Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 16:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 2457
Obrázky: 0
Že by náhrada za tu bláznivou Lamu 400 D, (i rcking jí už stáhl z nabídky)...?
http://www.walkera.com/cn1/lm3/index_e.html

Oba rotory mají stabilizátor. Horní závaží, spodní plošky.
Spodní má kolektiv.
Pohon zajišťuje jen jeden hlavní motor - jak je asi udělaný řízení kolem svislý osy?

Ja tam snad nějakej planetovej převod?
Není to jasný ani z katalogu:
http://www.walkera.com/cn1/lm3/be.jpg



(U nás jí vidím jen v raráškově za 8,5 litru.)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Cyklika
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 19:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 18.7.2009
Příspěvky: 294
Bydliště: Senec, SK
no podla obrazku to ma cykliku, takze riadene to bude tym, tiez to ma zadny rotor, takze otacanie asi pomocou neho (aj ked z obrazku neviem povedat, ako je to prepojene).

_________________
Goblin 700, Protos 500, Strider 250 FPV Racer, Futaba T14SG
www.rcklubsenec.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cyklika
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 20:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 2457
Obrázky: 0
jeeff píše:
no podla obrazku to ma cykliku, takze riadene to bude tym, tiez to ma zadny rotor, takze otacanie asi pomocou neho (aj ked z obrazku neviem povedat, ako je to prepojene).

Zadní rotor je tam pro parádu, stejně jak u LAMA 400D. To je patrný jak ze samotný vrtulky, tak i motůrku.
A cyklikou nelze řídit otáčení kolem svislé osy.
Takže to ne...

http://www.walkera.com.hk/walkera-hmlam ... 10453.html
K čemu je tahle řemenice?

Jak může jeden motor hnát dva hřídele, když tam nikde nevidím žádnou rozvodovku?
LAMA 3 je asi nějaká nová, převratná a zázračná technologie...?
Žádnej jinej vrtulník tohle nemá...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 20:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.12.2008
Příspěvky: 605
Bydliště: Martin, Slovensko
co som pozeral manual, tak spodny rotor je pohanany pastorok -> hl. ozub. koleso a horny rotor je pohanany pastorok -> malinke ozubene koliesko s remenickou -> remen -> horny rotor. aspon ja to tak chapem

_________________
Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 21:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 2457
Obrázky: 0
HynX píše:
co som pozeral manual, tak spodny rotor je pohanany pastorok -> hl. ozub. koleso a horny rotor je pohanany pastorok -> malinke ozubene koliesko s remenickou -> remen -> horny rotor. aspon ja to tak chapem

Fajn.
Pak ovšem:

1. Kde je otočení chodu pro horní rotor?

2. Jak a čím je docíleno rozdílu pro řízení kolem svislé osy?

:?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 21:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.12.2008
Příspěvky: 605
Bydliště: Martin, Slovensko
corona píše:
Fajn.
Pak ovšem:

1. Kde je otočení chodu pro horní rotor?

2. Jak a čím je docíleno rozdílu pro řízení kolem svislé osy?

:?:

1. diel cislo 71 zabezpecuje opacny chod (http://www.walkera.com/cn1/lm3/be.jpg)

2. hmmm, to si ma dostal :oops:

_________________
Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 21:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 2457
Obrázky: 0
HynX píše:
corona píše:
Fajn.
Pak ovšem:

1. Kde je otočení chodu pro horní rotor?

2. Jak a čím je docíleno rozdílu pro řízení kolem svislé osy?

:?:

1. diel cislo 71 zabezpecuje opacny chod (http://www.walkera.com/cn1/lm3/be.jpg)

2. hmmm, to si ma dostal :oops:

1. OK, už se mi to skládá dohormady...

2. - - hele:

http://www.helipal.com/walkera-lama-3-h ... u0bqiqkik2

- ono to snad nějak všema třema servama působí na točení kolem svislý osy.......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 21:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.12.2008
Příspěvky: 605
Bydliště: Martin, Slovensko
1. tu na obrazku je to krasne vidiet: http://www.helipal.com/images/lama3-gear.jpg

2. no neviem, ale ako by to robili serva?

_________________
Logo600SX • Spitfire Mk XVI (3D tlač) • Futaba 14SG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 21:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2005
Příspěvky: 19102
Pokud je tam pevný převodový poměr a horní rotor má pevný náklon listů tak jedině jak se dá regulovat točení je regulace otáček ve spojení s náklonem listů spodního rotoru. Nic jinýho mě nenapadá.

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 21:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2313
Ano, podle toho popisu v linku to funguje tím způsobem, že páčka směrovky ovládá kolektiv tak, aby změnou zatížení spodního rotoru (větší/menší úhel náběhu listu) došlo ke změně poměru kroutících momentů obou rotorů.

Tím dojde k otáčení...

To je hnus, velebnosti :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 21:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 2457
Obrázky: 0
Ono je to snad opravdu kolem svislý osy řízený jen změnama úhlu náběhu kolektivu spodního rotoru....

8O

Já to tušil, ale zdálo se mi to tak blbý, že jsem to ani nechtěl vyslovit.

---
(..že ne , že to tak není a jeěště mě z toho někdo znalej vyvede... :oops: :lol:
)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 21:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2005
Příspěvky: 19102
Ale pokud by to přidalo náběh aby se heli začala točit tak by zároveň začala i stoupat a naopak na druhou stranu zase ubralo tak by zase klesala- takže to musí i ubírat a přidávat točky na rotorech ne? Nebo je to tak nepatrný ty změny že to na klesání /stoupání nemá vliv?

_________________
ICQ 638556901


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 22:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 2457
Obrázky: 0
arda1 píše:
Ale pokud by to přidalo náběh aby se heli začala točit tak by zároveň začala i stoupat a naopak na druhou stranu zase ubralo tak by zase klesala- takže to musí i ubírat a přidávat točky na rotorech ne? Nebo je to tak nepatrný ty změny že to na klesání /stoupání nemá vliv?
Správná úvaha, bych řekl - vono to nejspíš mixuje, takže tři serva namixovaný spolu a ještě to musí kvrdlat s otáčkama vůči kolektivu pro smysl otáčení - nebo +...

Jak to má Ka-50, Ka 52 a podobně?
Tam jsou přece cykliky na obou rotorech, ne..?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.08.2010 22:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2313
Tak nějak to asi bude - mixnutý i s otáčkama.
Si myslim...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.08.2010 21:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.1.2010
Příspěvky: 861
Bydliště: Partizanske
Obrázky: 6
A ja som tam nasiel diel 126 - tail motor. Na otacanie pri vyvazenom koaxiale nie je treba velka sila, takze staci aj velmi maly.

_________________
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz