tomqw píše:
Ahoj,
mohu poprosit o radu respektive o vysvětlení jak funguje nastavení pro heli. Mám to "nabípané" ve vysílačce a létá to, ale zajímalo by mě co některé jednotlivé položky znamenají nejsem si jistý:
1 D/R SW AILE ?
Tohle vypadá na "D/R combi" tedy všechny dvojité výchylky se nastavují jedním přepínačem a to D/R Aile.
tomqw píše:
2 travel adjust jsou maximální výchylky? lze tak i v 6ch (akro) modu omezit živost vrtulníku?
Travel adjust je to samé jako v Auroře EPA nebo travel limit (zatím jsem nepochopil, proč je v rádiu 2x omezení výchylek). Omezit živost se dá, ale raději používám expo (viz níž). Travel adjust je spíš omezení serv, aby se nešlo za limity mechaniky. Stejně jako u letadel.
tomqw píše:
3 Gyro 88% omezuje možnost překlopení vrtulníku v začátečnickém modu? Lze s touto hodnotou laborovat?
Gyro bude v tomto případě výhradně nastavení chování ocasního rotoru. Jsem si téměř jist, že s překlápěním vrtulníku nemá nic společného.
Zisk gyra se bude lišit pro "nomal" a "stun", kde vidím, že v režimu "stun" se rotor točí rychleji. Zisk se nastavuje tak, aby při otočení vrtulníku ocas po dokončení otáčení dostatečně rychle zastavil a nekmital. Když ocas zakmitá/kmitá, je potřeba hodnotu snížit. Hodnota se nastavuje co nejvyšší, aby ocas ještě nekmital. Malé hodnoty pak zhoršují ovladatelnost.
tomqw píše:
4 MIX1 ???
Gyro>Gyro?
RATE?
SW ?
Jestli jsem tohle správně pochopil, tak tento mix napojený na ELE D/R switch pošle do kanálu gyra hodnotu za 100% a zapne na vrtulníku "panic mode", který (nejspíš) vrtulník srovná do roviny. Možná něco provede s plynem. Pak se musí zase ručně vypnout - píšou.
tomqw píše:
5 Pitch curve je kolektiv? pak v můdu STUNT je hodnota 25 pro invert?
Pitch curve a throttle curve je u vrtulníku zásadní a odlišné od nastavení (většiny) letadel. Pos1-5 je pozice v grafu převodní křivky 1- pro levý bod křivky, ...3 pro prostřední a 5 pro pravý bod křivky. Čísla jsou pak procenta výstupu na základě vstupu. (Pos-x v tomto případě nesouvisí s přepínači)
Primárně se pákou plynu ovládá právě kolektiv, tedy míra naklopení listů hlavního rotoru. Páka dopředu, vrtulník stoupá, dolů klesá, resp tak se naklopí listy.
Jakási sekundární vlastnost je ovládání výkonu motoru.
Pro režim normal se používá křivka kolektivu tak, aby se do půlky dráhy páky plynu listy buď nenaklápěly dolů vůbec nebo málo (v příkladu ~20% max záporné výchylky). Pro režím STUN pak chci naklápět listy podle polohy páky bez omezení a to je to, co pilot potřebuje, když chce lítat vzhůru nohama. Pro Normal osobně raději používám 50-50-50-75-100. Pro režim HOLD (to je kdy se vypne motor a pilot se snaží letět autorotací) by pak křivka kolektivu mohla být OK.
Pro křivku plynu chci mít v režimu normal možnost "startovat", tedy pokud je páka plynu úplně dole, motor stojí, přibližně do čtvrtiny dráhy plynu se z nuly roztočí na nějakou definovanou hodnotu (tady je potřeba buď pomalu přidávat nebo má ESC možnost pomalého rozběhu).
Křivka plynu v režimu stun je pak rovná, chci aby se motor stále točil. Pro pomalejší/hodnější vrtulník je možné rotor zpomalit, ale ne moc, aby vrtulník rozumně letěl. Někdy se ještě používá STUN2, kde se křivka výkonu motoru posouvá na max. Křivka plynu se taky může lišit podle toho, jaký má vrtulník ESC. Pokud "hloupý", dá se křivkou přibližně nastavit výkon motoru tak, aby se točil pokud možno pořád stejně rychle. Pokud ESC umí udržovat otáčky sám, nastaví se mu křivkou plynu akorát na jaké výši je má udržovat.
tomqw píše:
6 D/R & Expo
eponenciály na páky? co znamená číslo 75?
nastavení je shodné s letadlem. Omezení max "výchylky" v jednotlivých směrech. U vrtulníku mám s omezováním výchylek velmi špatné zkušenosti, kdy jsem v krizové situaci neměl potřebnou rychlost otáčení, takže vřele doporučuju nechat max výchylky a méně divoký vrtulník řešit expama - tady budou možná někteří nesouhlasit, ale je to má zkušenost. Menší divokost se dá řešit i zpomalením hlavního rotoru.
Číslo 75 bude prosté procento rozsahu.
Pokud by něco nebylo jasné, zkusím ještě dodat nějaké obrázky.