Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 17.06.2008 20:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Takže jsem zkoušel tyto listy:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... des_325mm_

Váha jednoho listu 27g vs 23g u originál dřeváku. Jsou výborně vyvážené nemusel jsem dovažovat. Vrtulník je živější na ovládání a odběr po 6mintách klesnul o 150mAh. Jen škoda že jsou celé černé. Jinak za ty peníze myslím dobrá volba.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 23.06.2008 18:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Tak nová zkušenost. Na sluníčku se kroutí originál kabinka (imitace uhlíkového vlákna). Bílý plast drží. Byl jsem nucen upravit si kabinu fénem. Nevypadá to nijak hezky, ale aspoň mi nedře o baterky.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 8:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Tak jsem dal asi před měsícem ránu na ruce. Vrtulník po opravě funguje naprosto ok. Dokonce zmizely i malé vibrace, které tam byly předtím. Potýkám se ale s jiným problémem, který jsem pociťoval i před havárkou prakticky od prvních letů:

Vždy když odstartuji (každá dobitá baterka) je vrtulník nevytrimovaný. Prostě utíká odemně a nebo ke mně(dopředu,dozadu). Je to poměrně silné a musím to dotrimovat. Pak to vytrimované vypnu a další start je to podobné. Na hlavě jsem nikde velké vůle nenašel. Přisuzuji to větru a nebo turbulencím když je vedro??

Dále bych rád věděl jak moc ovlivňí letovou charakteristiku závaží na pádlech. Učím se lítat a už nějakou dobu se nemohu dostat přes zatáčku doleva. Vrtulník je děsně vratký. V porovnání s raptorem v AFPD je to děs. Navíc mám nyní lehké uhlíkové listy a agilita vrťase ještě vzrostla.

Zajímalo by mě co je lepší:
1) Přidat závaží na pádla (zatím žádná nemám)

2) Snížit otáčky rotoru (jsem asi na 2700 ale níž mám problémy se setrvačností pohybu nahoru,dolů)

3) Zmenšit výchylky na cyklice ( to bych dělal nerad protože na citlivé ovládání jsem zvyklý ze simu a letadel)

Závěrem dodám že neřeším citlivou odezvu na ovládání (ta mi vyhovuje), ale stabilitu vrtulníku v jednotlivých fázích letu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 11:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.7.2006
Příspěvky: 377
Bydliště: Praha 9
Co se týče utíkání vrťase od tebe k tobě, přisuzoval bych to jednak větru a jednak tomu že něco na hlavě je teplotně závislé....skoroo bych řekl že když se ohřeje na sluníčku utíká na jednu stranu když ho potrimuju a zchladne utíká zase zpět. Stává se mi to taky.

Levá zatáčka je taková vratší to pozoruju taky.... takže zatáčím raději doprava a ty doleva lítám raději s 50tkovým rapem to jde určitě lépe :-).

Obecně si ale myslím že je to vlastnost které se nedá vyhnout. Doporučuju zkusit si zalítat s jiným titanem jestli se to bude chovat stejně..

_________________
když jsem hrával minigolf měli jsme heslo: "tak ať to padá" :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 12:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Jo díky za info.. Ještě mě napadly nestálé neutrály na servech. Jakube používáš závažíčka na pádlech? Měl jsem je v krabici ale nemontoval jsem je....

Jinak půjčit si jinýho to radši ne. Zatím jsem rád že letím. Souhlasím ovšem stou zatáčkou ta pravá se mi létá lépe.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 12:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.7.2006
Příspěvky: 377
Bydliště: Praha 9
člověče já snad v krabici žádná závažíčka neměl....používám normální bílá padélka ze setu na standardní tyčce.

co se neutrálů serv týče mohlo by to být ono používám HD 1581 ale ty máš tuším nějaké jiné

_________________
když jsem hrával minigolf měli jsme heslo: "tak ať to padá" :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 13:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Jo mám tam ty modrý kovový něco jako HD, ale jsou z HK takže samozřejmě záruka kvality není.

Měl jsem tam v balení navíc jedny válečky s červíky. Myslím že jsou identické jako ty ktrými je uchycen tyčka pádel. Napadlo mě tedy že jsou to závaží. Asi je tam zkusím dát. Hmotnost válčků tipuju kolem 2g.

Vím že T-Rex nějaká závaží má a tak jsem myslel že MT je má mít taky. Jak ale říkám chtěl bych spíš zvýšení stability než snížení citlivosti řízení.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 14:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.7.2006
Příspěvky: 377
Bydliště: Praha 9
No mám modrý power HD takže klidně můžou být ze stejný fabriky.

Nicméně já tedy náhradní válečky neměl...a popravdě ty závažíčka bývají robustnější než 2g...

A co tam máš za listy...tak tam dej něco víc obyč co to trochu ztupí.

Hele a pak taky existuje varianta že je to jen pocit a že bude třeba víc trénovat. :-)

_________________
když jsem hrával minigolf měli jsme heslo: "tak ať to padá" :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 15:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.4.2008
Příspěvky: 269
Bydliště: Praha 6 - Ruzyně
Vigo píše:
Jo díky za info.. Ještě mě napadly nestálé neutrály na servech. Jakube používáš závažíčka na pádlech? Měl jsem je v krabici ale nemontoval jsem je....

Jinak půjčit si jinýho to radši ne. Zatím jsem rád že letím. Souhlasím ovšem stou zatáčkou ta pravá se mi létá lépe.

Myslím, že Ti chtěl Kuba nabídnout svýho Titana 8O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 16:50 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.6.2007
Příspěvky: 27
jakub_czakovice píše:
Hele a pak taky existuje varianta že je to jen pocit a že bude třeba víc trénovat. :-)

Jojo, taky jsem měl zezačátku u Maxira menší problém s levou zatáčkou (lítám v módu 2), ale ani mě nenapadlo, že by za to mohl vrťas.....prostě jsem si při otáčení v jednom místě nebyl jistej kniplama, chtělo to pár desítek letů se koncentrovat mj na levou zatáčku (nejlépe ji zkoušet na fleku) a už je problém skoro pryč.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 18:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Vigo píše:
Vždy když odstartuji (každá dobitá baterka) je vrtulník nevytrimovaný. Prostě utíká odemně a nebo ke mně(dopředu,dozadu). Je to poměrně silné a musím to dotrimovat. Pak to vytrimované vypnu a další start je to podobné. Na hlavě jsem nikde velké vůle nenašel. Přisuzuji to větru a nebo turbulencím když je vedro??

Dále bych rád věděl jak moc ovlivňí letovou charakteristiku závaží na pádlech. Učím se lítat a už nějakou dobu se nemohu dostat přes zatáčku doleva. Vrtulník je děsně vratký. V porovnání s raptorem v AFPD je to děs. Navíc mám nyní lehké uhlíkové listy a agilita vrťase ještě vzrostla.

Zajímalo by mě co je lepší:
1) Přidat závaží na pádla (zatím žádná nemám)

2) Snížit otáčky rotoru (jsem asi na 2700 ale níž mám problémy se setrvačností pohybu nahoru,dolů)

3) Zmenšit výchylky na cyklice ( to bych dělal nerad protože na citlivé ovládání jsem zvyklý ze simu a letadel)

Závěrem dodám že neřeším citlivou odezvu na ovládání (ta mi vyhovuje), ale stabilitu vrtulníku v jednotlivých fázích letu.



Zkontroluj polohu těžiště, zkontroluj že se tyčka padel pohybuje naprosto lehce, zkontroluj že jsou padla rovnoběžně a kolmo na hlavní hřídel.Uber otáčky, na visení bohatě stačí 2300-2400. Vrtulník pak bude trochu méně agilní ale bude ochoten viset stabilněji a budeš mít menší odběr proudu . Závažíčka na padla udělají vrtulník stabilnější a méně citlivý na zásahy do řízení. A to posouvání dopředu a dozadu zkus za bezvětří a vícekrát abys vyloučil vliv rukou, pokud se to bude opakovat i v bezvětří a pokaždé na jinou stranu není to určitě normální abude to chtít důkladnou kontrolu mechaniky a seřízení. Pokud na nic nepřijdeš, zkus na helimanii v najít někoho poblíž ( je tam na to vlákno) víc hlav víc ví a hlavně vidí.Možná tam máš nějakou triviální chybku kterou sám nenajdeš protože si myslíš že tak je to správně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 19:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
No listy mám parádní a měnit bych je nechtěl dokud jsou pohromadě. Ty původní byly taky uhlíkové ale mnohem težší a vrtulník byl znatelně stabilnější. Právě jsem si myslel že závažíčka by tomu mohla pomoci. Asi je stejně zkusím za to nic nedám.

Mechaniku jsem měl teď po havárce celou rozebranou a chodí ok. Samozřejmě chybu seřízení nemohu vyloučit. Bidu dále pátrat.

Když snížím otáčky rotoru stává se mi že pozdě reaguji na pokles vrtulníku. Prstě při propadu to má větší setrvačnost. Občas jsem pak nechtěně přistál a to dost hrubě. Při vyšších otáčkách se mi to nestává. Hele neměl by být vrtulník díky gyroskopisckému efektu stabilnější při vyšších otáčkách?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 20:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Pokud při poklesu vrtulníku je propad tak velký že s ním klesneš až na zem tak jsou možné tři věci. Buď ještě neumíš viset ( nic ve zlém) a proto máš pomalé reakce ale to se časem zlepší, nebo je špatně seřízen průběh kolektivu , nebo je pohon nedostatečně výkonný ( tohle se mi ale nezdá když točíš 2700 ot) . V každém případě i při otáčkách 2300/min se dobře seřízený heli nesmí dále propadnout při přidání kolektivu. Ty otáčky stačí na okamžitou reakci i když raketa to nebude. Při otáčkách 2700 to musí reagovat bleskově a ne propadnout se až na zem.
Vyšší otáčky přispívají ke stabilitě vrtulníku ale také se zrychlí reakce na zásahy do řízení a to pro začátky v létání kdy ty zásahy bývají neadekvátní a dost hrubé,není nejvhodnější.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 05.08.2008 20:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.4.2005
Příspěvky: 3072
Bydliště: Praha východ
Obrázky: 6
Tak jako lítat numím to nepopírám, ale proti simu to je prostě mnohem horší stím propadáním. Možná je na vině slabý sériový motor. Prostě zkusím potestovat závažíčka a uvidím. Popřípadě uberu otáčky a zvětším výchylku kolektivu. Jen bych to nerad zadusil


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 06.08.2008 5:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 14.6.2006
Příspěvky: 250
Bydliště: rožnovsko
No se simem bych to moc nesrovnával.Praktický model je trochu jiný,není ideální.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz