Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 25.06.2013 9:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 2.9.2012
Příspěvky: 29
Bydliště: Okr.Prachatice
Blog: Zobrazit blog (1)
NO, Já bych šel rovnou do většího vrtulnika a koupil bych T- rex 500 DFC super combo. Většího bych nevolil, z hlediska drahého provozu, tj větší baterie. Na tuto velikost tř. 500 je ipěkný výběr maket. Jsou proto nejvíce prodávaný. Už můžete lítat venku a je to daleko větší zážitek. Opravdu se to vyplatí! Já ho mám a spokojenost. Pak je na trhu jěště jeden od Italů tj.Sab- Goblin a to je naprostá špička kvality a zpracování. Taky jsou 500, 600 a 700. Jsou dražší kolem 26000, ale zpracovaný vše v kovu i převody se šikmímy zuby. Ty už má i T-rex. v inovovaném plastu tvrzený. Ty jsem si pořídil a spokojenost. Nehlučí to a lepší záběr. Bát se ho nemusíte je jak beránek na ovládání nic prudkýho. Záleží ovšem na nastavení křivek ve výsílači a jednotce. Vše si dát na málo. Jednotku mám Beastx a je kvalitní dobře se nastavuje. Jinak pokud chcete zůstat u pokojových nevím co je dobrý. Taky mají T-rex 100 do bytu a je asi dobrý. Viz www. ALIGN Web Shop. Na něco jiného se raději poptat-poradit, kdo ho už má doma. JIrka

_________________
T-rex 500


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V400D02 RTF
PříspěvekNapsal: úte 02.07.2013 11:33 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2012
Příspěvky: 66
Bydliště: Ostrava
Zdravím všechny,

mám dvě V400d02, jedna je téměř RTF s brushless upgradem, druhá ještě čeká na předělání :-)
K jedné /ta co je téměř RTF/ mám WK2603 a ke druhé devo 10, páč mám i T-REX 450.

Dlouho jsem nebyl v nastavení WK2603 a papír s konfigurací se někam zatoulal...
Můžete mi někdo poradit, jak nastavit optimálně PIT/PLT a hlavně RUDMIX/GYRO a který (V1 a V2) se stará o co?

P.S. V400 je super, jsem s ní spokojen po několika úpravách :-)
Díky, Kuba


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: pon 26.08.2013 23:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.12.2010
Příspěvky: 387
Bydliště: Banskaá Bystrica
Ahijte, tak lieta sa mi super, nemenil by som, podľa mňa je to najlepšia mini heli na trhu..

..teraz ale k otázkam, časom so menil niektoré súčiastky, čo som kúpil lacno z banggoodu - cena na úkor čakania, aj 5 týždňov, ale veď mi neujde :)

1.čo konkrétne znamená TRVAD
2. prečo mi v tx píše pri (funkcion )DR EXP pos.0-3, keď na prepínači dr exp sú len dve pozície, a vôbec vie niekto, ako to nastavovanie použiť ? čo znamená exp/line ?, norm/switch, ...exp on/off ?

3. Má TáTO walkera AVCS gyro?

4. Je normálne, že v kľude mi vracia serva do pôvodných stavov, a keď letím, dám napr. AIL-e, pokiaľ nepridám protihodnotu, letí helina stále určeným smerom a nevýrovná ani po upustení riadenia ..?

5. všimol som si, že v kľude mi na Rudd pri vychýlení na obe strany nevráti na nulu..( -3, +5 )je problém v poťáku ?

VEĽMI DôLEžITá OTáZKA 6. od výroby som mal medzeru medzi prstencom hl.osi a jeho dorazu na vrchné ložisko osi - výsledkom bola vôľa, ak som potiahol za osu smerom nahor , jeden, či dva mm sa pohla..toto bolo dôvodom častého opotrebovania ozubeného kolesa prevodom z hl.kola, nakoľko veľakrát nedoliehali , sa opotrebovávalo to menšie. otázka je, či to bolo od výroby zle, alebo to mám teraz zle, keď to mám na ´´fest´´

..nekoľko problémy nebadám a ozubené koliesko vydrží násobne viac ?

OTáZKA č. 7 dá SA MENIŤ CITLIVOSŤ GYRA ? mám ho na poťáku aux2, ale nebadám žiadne rozkmitanie a ani nič ..

8.aká by mala byť optimálna dĺžka tiahla od chvostového serva
9. niekde som čítal : je dobré uložiŤ trim a vynulovať jeho pozíciu..je to možné aj na DEVO7 ? a vôbec ako sa to robí

10. prečo píšu, že po nastavení mech. stredu serva chvosta sa má Heli vytrimovať v režime NORM.gyra?

..NIE je ju lepšie vytrimovať práve cez dĺžku tiahla serva ?


walkerári čítajte, píšte ozývajte sa , neverím, že nás V120D02S new je nás tu len spočitateľných na jednej ruke..tak píšte pomôžete nielen mne !!

ďakujem

_________________
hanzi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: čtv 29.08.2013 8:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2012
Příspěvky: 66
Bydliště: Ostrava
a.hanes píše:
Ahijte, tak lieta sa mi super, nemenil by som, podľa mňa je to najlepšia mini heli na trhu..

..teraz ale k otázkam, časom so menil niektoré súčiastky, čo som kúpil lacno z banggoodu - cena na úkor čakania, aj 5 týždňov, ale veď mi neujde :)
walkerári čítajte, píšte ozývajte sa , neverím, že nás V120D02S new je nás tu len spočitateľných na jednej ruke..tak píšte pomôžete nielen mne !!

ďakujem


Zdravím, já mám V120D02S s TX DEVO 10 s DEVIATION FW, takže ohledně vysílačky moc neporadím...

1.čo konkrétne znamená TRVAD
2. prečo mi v tx píše pri (funkcion )DR EXP pos.0-3, keď na prepínači dr exp sú len dve pozície, a vôbec vie niekto, ako to nastavovanie použiť ? čo znamená exp/line ?, norm/switch, ...exp on/off ?

…k otázkám,co máš ohledně vysílačky, podívej se do manuálu…nebo zkus vygooglit, já mám DEVO 10 s DEVIATIN FW, takže stock vůbec neznám.
___
___
3. Má TáTO walkera AVCS gyro?

Ano má, má to i V400D02, kterou mám taky. Jedná se o to,že můžeš pomocí vysílačky nastavit daný mód – od 0-50% je normal mode (což není heading hold, gyro se nestará o vystředění heli) a od 51-100% je heading hold (AVCS) že gyro stabilizuje helinu.
___
___
4. Je normálne, že v kľude mi vracia serva do pôvodných stavov, a keď letím, dám napr. AIL-e, pokiaľ nepridám protihodnotu, letí helina stále určeným smerom a nevýrovná ani po upustení riadenia ..?

Samozřejmě, že tohle je normální. Všechny 6ch heliny mají vlastnosti, že pokud pustíš knipl do středové polohy, heli bude pokračovat v původním směru. V případě,že chceš “zastavit či přibrzdit heli”, musíš dát opačný povel, než byl ten původní. Např, při letu dopředu a chceš přibrzdit, musíš lehce pohnout páčkou dozadu.
___
___
5. všimol som si, že v kľude mi na Rudd pri vychýlení na obe strany nevráti na nulu..( -3, +5 )je problém v poťáku ?

Tady záleží, co dělá heli ve vzduchu, na rexu se mi taky nevrací v klidu servo přesně, kde byl, protože gyro reaguje na pohyb a tím pádem nemá info, kam se vrátit..
___
___
VEĽMI DôLEžITá OTáZKA 6. od výroby som mal medzeru medzi prstencom hl.osi a jeho dorazu na vrchné ložisko osi - výsledkom bola vôľa, ak som potiahol za osu smerom nahor , jeden, či dva mm sa pohla..toto bolo dôvodom častého opotrebovania ozubeného kolesa prevodom z hl.kola, nakoľko veľakrát nedoliehali , sa opotrebovávalo to menšie. otázka je, či to bolo od výroby zle, alebo to mám teraz zle, keď to mám na ´´fest´´

Já koupil v120d02s z druhé ruky, sice tvrdil,že helina je seštelovaná, ale vůbec nebyla… Taky jsem měl volný prstenec na hlavní hřídeli.. Hřídel nesmí mít žádnou vůli v axiálním pohybu. Musí být vše dotaženo „na fest“ jak říkáš, akorát si pohlídej, ať se listy točí volně a nedrhne to někde..
___
___
OTáZKA č. 7 dá SA MENIŤ CITLIVOSŤ GYRA ? mám ho na poťáku aux2, ale nebadám žiadne rozkmitanie a ani nič ..

Citlivost se určitě měnit dá, nastavuje se však přímo na RX, pomocí pot elev/aile G. Pozdnáš to podle chování heli. Ve vysílačce – nevím, musíš kouknout do manuálu, tím zároveň určuješ i heading hold (viz ot 3)..
___
___
8.aká by mala byť optimálna dĺžka tiahla od chvostového serva

Optimální délka je taková, kdy servo je v centrální poloze a zadní listy mají pitch 0 (tj jezdec by měl být uprostřed osy.
___
___
9. niekde som čítal : je dobré uložiŤ trim a vynulovať jeho pozíciu..je to možné aj na DEVO7
? a vôbec ako sa to robí

V tom neporadím.
___
___
10. prečo píšu, že po nastavení mech. stredu serva chvosta sa má Heli vytrimovať v režime NORM.gyra?

Setup se nejlíp dělá, že přepneš přepínač na RX z WK do ADJ. Zapneš vysílač, pak přijímač, vypojíš motor z ESC, přepneš do stunt mode (tj přepínač na TX se rotor motoru má roztočit na max-vpravo nahoře ve stejném směru jako anténa-nejsem si ted jistý,jak se jmenuje,ale DEVO7 by to mělo mít stejné jako 10) a musíš mit vypojený motor!!!.
(Tímto přepínačem se změní throttle stick na pitch, budeš ovládat jen náklon listů). Ve středové pozici páčky THR musí být sklon listů 0%. Tím nastavíš helinu perfektně.
Samozřejmě sklon nastavuješ přes délky táhel serv potažmo listů.
Swashplate musí být v tomto nastavení (zcela vodorovně ve všech směrech).
Nulový pitch poznáš u tak malé heliny jako je v120d02 tak, že listy otočíš v jejich gripech (uchycení) o 90° tak aby oba ukazovaly stejným směrem (jako když heli převážíš a máš listy stejným směrem v molitanu) a nulový pitch je, když oba listy jakoby ukazují stejným směrem a svírají úhel 90°s osou hřídele
A listy musí být ve stejném směru (rovnoběžné), nesmí svírat žádný úhel, a při točení s nimi se nesmí jejich sklon lišit – takhle i poznáš, že swashplate je dobře vystředěn..

Určitě doporučuje podívat se sem (je to sice anglicky, ale dobře psané):

Properly setting up a V400D02

Tak snad jsem něčím pomohl.. Kdyby něco, napiš....Mě tyto postupy fungují.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: čtv 29.08.2013 13:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
Ahoj, jen lehce doplním některé body:

1.čo konkrétne znamená TRVAD

TRVADJ = Travel Adjustment = nastavení rozsahu pohybu serva. Používí se, aby se servo nesnailo s ovládaným prvkm chodit "za dorazy" - typicky u ocasní vrtulky. u V120V02 se to nastavuje na řídící jednotce čudlíkem RUDD EXT.

2. prečo mi v tx píše pri (funkcion )DR EXP pos.0-3, keď na prepínači dr exp sú len dve pozície, a vôbec vie niekto, ako to nastavovanie použiť ? čo znamená exp/line ?, norm/switch, ...exp on/off ?

DR = dual rate = "dvojité" výchylky. oužíví se, pokud člověk chce v nějaké fázi letu použít větší výchylky. EXP/LIN = exponenciální/lineární průběh výchylek. Tj. výchylky buď přesně odpvídají pohybu páčky, nebo jsou kolem středu tupější (nebo ostřejší) než v krajních polohách. Typicky se nastavuje tak, že střed je tupější (je to míň náročné na přesnost pohybů páčkama).

Jestli máš ale tovární nastavení vysílačky, tak to bývá většinou všechno povypínané a nstavuje se vče na řídící jednotce ve vrtulníku.

3. Má TáTO walkera AVCS gyro?

Ano má, má to i V400D02, kterou mám taky. Jedná se o to,že můžeš pomocí vysílačky nastavit daný mód – od 0-50% je normal mode (což není heading hold, gyro se nestará o vystředění heli) a od 51-100% je heading hold (AVCS) že gyro stabilizuje helinu.

Trochu upřesním - gyro (více či méně, podle zisku) stabilizuje vždycky, ale v heading lock si "pamatuje" i směr a tak eliminuje třeba vliv větru. Nepoužívat HL nedává smysl, stejně jako moc xperimentovat se ziskem gyra. Jednou se nastavní a hotovo (když člověk není zrovna akrobat - závodník).
___
4. Je normálne, že v kľude mi vracia serva do pôvodných stavov, a keď letím, dám napr. AIL-e, pokiaľ nepridám protihodnotu, letí helina stále určeným smerom a nevýrovná ani po upustení riadenia ..?

Samozřejmě, že tohle je normální. Všechny 6ch heliny mají vlastnosti, že pokud pustíš knipl do středové polohy, heli bude pokračovat v původním směru. V případě,že chceš “zastavit či přibrzdit heli”, musíš dát opačný povel, než byl ten původní. Např, při letu dopředu a chceš přibrzdit, musíš lehce pohnout páčkou dozadu.

Zase bych upřesnil - serva by se měla vrátit, ale helina, brzd nemaje, setrvačností pokračuje dál v původním směru pohybu.
___
___

OTáZKA č. 7 dá SA MENIŤ CITLIVOSŤ GYRA ? mám ho na poťáku aux2, ale nebadám žiadne rozkmitanie a ani nič ..

Citlivost se určitě měnit dá, nastavuje se však přímo na RX, pomocí pot elev/aile G. Pozdnáš to podle chování heli. Ve vysílačce – nevím, musíš kouknout do manuálu, tím zároveň určuješ i heading hold (viz ot 3)..

Poťáky AILE GYRO/ELEV GYRO řídí citlivost stabilizace na hlavním rotoru (klonění/klopení). Gyro bočení (vrtulku) by měl nastavovat potencometr RUDD, ale popravdě řečeno ho na obrázku řídící jednotky nevidím, i kyž ho návod zmiňuje. Podle mě je čudlík na vysílačce vypnutý, protože si všechno řídí řídicí jednotka.


9. niekde som čítal : je dobré uložiŤ trim a vynulovať jeho pozíciu..je to možné aj na DEVO7 ? a vôbec ako sa to robí

To je trochu zmatené - "vynulovat trim" = trim v neutrání poloze a to musí být u VŠECH kanálů!! Dělá se to šťoucháním do páček trimu -)

___
10. prečo píšu, že po nastavení mech. stredu serva chvosta sa má Heli vytrimovať v režime NORM.gyra?

Spíš by se to mělo seřizvat pokud možno bez stabilizace (bez vlivu byra), aby šel signál z páčky přímo na servo vrtulky.To jsou ty jejich všelijaké WK-servisní módy, vz asi návod k té walkeře.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: pát 30.08.2013 23:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.12.2010
Příspěvky: 387
Bydliště: Banskaá Bystrica
..len tak zbehlo som to pozrel..teším sa a ďakujem vám, teraz som mimo, ale keď sa k tomu dostanem, možno sa eštek ozvem

ešte raz díky

_________________
hanzi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: úte 03.09.2013 2:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.12.2010
Příspěvky: 387
Bydliště: Banskaá Bystrica
ahojte, tak sa tu opeť hlásim.. ďakujem za odpovede :)
1.,2. ďakujem super

3. na AVCS gyro som sa pýtal z toho dôvodu, pretože sa mi zdá akési necitlivé..ešte môžem skúsiť predĺžiť páku na serve, alebo na riadiacej jednotke dať na doraz 100 perc.

a ešte aj preto, že vdole zmieňovanom odkaze píšu, že v AVCS gyro nevracia servo do neutrálnej polohy- - a mne vracia !! aj pri najvyššiej citlivosti..

čo je vlastne rozdiel medzi AVCS a HH (HL) ?

..myslíte, že je to nekvalitné gyro?, viacrí písali, že ak je helina v hl MÓDE V KĽUDE, čASOM BY MAL BEžEC PREJSŤ BUĎTO DO JEDNEJ ALEBO ONEJ STRANY. a mne vracia do nulovej polohy aj po malom šťuchnutí do kniplu...je to nevýkonné gyro ?

..podotázka, kde môžem nastaviť rýchlosť otáčania ?

4. ďakujem

5. prepol som do HL módu, takže by mi servo malo vraciať na stred, ale nevracia a píše mi tam presne tie isté hodnoty ako v hl móde ( môžete to prosím vyskúšať, vo funkcion- monitor- rudd )

6. Super ďakujem

7. mám norm/HL mód na poťáku aux2 a ten riadi priamo aj citlivosť oboch režimov, smerom k nule citlivosť klesá do plusu zapne AVCS režim a narastá citlivosť a do mínusu zapne norm.mód a do -100 opeť citlivosť narastá. ( -100, 0, 100 )

..teraz už viem, že mám citlivosť, avšak sa mi zdá nejaká slabá ako som už vyššie písal, preto som si nebol istý, či poťák správne funguje..

..na riadiacej jednotke citl.gyra nie je pre rudd..sú tam len trvadj ( rudd ext. )

8. ..toto som veľmi nepochopil.. ak by som to mal takto nastaviť, musel by som najprv zavolať do výroby, aby začaly vyrábať dlhšie tiahla :)

..alebo celé servo potiahnúť bližšie ku vrtulke..

..neviem však, ako to bude reagovať, pretože teraz mám ako nulový bod ( mech. neutrál ),jazdca niekde v jednej tretine osi, teda pri štarte a stredovom knipli sú lopatky vrtuľky dosť vykrivené..čo mi príde aj logické vzhľadom k protivýkonu hl.rotora..ale opravte ma ak to je zle.

..teda ak by som nastavil jazdca presne na stred , predsa by sa mi otáčala helina ? nie ?

9. ahoj off dlho som to hladal, ale nakoniec našiel..nechcel som zabŕdať kým nepodložím, lebo tomu nerozumiem..

http://vitocz.net/rc/gy401.htm#top

..je to úplne na spodku v bode číslo 5.

10. djsmeegy dík za super popis nastavenia..určite použijem..ALE ..SKôR SOM MAL NA MYSLI PODSTATU VECI ! teda :

prečo píšu, že po nastavení mech. stredu serva chvosta sa má heli VYTRIMOVAŤ v režime norm.gyra?

..prečo vytrimovať a nie za použitia predĺženia, skrátenia tiahla, resp., posunu samotného serva po chvoste, tak aby ostal trim na nule ?

ďakujem

_________________
hanzi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: úte 03.09.2013 18:32 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2012
Příspěvky: 66
Bydliště: Ostrava
a.hanes píše:
ahojte, tak sa tu opeť hlásim.. ďakujem za odpovede :) ďakujem


Ahoj, tak tady je pár věcí, které můžu hodit do placu...

3. na AVCS gyro som sa pýtal z toho dôvodu, pretože sa mi zdá akési necitlivé..ešte môžem skúsiť predĺžiť páku na serve, alebo na riadiacej jednotke dať na doraz 100 perc.
a ešte aj preto, že vdole zmieňovanom odkaze píšu, že v AVCS gyro nevracia servo do neutrálnej polohy- - a mne vracia !! aj pri najvyššiej citlivosti..
>>
Tady je pár nejasných věcí....
Jak se Vám zdá necitlívé gyro, v čem konkrétně?
Dále citlivost gyra se nastavuje jednak přímo na rx (ELEV/AILE G.) a pak na tx se nastavuje, jak se má chovat ocas.
Další dva potenciometry na rx jsou limity dráhy serv.
Ten odkaz dole popisuje nastavení pro externí gyro (a podobné nastavení je i pro uBeast gyro), to jsou "chytřejší krabičky" než gyra ve v120d02s.
Předpokládám, že máte RX2636 rx ve Vaší V120D02S (jestli je to NEW).
Já mám RX2622, takže mám klasické 3osé, rx2636 je 6osé.
Kluci z rcgroups.com psali, že 3osé je lepší než to 6osé, že zatím není vychytané (nevím co je na to pravdy).
Nicméně nemám teď svoji V120 u sebe, takže nemůžu zkontrolovat,jak se mi chová vrtulka při pohybu...(to můžu popsat o víkendu).
Obecně u těchto gyr (co jsou součástí rx) lze nastavit max limit dráhy serva,a pak je třeba mechanicky donastavit střed serva aby níkde nedrhlo...

čo je vlastne rozdiel medzi AVCS a HH (HL) ?
>>
AVCS a HH (HL) je to samé. Gyro se snaží držet stejný směr vrtulníku, tak jak člověk pošle informaci skrze TX.
při Rate (normal) mode se helina chová jako letadlo (v případě otočení kolem axiální osy pomocí vrtulky se vždy snaží gyro vrátit zpět, výkruty a klopení a tím i otáčení se dělá prakticky se heli chová jako letadlo)...

..myslíte, že je to nekvalitné gyro?, viacrí písali, že ak je helina v hl MÓDE V KĽUDE, čASOM BY MAL BEžEC PREJSŤ BUĎTO DO JEDNEJ ALEBO ONEJ STRANY. a mne vracia do nulovej polohy aj po malom šťuchnutí do kniplu...je to nevýkonné gyro ?
>>
Myslíte tady ocas? Vrtulka, že se Vám vrací?

..podotázka, kde môžem nastaviť rýchlosť otáčania ?
>>otáčení čeho máte namysli? Max rychlost otáček hlavního rotoru je dána převodem: motor pinion/main gear. Další varianta je governor, ale nejsem si jistý jak se to nastavuje, nehrál jsem si s tím..
A v tx se dají nastavit limity throttle křivky.
4. ďakujem

5. prepol som do HL módu, takže by mi servo malo vraciať na stred, ale nevracia a píše mi tam presne tie isté hodnoty ako v hl móde ( môžete to prosím vyskúšať, vo funkcion- monitor- rudd )
>>
Jak to tady myslíte? Jaké hodnoty Vám co píše? A které servo se kam nevrací? myslíte vrtulku? Servo vrtulky v hl drží pozici, tak aby heli ve vzduchu byla stabilní a např po natočení heliny o 90° doprava (pomocí ocasu) tam heli zůstala a nevracela se zpět.

6. Super ďakujem

7. mám norm/HL mód na poťáku aux2 a ten riadi priamo aj citlivosť oboch režimov, smerom k nule citlivosť klesá do plusu zapne AVCS režim a narastá citlivosť a do mínusu zapne norm.mód a do -100 opeť citlivosť narastá. ( -100, 0, 100 )

..teraz už viem, že mám citlivosť, avšak sa mi zdá nejaká slabá ako som už vyššie písal, preto som si nebol istý, či poťák správne funguje..

..na riadiacej jednotke citl.gyra nie je pre rudd..sú tam len trvadj ( rudd ext. )

8. ..toto som veľmi nepochopil.. ak by som to mal takto nastaviť, musel by som najprv zavolať do výroby, aby začaly vyrábať dlhšie tiahla :)

..alebo celé servo potiahnúť bližšie ku vrtulke..

..neviem však, ako to bude reagovať, pretože teraz mám ako nulový bod ( mech. neutrál ),jazdca niekde v jednej tretine osi, teda pri štarte a stredovom knipli sú lopatky vrtuľky dosť vykrivené..čo mi príde aj logické vzhľadom k protivýkonu hl.rotora..ale opravte ma ak to je zle.

..teda ak by som nastavil jazdca presne na stred , predsa by sa mi otáčala helina ? nie ?
>>
musím se podívat o víkendu na svou heli a pak Vám povím, jak to mám u sebe...

9. ahoj off dlho som to hladal, ale nakoniec našiel..nechcel som zabŕdať kým nepodložím, lebo tomu nerozumiem..

http://vitocz.net/rc/gy401.htm#top

..je to úplne na spodku v bode číslo 5.
>>
viz. pod bodem 3, je to nastavení externího gyra, které je programovatelné..

10. djsmeegy dík za super popis nastavenia..určite použijem..ALE ..SKôR SOM MAL NA MYSLI PODSTATU VECI ! teda :

prečo píšu, že po nastavení mech. stredu serva chvosta sa má heli VYTRIMOVAŤ v režime norm.gyra?
>>
A kde to píšou?

..prečo vytrimovať a nie za použitia predĺženia, skrátenia tiahla, resp., posunu samotného serva po chvoste, tak aby ostal trim na nule ?



Napsal jsem co jsem věděl / či se domnívám, že tak je... Kdyžtak mě někdo doplňte či opravte :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: čtv 05.09.2013 1:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.12.2010
Příspěvky: 387
Bydliště: Banskaá Bystrica
ahoj djsmeegy


..prepáč, že som málo konkretizoval, ale vo všetkom sa mi jedná o chvost ( RUDD )

3.
..málo gyro citlivé konk. v tom, že kvalitné servo by ak je heli v kľude a ja ťuknem do knipla RUDD , malo by reagovať a to tak, že jazdec na osi prejde do mech maxima.citujem :

´´V HL modu urcuje vychylka kniplu rychlost rotace. Ne primo vychylku serva. To, ze na zemi das jen malou vychylku kniplu a servo dojede az na prednastaveny doraz je v poradku. Tak se to ma chovat. Gyro ceka az se heli zacne otacet, ale ona nic. Proto prida na vychylce.´´

..ďakujem, viem ako sa nastavuje gyro aj poťáky na rx, sám som si nastavil citlivosť gyra RUDD na kanál aux2 v tx, práve z toho dôvodu, že na rx nebol.

..áno mám to 6-osé, možno je to v tom, možno pádom, čo som mal a možno sa tieto integrované serva jednoducho tak správajú, pretože ešte fakt nie sú ´´dokonalé´´
ale bol by somVám vďačný, ak by ste pozreli ako reaguje Váš chvost v kľude ( AVCS mód ), po ťuknutí do knipla RUDD..ďakujem

..tu píšu, že AVCS a HH ( HL ), sú dve rozdielne veci..ako je to teda ?

http://vitocz.net/rc/gy401.htm#top

´´Dále je vybaveno funkcí AVCS, která nahrazuje funkci Heading Hold. Gyro lze samozřejmě provozovat i konvenčním režimu.´´

..áno, ako som vyššie písal, vrtulka ( rudd ), sa mi aj v kľude heli a ťuknutí do knipla chvosta vráti na neutrálnu pozíciu..

..mal som opať na mysli rýchlosť otáčania chvosta ( rudd ), avšak našiel som toto :

´´velikosti drahy kanalu vrtulky ve vysilaci si regulujes rychlost otaceni heli.´´

a toto


´´V gyru nastavujes max. moznou vychylku serva danou mechanickymi limity. V radiu ( u HL gyra ) pak uz velikosti vychylky nastavujes rychlost rotace. Gyro si da vychylku jakou potrebuje. O tom se pak uz s tebou nebavi. ´´

a tiež

´´Pomocí velikosti výchylek kanálu VR si ve vysílači nastavíš rychlost rotace vrtulníku (citlivost na vrtulku).´´

-takže ak som to správne pochopil, tak rýchlosť rotace môžem ovládať práve vo vysielačke DEVO7 a to TRVAD/RUDD..?

5. v TX devo7, prejdete do FUNKCION ( funkcie )- MONIT ( zobrazenie )- RUDD ( chvost ) a percentuálne od -100, 0 až +100 vám ukáže pozíciu knipla ( potenciometra ), mno a práve ten knipel ( potenciometer ) RUDD mi nevracia presne na stred ( pozor, stred neznamená, že listy vrtulky zvierajú uhol 0 °, ale že sa nachádzame v mechanickom neutráli vrtulky - logicky a jedná sa o stred potenciometra - teda jeho polohu ) ..a gyrom to nie je, lebo to robí aj v NORM. móde..teda ešte skúsim vypnúť gyro úplne..to sa ale asi nedá že ?

..tak už som na to prišiel, je to tým potenciometrom, alebo jeho software, nakoľko sa jedná iba o polohu potenciometra, ktorá je úplne nezávislá od polohy serva na heli.. jednoducho som len hýbal heli ( servom ), a pozoroval, či sa menia údaje na monitore, mno a potom mi došlo, že to iba zobrazuje pozíciu jednotlivých prepínačov a potenciometrov, avšak čo je zaujímavé, som zistil, že sú podriadené softvéru..ak zadám v menu, že throo bude v dolnom bode 30%, tak aj potenciometer pre throo mi v MONIT ukáže na spodnej hranici hodnotu 30% a nie 0%..zaujímavé

..áno servo vrtulky síce vo vzduchu drží pozíciu, ale v kľude nie po zásahu do knipla :

´´To, ze na zemi das jen malou vychylku kniplu a servo dojede az na prednastaveny doraz je v poradku. Tak se to ma chovat. Gyro ceka az se heli zacne otacet, ale ona nic. Proto prida na vychylce.´´

- no a mne ten chvost aj vkľude vracia na mechanický neutrál - problém č.1, akurát že nie na presný tred mechanicého neutrálu - problémč.2..

8. bol by som Vám vďačný..ak by ste si našli chvilku

9. mno a AKO SA TO PROGRAMUJE ??, nakoľko mám nejaké tie servá doma a chcel by som v budúcnosti spojazdniť nejakú tú 450-tku..

10. napr. TU :

http://vitocz.net/rc/gy401.htm#top

v NASTAVENIE GYRA bod č. 3

´´Přesuňte tahový potenciometr tak, aby se gyro přepnulo do režimu Normal (dioda zhasne). Zaviste s vrtulníkem a trimem směrovky vytrimujte neutrální pozici (vrtulník se neotáčí na žádnou stranu).´´

..zatiaľ dík všetkým..

_________________
hanzi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: pon 09.09.2013 21:32 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2012
Příspěvky: 66
Bydliště: Ostrava
Ahoj a.hanes.
Zatím jsem se ke sve v120d02s nedostal...
Kouknu na ni zitra ci pozitri a zkusim udelat i nejake video a okomentuju dotazy:-)
Zatim nebyl time...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2013 19:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2011
Příspěvky: 111
Bydliště: Malacky
to prikrylm - pred časom sme tu písali že tá V200-ka by sa snáď dala prerobiť. Tak som to skúsil - nie že by som mal až tak moc času ( preto to mám poskladané až teraz ) ale som možno viac modelár ako pilot ... :? . Najskôr som skúsil vyhádzať všetku elektroniku a použil som iný prijímač a gyro. Lietalo to ale bol to "ťažkoodenec" ( prijímač, gyro, dva regulátory, ) - tak som sa vrátil k pôvodnému walkeráckemu prijímaču. Motor som ale nahradil striedavým, použil som konvertor ( jednosmerný-striedavý ), doplnil striedavý regulátor a nejaké drobné mechanické úpravy ( ozubenie s TRexa250 a upevnenie cykliky, nové servá z HK ) a ono to lieta. Celkom slušne, naopak - je to až "premotorované", výkon toho strieďáku je výrazne vyšší ako pôvodný jednosmerný. Takže pokiaľ to doma komusi leží v polici a je mu to ľúto vyhodiť toto je možno cesta. Medzičasom som si zvykol na Tarot 450 - to je samozrejme iná muzika 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: sob 26.07.2014 13:04 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2010
Příspěvky: 133
Ahoj,chci se zeptat jakou mate zkušenost s dosahem prijimace tohoto vrtulnicku.Koupil jsem si ho a mam k nemu devo7 a zhruba na 30metrech(nechtic ho sebral vitr) jsem ztratil signal.Pak jsem to zkusil na zemi a opravdu.Staci se otocit zady zakryt antenu a uz nemá signal.Tak usuzuji ze tyto heli jsou pouze na kratsi vzdalenost??Mam ještě jinou walkeru,mensi a stejny problém.

_________________
T-REX 500 DFC PRO, HK 450/T-REX DFC PRO,T-REX 250 DFC PRO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: sob 26.07.2014 13:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Myslím, že je to docela rozumný bezpečnostní prvek. Víc než 30 metrů daleko už model stejně neuřídíš, tak ať radši spadne do trávy, než by ti uletěl stovky metrů daleko.

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: sob 26.07.2014 19:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2010
Příspěvky: 133
Hmmm :( tak dnes jsem ji proletl a při trosku vzdalenem oblouku cca 20m v naklonu na predek ztratila signal a hura pod plnym do země.Rozbita kabinka,jinak nic.Rany snasi dobře,ale ten dosah to me teda zklamalo!!!!!! :evil: :evil:

_________________
T-REX 500 DFC PRO, HK 450/T-REX DFC PRO,T-REX 250 DFC PRO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Walkera V120D02
PříspěvekNapsal: sob 26.07.2014 19:56 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
martinit píše:
Hmmm :( tak dnes jsem ji proletl a při trosku vzdalenem oblouku cca 20m v naklonu na predek ztratila signal a hura pod plnym do země.Rozbita kabinka,jinak nic.Rany snasi dobře,ale ten dosah to me teda zklamalo!!!!!! :evil: :evil:


Ono u Walkery by spíše bylo překvapení, kdyby to fungovalo. To nejsou vrtulníky. To jsourekvizity do filmu...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz