RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Jak je hnanej ten horní rotor - LAMA 3....?
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=103&t=30601
Stránka 1 z 3

Autor:  corona [ pát 06.08.2010 17:13 ]
Předmět příspěvku:  Jak je hnanej ten horní rotor - LAMA 3....?

Že by náhrada za tu bláznivou Lamu 400 D, (i rcking jí už stáhl z nabídky)...?
http://www.walkera.com/cn1/lm3/index_e.html

Oba rotory mají stabilizátor. Horní závaží, spodní plošky.
Spodní má kolektiv.
Pohon zajišťuje jen jeden hlavní motor - jak je asi udělaný řízení kolem svislý osy?

Ja tam snad nějakej planetovej převod?
Není to jasný ani z katalogu:
http://www.walkera.com/cn1/lm3/be.jpg



(U nás jí vidím jen v raráškově za 8,5 litru.)

Autor:  jeeff [ pát 06.08.2010 20:47 ]
Předmět příspěvku:  Cyklika

no podla obrazku to ma cykliku, takze riadene to bude tym, tiez to ma zadny rotor, takze otacanie asi pomocou neho (aj ked z obrazku neviem povedat, ako je to prepojene).

Autor:  corona [ pát 06.08.2010 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cyklika

jeeff píše:
no podla obrazku to ma cykliku, takze riadene to bude tym, tiez to ma zadny rotor, takze otacanie asi pomocou neho (aj ked z obrazku neviem povedat, ako je to prepojene).

Zadní rotor je tam pro parádu, stejně jak u LAMA 400D. To je patrný jak ze samotný vrtulky, tak i motůrku.
A cyklikou nelze řídit otáčení kolem svislé osy.
Takže to ne...

http://www.walkera.com.hk/walkera-hmlam ... 10453.html
K čemu je tahle řemenice?

Jak může jeden motor hnát dva hřídele, když tam nikde nevidím žádnou rozvodovku?
LAMA 3 je asi nějaká nová, převratná a zázračná technologie...?
Žádnej jinej vrtulník tohle nemá...

Autor:  HynX [ pát 06.08.2010 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

co som pozeral manual, tak spodny rotor je pohanany pastorok -> hl. ozub. koleso a horny rotor je pohanany pastorok -> malinke ozubene koliesko s remenickou -> remen -> horny rotor. aspon ja to tak chapem

Autor:  corona [ pát 06.08.2010 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

HynX píše:
co som pozeral manual, tak spodny rotor je pohanany pastorok -> hl. ozub. koleso a horny rotor je pohanany pastorok -> malinke ozubene koliesko s remenickou -> remen -> horny rotor. aspon ja to tak chapem

Fajn.
Pak ovšem:

1. Kde je otočení chodu pro horní rotor?

2. Jak a čím je docíleno rozdílu pro řízení kolem svislé osy?

:?:

Autor:  HynX [ pát 06.08.2010 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

corona píše:
Fajn.
Pak ovšem:

1. Kde je otočení chodu pro horní rotor?

2. Jak a čím je docíleno rozdílu pro řízení kolem svislé osy?

:?:

1. diel cislo 71 zabezpecuje opacny chod (http://www.walkera.com/cn1/lm3/be.jpg)

2. hmmm, to si ma dostal :oops:

Autor:  corona [ pát 06.08.2010 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

HynX píše:
corona píše:
Fajn.
Pak ovšem:

1. Kde je otočení chodu pro horní rotor?

2. Jak a čím je docíleno rozdílu pro řízení kolem svislé osy?

:?:

1. diel cislo 71 zabezpecuje opacny chod (http://www.walkera.com/cn1/lm3/be.jpg)

2. hmmm, to si ma dostal :oops:

1. OK, už se mi to skládá dohormady...

2. - - hele:

http://www.helipal.com/walkera-lama-3-h ... u0bqiqkik2

- ono to snad nějak všema třema servama působí na točení kolem svislý osy.......

Autor:  HynX [ pát 06.08.2010 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

1. tu na obrazku je to krasne vidiet: http://www.helipal.com/images/lama3-gear.jpg

2. no neviem, ale ako by to robili serva?

Autor:  arda1 [ pát 06.08.2010 22:48 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud je tam pevný převodový poměr a horní rotor má pevný náklon listů tak jedině jak se dá regulovat točení je regulace otáček ve spojení s náklonem listů spodního rotoru. Nic jinýho mě nenapadá.

Autor:  FlyBear [ pát 06.08.2010 22:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, podle toho popisu v linku to funguje tím způsobem, že páčka směrovky ovládá kolektiv tak, aby změnou zatížení spodního rotoru (větší/menší úhel náběhu listu) došlo ke změně poměru kroutících momentů obou rotorů.

Tím dojde k otáčení...

To je hnus, velebnosti :twisted:

Autor:  corona [ pát 06.08.2010 22:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ono je to snad opravdu kolem svislý osy řízený jen změnama úhlu náběhu kolektivu spodního rotoru....

8O

Já to tušil, ale zdálo se mi to tak blbý, že jsem to ani nechtěl vyslovit.

---
(..že ne , že to tak není a jeěště mě z toho někdo znalej vyvede... :oops: :lol:
)

Autor:  arda1 [ pát 06.08.2010 22:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ale pokud by to přidalo náběh aby se heli začala točit tak by zároveň začala i stoupat a naopak na druhou stranu zase ubralo tak by zase klesala- takže to musí i ubírat a přidávat točky na rotorech ne? Nebo je to tak nepatrný ty změny že to na klesání /stoupání nemá vliv?

Autor:  corona [ pát 06.08.2010 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

arda1 píše:
Ale pokud by to přidalo náběh aby se heli začala točit tak by zároveň začala i stoupat a naopak na druhou stranu zase ubralo tak by zase klesala- takže to musí i ubírat a přidávat točky na rotorech ne? Nebo je to tak nepatrný ty změny že to na klesání /stoupání nemá vliv?
Správná úvaha, bych řekl - vono to nejspíš mixuje, takže tři serva namixovaný spolu a ještě to musí kvrdlat s otáčkama vůči kolektivu pro smysl otáčení - nebo +...

Jak to má Ka-50, Ka 52 a podobně?
Tam jsou přece cykliky na obou rotorech, ne..?

Autor:  FlyBear [ pát 06.08.2010 23:05 ]
Předmět příspěvku: 

Tak nějak to asi bude - mixnutý i s otáčkama.
Si myslim...

Autor:  shake13 [ sob 07.08.2010 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

A ja som tam nasiel diel 126 - tail motor. Na otacanie pri vyvazenom koaxiale nie je treba velka sila, takze staci aj velmi maly.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/