(Normální vrtulník budiž označen vrtulník nebo vrtulníku podobné zařízení mající "natáčecí listy" hlavního rotoru. Asi je jedno jestli pádlový, bezpádlový, koaxiál (s řízeným kolektivem), či stroj typu Chinook)
Stručně:
Doba se mění. Jsou nějaká osvědčená nastavení, co se týká režimů letu, startování a tak podobně? Myslím "jen" rekreační lítání, žádné kousky hraničící s porušováním gravitačních zákonů.
Podrobněji:
Vrtulníky mám rád a troufnu si tvrdit, že začátečník už nejsem, ale když jsem posledně lítal, tak mě napadlo, proč startovat "v režimu start" (s páčkou kolektivu dole a kolektiv jde jen do plusu...)? Stejně se v zápětí přepíná na něco, co umí kolektiv do záporu (teda většinou). Rozběhy řeší buď regulátor nebo chytřejší rádio. A člověk se vyhne nepříjemným chvilkám, kdy po startu vrtulník otočí nazáda přesto, že zapomněl přepnout na "akrobatický" režim.
Takže mi vychází, že nějaký režim start tak nějak nemá cenu, nechat v rádiu režim (třeba) pomalejší otáčky, rychlejší otáčky, možná autorotace?
Pak zmíněnou autorotaci řešit extra nastavením křivky nebo autorotace jako režim neřešit a jen vynout motor a správný náběh listů řešit ve "std" režimu?
A co je ještě dobré vědět? Nebo co zajímavého máte nastaveno, co si myslíte, že je dobré/příjemné/šikovné a mohlo by se hodit i ostatním?
S výše zmíněnými "postřehy" vidím nastavení:
- bezpodmínečně vypínač motoru, kterým se i "startuje" a pokud TO jde, kontrolovat rádiem polohu tohoto vypínače při zapnutí rádia/resetu letu
- dostačují dva režimy letu (pomalejší rotor, rychlejší rotor), v případě některých strojů snad i jeden režim.
- křivka kolektivu buď rovná pro "governory" (bavím se o elektrice) případně trochu V jako kompenzace potřebného výkonu
- na rádiu vypnout kontrolu polohy plynové páky, resp. pokud to jde, tak někam doprostřed?
Víc mě zatím nenapadá.