Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1500 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 96, 97, 98, 99, 100  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 0:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3348
Bydliště: Praha 6
Soused má soustruh, možná by mohl ten přípravek krouhnout z hliníku. neřešit detaily, vnitřní průměr 5 milošů, vynechat ty tři výseče ( ty asi nezbytný nëjsou ). Při měření se primárně hlídá současný kontakt přípravku na ty tři kulové čepy na desce cykliky.

Jenom to bude znamenat znova rozhodit vrch rotoru abych mohl ten přípravek nasunout. Už jsem to nedočkavě smontoval a zalepil.

Poladit to asi nebude zase tak brnkačka, důležitý je to mít na první skoky alespoň na 95% abych se nedivil a stíhal domyslet : co - proč - a jak to pořešit :-)

Nastavování 3G se provádí nejdřív v režimu DIR, kdy se gyro vyřadí pro mechanická nastavení neutrálu a velikosti výchylek. Maximální kolektiv a cyklika se nesmí nastavovat systémem EPA ve vysílači, ale výhradně nastavením mixu pro ovládání desky cykliky ( asi SWASH MIX pro cykliku H3, zatím mám v Phoenixovi H1 a tam se SWASH MIX v menu nezobrazí ).
Pro FUTABU 12ZH je tam příklad Klonění 45% ( +/-12stupňů, Klopení 45% (+/- 12stupňů a Kolektiv 40% (+/-12stupňů. Jakmile se opustí režim DIR, nesmí se měnit nastavení výchylek nebo subtrimů, úvodní nastavení se pak musí zopáknout. Tak nějak .......


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 0:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.8.2009
Příspěvky: 3309
Bydliště: Prešov, SK
ten pripravok by na sustruhu slo urobit. Ale tie nozicky nemaju zasahovat az na gulove capy, je to polozene na vystupky cykliky, v ktorych je zavit na gulicku.

Ze to budes rozmontovovat, z toho si niz nerob, ved sme modelari. :lol:
Stale sa nieco meni, kontroluje a pritom rozobera a zasa sklada.

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 10:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5493
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Kenny McCormick píše:
Ze to budes rozmontovovat, z toho si niz nerob, ved sme modelari. :lol:
Stale sa nieco meni, kontroluje a pritom rozobera a zasa sklada.


A ani to někdy nepomáhá ..... :cry:

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 13:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3348
Bydliště: Praha 6
Pásek jsem zkoušel, asi nemám ideální typ. Uvolňují se a je to nanic.

Nakonec jsem obešel soustruh. Z exotic wood s vysokou hustotou jsem do L-kového profilu cca 30x35x10mm navrtal ve váze 5mm otvor a nad ty výstupky cykliky udělal závit M4 se šroubem a kontramatkou. Je to lehoučký a naprosto bez vůle. Lze tím otáčet dokola a kontrolovat vůli nebo doraz nad tou deskou cykliky. Jsem naprosto spokojen.

Probírám si znova to nastavování, mezi servama a deskou cykliky je asi priorita udržet páky na servech na kolmici a táhla nastavit co nejlíp. Finálně pak dolatit nějakou tu desetinku mezi tím přípravkem ( šroub M4 ) a výstupky cykliky subtrimama.

Horní část 3G už se musí uhlídat jenom délkou dvou táhel tak aby měly oba listy rotoru při 50% kolektivu nulu. Rozsah chodu kolektivu a cykliky nakonec nastavit ve SWASH........ Tak snad nějak takto .....

Díky za navigaci :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 13:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3348
Bydliště: Praha 6
Jak se nastavije optimálně brzda na motor v reglu ? U latadel celkem vím co a jak, u heli trochu tápu. Když zapnu za letu Autorotaci, ta se motor s max brzdou asi hned zastaví a rotor běží setrvačností dál. jaké mají ty 3 varianty pro a proti ? Při autorotaci, anebo když už je jasné že to nedopadne dobře a vypíná se ( když se to stihne :-) ). V manuálu je klasicky raz-dva-tři ale už ne proč.......

Govenor používat radši nebudu, celkem často jsem zaregistroval varování že ten orig. set regl RCE-BL35X odešel do věčných lovišť.... Ale v podstatě - když se dá křivka plynu např. 100/100/85-90/100/100 tak to vyjde v letu asi nastejno ne ?

Na režim Normál ( vzlet a řízené visení ) může být plyn 0/25/50/75/100, totéž křivka PITCH. V Phoenixu jsem si hrál pro zábavu s nastavením sólo visení. Když ale heli při konstatním úhlu náběhu rotoru sklouzne bokem tak bylo hotovo ... dal jsem tam proto na křivce PITCH na obě krajní polohy hodně do plusu. To jsou ale samozřejmě zbytečnosti, jenom se mi líbí co všechno se dá proti ledadlům řešit, pro mě zatím největší kouzlo heli :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 13:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.2008
Příspěvky: 1250
Bydliště: Meziboří
Obrázky: 171
Relax píše:
Jak se nastavije optimálně brzda na motor v reglu ? U latadel celkem vím co a jak, u heli trochu tápu. Když zapnu za letu Autorotaci, ta se motor s max brzdou asi hned zastaví a rotor běží setrvačností dál. jaké mají ty 3 varianty pro a proti ? Při autorotaci, anebo když už je jasné že to nedopadne dobře a vypíná se ( když se to stihne :-) ). V manuálu je klasicky raz-dva-tři ale už ne proč.......

Govenor používat radši nebudu, celkem často jsem zaregistroval varování že ten orig. set regl RCE-BL35X odešel do věčných lovišť.... Ale v podstatě - když se dá křivka plynu např. 100/100/85-90/100/100 tak to vyjde v letu asi nastejno ne ?

Na režim Normál ( vzlet a řízené visení ) může být plyn 0/25/50/75/100, totéž křivka PITCH. V Phoenixu jsem si hrál pro zábavu s nastavením sólo visení. Když ale heli při konstatním úhlu náběhu rotoru sklouzne bokem tak bylo hotovo ... dal jsem tam proto na křivce PITCH na obě krajní polohy hodně do plusu. To jsou ale samozřejmě zbytečnosti, jenom se mi líbí co všechno se dá proti ledadlům řešit, pro mě zatím největší kouzlo heli :-)
no nevim jak všichni ostatní ale já brzdu v reglu vypínám
governor nepoužívám ,mám nastavený křivky , od startu na 100-100-100


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 13:47 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 9.12.2009
Příspěvky: 4295
Bydliště: Brno
No na vrtulniku brzda je nesmysl, takze off jak pise Prochel.
Krivky 100-100-100 bez gov vypada zajimave, mozna to zkusim, furt litam podle manualu Align 10-90-10 a ted v zime 90-80-90 a mozna je zbytecny tam to vecko delat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 16:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.8.2009
Příspěvky: 3309
Bydliště: Prešov, SK
Relax píše:
Na režim Normál ( vzlet a řízené visení ) může být plyn 0/25/50/75/100,
toto v ziadnom pripade nerob. Je to fakt len na vzlet ale nie visenie, aj to len pre tych, ktori nemaju regl s plynulym supersoft rozbehom a po vzlete prepinaju rezim. A nastavuje sa viac v druhom bode, napr. 0-45-65-85-100. Na visenie to nielen ze je blbost, ale je to aj nebezpecne. Neda sa s tym visiet a uz vobec nie lietat, ked sa ti netoci rotor. Tvoj regl vie pomaly plynuly rozbeh, takze daj aj na normal krivku V, alebo hoci aj rovnu. Proste keby si chcel dostat vrtas nizsie, zaroven by sa zastavoval motor/rotor a vrtas by klesal/padal tak, ze sa neda ovladat.
Ak sa bojis, ze vrtas bude reagovat na packu plynu prilis, mozes daj trosku nizsie ot., napr. krivku 80-80-80-80-80 alebo do V napr. 90-85-80-85-90. Alebo vyssiu a obmedzit vo swahs mixe pitch-max.uhol listov na +8 alebo +9. Alebo nechas tak a spodnu hodnotu pitch v krivke mozes nastavit napr od 25%, co je asi -5 na listoch, napr. 25-37-50-70-90 co by mohlo byt cca -5/+9, moznosti je vela...
Vzdy treba mat zapnuty ThrotleHold /autorotaciu/a roztacat vrtulnik jeho vypnutim, pokial mas taky regl ako mas aj ty.
Ak chces aby prilisne nereagoval na klonenie/klopenie, zniz hodnotu vo swash mixe aile a elev.
Len neviem ci aj toto nebudes musiet obmedzovat v bezpadlovej jednotke, pokial to bude pre teba zive, asi ano.

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 18:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3348
Bydliště: Praha 6
Díky za podstatné informace, jdou na nástěnku :-)
Už se v tom naštěstí dobře vyznám, chce to se ale vyvarovat experimentování. Simulátor je jedna věc, rozbitý Trex druhá ........

Ono s přepínáním a tvorbou režimů letu ( třípolohový spínač ) bude ideální to maximálně zjednodušit, vykašlat se na nějaké "jenom visení" a dát tam to nejnutnější - místo tří režimů stačí bohatě dva.

I v simu už vidím že většina karambolů je vinou malých otáček, když lítám na Normál s křivkama THR a PITCH od 0 do 100. Jakmile tam dám nějaké to Véčko nebo THR 100-100-100 tak je karambolů 1/5.

Schopnost pomalého rozeběhu chápu takto:
1/ Zapnu Tx
2/ zapnu Autorotaci = odpojení motoru
3/ dám plyn na střed nebo pod něj ( = náběh rotoru v nule nebo do mínusu )
4/ nezvolím Normál s THR křivkou 0-100 ale Iddle 1 s THR křivkou 100-90-100
5/ zapnu heli, až se zkontroluje gyro atd tak ----
5/ vypnu Autorotaci
motor nezaječí, nekopne ale regl postupně rozeběhne rotor do nastaveného maxima (THR 80 až 100)

Na letadlech se velikost výchylek omezuje převážně D/R, tady mi dochází že standard je seřízení SWASH mixem na menší % .....

Bezpádlová jednotka se nastavuje v 9 krocích, v kroku A-LIM se nastavují koncové body výchylek klopení ( mají v tom překladu hokej, někde je klopení, o větu dál klonění ..... :-)
Jsou tím ale míněná spíš maxima výchylek. Ten optimální ( zvládnutelný ) rozsah tak jak píšeš bude spíš řešen tím SWASH mixem v Tx. Trex tam je pod HR3, ale Futaba T7C nemá asi přepínač několika hodnot SWASH. To co nastavím se bude používat pro všechny letové režimy od N přes Iddle1 po Iddle2. Pak je tam ještě nějaký mix SWASH-THR. Je to asi možnost nastavit pro každý ze tří režimů letu N-Iddle1-Iddle2 jiná %plynu s tím, že hodnota SWASH viz výše zůstává jednotná. To ale teď rozhodně řešit nebudu.....

Visení je v bezpádle 3G doporučené v návodu letět na 60%/cca 1600ot/min a úhel listů 4-5 stupňů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 18:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2010
Příspěvky: 238
Bydliště: Pardubice
bod (3) mezi ty dvě 5

_________________
Walkera 4G6 - BeastXTrex 250se - BeastXRicco SE - BeastXTrex 450 Pro - MiniVBarLogo 500se - VBar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 20:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3348
Bydliště: Praha 6
Vidím vidím - chyba lávky. Teď jsem programoval regl tak mi to docvaklo. No motor je pěknej kvapík :-) Zatím hvízdá naprázdno ale jsou to pekelný točky. Hezky pěkně pomalu se rozeběhne a tradáááááááááááááááá :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 22:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.8.2009
Příspěvky: 3309
Bydliště: Prešov, SK
a bod 4 mozes zrusit, ked v NORMAL si naprogramujes krivku plynu rovno tych 100-90-80-90-100 alebo ake vecko chces, ziadnu krivku plynu od 0 nepotrebujes.
Zabudni na prepinanie rezimov v zaciatkoch pocas letu, len sa tym nieco dose.. Alebo si radsej naprogramuj aj obe IDLE rezimy rovnako, ked si to omylom prepnes, nic sa nedeje. Idle budes riesit, ked zacnes robit lopingy.
Cim jednoduchsie to urobis, tym na menej veci zabudnes alebo pokazis pred letom.

Cyklika sa s padlami nastavuje H3 /myslim/, ale pri bezpadle to moze byt inak. A tym padom sa aj veci ktore bezne ja nastavujem na vysielacke, /swash mix - pitch/aile/elev / vobec nemusia dat na vysielacke pri inej cyklike nastavit a nastavuju sa na bezpadle. Tu neporadim... Tu poradi Howking. :wink:

S tymi otackami 1600 to je nejak blbo napisane. Pri 60% plynu, prilozenom pastorku motoru v sade /13 ci 14T/ to iste bude tocit odhadom minimalne 2400, co je dobre lebo tych 1600 sa mi zda zalostne malo. A visi to asi pri tych 4 stupnoch, to si skontroluj aj vo phoenixe je to tak. :wink:
Aj tie otacky by sa mozno dali nasimulovat v phoenixe, treba zadat otacky motora, prevodovy pomer a v TX nastavit 60% plochu ktivku, na monitore ti ukaze, kolko to toci :lol: , ake to bude presne, to netusim, neskusal som.

Este - nepustaj motor bez zataze dlho, lebo zhori 8O 8O 8O

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 23:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3348
Bydliště: Praha 6
Lopingy jsou daleko, alespoň pokud se nepovede nechtěně .....

Na nastavení cykliky ala 3G dám dotaz do vlákna Flybarless........
V návodu o tom nic není, zní to jako že spodek se servy včetně desky cykliky je stejný jako u pádlovky, jenom táhla mezi servy a deskou nemají osově 31,5 ale 33,5mm. Gyro se vyřadí, serva v neutrálu nastaví a rotor seřídí na nulu, pak rozsahy SWASH mixem. Nastavování je celkem román, ne jako u 780. Pobavilo mě nastavit knipl na doraz klopení/klonění a pak vrátit zpět do neutrálního bodu..... Klonění má pružinku na páce, ale klopení je volně - zoubek sem zoubek tam..... Už jsem si říkal že by tam ta pružinka bodla.

Je to vlastně problematika Módu 1 a 2 - výhoda mít klopení a klonění na jedné páce s aretací středu. Bohužel toto už neřeším, přeučit se je riziko, to bych taky po 30letech s érama mohl přijít na ruce o zbytek letadel a asi i toho Trexe, protože po pár desítkách hodin na simu je pozdě. Kašlu na to, ale věřím že Mód 2 je na heli lepší.

Ty otáčky jsou překlep nebo rádobyrada, v originálu jsou jenom stupně náběhu rotoru, otáčky nikde :-)

A s tím motorem díky, neplánoval jsem sice žádnej koncert ale lépe vědět :-) Stříďák do éra není taková citlivka, ale taky točí míň ..........


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 23:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.8.2009
Příspěvky: 3309
Bydliště: Prešov, SK
ako to myslis tym modom1-2, mas klopenie na pake plynu?
Rozober Tx a prehod aretacnu pruzinku na druhy knipel.

Alebo lietas iny mod na lietadla ako sa ucis na vrtas?
To nemusi dobre dopadnut. Lietaj ten co vies aj na vrtas, bude to jednoduchsie.

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 29.01.2011 23:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 3348
Bydliště: Praha 6
Při tom nastavování se asi první část dělá bez listů ( kontrola jestli nešmajdá nebo nehází deska cykliky ). Pak se osadí rotor, listy a přesně dvě táhla k pákám unašečů. Asi můřu měřit sebelíp, ale pravá kontrola bude to roztočit v nule !!! a sledovat jestli jeden z listů neběží výš nebo níž. To se pak poladí patřičnou změnou délky táhla k tomu listu. V tého fázi se dá možná heli přikurtovat svěrkou ke stolu aby nebylo překvápko :-) Při aktivaci vztlaku se prý nedoporučuje heli kotvit, moc se nemáhá. To jsou ty postupy nad hlavou - už se těším na skalp.

Někde jsem viděl video s teleskopickou trubkou a hadicí na konci, která umožňuje tohle testovat v dílně. myslím že to nebudu kopírovat, nemusím mít všechno..... Nastavím všechno co zvládnu a pak to buď nechám zkontrolovat u Houšky ( za 1500 ) anebo se objednám na hoďku do heliškoly a prohlídli by to tam. Ono u 3D je to trochu složitější, Howking píše kejkle, Houška nechtěl být konkrétní ale vyvodil jsem z toho jakési riziko to pokoušet sám..... Abych si pak nadával že jsem ušetřil za tu kontrolu a dál o dost víc za díly...........


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1500 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 96, 97, 98, 99, 100  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Yahoo [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz