Autor |
Zpráva |
Relax
|
Napsal: stř 26.01.2011 16:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Tak to jsem celkem rád že to nebudu řešit, až dorazí ta 410 tak můžu stavět Zatím procházím fotky a texty jak tam kdo nainstaloval výbavu, kde se co může něco prodřít a tak. Na pár kritických míst jsem koupil v Hornbachu smršťovací převlečnou bužírku šířka 17mm. Regl dám těžíště netěžiště dopředu pod baterku ( 2600mAh 225gr ).
Sestava s Gyrem FL760 3G má proti klasice pádlovky s gyrem 780 víc kabeláže, mezi Rx a tím gyrem FL760 je dalších 9 žil ve dvou svazcích o délce jenom 11cm, čímž padá možnost dát to jakkoliv. Horní základnu ( pro gyro 780 ) obsadí senzor a gyro musí někam bokem. Propojovací kabel se senzorem má 10,5cm.
Rx dám dovnitř na levou bočnici - antény vzad ( pkotatko ). Zřejmě stačí nalepit ho na kvalitní oboustrannou pěnovou pásku. Jediná varianta, kdy vystačí délka těch kabelů od gyra, je dát gyro na pravý bok pod základnu senzoru. Kabely z gyra do Rx a k servům povedou bohužel blízko ( ca 10mm ) od hlavního hnacího kola a budou se muset dobře kotvit.
Dá se v nenamáhaném místě uhlíková skříň v nouzové situaci a rozumném počtu navrtat pro provlečení stahovacího pásku ? Doufám že ano. Kabely nechám venkem, část v té černé bužírce.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
prtka
|
Napsal: stř 26.01.2011 16:59 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 11.8.2010 Příspěvky: 1724 Bydliště: Brno Obrázky: 0
|
Dnes shodou okolností jsem narazil na problém vrtulkového serva. Mám dvě 450tky. Jedna je osazená DS 520tkou a druhý Turnigy TGY 90S. S prvním nemám problém. Příjemný lehký chod a bez vůlí. Druhý jde velice ztěžka a bez vůle.
Podotýkám , že obě mají gyro GP 780, stejný regl ,baterky a jsou ve vysílači stejně napípané. Při letu s druhým strojem v pravotočivé zatáčce se ocas rozkmitá tak, jakoby byl velký zisk gyra. Levá je v pořádku a při visu také. Chci zkusit Turnigy vyměnit za DS. Nevím jestli kombinace serva a gyra je ta správná cesta a nebo jestli samotné servo nestíhá.
_________________ Specter 700 V2, Blade 230S with custom belt, Heli-Baby NT, OMPHOBBY M2 EVO, M4 Max
Futaba 14SG
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 26.01.2011 17:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Ano v v rychlé pravotočivé zatáčce. Jinak v pohodě. To není ziskem nebo gyrem. Je to mechanický problém nebo servo. Řešil jsem to u sebe s DS520 a Bestií. Ziskem jsem ničeho nedosáhl. Stačilo vyčištění a promazání. Najednou bylo po problému.
A ještě jeden poznatek. Dost často mám ohnuté šroubky co drží gripy vrtulky. Nejde to jinak poznat než sundat komplet s hřídelky i s kamenem a zatočit si s tím. Gripy pak šmajdají. Chová se to taky stejně v pravotočivé zatáčce.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
prtka
|
Napsal: stř 26.01.2011 18:10 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 11.8.2010 Příspěvky: 1724 Bydliště: Brno Obrázky: 0
|
pkotatko- dík za tip. Zítra to prověřím
_________________ Specter 700 V2, Blade 230S with custom belt, Heli-Baby NT, OMPHOBBY M2 EVO, M4 Max
Futaba 14SG
|
|
Nahoru |
|
|
prtka
|
Napsal: stř 26.01.2011 18:13 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 11.8.2010 Příspěvky: 1724 Bydliště: Brno Obrázky: 0
|
Gripy nechám až na konec. Vzhledem k tomu že jsou nové by mohly být v pořádku.
_________________ Specter 700 V2, Blade 230S with custom belt, Heli-Baby NT, OMPHOBBY M2 EVO, M4 Max
Futaba 14SG
|
|
Nahoru |
|
|
prochel
|
Napsal: stř 26.01.2011 18:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.9.2008 Příspěvky: 1253 Bydliště: Meziboří Obrázky: 174
|
pkotatko píše: A ještě jeden poznatek. Dost často mám ohnuté šroubky co drží gripy vrtulky. Nejde to jinak poznat než sundat komplet s hřídelky i s kamenem a zatočit si s tím. Gripy pak šmajdají. Chová se to taky stejně v pravotočivé zatáčce. a to je jako fakt jo, že by ohnuté šroubky v gripech vrtulky měly tady na to taky vliv, stejný problém sem tenkrát řešil na Protosovi a tohle to by mě nenapadlo ani ve snu, že by i taková ptákovinka mohla mít na to vliv
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 26.01.2011 20:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
No nemáš pak listy vrtulky ve stopě....
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
prochel
|
Napsal: stř 26.01.2011 21:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.9.2008 Příspěvky: 1253 Bydliště: Meziboří Obrázky: 174
|
pkotatko píše: No nemáš pak listy vrtulky ve stopě.... to mi je jasný , jen mě zarazilo že tak malinká odchylka může mít na to vliv, když vemu vůle ve vrtulce, třeba na 250 nebo 500 jsou dost
ale i tak dík za postřeh zase jsem o něco chytřejší a vím kam šáhnout
|
|
Nahoru |
|
|
Kuna2
|
Napsal: čtv 27.01.2011 0:48 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.2.2010 Příspěvky: 199
|
pkotatko píše: A ještě jeden poznatek. Dost často mám ohnuté šroubky co drží gripy vrtulky. Nejde to jinak poznat než sundat komplet s hřídelky i s kamenem a zatočit si s tím. Gripy pak šmajdají. Chová se to taky stejně v pravotočivé zatáčce. Můžu mít dotaz jak to řešíš? Narovnání/výměna? Mám to taky trochu ohnuté, ale žádněj bordel mi to nedělá, proto se za to bojím rvát abych to při rovnání neurval a když to chodí, tak se mi kupovat nový nechce.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 27.01.2011 6:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Byly myšleny ŠROUBY co procházejí ložisky a drží unašeč vrtulkového listu a kámen ( ten středový díl co je navlečen na hřídelku vrtulky ). Takže je měním.
Asi jsem to blbě napsal nebo blbě čtete
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kuna2
|
Napsal: čtv 27.01.2011 8:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.2.2010 Příspěvky: 199
|
Blbě čtu. Já to mám asi ohnutý v tom středovým dílu. Ale ještě zkontroluju, jestli to nejsou jen šroubky. Dík za nakopnutí.
|
|
Nahoru |
|
|
Relax
|
Napsal: pát 28.01.2011 20:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5079 Bydliště: Praha 6
|
Díky za typ, akorát že na baterky a tuhle fajn vychytávku dojde až později. Na začátek mám 2 kusy Hyperion 2600mAh a podle toho jak budou vypadat vahově ( těžiště heli s reglem vepředu pod baterkou ) koupím pak zase něco okolo 2500/2500 anebo půjdu na lehčí 2200.
Příští týden možná dorazí to reklamované servo tak konečně pokročím se stavbou a budu to muset seřídit napoprvé nějak bez toho přípravku, u Houšky to tuším nemají. Někde mám uložené video jak se ta rovinnost desky nastavuje zkráceným stahovacím páskem, ale nevím jestli to bylo na 450. Vršek desky cykliky je totiž cca 1,5mm nad vrcholky kulových čepů na táhla AIL/PITCH/ELEV, když přičtu přesah objímky pásku tak je to určitě tak 2,5mm. Už se vidím jak měřím digišuplerou tuhle míru
Systémově tuším musí být 1/ páky serv na kolmici aby měly na obě strany stejnou výchylku, 2/ trimy v nule. To znamená že pokud to takhle šmajdá, dorovnává se to pouze opakovaným vycvakáváním a nasazováním propojovacích táhel s očky na ty čepy resp. jejich zkracováním nebo prodlužováním dle potřeby. To si tedy ty kleště co jsem na to koupil užiju do sytosti
Myslel jsem si, že bych použil subtrimy, jenomže to by ty páky od serv zase nebyly na kolmici..... Subtrimy tedy asi nee, jenom ty táhla. Zpětně trimy přijdou na pořad asi až při zalítání. To bude zábava ...........
|
|
Nahoru |
|
|
Kenny McCormick
|
Napsal: pát 28.01.2011 22:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.8.2009 Příspěvky: 3250 Bydliště: Prešov, SK
|
Relax píše: Někde mám uložené video jak se ta rovinnost desky nastavuje zkráceným stahovacím páskem, ale nevím jestli to bylo na 450. Systémově tuším musí být 1/ páky serv na kolmici aby měly na obě strany stejnou výchylku, 2/ trimy v nule. To znamená že pokud to takhle šmajdá, dorovnává se to pouze opakovaným vycvakáváním a nasazováním propojovacích táhel s očky na ty čepy resp. jejich zkracováním nebo prodlužováním dle potřeby. To si tedy ty kleště co jsem na to koupil užiju do sytosti Myslel jsem si, že bych použil subtrimy, jenomže to by ty páky od serv zase nebyly na kolmici..... Subtrimy tedy asi nee, jenom ty táhla. Zpětně trimy přijdou na pořad asi až při zalítání. To bude zábava ........... s tou paskou som to v zaciatkoch tiez robil, nieje to take presne ale da sa.
1/ paky serv kolmo na hlavnu os, ked je knipl v strede drahy plynu /vo vysielacke 50% kolektiv/ a vtedy ma byt 0 na listoch. Mozes dorovnat malinko kolmost pak subtrimom. Teda - myslim, pri bezpadle si niesom isty, prestuduj manual k 3G.
/2 trimy v nule a subtrimy potom uz nepouzivat. Tak jak pises, ked to bude niekde utekat vo vise, tak tiahlami vyrovnas. Pre zaciatocnika teda to lahke nebude.
_________________ T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|