RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Esky Lama V4 - BLOG
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=103&t=12888
Stránka 9 z 9

Autor:  Neronis [ pát 23.12.2011 15:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Tak ten elipsoidní pohyb se dá téměř eliminovat když dám trim rotace kolem osy do prava.a když tomu pomužu ještě páčkou, tak už se jen pohupuje a netočí.napadlo mě nějak poštelovat desku cikliky ale ta vliv na osovou rotaci nemá, tak nevím :-(

Autor:  Neronis [ stř 28.12.2011 11:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Tak jsem zlomil držák gyroskopu tak jsem stejně koupil novou vnitřní hřídelku.Vrtulník je ted mnohem stabilnější ale točí se okolo osy.trim úplně do prava to zlepší, časem ale nepomůže ani ten.
aby toho nebylo málo, vrtulník prostě neletí dopředu, nebo velmi špatně

Dájí se ty otáčky okolo osy nějak seřídit ? vrtulník je měsíc nový takže nepředpokládám že by odcházel motorek

Autor:  corona [ stř 28.12.2011 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Gyroskop je součástka na desce. Žádnej držák nemá.
Nejspíš jsi poškodil hlavičku, kam je zavěšenej stabilizátor.

Pokud jsi měnil hřídel, je vhodný zkontrolovat a vymezit zubobou vůli převodu pastorek/oběžný kolo.

Autor:  Neronis [ stř 28.12.2011 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Ano, gyroskopem sem myslel tu tyčku :-) můžeš mi prosím popsat co s tou zubovou vůlí ? přece hřídel je uložená a ozub kolo je na ní nasazení a pastorek je nalisovaný na vlastní hřídeli.kde tam mužu seřídit zubovou vůli ?nebo co tím teda vlastně myslíš :-)

Autor:  corona [ stř 28.12.2011 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Neronis píše:
Ano, gyroskopem sem myslel tu tyčku :-) můžeš mi prosím popsat co s tou zubovou vůlí ? přece hřídel je uložená a ozub kolo je na ní nasazení a pastorek je nalisovaný na vlastní hřídeli.kde tam mužu seřídit zubovou vůli ?nebo co tím teda vlastně myslíš :-)
Nevím, jak Lama v4, ale všude jinde lze uvolnit celej motůrek tak, že se s ním dá pohnout a tím vymezit vůli na pastorku vůči oběžnýmu kolu.

Autor:  Neronis [ stř 28.12.2011 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

co se tím vyřeší, zuby do sebe teďka zapadjí tak akorát navíc u lamy V4 je motorek našroubován přesně do dvou dírek a můžu ho maximálně oddělat ale ne posouvat

Autor:  corona [ stř 28.12.2011 13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Neronis píše:
co se tím vyřeší, zuby do sebe teďka zapadjí tak akorát navíc u lamy V4 je motorek našroubován přesně do dvou dírek a můžu ho maximálně oddělat ale ne posouvat
Pokud do sebe zapadají správně, je tam přiměřená vůle, pak totéž zkontroluj u druhýho motůrku.
Další problém můžou dělat ložiska. Zkrátka - obě hřídele se musí točit volně, když se zkouší jeijch chod s demontovaným motůrkem.

Pokud na tu rotaci kolem osy nestačí trim, lze to nastavit potenciometrem na desce elektroniky (pokud tam ovšem je - viz manuál). Do toho se ale může sahat, pokud trim na dorovnání nestačí a výše uvedený mechanický záležitosti jsou OK.

Autor:  Neronis [ čtv 29.12.2011 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Tady je vnitřek mojí LAMY V4.takhle to bylo nastaveno z výroby.Než začnu něco štelovat, k čemu slouží teda ty dvě regulační kolečka?

Přílohy:
IMAG0050.jpg
IMAG0050.jpg
[ 54.92 KiB | Zobrazeno 11633 krát ]

IMAG0051.jpg
IMAG0051.jpg
[ 94.71 KiB | Zobrazeno 11633 krát ]


Autor:  corona [ čtv 29.12.2011 20:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Podle manuálu je PROPORTIONAL na poměr otáček motorů a GAIN na citlivost reakcí od gyroskopu:

http://www.modelfun.cz/images/dvd/manual/lamav4.pdf

Autor:  Neronis [ čtv 29.12.2011 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

dekuju, to sem potřeboval

Autor:  Neronis [ úte 10.01.2012 9:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Četl jsem že prej po vzlítnutí je dobré dát Trim otáček na max, předejde se tak tomu aby člověk neztlumil otáčky moc a vrtulník je díky tomu výškově ovladatelnější?Dělá se to tak ?

Autor:  corona [ úte 10.01.2012 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Neronis píše:
Četl jsem že prej po vzlítnutí je dobré dát Trim otáček na max, předejde se tak tomu aby člověk neztlumil otáčky moc a vrtulník je díky tomu výškově ovladatelnější?Dělá se to tak ?
Trim plynu mám vždy nadoraz v mínusu.

Autor:  danda73 [ stř 03.02.2016 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Esky Lama V4 - BLOG

Nazdárek borci,nebyla by rada,jak nastavit v dx6i ty dvě serva? :( Mám Esky Big Lama,zapojení přijímače mám podle popisu,jen nejde směrovka-rotace.V nastavení vysílače na to nemůžu přijít Díky předem.

Stránka 9 z 9 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/