Switch to full style
Vrtulníky do velikosti 450
Odeslat odpověď

stř 12.01.2011 9:40

Trápil jsem se s mávajícím ocasem u 450 docela dlouho, nepomohla ani výměna gyra, až jsem se naštval a vyhodil servo. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že servo mělo přehnaný "zisk" servozesilovače (resp. regulační smyčky, byl to digitál) a při změně polohy vždy kousek překmitlo. Délka páky měla taky vliv, ale odstranit to nešlo. Po výměně serva je to v klidu (původně nějaké MKS, teď Savox 0257).

stř 12.01.2011 21:29

Po několika úpravách délky táhla se mi podařilo ocas v normal módu ustálit. Zisk jsem postupně zvyšoval od 50% až na současných 85% - a v chování heli nepozoruji (ve visu a malých přesunech) žádný rozdíl. Je to normální? Začne ocas kmitat i při normal módu?
V HH módu zatím žádná změna, zkusím tedy zkrátit rameno páky na serveru.

Díky za rady, Vašek

stř 12.01.2011 23:01

Jo i v normalmodu přegyrovaný ocas kmitá - leda že bys měl super rychle servo.

stř 12.01.2011 23:23

Howking píše:Jo i v normalmodu přegyrovaný ocas kmitá - leda že bys měl super rychle servo.

Servo je Savox SH-0262MG - tedy nic super. Zkusím ještě zisk zvětšovat a uvidím, co se bude dít.

čtv 13.01.2011 7:55

Kenny McCormick píše:.... Nastavuju na nom aj inu velkost heli, ako 450, len teraz neviem ci mensiu alebo vecsiu.

GP750 a GP780 má defaultni nastaveni pro vrtulníky 500 a výše. Pro velikost 200 - 450 se to musí přepípat.

Na Trex 250 s DX6i jsem s tím taky bojoval. Nakonec jsem po radě kolegů funkci gyra ve vysílači vypnul a na pátám kanálu nastavuji citlivost v Travel Adjust. Citlivost v HL mám 65%

čtv 13.01.2011 8:20

vasek píše:...Servo je Savox SH-0262MG .........


Pokud mne paměť nešálí tohle servo jest dostatečně rychlé. asi by mělo umět 0.06 na 6V. takže tady chybu nehledej ........ spíš v napípání samotného gyra........ ovšem je to laborace a spíše se vyplatí gyro nastvit od začátku znova a pečlivě. :D

čtv 13.01.2011 11:34

Pokud je ale kývání ocasu pomalé, bývá to i reglem s nedokonalým governor režimem. Gyro hrábne do vrtulky, zatíží motor, změní se otáčky, vrtulník se pohne, regl to osolí, vrtulka zabere, gyro ubere, otáčky se zvýší ještě víc, ocas přeběhne a tak pořád dokola. Někdy se to děje jen určitých otáčkách. Záleží na reglu a je třeba s ním experimentovat. Obecně řečeno, s výjimkou kontroniků je s governoremem větší či menší problém u všech. Vyzkoušej pohon nakřivkovat nebo změnit točky, jestli se to nějak projeví.


Otáčky jsem zvyšoval - vedlo ale jen k tomu, že se kmity zrychlovaly. Myslím, že u mě to byla kombinace méně kvalitního gyra a horšího serva. Ale máš pravdu, někde uprostřed je potřeba najít kompromis, kdy to funguje jak má.

čtv 13.01.2011 18:37

Výsledky dnešních pokusů:
- zkontroloval jsem nastavení gyra - podle mne OK
- posunul jsem kuličku na páce serva blíž ke středu (vzdálenost střed kuličky-střed páky mám teď 7,5 mm, dříve bylo 10 mm)
- v normal módu mám teď zisk 85%, pak ocas začíná velmi mírně kmitat
- v HH módu kmity prakticky zmizely, při zisku 70% asi nejlepší stav

Není to úplně stoprocentní a je to stav při visu v garáži, počasí nic jiného nedovolilo - ale je to výrazný pokrok.

Všem děkuju za rady,

Vašek

čtv 20.01.2011 15:20

Konečně se mi podařilo kmity ocasu v HH módu odstranit. Problém byl mechanický. Po výměně páky a přesunu kuličky blíž ke středu (což výrazně pomohlo) jsem málo utáhnul šroub v kuličce na páce serva - kulička měla vůli vůči páce. Po dotažení jsou kmity úplně pryč, zisk v HH módu 75%. Nestihl jsem víc než venku zaviset, už zase snězí :cry:

Vašek

čtv 20.01.2011 16:08

.....no vidíš to a je po záhadě. :wink: gratuluju a ať se daří :D

Re: MT-nastavení gyra

pon 08.09.2014 4:54

Dobrý den, mám jednu otázku.
Vím že páka serva má být kolmo na táhlo, ale mám dominátora 450 a tam jde táhlo od zadní vrtulky trochu šikmo až k páce serva( tedy táhlo nejde rovnoběžně s ocasem)
Dle návodu jsem nasadil čep na páku, ale páka vůči servu není úplně kolmá zato bych řekl že vůči táhlu téměř je.

Tedy otázka zní jestli to nechat tak a nebo nastavit páku na kolmo k servu ale to zase úhel mezi pákou a táhlem bude menší než 90 stupňů.

Přikládám jen velmi stručný obrázek.

Nyní to mám dle obrázku B.Je to dobře?
Přílohy
páka a táhlo.jpg

Re: MT-nastavení gyra

pon 08.09.2014 7:29

Je to dobře, kolmost je důležitá vůči táhlu.

Re: MT-nastavení gyra

pon 08.09.2014 20:01

Tak jsem to tak nechal ale musel jsem zkrátit délku táhla na minimum, protože v neutrálu bylo smykátko téměř úplně na konci dráhy.Nyní je v neutrálu nějaký střih vrtulky.Až to budu zkoušet s listím a budu muset táhlo ještě zkrátit ale oka jsou už na minimum co to jde tak tu páku mám dát na kolmo k servu(tedy obr A)?Nebo je to úplně zakázaná cesta ?

Re: MT-nastavení gyra

pon 08.09.2014 20:08

Já nevím jak ten vrtulník vypadá, ale nejde posunout celé servo na ocasní trubce?
IMO při servu v neutrálu má být smykátko uprostřed.

Re: MT-nastavení gyra

pon 08.09.2014 20:40

Ne celé servo nejde posunout je to jako u pročka.Ale v neutrálu by měl být nějaký střih a to i dle manuálu.Nejsi první co mi něco podobného tvrdí.
Řekl bych že každý mi tvrdí že jeho verze jediná správná (např. že páka má být kolmá na servo).
Odeslat odpověď