s nim vzlet a pristani. Jinak behem letu strasne vibroval. A strach musis prekonat, taky jsem mel crash znam to proste jsem to odlepil a bylo.


Díky za nápad..zkusím přišrubovat nějaký plíšek mezi baterku a motor, ať mám jistotu, že baterka o něj nebude dřít. Kabinu už pak podle toho nějak přizpůsobím. Asi budu muset udělat buď drážku jako ty, nebo možná bude stačit jenom nová dírka. Uvidím ;-)

Autor:  Rikky777 [ pát 20.02.2015 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

keanu77 píše:

Díky za nápad..zkusím přišrubovat nějaký plíšek mezi baterku a motor, ať mám jistotu, že baterka o něj nebude dřít. Kabinu už pak podle toho nějak přizpůsobím. Asi budu muset udělat buď drážku jako ty, nebo možná bude stačit jenom nová dírka. Uvidím ;-)


No já jsem to teď zkoušel a když dobře kabinu nasadíš, tak je to v poho, alespoň mě to tak jde. Jinak uchycovací prvky kabiny jsem vyměnil z plastových za hliníkové. Ten plast se mi moc nezdál.

Autor:  Bozha [ pát 20.02.2015 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

@Rikky: cukacím testem myslím toto:

Bozha píše:
Je na to grif, kdy si heli vezmeš za ocas čumákem dolů, listí nastavíš vodorovně, a pak cukneš. Sleduješ jestli listy drží (nepadají vlastní vahou dolů), a zda po cuknutí spadnou oba stejně o něco níž.


TH vypneš motor když už jsi na zemi. Vypínání ve vzduchu - no, párkrát jsem ho cvaknul, to když bylo jasné že už se můžu snažit jenom o to aby škody nebyly moc velké :mrgreen:

Autor:  Rikky777 [ pát 20.02.2015 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

Bozha píše:
@Rikky: cukacím testem myslím toto:



TH vypneš motor když už jsi na zemi. Vypínání ve vzduchu - no, párkrát jsem ho cvaknul, to když bylo jasné že už se můžu snažit jenom o to aby škody nebyly moc velké :mrgreen:


Díky moc, vyzkouším to.
Takže taky nějaký ten pád si zažil...

Autor:  gobi [ stř 04.03.2015 12:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

zdar,
o vikendu jsem oddelal orig. kabinu a po dlouhem premysleni a premerovani jsem tam dal kabinu z F49.
Pouze jsem posunul diry a funguje to.
Tak jen na okraj pro ty ,kterym odchazej kabiny.

Autor:  Rikky777 [ stř 04.03.2015 17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

gobi píše:
zdar,
o vikendu jsem oddelal orig. kabinu a po dlouhem premysleni a premerovani jsem tam dal kabinu z F49.
Pouze jsem posunul diry a funguje to.
Tak jen na okraj pro ty ,kterym odchazej kabiny.


Já s ní zatím problém nemám, ale určitě dobrá rada :-)

Autor:  keanu77 [ stř 18.03.2015 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

Zdravím. Tak dnes jsem byl létat a měl jsem menší problém - vrtulník mi z ničeho nic spadl. Naštěstí jsem měl namontovaný kříž a byl jsem cca metr vysoko, takže to přežil bez úhony. No. Sundal jsem kabinu a zjistil jsem, že když jsem nasazoval baterku, tak se mi v ní vysunul jeden konektor (červený) a tím pádem došlo při létání k výpadku. Tak jsem vás chtěl jenom upozornit, ať si na to dáváte pozor! Nijak zvlášť jsem to tam nerval. Prostě v klídečku - a stejně vypadl.. Takže kdo máte EC3 konektor (asi všichni) tak si to hlídejte! Ať nedopadnete stejně. Mimochodem se mi ten plastový konektor připekl ke kontaktu, takže budu muset objednat nový. Snad se s baterkou nic nestalo. Dá se to nějak zjistit??

Autor:  pcmaxik [ stř 18.03.2015 11:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

No já používám XT60 konektory a ty drží někdy až moc :)

Autor:  Rikky777 [ stř 18.03.2015 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

keanu77 píše:
Zdravím. Tak dnes jsem byl létat a měl jsem menší problém - vrtulník mi z ničeho nic spadl. Naštěstí jsem měl namontovaný kříž a byl jsem cca metr vysoko, takže to přežil bez úhony. No. Sundal jsem kabinu a zjistil jsem, že když jsem nasazoval baterku, tak se mi v ní vysunul jeden konektor (červený) a tím pádem došlo při létání k výpadku. Tak jsem vás chtěl jenom upozornit, ať si na to dáváte pozor! Nijak zvlášť jsem to tam nerval. Prostě v klídečku - a stejně vypadl.. Takže kdo máte EC3 konektor (asi všichni) tak si to hlídejte! Ať nedopadnete stejně. Mimochodem se mi ten plastový konektor připekl ke kontaktu, takže budu muset objednat nový. Snad se s baterkou nic nestalo. Dá se to nějak zjistit??


Myslím že existují testry pro baterky, tím zjistíš jestli jsou všechny články ok.

Autor:  EvzEn [ ned 19.04.2015 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

Ahoj,

jen se chci zeptat, byla tu zmínka o kabině pro F49, nemám s ní zkušenosti, je tvrdší, než ta origo na Blada?? Za 150Kč bych ji taky pořídil..

Další dotaz, nezkoušel už někdo přehodit u klasického blada 450x první verze ozubené kolo za kolo ze šikmým ozubením? Jde mi o to, že mám neorigo motor od Turnigy a ted si nejsem jistý, jestli všechny pastorky se šikmým ozubením mají stejný sklon, tedy jestli jsou kompatibilní s ozubenýma kolama pro Blada 450x.. Motor od turnigy má totiž jiný prumer hřídele, nejde použit, original pastorek.

Díky :)

Autor:  gobi [ stř 22.04.2015 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

zdar,
kabinka je tvrdsi a pokud chces jeste pritvrdit tak ji muzes jeste prelepit a i podlepit samolepici folii.
Ja to udelal na orig.kab. a vydrzela to dost padu.

Autor:  EvzEn [ stř 22.04.2015 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blade 450 X

Díky za info :) To pak někdy vyzkouším, já mám zatím original, kterej je poslepovanej asi kilometrem izolepy :D Ale jako kabinka je krásně pružná..

Stránka 25 z 27 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/