Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1500 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2011 16:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Tak to jsem celkem rád že to nebudu řešit, až dorazí ta 410 tak můžu stavět :-) Zatím procházím fotky a texty jak tam kdo nainstaloval výbavu, kde se co může něco prodřít a tak. Na pár kritických míst jsem koupil v Hornbachu smršťovací převlečnou bužírku šířka 17mm. Regl dám těžíště netěžiště dopředu pod baterku ( 2600mAh 225gr ).

Sestava s Gyrem FL760 3G má proti klasice pádlovky s gyrem 780 víc kabeláže, mezi Rx a tím gyrem FL760 je dalších 9 žil ve dvou svazcích o délce jenom 11cm, čímž padá možnost dát to jakkoliv. Horní základnu ( pro gyro 780 ) obsadí senzor a gyro musí někam bokem. Propojovací kabel se senzorem má 10,5cm.

Rx dám dovnitř na levou bočnici - antény vzad ( pkotatko ). Zřejmě stačí nalepit ho na kvalitní oboustrannou pěnovou pásku. Jediná varianta, kdy vystačí délka těch kabelů od gyra, je dát gyro na pravý bok pod základnu senzoru. Kabely z gyra do Rx a k servům povedou bohužel blízko ( ca 10mm ) od hlavního hnacího kola a budou se muset dobře kotvit.

Dá se v nenamáhaném místě uhlíková skříň v nouzové situaci a rozumném počtu navrtat pro provlečení stahovacího pásku ? Doufám že ano. Kabely nechám venkem, část v té černé bužírce.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2011 16:59 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 11.8.2010
Příspěvky: 1724
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Dnes shodou okolností jsem narazil na problém vrtulkového serva. Mám dvě 450tky. Jedna je osazená DS 520tkou a druhý Turnigy TGY 90S. S prvním nemám problém. Příjemný lehký chod a bez vůlí. Druhý jde velice ztěžka a bez vůle.
Podotýkám , že obě mají gyro GP 780, stejný regl ,baterky a jsou ve vysílači stejně napípané. Při letu s druhým strojem v pravotočivé zatáčce se ocas rozkmitá tak, jakoby byl velký zisk gyra. Levá je v pořádku a při visu také. Chci zkusit Turnigy vyměnit za DS. Nevím jestli kombinace serva a gyra je ta správná cesta a nebo jestli samotné servo nestíhá.

_________________
Specter 700 V2, Blade 230S with custom belt, Heli-Baby NT, OMPHOBBY M2 EVO, M4 Max

Futaba 14SG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2011 17:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Ano v v rychlé pravotočivé zatáčce. Jinak v pohodě. To není ziskem nebo gyrem. Je to mechanický problém nebo servo. Řešil jsem to u sebe s DS520 a Bestií. Ziskem jsem ničeho nedosáhl. Stačilo vyčištění a promazání. Najednou bylo po problému.
A ještě jeden poznatek. Dost často mám ohnuté šroubky co drží gripy vrtulky. Nejde to jinak poznat než sundat komplet s hřídelky i s kamenem a zatočit si s tím. Gripy pak šmajdají. Chová se to taky stejně v pravotočivé zatáčce.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2011 18:10 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 11.8.2010
Příspěvky: 1724
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
pkotatko- dík za tip. Zítra to prověřím :D

_________________
Specter 700 V2, Blade 230S with custom belt, Heli-Baby NT, OMPHOBBY M2 EVO, M4 Max

Futaba 14SG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2011 18:13 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 11.8.2010
Příspěvky: 1724
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Gripy nechám až na konec. Vzhledem k tomu že jsou nové by mohly být v pořádku.

_________________
Specter 700 V2, Blade 230S with custom belt, Heli-Baby NT, OMPHOBBY M2 EVO, M4 Max

Futaba 14SG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2011 18:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.2008
Příspěvky: 1253
Bydliště: Meziboří
Obrázky: 174
pkotatko píše:
A ještě jeden poznatek. Dost často mám ohnuté šroubky co drží gripy vrtulky. Nejde to jinak poznat než sundat komplet s hřídelky i s kamenem a zatočit si s tím. Gripy pak šmajdají. Chová se to taky stejně v pravotočivé zatáčce.
a to je jako fakt jo, že by ohnuté šroubky v gripech vrtulky měly tady na to taky vliv, stejný problém sem tenkrát řešil na Protosovi a tohle to by mě nenapadlo ani ve snu, že by i taková ptákovinka mohla mít na to vliv :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2011 20:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
No nemáš pak listy vrtulky ve stopě....

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 26.01.2011 21:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.2008
Příspěvky: 1253
Bydliště: Meziboří
Obrázky: 174
pkotatko píše:
No nemáš pak listy vrtulky ve stopě....
to mi je jasný , jen mě zarazilo že tak malinká odchylka může mít na to vliv, když vemu vůle ve vrtulce, třeba na 250 nebo 500 jsou dost

ale i tak dík za postřeh zase jsem o něco chytřejší a vím kam šáhnout :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2011 0:48 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.2.2010
Příspěvky: 199
pkotatko píše:
A ještě jeden poznatek. Dost často mám ohnuté šroubky co drží gripy vrtulky. Nejde to jinak poznat než sundat komplet s hřídelky i s kamenem a zatočit si s tím. Gripy pak šmajdají. Chová se to taky stejně v pravotočivé zatáčce.
Můžu mít dotaz jak to řešíš? Narovnání/výměna? Mám to taky trochu ohnuté, ale žádněj bordel mi to nedělá, proto se za to bojím rvát abych to při rovnání neurval a když to chodí, tak se mi kupovat nový nechce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2011 6:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
:?: Byly myšleny ŠROUBY co procházejí ložisky a drží unašeč vrtulkového listu a kámen ( ten středový díl co je navlečen na hřídelku vrtulky ). Takže je měním.
Asi jsem to blbě napsal nebo blbě čtete :wink:

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 27.01.2011 8:27 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.2.2010
Příspěvky: 199
Blbě čtu. Já to mám asi ohnutý v tom středovým dílu. Ale ještě zkontroluju, jestli to nejsou jen šroubky. Dík za nakopnutí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 28.01.2011 17:12 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Zajímavá pomůcka pro nastavení desky cykliky, možná by se něco podobnýho dalo urobiť :-)

http://www.infinity-hobby.com/main/prod ... ts_id=4393


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 28.01.2011 17:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.8.2009
Příspěvky: 3250
Bydliště: Prešov, SK
naco vyrabat?
ked budes kupovat baterky, kup si odtial aj toto:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... duct=11041
a pokial nemas uhlomer na listy, zober si aj ten:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=9653

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 28.01.2011 20:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Díky za typ, akorát že na baterky a tuhle fajn vychytávku dojde až později. Na začátek mám 2 kusy Hyperion 2600mAh a podle toho jak budou vypadat vahově ( těžiště heli s reglem vepředu pod baterkou ) koupím pak zase něco okolo 2500/2500 anebo půjdu na lehčí 2200.

Příští týden možná dorazí to reklamované servo tak konečně pokročím se stavbou a budu to muset seřídit napoprvé nějak bez toho přípravku, u Houšky to tuším nemají. Někde mám uložené video jak se ta rovinnost desky nastavuje zkráceným stahovacím páskem, ale nevím jestli to bylo na 450. Vršek desky cykliky je totiž cca 1,5mm nad vrcholky kulových čepů na táhla AIL/PITCH/ELEV, když přičtu přesah objímky pásku tak je to určitě tak 2,5mm. Už se vidím jak měřím digišuplerou tuhle míru :-)

Systémově tuším musí být 1/ páky serv na kolmici aby měly na obě strany stejnou výchylku, 2/ trimy v nule. To znamená že pokud to takhle šmajdá, dorovnává se to pouze opakovaným vycvakáváním a nasazováním propojovacích táhel s očky na ty čepy resp. jejich zkracováním nebo prodlužováním dle potřeby. To si tedy ty kleště co jsem na to koupil užiju do sytosti :-)

Myslel jsem si, že bych použil subtrimy, jenomže to by ty páky od serv zase nebyly na kolmici..... Subtrimy tedy asi nee, jenom ty táhla. Zpětně trimy přijdou na pořad asi až při zalítání. To bude zábava ...........


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 28.01.2011 22:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.8.2009
Příspěvky: 3250
Bydliště: Prešov, SK
Relax píše:
Někde mám uložené video jak se ta rovinnost desky nastavuje zkráceným stahovacím páskem, ale nevím jestli to bylo na 450.

Systémově tuším musí být 1/ páky serv na kolmici aby měly na obě strany stejnou výchylku, 2/ trimy v nule. To znamená že pokud to takhle šmajdá, dorovnává se to pouze opakovaným vycvakáváním a nasazováním propojovacích táhel s očky na ty čepy resp. jejich zkracováním nebo prodlužováním dle potřeby. To si tedy ty kleště co jsem na to koupil užiju do sytosti :-)

Myslel jsem si, že bych použil subtrimy, jenomže to by ty páky od serv zase nebyly na kolmici..... Subtrimy tedy asi nee, jenom ty táhla. Zpětně trimy přijdou na pořad asi až při zalítání. To bude zábava ...........
s tou paskou som to v zaciatkoch tiez robil, nieje to take presne ale da sa.
1/ paky serv kolmo na hlavnu os, ked je knipl v strede drahy plynu /vo vysielacke 50% kolektiv/ a vtedy ma byt 0 na listoch. Mozes dorovnat malinko kolmost pak subtrimom. Teda - myslim, pri bezpadle si niesom isty, prestuduj manual k 3G.
/2 trimy v nule a subtrimy potom uz nepouzivat. Tak jak pises, ked to bude niekde utekat vo vise, tak tiahlami vyrovnas. Pre zaciatocnika teda to lahke nebude.

_________________
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1500 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz