Predaj nahradnych diel pre rc vrtulnikoch zahranicnej vyroby v Cesku trva len urcitu a pomerne kratku dobu, tak som si to vsimol. Ked aspon z Nemecka, alebo z Rakuska sa da zohnat diely okrem Ciny, to uz ujde.
Aj to je jedna moznost;
https://www.acrowood.net/XLpower-MSH-Pr ... it-XL38K01 , 380-ka uz nie je prilis mala helina, vyborne sa vyuzivaju na nom dnesne silnejsie 20g-ove mikroserva, z ktorych na trhu je velky vyber, aj to je prednost 380-ky. XLP 380 je lahka 380-ka, kazdopadne vhodna aj pre pomalobeznejsie otacky a myslim si, ze nie je predrazena. Je to nova helina, nemal by byt problem nahradne diely zohnat na nu niekolko rokov.
Helinari, ktori zacali s padlom, urcite maju svoju pravdu, lenze dnes uz nepredavaju novu helinu s padlom, ako ste to pisali. ....... Oproti tomu z FBL jednotiek dnes je viac nez dost. Nemyslim si, ze by amater nemal sancu riadne nastavit FBL jednotku, mozno, ze to trva roky a vela pokusu, skor, ci neskor clovek pride na vsetky detaily, k tomu ale treba aj citit vrtulnik na urcitej urovni a dokazat aj zalietat nieco, tie chodia spolu. ....................................................................................................................... Padlo sa namontuje a hotovo, FBL jednotku je ovela zlozitejsie korektne nastavit pre konkretnu helinu, s tym suhlasim a zaciatocnik na to proste nema. No ked clovek neprestuduje veci podrobne okolo FBL jednotky ani casom, ked nepozbiera k tomu informacie a vedomosti vsade, kde sa len da; co moze byt aj vlastny skusobny let, alebo skusenosti ineho pilota, alebo aj manual, atd., dalej; ked nepouziva k tomu svoj vlastny rozum, ked nema vlastne napady, potom asi nikdy nebude moct FBL jednotku riadne nastavit, to si myslim taky.
(Na Protosa mam padlo v krabici, nikdy som to nenamontoval, neviem, ci mam uplne vsetko na poslednu skrutku co sa k tomu patri, to co najdem, darujem niekomu, ked to niekto chce.)