Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 19:53 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
Jarda.Wolf píše:
OK. vyplývá z toho tedy, že <a> WALKERA</a> je sázka do loterie? Buď to shoří, spadne nebo podobně a záruka se toho netýká? Já nejsem žádný soudničkář, jen mě tak trochu s..e arogantní jednání pana Jánošíka z E-shopu modelyrc-cz. Telefon nebere, na maily neodpovídá, prostě motto : prodám Chinu a polibte mi )(. Přece když si koupím vysavač a on mi po 15 minutách shoří, nemávnu rukou a nejdu koupit nový. No ale jestli máte nějaké zkušenosti se soudními znalci, dejte vědět. Vyhazovat prachy oknem se mi nechce.
Jarda


To jsou dvě, poněkud jiné věci. Dle zákona je u nás na všechno záruka dva roky. Ovšem ani hodně naivní člověk nemůže pedpokládat, že výrobek provedení Walkery bude bez problémů a oprav po tu dobu fungovat. To nebude ani helina za sto tisíc.

Obvykle se to řeší už zmíněnou klauzulí o tom, že výrobce nemá kontrolu nad způsobem použití a tudíž se zříká odpovědnosti. Když si hrábneš do trávy a strháš kola, budeš to reklamovat? Co když jsi zblbnul zubovou vůli a regl neunesl zvýšený odběr? Možností proč regl shořel jsou tisíce. Jak z viny výrobce, tak z viny majitele.

Při nákupu čínské šunky za pár kaček se rozhodně nevyplatí riskovat popotahovačky se soudy. Moc drahé, šance na úspěch malá.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 20:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
zdzd píše:
Dle zákona je u nás na všechno záruka dva roky. Ovšem ani hodně naivní člověk nemůže pedpokládat, že výrobek provedení Walkery bude bez problémů a oprav po tu dobu fungovat. To nebude ani helina za sto tisíc.

Obvykle se to řeší už zmíněnou klauzulí o tom, že výrobce nemá kontrolu nad způsobem použití a tudíž se zříká odpovědnosti. Když si hrábneš do trávy a strháš kola, budeš to reklamovat? Co když jsi zblbnul zubovou vůli a regl neunesl zvýšený odběr? Možností proč regl shořel jsou tisíce. Jak z viny výrobce, tak z viny majitele.

Při nákupu čínské šunky za pár kaček se rozhodně nevyplatí riskovat popotahovačky se soudy. Moc drahé, šance na úspěch malá.

S tím opět nesouhlasím a mám s tím i kladnou zkušenost u soudu. Finta je totiž v tom, že i když tu zmíněnou klauzuli v nejrůznějších podobách různí prodejci uvádějí, tak podle českého práva je její váha asi taková jako váha "prdu ve tmě" (pozn. omlouvám se všem za ten výraz) :P

Prostě břemeno záruky drží prodejce a v případě sporu, pokud se onoho břemene chce zbavit, tak musí u soudu uživateli prokázat, že porušil pravidla vyplývající ze zákona a nikoli z formulací o zbavování se odpovědnosti za vadu dříve než k ní dojde což je navíc v rozporu z českým právem a tudíž taková klauzule bude u soudu automaticky vypuštěna. :wink:

Jak už jsem zmínil, k tomu, aby se prodejce zbavil břemena záruky, by musel soudu předložit jednoznačné důkazy o nevhodném zacházení nebo o nevhodném zásahu do výrobku ze strany uživatele. Rozhodně nestačí formulace ve stylu, vy jste to určitě přetěžoval nebo vy jste s tím určitě lítal moc dlouho apod. Tohle prostě u soudu neuspěje.

Vzhledem k tomu, že ty regulátory jsou těžce poddimenzovány, tak je dost pravděpodobné, že soudní znalec shledá příčinu závady v tom regulátoru už s principu jeho nevhodného zapojení respektive nevhodné dimenzace přímo od výrobce v tom smyslu, že vzhledem k dimenzaci toho regulátoru by musela být předepsaná doba letu nejspíš kratší než minuta a ne několik minut jak uvádí výrobce a ještě navíc výrobce umístil regulátor tak nevhodně, že přiléhá k plášti kabiny, který rozhodně není nehořlavý a to zvyšuje možnost požáru k němuž došlo a i to jistě znalec zmíní ve svém posudku a uživatel bude zcela z obliga a soudce v důsledku toho pak s vysokou pravděpodobností rozhodne ve prospěch uživatele. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 21:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
Drondys píše:
soudce v důsledku toho pak s vysokou pravděpodobností rozhodne ve prospěch uživatele. :wink:


Kéž by. Protože to by byl jakýsi precedes a s velkou pravděpodobností konec prodeje nebezpečných čajnašmejdů v ČR. Žádná stavebnice, žádný regl, žádný motor, nic. Utrum. Nic z toho dva roky záruky ve většině nevydrží.

A bude už konečně po debatách, jak je zboží s poloviční cenou a čtvrtinovým přínosem levné a výhodné.

Výrobci byli dotlačení k výrobě ultralevných šmejdů, je čas je začít tlačit ke kvalitě, i když to bude dražší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 21:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 2313
Myslím, že zdzd má pravdu. Ale představa, že levný šmejd zmizí, je opravdu jen utopií. Vždycky se najde naivní nebo prostě jen neinformovaný zákazník, který půjde jen a pouze po ceně. A najde se takových hodně.

Podívejte se kolem sebe - platí to téměř ve všech obchodních oblastech, minimálně po celé Evropě. Lidi chtějí furt vyšší platy, delší přestávky, víc dovolené a víc benefitů, ale nejsou ochotni zaplatit drahou (i když kvalitní) místní práci. Raději utrácejí za levný šmejd z dálného východu a ještě se chlubí jak "ušetřili" a že to přeci taky funguje... Jsou nepoučitelní.

Drondys má podle mne taky pravdu. Bylo by skvělé, kdyby se každý za svá práva byl, ať to stojí co to stojí. Ale to je v reálném světě nesmysl. Bohužel.

Takový prodejce totiž určitě tohle všechno ví a má na to pravděpodobně tu nejjednodušší, ale funkční, obranu - hroší kůži. Prodává levný šmejd a vydělává prachy. Nekomunikuje se zákazníky (on ví proč a nic ho to nestojí). Kdyby se někdo naivně soudil, potáhne se takový soud v Česku klidně i několik let - a nakonec, i když po desítkách tisíc utracených za náklady to ten zákazník vyhraje, pravděpodobně najde jen již nefunkční s.r.o. bez majetku... :evil:

Byl bych sám rád, kdyby tomu tak nebylo. Ale ono mnohdy je. Proto radím: soud kvůli šméčku nezačínat. Ušetřené peníze lze ihned investovat do rozumné heliny, zaplatit si profi výuku pilotáže a lítat... Vím, zdá se to drahé, ale je to levnější než soud a daleko rychlejší ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 22:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
zdzd píše:
Drondys píše:
soudce v důsledku toho pak s vysokou pravděpodobností rozhodne ve prospěch uživatele. :wink:

Kéž by. Protože to by byl jakýsi precedes a s velkou pravděpodobností konec prodeje nebezpečných čajnašmejdů v ČR. Žádná stavebnice, žádný regl, žádný motor, nic. Utrum. Nic z toho dva roky záruky ve většině nevydrží.

A bude už konečně po debatách, jak je zboží s poloviční cenou a čtvrtinovým přínosem levné a výhodné.

Výrobci byli dotlačení k výrobě ultralevných šmejdů, je čas je začít tlačit ke kvalitě, i když to bude dražší.

České právo není založeno na precedentech a s výjimkou judikatury Ústavního soudu nejsou judikáty nižších právních instancí autoritativním pramenem práva.

Nicméně logicky by to patrně mohlo vyústit k nařízení provedení úprav nebo ke stažení výrobku v daném případě toho konkrétního typu heliny z trhu. Výrobce by to nejspíš vyřešil tím, že by ten konkrétní typ na náš trh buď přestal dodávat a nebo s drobnými úpravami, jako např. s přemístěným regulátorem a s jiným typem regulátoru, který soudem zatím nebyl shledám jako závadný. Takhle to totiž funguje. Zakáže se jeden konkrétní typ výrobku a výrobce nemá povinnost dokazovat spolehlivost ostatních, které nebyly předmětem soudního rozhodnutí. Soud nikdy nezakáže globálně všechno třeba od Walkery apod. tj. vždy bude řešit jen konkrétní dílčí případy a až na základě případných sporů k nimž dojde.

K tomu, aby došlo k významnému úbytku levných a nekvalitní výrobků by museli jak zmiňuješ přispět ve velké míře sami uživatelé tím, že by se začali mnohem více soudit s prodejci a ti by pak začali prohrávat víc a víc sporů, a tak by ty levné poruchové věci prostě přestali nakupovat, protože by se jim nevyplatilo hradit všechny ty záruční opravy a soudní tahanice. Jenže k tomu nedojde, protože většina lidí do sporu prostě nepůjde a raději si řekne "inu co by člověk chtěl za ty peníze" a protože jak se říká "kde není žalobce, není ani soudce", tak v tomto ohledu asi nelze očekávat nějaký překotný vývoj, ale to nic nemění na tom, že Jarda.Wolf, který do toho sporu je odhodlán jít má celkem slušnou šanci na úspěch. :wink:


Naposledy upravil Drondys dne stř 04.08.2010 23:11, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 22:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
FlyBear píše:
Bylo by skvělé, kdyby se každý za svá práva byl, ať to stojí co to stojí. Ale to je v reálném světě nesmysl. Bohužel.

Takový prodejce totiž určitě tohle všechno ví a má na to pravděpodobně tu nejjednodušší, ale funkční, obranu - hroší kůži. Prodává levný šmejd a vydělává prachy. Nekomunikuje se zákazníky (on ví proč a nic ho to nestojí). Kdyby se někdo naivně soudil, potáhne se takový soud v Česku klidně i několik let - a nakonec, i když po desítkách tisíc utracených za náklady to ten zákazník vyhraje, pravděpodobně najde jen již nefunkční s.r.o. bez majetku...:evil:

Byl bych sám rád, kdyby tomu tak nebylo. Ale ono mnohdy je. Proto radím: soud kvůli šméčku nezačínat. Ušetřené peníze lze ihned investovat do rozumné heliny, zaplatit si profi výuku pilotáže a lítat... Vím, zdá se to drahé, ale je to levnější než soud a daleko rychlejší ;)

S tou hroší kůží naprostý souhlas, ale kvůli záruce na jednu helinu nebude prodejce pokládat s.r.o. To už by muselo jít o mnohem a mnohem větší peníze než jeden takový spor i kdyby měl trvat déle. Navíc tohle bych odhadoval spíš na kratší proces a prodejce na velmi malé šance.

Takže myslím, že prodejce bude dělat ramena, ale když dostane obsílku od právníka a dojde mu, že soudní spor je na spadnutí tak nakonec cukne a navrhne dohodu a pokud to komplet shořelo tak asi moc nemá cenu to opravovat a spíš mu nabídne zdarma jinou helinu na výměnu.

Možná by to chtělo i pohrozit takovému tuzemskému prodejci negativním postojem nejen na zdejším serveru, ale i na jiných, a to by mohlo napomoci k tomu, aby byl ochotnější k dohodě i bez soudu.

Taky by stálo za to, aby se do toho prodejce obulo třeba více modelářů a trošku mu jak se říká "zatopilo pod kotlem". Modeláři by si v tomhle asi měli víc pomáhat a ne se vzájemně jen popichovat ve stylu "když sis koupil levnou helinu tak dobře ti tak a my ti nijak nepomůžeme".

Prostě by měli modeláři držet víc spolu a spíš si říkat něco jako:

Když prodejce nabízí levné a nekvalitní modely, tak ať dodržuje záruku a když nebude tak se rozlobíme a když se rozlobíme ta na něj budeme zlí :twisted:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 23:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 2313
Drondys píše:
Takže myslím, že prodejce bude dělat ramena, ale když dostane obsílku od právníka a dojde mu, že soudní spor je na spadnutí tak nakonec cukne a navrhne dohodu a pokud to komplet shořelo tak asi moc nemá cenu to opravovat a spíš mu nabídne zdarma jinou helinu na výměnu.


Souhlasím, tohle je samozřejmě taky možný scénář, to by pak bylo dobré pro toho nešťastného zákazníka.

Drondys píše:
Možná by to chtělo i pohrozit takovému tuzemskému prodejci negativním postojem nejen na zdejším serveru, ale i na jiných, a to by mohlo napomoci k tomu, aby byl ochotnější k dohodě i bez soudu.


Tohle u nás bohužel nemusí pomoct. Všimni si, někdo tu už psal, že na prodejce je hodně negativních ohlasů - a přitom to zjevně od koupi u tohoto prodejce dalšího zákazníka neodradilo.

Zákazníci, kteří berou levná šméčka u levných prodejců, totiž ohlasy na netu předem zpravidla nečtou. A když čtou, tak na to dlabou. Jinak by to přece při troše zdravého rozumu takhle vůbec nekoupili, že ;)

Drondys píše:
Taky by stálo za to, aby se do toho prodejce obulo třeba více modelářů a trošku mu jak se říká "zatopilo pod kotlem". Modeláři by si v tomhle asi měli víc pomáhat a ne se vzájemně jen popichovat ve stylu "když sis koupil levnou helinu tak dobře ti tak a my ti nijak nepomůžeme".


Modeláři se ve svém volném čase věnují modelařině :D Nakupují většinou z ověřených a respektovaných zdrojů. Dobré i případné špatné zkušenosti si okamžitě vyměňují na fórech, kde jsou tyto informace rychle a zdarma dostupné každému - stačí jen chtít a podívat se na ně :)

Pokud někdo neznalý před novou koupí modelu si vůbec žádné informace nevyhledá, nebo se jimi pak jen prostě neřídí - je to jeho věc, na to má právo.

Modeláři mu pak opravdu můžou už jenom sdělit, že naletěl a popřípadě poradit, co dál. Někteří jsou však nepoučitelní a tudíž dobře jim tak. Modeláři za ně ale pak "špinavou práci" dělat nebudou, proč taky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 23:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
FlyBear píše:
Modeláři mu pak opravdu můžou už jenom sdělit, že naletěl a popřípadě poradit, co dál. Někteří jsou však nepoučitelní a tudíž dobře jim tak. Modeláři za ně ale pak "špinavou práci" dělat nebudou, proč taky?

Protože víc lidí víc zmůže. Rozhodně víc než samotný jedinec. To platí a platilo odjakživa po celém světě. Kéž by to platilo víc i tady. Jinak s tím tvrzením "dobře jim tak" rozhodně nesouhlasím, protože pokud prodejce nedodržuje záruku, tak to by se mu to nemělo tolerovat a když to jde mimosoudně tak proč ho nepřitlačit třeba různýma nátlakovýma akcema, kterých se zúčastní více lidí a zdaleka nemusí jít o nějaké "nenakupování". Ostatně při různých nátlakových akcích by se dalo slušně pobavit "na účet prodejce" a on by si pak do budoucna hóódně rozmyslel nedodržovat záruky. Myslím, že takové povyražení by spoustě modelářů jen prospělo. :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 23:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 2313
Drondysi, to co navrhuješ, to už není modelařina... :evil:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.08.2010 23:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
FlyBear píše:
Drondysi, to co navrhuješ, to už není modelařina... :evil:

Ale je to pomoc pro modeláře, která jim může pomoci mnohem víc než tisíce takových diskuzí a dá se to s modelařinou i skloubit a fantazii se pak meze nekladou. Stačí jen chtít si tímto způsobem navzájem pomáhat a dát dohromady víc lidí. :twisted: :twisted: :twisted:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.08.2010 0:57 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2010
Příspěvky: 30
Bydliště: Seychelles - Mahe
zdravim. Tak take se pridam se svoji troskou do mlyna.

Zakladni problem je prece v tom, ze si zakoupil ve specializovane prodejne funkcni model helikoptery. (v Ceske prodejne nechal si ji poslat z ciny...)I kdyz odpovidajici (ne)kvality, porad je to model, ktery je volne prodejny a tudiz schvaleny. Treba i jako hracka. On jako zakaznik si muze koupit co che, protoze vi, ze to bude fungovat. Vi, ze je v EU, potazmo CR spoustu opatreni, aby se na trhu obevovali pouze certifikovane vyrobky. Prodavat jine je nelegalni. Proc se rozhodl zrovna k teto volbe? Asi se mu to libilo a cena se mu zdala slusna, ale jiste by nekupoval nic, kdyby mu rekli, ale pozor hori regly.

Udelal vse podle zakona coby nakupujici. Ok regl shorel, stejne zakone by se mel zachovat i prodavajici a prijmout radnou reklamaci. Coz jak je videt neudelal. Tak ze ja bych to videl na pravnika a s jeho pomoci se domoci vsech potrebnych listin o zpusobilosti provozu v EU (CR). V pripade odmitnuti bych se pokusil znovu ale uz se spolupraci s COI. Tem ty doklady predlozit musi. A stale je to zadarmo. A co bude nasledovat? Bud to okamzita vymena heli, nebo prijem na radnou zarucni opravu a nebo eventualne muze dojit k tomu soudnimu sporu, ktery Jarda musi na 99,9% vyhrat. Jarda je zakaznik, ovce, on neni v obchode proto, aby zkoumal zda a co je dobre a co ne. Dostal nabidnuty kompletni kit RTF a tak ho koupil. Logicky predpokladal, ze to bude fungovat. Preci kdyz jsi jde nekdo koupit auto, nestuduje na netu, zda mu treba druhy den neshori alternator a nezapali auto? Proste si koupil radnej a homologovanej vyrobek na ceskem trhu. A kdyz zdzd napise ze je to normalni a ze to stoji za prd a ze to shori vzdy, tak napis to na COI? Tam sedej ti lide, kteri to mohou resit a podobne nesvary odstranit. Myslim, ze tady to nikoho bolet nebude. Kdyz chce nekdo mermomoci sracku, ma moznost si ji koupit na netu treba z HK. Ale do Ceskych obchodu takove zbozi nepatri. A kdyz ano, tak se radnou dvouletou zarukou.

Ch.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.08.2010 7:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2008
Příspěvky: 1534
Drondys píše:
FlyBear píše:
Drondysi, to co navrhuješ, to už není modelařina... :evil:

Ale je to pomoc pro modeláře, která jim může pomoci mnohem víc než tisíce takových diskuzí a dá se to s modelařinou i skloubit a fantazii se pak meze nekladou. Stačí jen chtít si tímto způsobem navzájem pomáhat a dát dohromady víc lidí. :twisted: :twisted: :twisted:
Drondys,vykašli se už na to,ty nejsi modelář,ty jsi agitátor,neblbni lidem hlavu :evil:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.08.2010 8:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.11.2007
Příspěvky: 606
Bydliště: Most
No vseobecne plati ze kde se objevi kontrola z COI a nebo z financaku tak tam nastane kalup. :) A nemusi jit o soudni pri. Prodejce ma velkej predpoklad ze jakmile prijdou jednou tak uz se jich nezbavi a ponekud mu spadnou ramena. :) Nekdy staci jen COI - kou pohrozit. Zas takovi hrdinove nejsou. Jinak to ze modelari maji takova to fora je fajn a vlasne bic na nepoctive neochotne a jine ne... prodejce. Jelikoz pokud se nekomu neco neliby a pokecame tady o tom tak to prodejci zrovna moc velkou reklamu neudela a odpadne mu par lidi byt by to byl jen jeden nakup. Obracene to funguje taky. Pokud budu nekde moooc spokojeny tak tam "poslu" par lidi uz jen proto, ze jsou zvedavy a prodejce ma velkou sanci ze je po otevreni dveri hned na neco utahne. :)

_________________
TRex500, letadla AMR - Ultimate,VA models - Trinity, Ultimate, FMS - MSX v2, rádio Horus X10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.08.2010 8:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
raging píše:
Drondys píše:
FlyBear píše:
Drondysi, to co navrhuješ, to už není modelařina... :evil:

Ale je to pomoc pro modeláře, která jim může pomoci mnohem víc než tisíce takových diskuzí a dá se to s modelařinou i skloubit a fantazii se pak meze nekladou. Stačí jen chtít si tímto způsobem navzájem pomáhat a dát dohromady víc lidí. :twisted: :twisted: :twisted:

Drondys,vykašli se už na to,ty nejsi modelář,ty jsi agitátor, neblbni lidem hlavu
:evil:

Kdyby se lidé dokázali dát víc dohromady a postavit za ostatní když jim někdo ubližuje, tak by si prodejci míň dovolovali. To, že si prodejci modelů dovolují čím dál tím víc je právě tím, že mají stále větší pocit, že se skoro nikdo z kupujících bránit nebude a že komunita modelářů vůbec nedrží spolu natož, aby proti tomu něco dělala, a to je podle mě špatné a mělo by se s tím něco dělat "na všech frontách". Jak soudně, tak přes ČOI i mimosoudně v rámci modelářské komunity (pozn. tedy pokud vůbec nějaká taková existuje a byla by ochotna se v tomto ohledu za modeláře byť začátečníky postavit). Když se lidi jak se říká "zdravě naserou" a spojí dohromady proti někomu kdo si myslí, že pro něj pravidla neplatí, tak potom najednou jde všechno líp a rychleji :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 05.08.2010 9:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2010
Příspěvky: 11876
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Jardovi už jsem poradil postup přes SZ a zde jen na doplnění uvádím odkaz a drobné info pro všechny do budoucna ohledně možnosti řešení takových sporů přes ČOI.

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
(tam najdete i návod jak postupovat)
http://www.coi.cz/cs/spotrebitel/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu.html

Ministerstvo průmyslu a obchodu společně s Hospodářskou komorou ČR a spotřebitelskými organizacemi od 1. dubna 2008 spustilo Projekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je určen pro řešení sporů alternativním postupem, tedy jiným postupem než klasickou soudní cestou. V tomto systému jsou řešeny spory, které vznikají z neplnění smluvních závazků, kde na jedné straně stojí podnikatel a na druhé straně spotřebitel. Klasickým spotřebitelským sporem jsou například spory o uznání reklamace vad zboží koupeného v obchodě, ale i jiné spory, které vznikají z právních vztahů mezi podnikateli a spotřebiteli.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz