Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1558 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 8:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
Pánové miniProtosisti, zkusím to i tady, jak jsem nastavovali vrtulku a vašich stabilizací. Předpokládám že u VBARu jste nastavili střed dle manuálu, tak aby to mělo smýkatko stejně daleko na obě strany, a potom ať se s tím popere VBAR. Ten tuším vypnutí HL nemá. A na Brainu stejně, a nebo jste vypnuli HL, a snažili se vrtulník donutit aby se točil (driftoval) minimálně na jednu a nebo druhou stranu - táhlem od serva a nebo posunem serva po trubce?

_________________
LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 9:26 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
U HL gyra nevidim realny duvod headlock vypinat nebo bez nej nejak ladit vrtulku. Maximalne tak overit si na stole, ze se servo vraci do stredu.

Trochu jsem procital tve prispevky ve vlakne k Brainu. Jako uplne prvni vec pri potizich s ladenim vrtulky bych vypnul ten governor a ladil to na ploche krivce. YGE dokaze pri urcitych nastavenich drzet otacky dost agresivne a ve vrtulce to dela svincik. Pak vypnout prekompenzace a odladit zisky. Tohle je po vypnuti governoru potreba udelat komplet znovu. Pak si teprv hrat s pokrocilymi funkcemi.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 10:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
baui píše:
U HL gyra nevidim realny duvod headlock vypinat nebo bez nej nejak ladit vrtulku. Maximalne tak overit si na stole, ze se servo vraci do stredu.

Trochu jsem procital tve prispevky ve vlakne k Brainu. Jako uplne prvni vec pri potizich s ladenim vrtulky bych vypnul ten governor a ladil to na ploche krivce. YGE dokaze pri urcitych nastavenich drzet otacky dost agresivne a ve vrtulce to dela svincik. Pak vypnout prekompenzace a odladit zisky. Tohle je po vypnuti governoru potreba udelat komplet znovu. Pak si teprv hrat s pokrocilymi funkcemi.


Baui, díky moc za info. Jen abych vysvětlil proč vypnout HL, tak právě proto abych otestoval drift ocasu. Snaha uklidnit ji bez HL co nejvíc to půjde, aby gyro mělo co nejmíň práce.
Já ladil vrtulku tak, že jsem ji mechanicky nastavil dle manuálu, to znamená kolmé páky u serva a smýkátka, a smýkáto stejně daleko na obě strany. Potom jsem vrtulník dal do visu a vypnul HL, zjistil jsem na kterou stranu ocas driftuje, přitáhl a nebo povolil očko na táhle (ocasní servo <--> páka smýkátka), tak aby ocas minimálně ujížděl.
Potom zapnul HL a zkoušel zabrat za kolektiv a poletoval a přidával zisk gyra, až na hodnotu kdy se ocas začal třepat, jak při zabrání kolektivem tak i pohybem ocasu. Prostě tak aby nekmital.
Pokud jsem pochopil tvou reakci, tak je to špatně? Mám prostě nastavit střed smýkátka tak aby měl na všechny strany stejně? Vypnout GOV a ladit? To mi nedává smysl, co se stane až opět GOV zapnu? Zase to bude dělat svinčík na vrtulce, ne?
Pokročilé funkce zkouším až teď, myslím tím překompenzaci.
Baui, vážím si tvých rad, a budu rád když se doberu toho že mi ocas bude držet při zabrání za kolektiv. Při osmičkách a jemném poletování po obloze drží krásně. Ocas zasekává jedna radost. Ale jak za to zaberu, tak se mi rozhodí ocas.

_________________
LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 11:15 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
To vypinani headlocku je tak trochu prezitek z dob starych rate gyr, kde mel drift z hlediska mereni regulacni odchylky nejaky vyznam (merila se prece jen zmena uhlove rychlosti). U headlocku (mereni "absolutni" zmeny uhlu) je ten vyznam pomerne minimalni, takze to povazuju za zbytecne. Ocas za letu stejne neni v nulove pozici v podstate nikdy. Sam rate rezim neladim od doby, co jsem mel prvni Align GP750 gyro, coz uz je nejaky ten patek.

Konkretne na svych Mini a ostatnich Protosech, ktere jsem zaletaval, vzdycky kolma paka serva a kolma paka vrtulky a zalitavat.

Governor je dalsi regulacni smycka, ktera vstupuje do hry. Pokud neni odladeny (coz je tema na dalsi pomerne obsahlou diskusi), tak bude bezne dochazet k necemu na spusob tohoto scenare: ty zaberes - opadnou otacky - ustreli vrtulka - governor dorovna - vrtulka zacne zabirat, ale prestreli atd.... Jakmile tam jeste pridas spatne nastavenou prekompenzaci, jsi v haji kompletne. V tomhle zacarovanem kruhu se muzes zblaznit, abys odladil jeden parametr. Proto se vzdycky pri ladeni vrtulky govik v idealni situaci vypina.
Jakmile bude vrtulka v poradku, bude schopna se s govikem poprat uplne v pohode a pripadne kopani do vrtulky govikem budes schopny izolovat jako problem nastaveni governoru, ktery pak snadno vyresis.

Vec posledni, metoda ladeni: tahani za kolektiv nikdy nikomu nepomohlo. Dneska je vetsina motoru dost silna na to, aby vrtulku bez problemu urvala silou. Takze ladeni zisku jak ti radil Martin: rychle prulety, pripadne couvacky, funnely a prvky, ktere jsou narocne na rizeni vrtulky. Zkus, uvidis, ze to pomuze ;)

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 18.11.2014 12:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
baui píše:
To vypinani headlocku je tak trochu prezitek z dob starych rate gyr, kde mel drift z hlediska mereni regulacni odchylky nejaky vyznam (merila se prece jen zmena uhlove rychlosti). U headlocku (mereni "absolutni" zmeny uhlu) je ten vyznam pomerne minimalni, takze to povazuju za zbytecne. Ocas za letu stejne neni v nulove pozici v podstate nikdy. Sam rate rezim neladim od doby, co jsem mel prvni Align GP750 gyro, coz uz je nejaky ten patek.

Konkretne na svych Mini a ostatnich Protosech, ktere jsem zaletaval, vzdycky kolma paka serva a kolma paka vrtulky a zalitavat.

Governor je dalsi regulacni smycka, ktera vstupuje do hry. Pokud neni odladeny (coz je tema na dalsi pomerne obsahlou diskusi), tak bude bezne dochazet k necemu na spusob tohoto scenare: ty zaberes - opadnou otacky - ustreli vrtulka - governor dorovna - vrtulka zacne zabirat, ale prestreli atd.... Jakmile tam jeste pridas spatne nastavenou prekompenzaci, jsi v haji kompletne. V tomhle zacarovanem kruhu se muzes zblaznit, abys odladil jeden parametr. Proto se vzdycky pri ladeni vrtulky govik v idealni situaci vypina.
Jakmile bude vrtulka v poradku, bude schopna se s govikem poprat uplne v pohode a pripadne kopani do vrtulky govikem budes schopny izolovat jako problem nastaveni governoru, ktery pak snadno vyresis.

Vec posledni, metoda ladeni: tahani za kolektiv nikdy nikomu nepomohlo. Dneska je vetsina motoru dost silna na to, aby vrtulku bez problemu urvala silou. Takze ladeni zisku jak ti radil Martin: rychle prulety, pripadne couvacky, funnely a prvky, ktere jsou narocne na rizeni vrtulky. Zkus, uvidis, ze to pomuze ;)


Tak vidím že všechno špatně :) . Takže nastavím vrtulku znovu do kolmá a vyzkouším co to udělá. Zkusím i GOV vypnout. Dám echo, díky.

_________________
LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23.11.2014 15:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
Baui, tak jsem vypnul governor na YEPu a vrtulka drží o poznání líp, skoro dobře :) Napadá někoho jak jej líp nastavit, aby neurvával tolik vrtulku? Přenastavil jsem střed vrtulky tak že má stejně na jednu i druhou stranu. Na jednu stranu teď zasekává o poznání hůř, na druhou stranu perfektně. Jen podotýkám že je to na Protosovi 500 s YEPem a setovým motorem Scorpion 880KV a mé dosavadní nastavení je:
Kód:
Timing 12°
Brake: off
cut off type accutype: Lipo
cut off voltage: 2.4-3.1
Cells: 6
Special Functions: none, don't need any of that
Act. Freew: On
Governor mode: On
Gov.Mode P-Gain: 0.7
Gov.mode I gain: 0.03
Startup speed: Heli middle
PWM Frequency: 8kHz
Startup power: auto 1-32%

_________________
LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23.11.2014 18:51 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Super ;) Napřed pokračuj v tom, co jsem už psal -> pořádné doladění vrtulky. Governor až úplně naposled.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23.11.2014 19:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
baui píše:
Super ;) Napřed pokračuj v tom, co jsem už psal -> pořádné doladění vrtulky. Governor až úplně naposled.


Tak vrtulku jsem nastavil tak že jsem nastavil střed na obě strany stejně, a zkoušel jsem různé hodnoty GYRA (kanál gear) tak aby vrtulka držela ale nezačala kmitat. Co ještě udělat? Brain je skoro defaultně nastavený.

_________________
LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2014 12:53 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Konkretni nastaveni gyra ti tu asi nikdo neporadi, kazda vrtulka, servo, delka paky, kvalita a tuhost mechanickeho sestaveni atd. se bude chovat jinak. Ja musel napriklad s Brainem na MP hodne ladit pokrocile parametry, protoze mi treba ve funnelech sla vrtulka do kmitu velikosti ctvrt otacky vrtulniku... Nekomu zase staci defaulty. Tohle je individualni.
Pokud je ocas nastaveny spravne, tak by melo govik stacit zapnout a melo by to byt se zakladnimi zisky z 95% ok. Pak uz je to jen o doladeni zisku. Na MP mi vyhovovalo litat YGE gov store se zisky P: 1.2, I: 0.05. Mozna kapku agresivni, ale ma to sve vyhody.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2014 12:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
baui píše:
Konkretni nastaveni gyra ti tu asi nikdo neporadi, kazda vrtulka, servo, delka paky, kvalita a tuhost mechanickeho sestaveni atd. se bude chovat jinak. Ja musel napriklad s Brainem na MP hodne ladit pokrocile parametry, protoze mi treba ve funnelech sla vrtulka do kmitu velikosti ctvrt otacky vrtulniku... Nekomu zase staci defaulty. Tohle je individualni.
Pokud je ocas nastaveny spravne, tak by melo govik stacit zapnout a melo by to byt se zakladnimi zisky z 95% ok. Pak uz je to jen o doladeni zisku. Na MP mi vyhovovalo litat YGE gov store se zisky P: 1.2, I: 0.05. Mozna kapku agresivni, ale ma to sve vyhody.


Díky moc za info. Co jsi ladil v pokročilých parametrech v Brainu?

_________________
LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2014 13:04 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
pheek píše:
Díky moc za info. Co jsi ladil v pokročilých parametrech v Brainu?

No...tohle zrovna nevim, jestli ti v necem pomuze: integracni slozku zisku a prekompenzace :lol:

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 23:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak dneska jsem zkoušel nové 65C baterie, které mi přišly z HK. Jsou to Turnigy A-Spec G2, 2600.
Příloha:
Poznámka: A-Spec G2, 2600, 65C
IMG_4685.JPG
IMG_4685.JPG
[ 101.03 KiB | Zobrazeno 4124 krát ]



Váží 227g i s 4mm gold konektory.

Je o jenom cca 28g těžší, nežli moje standardní baterky.
Příloha:
Poznámka: Zippy 40C, 2200
IMG_4686.JPG
IMG_4686.JPG
[ 109.58 KiB | Zobrazeno 4124 krát ]



Pokud to započítám do hmotnosti MiniProtose:
Příloha:
Poznámka: MiniProtos váha
IMG_4687.JPG
IMG_4687.JPG
[ 87.23 KiB | Zobrazeno 4124 krát ]


Tak je to zvýšení hmotnosti o 4%, což snad není žádný markantní přírůstek...

Ale teď k věci. To, co baterky předvedly, tak to jsem ještě nelétal....
Mám tam 17z pastorek, na reglu jsem nastavil 83% (to podle měření otáčkoměrem odpovídalo cca 3500 až 3600 otáček) a na listech bylo asi cca 12st.
Byla mlha a tak jsem létal spíše u sebe a snažil jsem se létat docela výkonově náročné prvky - tic-toc, co nejkratší lopingy pod skoro plným kolektivem, plný - a + kolektiv apod...

Rotor tedy neudržel pořád stejné otáčky a občas poklesly (chtělo by to asi malilinko ubrat na kolektivu), ale i tak to byl mazec.
Tento nápor vydržela baterka asi 4,5 minuty, kdy se mi spustil pípák, který signalizuje pokles alespoň jednoho článku pod 3,3V, tak jsem přistával.
Dobil jsem asi 2550 mAh (takže jsem ji skoro vycucl) a když mi aplikace v mobilu spočítala, že tam PRŮMĚRNĚ teklo asi 35A, tak jsem docela koukal (mám tam setový regl YGE 60A)!

Baterie byla vlažná (do cca 20-25C), regl taky. Okolní teplota byla asi 1C. Jediný, co topilo, tak byl motor. Myslím, že v létě, kdy je venku 30-35C, že by se asi upekl...

Kvuli tomu bych se chtěl zeptat, jaké máte zkušenosti se sériovým 3S motorem?

Roman

_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.01.2015 13:27 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 1444
Bydliště: Pardubice
SlezY83 píše:
Tak dneska jsem zkoušel nové 65C baterie, které mi přišly z HK. Jsou to Turnigy A-Spec G2, 2600......... Kvuli tomu bych se chtěl zeptat, jaké máte zkušenosti se sériovým 3S motorem?


To jsou super zprávy. Taky po nich pokukuji, ale půjde tam 4S. Co se týče origo motoru tak zkušenosti jsou perfektní jen když se mu dává zabrat tak se taví izolace na přívodech :mrgreen: ale žádný negativní vliv na chod motoru to nemá (dráty jsou stejně smaltované tak se nic nestane ani když tam ta izolace už není).. Jiný problém jsem s motorem nezaznamenal a šlape jako hodinky.

_________________
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 25.01.2015 14:03 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Přesně tak, normální motor jako každý jiný. Trochu topí, ale je to Scorpion, takže se s tím dá počítat. V létě není nejmenší problém. Je vhodné přepájet konektory, ty bývají z továrny dost divočina. Ložiska u Škorpíků taky měním hned za japonce, ušetří to později starosti.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.03.2015 18:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Tak jsem ještě včera před deštěm stihl dát 9 baterek s miniprotosem - a jsem zase po dlouhé době nadčen :-)! Skvělá mašinka...

Mám tam 17z pastorek a je to opravdu mazec. Teda klasický starší Turnigy a Zippy už trochu pláčou, ale když tam dám ty "A-Spec G2, 2600", tak se dějí věci.
Na takové poletování tam mám nastaveno 70% (klasický baterky) a když mě to chytne, tak nějakých 79% :-). Ale to už chce ty 65C baterky.

A to jsem si den před tím objednal nový ocelový 16z pastorek (už ne ty praskající hliníkače) a druhý 17z co mám, že bych prodal (mám jeden v helině a jeden náhradní). Možná to ale nakonec udělám obráceně :-)...

Koukal jsem, že ty A-Spec G2 se dělají i ve 4S a 1800 - to by mohlo být ještě lepší polétání (mít na to motor nebo pastorek /i když by to s 2580 motorem a 13z pastorkem od Lynx asi šlo :-)/)

Roman

_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1558 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz