Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
stř 25.01.2017 21:50
na jednu stranu zablika cervene a na druhou modre, pak se led prepne do fialove, pokud je vse ok,
tak to asi vypada na problem, servo - paka - tahlo
jeste me napadla neutralni poloha serva a nasledne nastaveni paky , delka tahla 32cm,( tu delku beru podle Blade 450x coz by mely byt shodne stroje a ze servo mas na trubce a ne v ramu
problem bude nekde tam.
otacky se daji spocitat, ( cca 2800 - 3000)
idealni je mit stroj v ruce coz nemame
stř 25.01.2017 21:57
mulda píše:Vibrace za letu bych řek že sou normální,jenom při roztáčení na zemi se to třese,než se dostane do otáček
Moc utažené listy v gripech.
pát 27.01.2017 11:27
Divný je,že to neblikne správnou barvou ani když sundam páku ze serva a zkoušim to bez ní.Servo nemam na trubce,ale v rámu.Dávám fotky jak to tam mam.Servo sem zkoušel dávat jiný.
Listy mam utažený tak,že se sklopí,když dam vrtulník na bok a zatřesu s nim.
- Přílohy
-
-
-
pát 27.01.2017 11:42
Dle fotky mas tahlo na spatny strane,dej ho na protilehlou paku stejne jako mas paku smykatka. Pak budes muset reversovat.
Jeste me napadla vychylka serva 100/100,ale to snad mas ok.
Naposledy upravil
rcchopper dne pát 27.01.2017 12:38, celkově upraveno 1
pát 27.01.2017 11:49
ještě mi napadlo, jestli na to nemá vliv ten kříž. Pokud zavisíš, tak bych ho sundal .
Helina se chová jako gyroskop - pokud ji nepřevrátíš sám řízením cykliky, tak je celkem stabilní v náklonech.
Já nikdy s křížem nelítal a nevidím v tom žádné klady .
dokud to neodlepíš, je na rotoru krásně vidět kam se to vydá
pát 27.01.2017 21:03
Dneska sem zkusil přendat táhlo na druhou stranu páky a beze změny.Tak sem sundal ten kříž a najednou sem měl problém to dostat do vzduchu jak sem se bál.
Je to úplně něco jinýho než s křížem,jako bych se to učil znovu od začátku.Příde mi to teď nestabilní a hrozně živý.Na každej pohyb kniplu to reaguje hrozně ostře.S tim křížem to bylo takový jakoby línější a gumovější,prostě příjemnější.Hlavně nízko nad zemí,když to plave na tom vzduchovým polštáři,se to nedá skoro uřídit.Ale ocas cuká furt.Dokonce to hned po sundání bylo ještě horší než s křížem,musel sem upravit zisk gyra.Teď to zase škube jako předtim s křížem.Zajímavý je,že to dělá jenom když je vrtulník v klidu,jakmile letí jakýmkoliv směrem,je to dobrý.Všimnul sem se,že když vemu za list ocasního rotoru,tak se s nim dá trochu hejbat ve směru změny úhlu náběhu,protože smíkátko má vůli má na hřídeli a i ta hřídel má malinkou axiální vůli v ložiscích.Jak velká vůle je tady ještě normální?Může to mít vliv na to cukání?
sob 28.01.2017 1:07
a odkud jsi ?
sob 28.01.2017 14:05
Patálie s různými záškuby mají taky často příčinu ve špatných vůlích v převodech.Lepší větší vůle než žádná.Musí jít vše volně.Ozubená kola často nejsou ideálně kulatá.Nastavit vůli v jednom místě nestačí.Je třeba prověřit vůle v celém rozsahu otáčení.Stačí třeba i jemné zapáčení plochým šroubováčkem,když je např. ozubení moc naražené a drhne o domeček a je po problémech.To samé v převodech v rámu.
- Přílohy
-
sob 28.01.2017 20:34
Tak mě dneska napadlo zkusit vyměnit ocasní listy.V první chvíli se zdálo že je to dobrý,ve visu je teď ocas v klidu.Už sem si řikal paráda.Problém ale je pro změnu při couvání nebo ubrání a prudkým přidání kolektivu.To se to začne škubat tak,že to vypadá že se ten ocas přelomí.Další problém je,že teď ocas utíká stranou a musim to furt rovnat.Zvýšení zisku nepomohlo,to se to začne zase škubat a ocas utíká furt.Zkusim projít ty převody,jestli všechno jde volně.
Jinak bydlim kousek od Sušice(Plzňskej kraj).
ned 29.01.2017 10:09
no a nemáš špatně nastavenej střed ?
Zapni to a podívej se jestli ti ocas nedriftuje k jedná straně . Nesmí se nikam pohybovat. pokud ano, cvakni trimem vysílače v protisměru tolikrát, než začne driftovat na druhou stranu. Pak uprav trim zhruba na půlku zpět .
pokud je servo v neutrálu a kolmo páka k servu, musí být i kolmo páka na vrtulce k ocasní trubce.
V tomto nastavení jsou listy vrtulky v mírném záběru. To se nastavuje v režimu normal .
Řekl bych, že tohle máš špatně nastavený a ve finále dáváš malý zisk .
ned 29.01.2017 21:57
Tak sem dneska prvně spadnul.Odešlo servo vrtulky a nějak to zbláznilo celou elektroniku.Vrtulník spadnul z cca 1,5m.Naštěstí dopadnul na lyžiny,takže se mu nic nestalo.Dal sem jiný,co tu mam náhradní a zase lítá,i když zadek ujíždí furt.Sou to asi docela šmejdy tyhle align serva.Dostal sem tip vyzkoušet tam servo Turnigy TGY-306G,takže ho objednam a vyzkoušim jestli je to servem.
Všimnul sem se ale další divný věci.Vrtulník trochu vibuje.Je to vidět na lyžinách ve visu.Ale když sundam kabinu a lítam bez ní tak nic nevibruje.Je mi divný,že by to dělala jenom kabina.Mam jí normálně po stranách napíchlou přes ty silentbloky a vepředu vsunutou do rámu.
pon 30.01.2017 8:35
máš v pořádku co jsem ti psal v předchozím příspěvku ??
Vibrace nezpůsobí nasazení kabiny. Něco je špatně a bez kabiny to není tak patrné.
pon 30.01.2017 12:08
jen takový dotaz, když sundáš táhlo vrtulky s páky serva jde ti s ním lehce hýbat na oba koncové limity vrtulky?
pon 30.01.2017 15:18
mulda: než odrovnáš další servo, tak se zeptám: mažeš hřídelku na vrtulce?
Já totiž přestal mazat a začaly obrovské problémy a po zničení dvou serv jsem začal mazat a OK. V začátcích, kdy má toho pilot plné ruce práce, si nemusí takového problému všimnout. Baterku až dvě to jelo a pak se začalo smykátko zahřátím přidírat a servo to prostě nepřetlačilo. Takže i když někdo maže a někdo ne, já doporučuju mazat.
pon 30.01.2017 18:49
no na mazání hřídelí,jsou dva protichůdné názory
jedni říkají mazat druzí, že ne. Důvod proč ne je, že se na mastný film na hřídeli chytá prach a ten pak brousí kluzné plochy. Já jen hřídele vyleštím, pak případně dám malinko oleje a pak vytřu do sucha