RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
MT-nastavení gyra http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=104&t=34863 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | JirkaA [ stř 12.01.2011 9:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Trápil jsem se s mávajícím ocasem u 450 docela dlouho, nepomohla ani výměna gyra, až jsem se naštval a vyhodil servo. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že servo mělo přehnaný "zisk" servozesilovače (resp. regulační smyčky, byl to digitál) a při změně polohy vždy kousek překmitlo. Délka páky měla taky vliv, ale odstranit to nešlo. Po výměně serva je to v klidu (původně nějaké MKS, teď Savox 0257). |
Autor: | vasek [ stř 12.01.2011 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Po několika úpravách délky táhla se mi podařilo ocas v normal módu ustálit. Zisk jsem postupně zvyšoval od 50% až na současných 85% - a v chování heli nepozoruji (ve visu a malých přesunech) žádný rozdíl. Je to normální? Začne ocas kmitat i při normal módu? V HH módu zatím žádná změna, zkusím tedy zkrátit rameno páky na serveru. Díky za rady, Vašek |
Autor: | Howking [ stř 12.01.2011 23:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo i v normalmodu přegyrovaný ocas kmitá - leda že bys měl super rychle servo. |
Autor: | vasek [ stř 12.01.2011 23:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Howking píše: Jo i v normalmodu přegyrovaný ocas kmitá - leda že bys měl super rychle servo.
Servo je Savox SH-0262MG - tedy nic super. Zkusím ještě zisk zvětšovat a uvidím, co se bude dít. |
Autor: | zablabla [ čtv 13.01.2011 7:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kenny McCormick píše: .... Nastavuju na nom aj inu velkost heli, ako 450, len teraz neviem ci mensiu alebo vecsiu.
GP750 a GP780 má defaultni nastaveni pro vrtulníky 500 a výše. Pro velikost 200 - 450 se to musí přepípat. Na Trex 250 s DX6i jsem s tím taky bojoval. Nakonec jsem po radě kolegů funkci gyra ve vysílači vypnul a na pátám kanálu nastavuji citlivost v Travel Adjust. Citlivost v HL mám 65% |
Autor: | OPR [ čtv 13.01.2011 8:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
vasek píše: ...Servo je Savox SH-0262MG .........
Pokud mne paměť nešálí tohle servo jest dostatečně rychlé. asi by mělo umět 0.06 na 6V. takže tady chybu nehledej ........ spíš v napípání samotného gyra........ ovšem je to laborace a spíše se vyplatí gyro nastvit od začátku znova a pečlivě. ![]() |
Autor: | mikek [ čtv 13.01.2011 11:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: Pokud je ale kývání ocasu pomalé, bývá to i reglem s nedokonalým governor režimem. Gyro hrábne do vrtulky, zatíží motor, změní se otáčky, vrtulník se pohne, regl to osolí, vrtulka zabere, gyro ubere, otáčky se zvýší ještě víc, ocas přeběhne a tak pořád dokola. Někdy se to děje jen určitých otáčkách. Záleží na reglu a je třeba s ním experimentovat. Obecně řečeno, s výjimkou kontroniků je s governoremem větší či menší problém u všech. Vyzkoušej pohon nakřivkovat nebo změnit točky, jestli se to nějak projeví.
Otáčky jsem zvyšoval - vedlo ale jen k tomu, že se kmity zrychlovaly. Myslím, že u mě to byla kombinace méně kvalitního gyra a horšího serva. Ale máš pravdu, někde uprostřed je potřeba najít kompromis, kdy to funguje jak má. |
Autor: | vasek [ čtv 13.01.2011 18:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Výsledky dnešních pokusů: - zkontroloval jsem nastavení gyra - podle mne OK - posunul jsem kuličku na páce serva blíž ke středu (vzdálenost střed kuličky-střed páky mám teď 7,5 mm, dříve bylo 10 mm) - v normal módu mám teď zisk 85%, pak ocas začíná velmi mírně kmitat - v HH módu kmity prakticky zmizely, při zisku 70% asi nejlepší stav Není to úplně stoprocentní a je to stav při visu v garáži, počasí nic jiného nedovolilo - ale je to výrazný pokrok. Všem děkuju za rady, Vašek |
Autor: | vasek [ čtv 20.01.2011 15:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Konečně se mi podařilo kmity ocasu v HH módu odstranit. Problém byl mechanický. Po výměně páky a přesunu kuličky blíž ke středu (což výrazně pomohlo) jsem málo utáhnul šroub v kuličce na páce serva - kulička měla vůli vůči páce. Po dotažení jsou kmity úplně pryč, zisk v HH módu 75%. Nestihl jsem víc než venku zaviset, už zase snězí ![]() Vašek |
Autor: | OPR [ čtv 20.01.2011 16:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
.....no vidíš to a je po záhadě. ![]() ![]() |
Autor: | JosefSvejk [ pon 08.09.2014 7:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MT-nastavení gyra |
Je to dobře, kolmost je důležitá vůči táhlu. |
Autor: | haas [ pon 08.09.2014 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MT-nastavení gyra |
Tak jsem to tak nechal ale musel jsem zkrátit délku táhla na minimum, protože v neutrálu bylo smykátko téměř úplně na konci dráhy.Nyní je v neutrálu nějaký střih vrtulky.Až to budu zkoušet s listím a budu muset táhlo ještě zkrátit ale oka jsou už na minimum co to jde tak tu páku mám dát na kolmo k servu(tedy obr A)?Nebo je to úplně zakázaná cesta ? |
Autor: | Ticcino [ pon 08.09.2014 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MT-nastavení gyra |
Já nevím jak ten vrtulník vypadá, ale nejde posunout celé servo na ocasní trubce? IMO při servu v neutrálu má být smykátko uprostřed. |
Autor: | haas [ pon 08.09.2014 20:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: MT-nastavení gyra |
Ne celé servo nejde posunout je to jako u pročka.Ale v neutrálu by měl být nějaký střih a to i dle manuálu.Nejsi první co mi něco podobného tvrdí. Řekl bych že každý mi tvrdí že jeho verze jediná správná (např. že páka má být kolmá na servo). |
Stránka 2 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |