Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 87 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: pát 29.05.2020 6:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
A já si myslel, že deska cykliky působí změnu úhlů náběhu na listech, a tím náklon rotorového disku, a v podstatě na sebe pak působí vztlakové síly, moment setrvačnosti listů, gyroskopický efekt, síla od vyrovnávacího rotoru a setrvačnost trupu heliny. Příspěvek od serv je díky přepákování listů vůči ostatním silám zanedbatelný, a tyto síly zachytí tlumící gumy v rotorové hlavě.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, MXS 64",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: pát 29.05.2020 7:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11002
Bydliště: Břeclav
helipali píše:
Servo je uchyteny ku vrtulniku a ked sa pohne a sposobuje silou na dosku cykliky, vtedy tam kde je uchyteny vznika moment proti konstrukcii heliny a chce pohnut konstrukciu a to vo vzduchu musi drzat, ci popierat, alebo odolavat tomu hmotnost pod rotorom, lebo nic ine vo vzduchu okrem rotora nie je.


Sorry, ale na tom fakt nezáleží. Servo vyvíjí sílu vůči konstrukci heliny a na venek se to nijak neprojeví, protože poloha vlastního těžiště stroje je konstantní.

Ovšem i tak poloha těžiště stroje i listů má docela zásadní vliv na vlastnosti heliny a to z mnoha důvodů.

Příloha:
ColinMill.zip [3.21 MiB]
20 krát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: pát 29.05.2020 8:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1827
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
zdzd píše:
Ovšem i tak poloha těžiště stroje i listů má docela zásadní vliv na vlastnosti heliny a to z mnoha důvodů.

Příloha:
ColinMill.zip

Pěkné.
Jak moc dnes eliminují mechanické projevy/nedostatky FBL jednotky?
Třeba blbě seřízený neutrál vrtulky gyro u "jednoduchého poletování" prakticky eliminuje.

Zaujalo: "Učte se s kamarádem. Učit se s někým na podobné úrovni je inspirující a produkuje nové nápady. Experti mohou být deprimující" :-D

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: pát 29.05.2020 8:39 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3623
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
prikrylm píše:

Zaujalo: "Učte se s kamarádem. Učit se s někým na podobné úrovni je inspirující a produkuje nové nápady. Experti mohou být deprimující" :-D


No když jsem kdysi začínal s CorelDraw 9 se ségrou, tak to fungovalo. Objevili jsme poměrně rychle funkce a nástroje.
Ale u učení helin určitě ne. Hlavně pokud někdo vymyslí ptákovinu. Komplikuje to život oběma.
Mě na začátku kluk ukázal jak rovnat stopu, abych si zvednul otáčky, aby helina byla ostřejší, a td.
První helinu jsem zničil poměrně rychle, protože jsem nikoho ještě neznal a nebyl internet. U té druhé s pár radami toho kluka jsem začal poměrně rychle poletovat kolem sebe.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: pát 29.05.2020 9:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 1827
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Možná šlo spíš o to, že experti spoustu znalostí, které začátečník nemá, považuje za naprosto elementární a nemusí chápat, že je začátečník nezná a (experti) řeší věci, o kterých začátečník ani netuší, že by mohl nebo dokonce musel řešit.
Je ta věta pochopitelná, ne? :)

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: pát 29.05.2020 10:17 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3623
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Někdo mluví jako expert a pak zjistíš, že nic neumí a někdo mluví rozumě , jasně a pomůže ti.
Tvoje věta je srozumitelná a byla i ta první. Jenom nic neřeší.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: pát 29.05.2020 10:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 527
Dakujem odpovede!

Co som napisal o momentoch, tie vznikaju, to je spravne. Ta uvaha ale, ze tym momentom drzi proti hmotnost heliny pod rotorom je nespravne, musim si priznat.

Ano, hlavny hriadel je vzdy a pevne kolmy na rotorovu plochu, aj ked nie stopercentne, lebo listy sa ohybaju aj damperi troska sa povolia, to teraz zanedbajme. .... Vznikajuce protimomenty pri pohybu serv konieckoncom sa opieraju cez konstrukciu na hlavny hriadel. :idea: To znamena, ze vrtulnik bol by schopny lietat a bol by ovladatelny aj so zanedbatelnou hmotnostou pod rotorom. Bol by schopny lietat, aj ked by rotorova hlava bola v strede konstrukcii, ked by bola presne v tazisku celeho vrtulnika, ak by to bolo technicky mozne, samozrejme. ....................................... A cim pevnejsie je udrzany kolmost hlavneho hriadela na rotorovu plochu, cim trvdsie su damperi a cim tvrdsie su listy, tym je presnejsie ovladanie a vrtulnik aj kvoli presnosti ovladania musi mat pevnu konstrukciu, aby konstrukcia voci hlavneho hriadela sa neohybala.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: pát 29.05.2020 13:01 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3623
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
helipali píše:
cim tvrdsie su listy, tym je presnejsie ovladanie a vrtulnik aj kvoli presnosti ovladania musi mat pevnu konstrukciu, aby konstrukcia voci hlavneho hriadela sa neohybala.


Ne jenom. Hrají tady roli otáčky rotoru spolu s hmotností listů. Výsledná odstředivá síla ten list napne.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: sob 30.05.2020 23:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 527
Ked by rotor dokazal otacat bez motora a zmenit uhol nabehu list sam bez serva, dokazal by lietat aj samostatny rotor, nepotrebuje teda k tomu nosit nieco, hmotnost pod sebou, to by som pred tym nemyslel. :wink:

Rotacna zotrvacnost a hmotnost rotora, miesto taziska rotorovych list, zotrvacnost hmotnosti heliny, miesto taziska celej heliny, miesto taziska hmotnosti pod rotorom a samozrejme, ze aj rotorova plocha a profil rotorovych list, to vsetko okrem aj inych dalsich a roznych veci rozhoduje o tom, aky bude mat vrtulnik letove vlastnosti. Su tu potom aj tie rozne zaujimave fizikalne javy, na co by clovek tiez nemyslel, ake su rozne momenty, alebo napriklad aj rotacna zotrvacnost rotujucej casti elektromotora.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dudaj píše:

Ne jenom. Hrají tady roli otáčky rotoru spolu s hmotností listů. Výsledná odstředivá síla ten list napne.

Ano, je to tak, dudaj. ..Gumicky, damperi v rotorovej hlave vsak nesmia byt vybehnute.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Naposledy upravil helipali dne ned 31.05.2020 0:01, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: sob 30.05.2020 23:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11002
Bydliště: Břeclav
helipali píše:
Ano, je to tak, dudaj. ..Gumicky, damperi v rotorovej hlave vsak nesmia byt vybehnute.


Jaký vliv mají gumy v hlavě na odstředivou sílu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: sob 30.05.2020 23:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 527
zdzd píše:

Jaký vliv mají gumy v hlavě na odstředivou sílu?

Ziadny. Gumicky v dobrej kondicii v hlave maju vplyv na to, aby hlavny hriadel udrzal kolmost na rotorovu plochu co najviac, ale bez rozkmitania, bez zavibrovania, ci trasenia, ked uz na tvrdo bez gumicky sa to neda vyriesit, lebo to by bolo najlepsie z hladiska presnosti ovladania. ..Preto som zamiesal do reakcii na dudajovy prispevok gumy v hlave, lebo odkial citoval, tam sa slo o udrzani kolmosti hlavneho hriadela na rotorovu plochu, aby to bolo kompletne v tej suvislosti a coho dudaj potom doplnil spravne. ............................... Inac precital som to znova a po dudaja fakt stacilo by napisat iba to jedno slovo, ze; samozrejme.

No a podla toho, co dudaj napisal, z toho sa vypliva, ze pre pomalobezne otacky je lepsie pouzivat tvrdsie listy.

...................................................................
Egoizmus je zarodkom vsetkeho zla. Aj najmensieho, aj najvacsieho. ..... No. Asi nie som horsia egoista, ako hocikto iny.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátky létání s vrtulníkem
PříspěvekNapsal: ned 31.05.2020 20:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.11.2014
Příspěvky: 527
helipali píše:
Naprikad, ked helina na svoju rotorovu plochu ma malu hmotnost aj rotorovu hlavu ma nizko, ale baterku, ktora je najtazsia suciastka ma na spodku, potom konieckoncom to tazisko nemusi byt prilis blizko k rotoru, ani napriek nizkej rotorovej hlavy a tak je to ok. No a ked helina je tazka, az vtedy moze byt spravne snazit sa dostavat tazisko co najblizsie k rotoru a vsetko, aj baterku umiesnit co najvyssie.

Kedze vdaka vam doslo mi, ze serva sa neopieraju na hmotnost pod rotorom, ale na hlavny hriadel, samozrejme je jasne, ze ani ta uvaha nie je spravna. Podla moznosti je individualna vec, kde umiestnime baterku, nakolko odlahcime helinu a nakolko sa snazime tazisko priblizit k rotorovej hlave, zmenia sa s tym letove vlastnosti, ale vrtulnik ostava funkcny. ..Lahky vrtulnik s vysokym taziskom bude obratnejsi, menej narocny na motor, na baterku, na serva, bude vsak zotrvacnost z hmotnosti heliny mensia a mensi ten moment, ktory sa snazi hlavneho hriadela drzat v zvislej polohe, ktory trosicka aj stabilizuje pri normalnom lete. To vsetko moze byt niekedy vyhoda a niekedy nevyhoda a zalezi na tom, co vlastne uprednostnujeme, co ocakavame od heliny, co chceme zalietat, v akom style a podobne.

_________________
V120D02S, KDS 450 Q FBL, Protos 500 FBL, Logo 500 SE. _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 87 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz