Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: čtv 13.10.2016 12:00 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.8.2016
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha
Ahoj, zeptám se teď asi jako idiot... Jak má být nastaven smysl bočení? Když na vysílačí pohnu kniplem pro bočení doprava, má se ocas točit doprava, čili čumák heli doleva? Nebo obráceně :-)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: čtv 13.10.2016 12:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1194
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Kdyz doprava taak cumak doprava. Proste smer letu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: čtv 13.10.2016 12:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 727
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Gibon : takhle to lítá kámoš a je to fakt úlet... nemůže s tím chudák už nic dělat, protože se to tak naučil a zažil si to. Je to přesně naopak. Jestli zatím jen visíš, představ si, že jednou poletíš dopředu. Když "zahneš" kniplem ocasu doprava, kam má heli letět...? A podle toho musíš nastavit smysl výchylek.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: čtv 13.10.2016 12:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 2271
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Nerieš ocas, ale hlavu, teda kabínu!

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: čtv 13.10.2016 12:29 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.8.2016
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha
Super, diky moc za odpovedi :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 17:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.11.2014
Příspěvky: 10
Je to iba na Tebe, alebo či sa viac dívaš na ocas nebo na čumák, štatistom je to ale úúúplne že jedno...

_________________
MD 700/800, Mikado Logo 600SX, Goblin 420 sport, Spirit system, JR XG8, JR XG11


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 18:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6346
Bydliště: Dubai, UAE
VUBEC TO NENI JEDNO !!
Mozna dokud jen visis vrtulkou k sobe, tak to pripada prirozenejsi, ale to je omyl. Kam zatocim, tam mi jde spicka kabiny. Napadlo by te snad u letadla si dat na smerovku obracenou vychylku ? Tohle je naprosto stejne.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 19:05 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.11.2014
Příspěvky: 10
pkotatko, stavím sa že do minúty vieš vymenovať minimálne 5 dobrých pilotov, ktorí lietajú so zreverzovanou vrtuľkou,
zo Slovenska určite poznáš dvoch - a z Tvojej ligy:)

_________________
MD 700/800, Mikado Logo 600SX, Goblin 420 sport, Spirit system, JR XG8, JR XG11


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: pon 17.10.2016 19:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6346
Bydliště: Dubai, UAE
To ze se to nekdo naucil spatne, neznamena ze je to jedno.
Ukaz mi jednoho jedineho pilota RC letadla, ktery by letal s reverzovanou smerovkou. To je presne to stejne. Jen u letadla je to uz pri prvnim nastavovani proste logicke. Ukaz mi jedinou skutecnou helinu, kde vyslapnes levy pedal (obdoba leveho kniplu vrtulky) a cumak ti pujde doprava. Stejne tak u letadla.

Naucit se da vsechno, ale proc se ucit neco absolutne nelogickeho. Zvlast pokud clovek teprve zacina (tento pripad). Preucit se to potom da hodne spatne nebo vubec.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: úte 18.10.2016 6:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.11.2008
Příspěvky: 291
Bydliště: Blansko
OT:
Citace:
Ukaz mi jedinou skutecnou helinu, kde vyslapnes levy pedal (obdoba leveho kniplu vrtulky) a cumak ti pujde doprava. Stejne tak u letadla.

a proc vetsina lidi lita MOD 1 kdyz ve skutecnym letadle se ovlada smerovka a vyskovka jednim kniplem?

_________________
HPI E-Firestorm Flux ,SU 29MM, Mustang P51
3D tiskárna Rebel 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: úte 18.10.2016 6:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5491
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Naprosto nesmyslná argumentace. S tím jak to vysvětlil Petr, toto nemá nic společného. Nepleťte si smysl ovládání s prvky rozložení ovládacích prvků na vysílači. Směle můžete lítat mod17 ale vrtulník musí reagovat správně. A to znamená, že smysl výchylky kniplu do práva znamená čumáček vykrouží pravý poloměr. Tedy vrtulka do leva. :)

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Naposledy upravil OPR dne úte 18.10.2016 8:10, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: úte 18.10.2016 6:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6346
Bydliště: Dubai, UAE
S mody na vysilaci to fakt nema nic spolecneho.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: úte 18.10.2016 10:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2264
Přesně tak, ovládací prvky na vysílači ovládají celý stroj - páčka vpravo tedy musí točit stroj čumákem vpravo.

A je jedno, kde se ta páčka nachází. V Anglii mají volant na pravé straně auta a šaltpáku vlevo od řidiče. Ale točením volantu vpravo kupodivu taky otáčí auto vpravo... :-)

Nebo vysokozdvižné vozíky s řiditelnou zadní nápravou. Mají volant nebo joystick, ale páčka nebo volant vpravo vždy stočí čumák vpravo - i když zadní kola kvůli tomu musí točit levou... A podobně je to i s helinou.

_________________
T8FG 4.0 / PhoenixRC 4.0.k / Align T-Rex 600 ESP
Sanwa MX3-FG/ Emaxx MM, Bandit VXL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: úte 18.10.2016 10:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.10.2007
Příspěvky: 1194
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
S tim tocenim jsem videl pekne video na kole kdy meli prevodem smysl otoceni prehozene. Riditka doprava a kolo jelo doleva. Hadejte kolik lidi ujelo alespon 10m kdyz se teda jiz rozjeli. S heli to bude uplne stejne


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Smysl vrtulky
PříspěvekNapsal: úte 18.10.2016 11:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.6.2010
Příspěvky: 2264
S tím kolem je to hezký případ, ale bohužel v sobě skrývá tu výhodu, že takové přehozené ovládání zcela postrádá přirozenou intuitivní logiku lidského těla (když padám vpravo, taky nezvedám levou ruku :mrgreen: ) Proto to taky nikomu normálně nejde a ani by to asi nikoho nenapadlo takhle řešit v reálu. Do toho řízení je totiž zamotána i přirozená snaha o udržení rovnováhy pomocí intuitivních reakcí těla.

U heliny bohužel tohle tolik neplatí, lze se to v praxi naučit řídit tak i tak (A šlo by i se skutečnou, pokud by měla takové přehozené pedály - zkuste si uvědomit například řízení dřevěné samodělné káry, kterou malí kluci řídí nohama pomocí přední nápravy otočné jako celek kolem jejího středového uložení - pro točení vlevo zcela přirozeně vyšlápneš pravou nohu a povolíš levou! S opravdovou helinou by se to dalo naučit se stejnou přirozenou logikou!).

A pak tu máme příklad motorového člunu se závěsným motorem řízeného pákou na tom motoru. Podobně plachetnice řízená pákou (tillerem). Tam pro stočení přídě vpravo musím jít pákou vlevo (tím však šroub na motoru nebo kormidlo samo o sobě stočím vpravo). Zde je to dáno ale tím, že přes jednoduchou primitivní páku fyzicky spojenou s kormidlem ovládám toto kormidlo, nikoliv stroj jako celek. A dá se to velmi lehce a přirozeně naučit :wink:
U kormidelního kola s převody už je ale zase vše v běžné normě - kormidlo vpravo znamená příď vpravo.

Proto je nutné od počátku lidem vštěpovat, že dnes, když řídím stroj jako celek pomocí páček, musím myslet v intencích jeho čumáku. Páka tedy musí jít tam, kam chci aby šel čumák stroje.

_________________
T8FG 4.0 / PhoenixRC 4.0.k / Align T-Rex 600 ESP
Sanwa MX3-FG/ Emaxx MM, Bandit VXL


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz