Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Seřízení vrtulníku-létá křivě
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 21:50 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.1.2018
Příspěvky: 11
Dobrý den. Nedávno jsem si koupil vrtulník Wltoys V912. Létat mi docela jde, ale potřeboval bych pomoc s nastavením vrtulníku. Povedlo se mi ho docela dobře vytrimovat(zatím pro vnitří použití), i když mi přijde, že se po nabití baterie a novém zapnutí musí trošku přetrimovat. No co se dá dělat, ale co mi vadí je, že když stojí na místě, tak je vrtulník nakřivo(levá lyžina je výš o cca 1 cm než ta pravá z pohledu od ocasu). A tak se chci zeptat, zda se s tím dá něco dělat. Moc děkuji za rady co s tím.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 22:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 715
Bydliště: Česká republika
Je to vlastnost jednorotorového vrtulníku. Udělat s tím můžete jen to, že si na to zvyknete. A taky doporučuji aspoň trošku nastudovat teorii, proč vlastně vrtulník letí. Jo, a píše se ližina.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 22:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.10.2012
Příspěvky: 614
Bydliště: Praha 6 ČR
To je vlastnost těchto malých vrtulníčků,u větších to není tak vidět. Viz:blade mSRXmicro, hledání na RCMANIA.cz, je tam toho více. kreyson byl rychlejší :)

_________________
MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7


Naposledy upravil beka dne čtv 04.01.2018 22:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04.01.2018 22:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1850
Bydliště: Havířov
Co jsem tady na manii četl, tak ty větší modely už mívají schválně uložení hlavního rotoru jemně nakřivo a tím se to kompenzuje. Potom je tělo vrtulníku rovně, nebo skoro rovně. :)
Ty malinké bývají všechny nakřivo. Mám doma Colibri V 4.5 a taky to tak je.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 6:38 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.1.2018
Příspěvky: 11
Za tu ližinu se teda stydím, psal jsem to v rychlosti, nicméně je to ostuda :) no nevadí. No a tím táhlem serva se nedá ten náklon nějak vylepšít? Zkoušel jsem ho vycvaknout, a protože byl ten plast docela vytočený z toho táhla, tak jsem ho trošku zatočil. Nicméně se mi zdá, že to asi moc nepomohlo. Jestli to chápu dobře, tak levé servo ovládá náklon do stran a pravé let dopředu. Když jsem to levé servo trošku zatočil, tak po zapnutí vrtulníku se servo zvedlo ještě víc, ale po zapnutí vysílačky se vrátilo do vodorovné polohy. Vrtulník pak ale měl tendenci letět vlevo a trimem jsem asi vlastně vrátil původní výšku toho serva, kterou jsem změnil tím zatočením. Zkoušel jsem to vyvážit, že jsem na ližinu připevnil závaží, ale nevím jestli je to to správné řešení. No, pokud s tím opravdu nic nejde dělat, tak všem moc děkuju za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 7:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1433
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 35
Přesně jak píše kreyson, není marné si tu teorii letu vrtulníku přečíst, je to hodně zajímavé. Jinak opravdu každý jednorotorový vrtulník, který má uložení hlavního rotoru v rovině, musí zákonitě viset křivo. U vrtulníku s pravotočivým rotorem (při pohledu shora - jsou to prakticky skoro všechny RC modely a dospělé vrtulníky hlavně ruské výroby), se má trup tendenci stáčet proti směru hodinových ručiček a vyrovnávací rotor proto musí "foukat" proti - vpravo a tím ale vrtulník tlačí vlevo a on to musí vykompenzovat přes "křidélka" doprava, takže je nakloněný mírně vpravo - vše při pohledu zezadu. U levotočivého rotoru je to naopak. Proto je jednorotor nesymetrický, teoreticky ani zatáčky netočí na obě strany stejně, ale o tom je ta teorie letu, doporučuju přečíst. Snad jsem to nepopletl s vysvětlil jasně a dobře...
Edit: něco málo je tady, ale někde jsem to viděl ještě líp popsané http://www.vrtulnik.cz/teorie/pilotaz.htm


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 8:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4030
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 0
s ližinou x lyžinou bych zase nebyl tak přísný, najdou se zde jiní borci kterým by Komenský zafackoval uši do hlavy např. kuli /nekvalifikovaný dělník/ versus kvůli a mnoho dalších oči rvoucích :lol: a jistě sám nejsem výjimka

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 8:56 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.1.2018
Příspěvky: 11
Děkuji za reakce. Ještě mám poslední otázku. Pokazil jsem něco tím zatočením levého serva? Mám ho vrátit do původního stavu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 9:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.10.2012
Příspěvky: 614
Bydliště: Praha 6 ČR
deetroid píše:
Děkuji za reakce. Ještě mám poslední otázku. Pokazil jsem něco tím zatočením levého serva? Mám ho vrátit do původního stavu?

U těchto malých vrtulníčků nikdy nevíš, ale deska cykliky by měla být vůči ose vždy vodorovně, a přečti si o té teorii létání vrtulníků,jo je to dlouhé ale dost se dovíš.

_________________
MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 10:55 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.1.2018
Příspěvky: 11
Já jsem to četl, ale je v tom už spousta odborných věcí a popravdě jsem z toho trošku div živ :D . Jak říkám, mám to pro zábavu a nemusím létat jako mistr světa. Na druhou stranu mám ale snahu se něčemu přiučit. Nechci létat jen rovně :D . Zajímalo mě to naklonění a to mi tu bylo vysvětleno. Píšeš, že deska cykliky má být rovně. U mě je to takto: pokud zapnu vrtulník, tak levé servo(jestli se nepletu náklon do stran) se zvedne a tím vychýlí desku. Poté co jsem zatočil o několik otáček to táhlo serva, tak se zvedne ještě víc(asi aby vyrovnalo to původní nastavení pře zatočením táhla). Po zapnutí vysílačky se pak toto servo vrátí do vodorovné pozice a deska cykliky je vodorovně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 11:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5653
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Seřiď to tak, aby deska cykliky byla kolmo k hlavní hřídeli. Víc proto udělat nemůžeš.

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco
ASW 28 2,5m
Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 11:35 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.1.2018
Příspěvky: 11
Ok, děkuju za radu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 05.01.2018 12:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 10370
Bydliště: Břeclav
deetroid píše:
Ok, děkuju za radu.


Doplnil bych:


Tak aby deska cykliky byla kolmo, když jsou serva i náběh listů v neutrálu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 10:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.8.2009
Příspěvky: 1000
Bydliště:
Obrázky: 0
deetroid píše:
Já jsem to četl, ale je v tom už spousta odborných věcí a popravdě jsem z toho trošku div živ :D . Jak říkám, mám to pro zábavu a nemusím létat jako mistr světa. Na druhou stranu mám ale snahu se něčemu přiučit. Nechci létat jen rovně :D . Zajímalo mě to naklonění a to mi tu bylo vysvětleno. Píšeš, že deska cykliky má být rovně. U mě je to takto: pokud zapnu vrtulník, tak levé servo(jestli se nepletu náklon do stran) se zvedne a tím vychýlí desku. Poté co jsem zatočil o několik otáček to táhlo serva, tak se zvedne ještě víc(asi aby vyrovnalo to původní nastavení pře zatočením táhla). Po zapnutí vysílačky se pak toto servo vrátí do vodorovné pozice a deska cykliky je vodorovně.


Mám dojem, že by jsi měl první zapnout vysílačku a potom vrtulníček

_________________
Loop VA Models ; Spacewalker II SIG 1/4 ve výstavbě


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 06.01.2018 21:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.1.2018
Příspěvky: 11
Tak jsem ještě koukal na pár videií na netu a tam nějaký pán radil vyvážit vrtulník, aby nebyl předek níž než zadek a naopak. Měl jsem těžiště vzadu, tak jsem dal do špičky 30g olůvko. Doufám, že jsem neudělal nějakou blbost. No a nakonec jsem zjistil, že deska cykliky byla vyklopena tak, že byla vzadu víc zvednutá(asi, aby vyrovnala to těžiště a vrtulník necouval), tak jsem levé servo zatočil a pravé vytočil(pohled od ocasu). Teď je cyklika rovně. Tak uvidíme zítra jak to bude létat. Dnes už to nechám být. :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz