Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 15:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
mám problém s Li-polkama v Easy copteru V6 de luxe a to, vždy po koupi nového zdroje (3,6 - 1000mA) létám v pohodě kolem 10 min. Po nějakém čase (cca 2 měsíce) už heli létá zhruba 8 min a to se časem stále zkracuje, až to dopdne tak, že heli točí rotorama jen na zemi a motory nemají otáčky, aby vzlétl. Nabíjím originální nabíječkou z balení. Máte někdo podobnou zkušenost nebo nevíte, co dělám špátně?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 15:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.7.2005
Příspěvky: 19644
Nepodbíjíš je příliš? Kolik V mají po letu? Radek

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 17:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
arda1 píše:
Nepodbíjíš je příliš? Kolik V mají po letu? Radek


Já jsem to nikdy neměřil, ale dal jsem je vždycky po letu nabít, když už vrtulník nemohl, samozřejmě po vychladnutí. No a pak to tou origoš nabíječkou trvá asi tři hodiny, no ale je to indikovaný rozsvícením zelený LEDky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 19:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 12370
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Jack1350 píše:
arda1 píše:
Nepodbíjíš je příliš? Kolik V mají po letu? Radek

Já jsem to nikdy neměřil, ale dal jsem je vždycky po letu nabít, když už vrtulník nemohl...

Když už vrtulník nemůže tak to už může být z hlediska vybíjení lipolky pozdě a lipolka už v takovém případě může být příliš hluboce vybitá a při opakovaném hlubokém vybijení lipolky pak dochází k výraznému zkrácení její životnosti, které se projevuje zhruba tak jak jsi to popsal.

Plně nabitá lipolka (jednočlánek) má mít napětí max. 4,2V nebo o malinko méně tj. někde mezi 4,1V až 4,2V. Zkontroluj si to nějakým multimetrem po nabití tou nabíječkou zhruba po uplynutí pěti minut od odpojení nabíječky nebo později. Pokud bude při tomto měření po plném nabití lipolky její napětí vyšší než 4,25V pak to znamená, že nabíječka lipolku přiliš přebíjí což může rovněž způsobovat zkrácení její životnosti.

Pokud chceš do budoucna prodloužit životnost lipolky s ohledem na její přiměřené vybíjení pak aplikuj následující postup.

1. Létej na čas tj. těsně před zahájením letu si zapni třeba nějaké stopky a těsně po ukončení letu je zastav a změřenou dobu si zapiš.

2. Po ukončení letu poté co zastavíš stopky vypni napájení modelu nebo lipolku od modelu rovnou odpoj tak, aby z té lipolky už nebyl žádný odběr a nechej model i lipolku odpočinout cca 10 až 15 minut.

3. Po uplynutí těch cca 10 až 15 minut nepřipojuj lipolku k modelu tj. z lipolky by neměl být žádný odběr. U nezapojené lipolky změř nějakým multimetrem napětí. Lipolka (jednočlánek) by měla mít po tom odpočinutí napětí cca 3,7V. Pokud bude při tomto měření napětí lipolky cca 3,75V nebo vyšší a pokud vrtulník ještě mohl létat tak po nabití lipolky na plný stav můžeš při příštím letu čas letu o něco málo prodloužit. Pokud bude při tomto měření napětí nižší než 3,7V pak to znamená, že byla lipolka vybita příliš hluboko a v takovém případě po nabití lipolky na plný stav při příštím letu čas letu o něco zkrať.

Opakováním tohoto postupu postupně doladíš dobu letu tak, aby po ukončení letu a po odpočinutí cca 10 až 15 minut měla lipolka napětí cca 3,7V až 3,75V, a to by měla být optimální doba létaní na jedno nabití s ohledem na delší životnost lipolky.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 19:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
Popsal jsi to naprosto srozumitelně, zkusím to tak jak radíš.
Díky Radovan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 20:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.7.2005
Příspěvky: 19644
Na čas to jde- ale jde taky o to jak moc s heli blbneš- zda lítáš v klídku nebo děláš vylomeniny(stoupání - klesání-) já lítám tak že jakmile cítím že heli už přestává "táhnout" - dá se časem v pohodě poznat dle polohy páky plynu při třeba visu - nebo reakce na plný plyn jak stoupá- sedám -Radek

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 21:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 1351
Bydliště: Meziměstí
Moc užitečná je tato věcička:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6589
Než jdu létat, tak s tím "očuchám" baterky a po létání znovu.
Zabere to pár desítek vteřin, ale mám jistotu, že mám před letem nabito a vím, jak moc jsem to vybil při létání. Zárověň tím vidím , jestli jsou všechny články v pořádku.
Neměří to absolutně přesně, ale malá odchylka pro zmíněný účel nevadí.
Pro přesné měření stačí porovnat neměřené hodnoty s přesným měřákem a s odchylkou (která je stále stejná - daná tolerancí součástek) počítat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.7.2005
Příspěvky: 19644
Já tam čtu 2-6čl - umí to i jeden? Radek

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 21:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
arda1 píše:
Na čas to jde- ale jde taky o to jak moc s heli blbneš- zda lítáš v klídku nebo děláš vylomeniny(stoupání - klesání-) já lítám tak že jakmile cítím že heli už přestává "táhnout" - dá se časem v pohodě poznat dle polohy páky plynu při třeba visu - nebo reakce na plný plyn jak stoupá- sedám -Radek


Tak jsem to nějak dělal, podle návodu. Když vrtulník ve visu začal trochu rotovat, tak jsem poznal, že, jeden rotor už neběží naplno a končil jsem s letem. Holt ale asi něco bylo špatně. Zkusím to změřit. To mě nenapadlo, protože třeba vím, že měřit autobaterii bez zátěže je zbytečný a celkem nic to neřekne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 21:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
jag42 píše:
Moc užitečná je tato věcička:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=6589
Než jdu létat, tak s tím "očuchám" baterky a po létání znovu.
Zabere to pár desítek vteřin, ale mám jistotu, že mám před letem nabito a vím, jak moc jsem to vybil při létání. Zárověň tím vidím , jestli jsou všechny články v pořádku.
Neměří to absolutně přesně, ale malá odchylka pro zmíněný účel nevadí.
Pro přesné měření stačí porovnat neměřené hodnoty s přesným měřákem a s odchylkou (která je stále stejná - daná tolerancí součástek) počítat.


já mám stejný dotaz, připadá mi že jeden to nebude umět a to je právě můj případ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 21:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 1351
Bydliště: Meziměstí
arda1 píše:
Já tam čtu 2-6čl - umí to i jeden? Radek

Neumí - měří to skutečně jen od dvoučlánku, protože to asi potřebuje cca 3V na vlastní napájení. Jinak super.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 21:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.7.2005
Příspěvky: 19644
U technologie Lixx je právě stav vybití přímo úměrný napětí na článcích (nezatížené- v klidu) - Radek

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: stř 22.08.2012 21:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 1351
Bydliště: Meziměstí
Sem se upsal - potřebuje to víc , skutečně nejmíň dvoučlánek. Zkoušel jsem ji na lab. zdroji a pokud nejsou pod napětím první tři fousy konektoru, tak se mnou nemluvila. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2012 0:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.7.2005
Příspěvky: 19644
Kluci netřeba zoufat -stačí i sebeobyčejnější multimetr(dá se pořídit i pod 100kč) a je to- přesnost na tohle více než dostatečná. Radek

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Li-po v Easycopteru
PříspěvekNapsal: čtv 23.08.2012 7:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2011
Příspěvky: 127
Bydliště: Hůry
jag42 píše:
arda1 píše:
Já tam čtu 2-6čl - umí to i jeden? Radek

Neumí - měří to skutečně jen od dvoučlánku, protože to asi potřebuje cca 3V na vlastní napájení. Jinak super.


Tak to si s tím nepomůžu, ale proměřím to voltmetrem. Díky za info.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz