Registrován: 12.10.2012 Příspěvky: 603 Bydliště: Praha 6 ČR
Ahoj, já vyvažuji vrtulkové listy následovně: vezmu šroubek který odpovídá průměru dírky v listech, a má zářez pro plochý šroubovák,sešroubuji listy k sobě, tak jak jsou v gripech, a položím tím zářezem na žiletku, kterou mám uchycenou ve svěráčku.Žiletka je z hobby hoblíku. A ještě si kup u rákosníků nějakou malou váhu, já listy nejdřív zvážím a nalepím izolepu, pak vyvážím na tom šroubku.Obvykle to stačí zvážit.
Vyvažování takhle malých a lehkých vrtulkových listů mylsím nemá smysl.Zkoušel jsem to mockrát když byly nějaké vibrace ale nikdy je to neodstranilo a vždy byla příčina jinde.Naopak když to lítalo dobře jsem zkoušel listy ůmyslně elektrikářskou izolačkou rozvažovat ale vibrace se nedostavily. Zaměřil bych se na kontrolu volného chodu šikmých převodů na trubce vepředu i vzadu,pastorku na hlavní kolo a můj poslední objev -ložiska a hřídel motoru.To ale spíš až když se vibrace začínají objevovat jen od vyšších otáček.
Tak jsem rozkuchal Ricca ocas je pryč, prasárna jak prase jej dostat z minimem rozdělaného vrtulníku. Následné roztočení a vše je totálně bez vibrací. Zmizeli všechny bezezbytku Takže na vině je opravdu ocas. Nasazení listů to jen umocní. Chci se zeptat, jaké zkušenosti máte s plastovým versus duralovým domkem vrtulky. Vyplatí se zainvestovat? Lítáte místo originál karbanu drát? Mám osazeno drátem, třetím ložiskem. Řekl bych že drát není ideálně rovný, takže může házet. Můžou vibrace pocházet i odtud?
_________________ LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6
Máš ůplně stejné dotazy jako můj kolega,který mě bere jako zkušenějšího a řeší tyhle problémy se mnou.Oba domky fungují.Tuningový neznamená že řeší všechny problémy.Ten duralový má navíc jeden zádrhel který jsem zjistil až při montáži,která je složitější než u plastového.Nejde jen tak nasadit ale je nutné sundat kuželové kolo s ložiskem z kardanu a montovat to pak současně. Nějaká křivost drátu tam bude vždy.Nejvíc se to zviditelní když vyndáš jedno koncové ložisko z trubky a otáčíš.Tohle taky není nutné řešit,pokud se sestavený celek trubky s vrtulkou a listy po protočení prsty za přední šikmé kuželové kolo plynule dotáčí bez nějakého cukání.Když tohle chodí volně a přesto jsou vibrace je tenhle celek pravděpodobně moc dotlačený na šikmé ozubení na hlavním kole.
Dotlačeno na šikmé to moc nebylo, všechny převody jsem povolil, přitlačil, zkoušel jsem kde co. Bez listů "OK" s listy hrůza. Když jsem chytl ocas a pevně stlačil mezi prsty, abych eliminoval vibrace, tak to zmizelo. Po odebrání ocasu bezkonkurenční zmizení všech vibrací Na vrtulníku je kažké ložisko nové, každý převod (kromě hlavního převodového kola). Původní zůstal jen rám, cyklika a šroubky. A rozhodně tě jako zkušenějšího beru, o tom žádná. Chtěl jsem tu malou potvoru rozchodit do letuschopného stavu, ale nedaří se mi. Už mě napadají takové věci že ho střelím na náhradní díly.
_________________ LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6
V základu ten uhlík stačí.Při větších nárocích na otáčky už nevydrží a může se ukroutit.Nebo zlomit když padáš. Taky jsem tím prošel.Vše nové a furt vibrace.Kolega mi taky pořád psal že to chodí volně.Pak mi stačilo při setkání odsunout motor a zatočit hl.kolem abych viděl že to nechodí jak má.Stačilo vzít za trubku a o pár desetin ji odkroutit vzad a bylo po vibracích.Je možný že tvůj problém je opravdu jinde ale ty zubové vůle jsou u ricca ten největší-nejčastější problém.
Blbě se to jednou rukou natáčí ale když odpojíš ten motor,musí to běhat alespoň takhle i když to taky není ještě ideál ale otáčky přes 2800 OK.
Díky moc za info. S tímto musím počkat, rozebral jsem kompletně kardan, sundal ložiska, abych mrkl na ten drát, opravdu dost háže. Ale při této rozborce se mi při stahování jeden převod rozpadl. Takže musím objednat. Takže objednám originální uhlíkovou tyč, převody a domek. Dám mu ještě šanci a uvidím jak se s tím Ricco popere Jinak moc pěkná canopa. Neděláš je na zakázku? O jednu bych stál Jak je vyrábíš? Viděl jsem že máš šablonu, ale není mi jasné, jak to dostaneš na plast/petku. Nějaký postup co by zvládl každý?
_________________ LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6
Někde jsem to tady o kabině psal.Stáhl jsem si papírovou vystřihovánku,vytiskl a slepil(několikrát než byla velikost OK ),vylil sádrou a tím získal kopito.Pak vložil do petky a ohříval fenem.Z jednoho kusu nelze.Minimálně tři a pak slepit(když to zkusíš stokrát,zjistíš jak na to dneska už bych to asi dělal z laminátu ).Nakonec polepit folií.Další věc je uchycení na heli.Zvolil jsem 4 styčné plochy na sucháč.Gyro se muselo přestěhovat dopředu.Mám ještě dost polotovarů.Ty ti můžu i s instrukcema věnovat.Jestli máš zájem ozvi se přes SZ ale upozorňuju že to chce trochu přemýšlení a práce.Neni to original kabina kterou koupíš a nasadíš
Ohledně kardanu je pravda co píše zdzd a platí i to co psal dagx o přiměřených vůlích, ale jde i o zkrut. Když je totiž trochu nabroušený pohon, tak je uhlík za chvilku úplně gumový a když podržíš hl. kolo, tak není problém vrtulku nakroutit třeba i o celou otáčku. To se samozřejmě negativně projevuje na chování ocasu, když vezmeš víc za kolektiv. Duralový domek určitě moc doporučuji, protože je jednak o nějaký gram lehčí, ale především je výrazně užší. Když navíc zkrátíš držák páky smykátka, táhla unašečů vrtulky a z boku upiluješ střední náboj vrtulky, tak ve výsledku zkrátíš hřídel vrtulky až o krásných 7mm (viz foto dříve). Od té doby už vibrace neřeším. Používám ty úzké listy a nevyvažuji. Častý problém bývají i třeba nepatrně ohnuté šroubky v unašečích - těžiště listů je pak mimo osu.. Nebo ohnutá hřídelka.. V unašečích mám ložiska po dvou tl.2,5 + 2mm.
To druhé menu mi pomohlo. Ten Revo-Mix na max funguje skvěle! Ještě mi připadá, že mi Ricco oproti Sniperovi, kde mám FBL Spirita, pomalu rotuje kolem všech os, hlavně mě zajímá výškovka a křidélka. Koukám, že to máš nastaveno přes VYSÍLAČ (Parametr menu - B ... odezva řízení ). Znamená to, že máš nastaveny dvojí výchylky a ty si ve vysílači přepínáš? Dnes mám nastaveno PRO, ale zkusím ještě Extreme a pokud ani to nebude dostatečně "rychlé", zkusím to jak to máš Ty. Ještě pro jistotu mrknu, zda mám neomezené výchylky na cyklice (L). Nelítám 3D, ale musím konstatovat, že jsem tím Microbeastem příjemně překvapen. Všiml jsem si ještě, že mi ve visu tak nepravidelně "zakmitává" ocas, ale nepatrně. Zjistil jsem, že kulička klece smykátka má trošku vůli v páce vrtulky. Vyměním to a uvidím, zda se to zlepší. Zisk na gyru mám nastaven na "G" HL.
Joch
_________________ Maxir,Ricco FBL,Sniper I FB,Sniper II FBL Spirit, ZMR250+PDB+Naze+BL Heli20A+DYS BE1806
Ahoj, omlouvám se za delší odmlku - dovča... Podstatné pro dobrou funkci a obratnost je v menu J dodržet při modré LED minimální úhel 6° a v menu L nastavit opravdu max výchylky cykliky. Páky na servech cykliky mám na osy 10mm. Na středu cykliky mám ty dvě kuličky otočené krčkem od středu (kuličkou ke středu) a na vnějších ramenech mám ty tři kuličky s dlouhým krčkem + podložené půlkou další kuličky (šroubek 8mm dl. závit). Unašeče listů jsou origo. Dvojí vychylky sice nepoužívám, ale lze např. v TRAVEL jít až na 150% pro zrychlení otáčení. Já požívám 100% a stačí. Pokud Ti trochu zakmitává, mohou to sice být vůle, ale taky vibrace na vrtulce. Taky hraje roli uložení MB - mám na dvou podložkách a jedné oboustrance 1,5mm. Jde taky o nastavení trimů na MB. Já mám 1. -2, 2. -2, 3. +2 rysky. V současnosti by mělo být ještě lepší než MB tříosé gyro Brain...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru