Switch to full style
Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
Odeslat odpověď

Re: 550 jako prvni

sob 27.02.2016 19:20

250 je fakt mini s mojima ocima ale si daleko litat nebudu a nejake doporuceni na konkretni znacku ale asi to je jak s debatou v hospe japonec ne jidine koncern ......? align mikado sab
Naposledy upravil SKAY dne sob 27.02.2016 19:35, celkově upraveno 1

Re: 550 jako prvni

sob 27.02.2016 19:33

Ale jo, pokud jsou peníze, není na škodu začít s větším. Akorát se při přechodu na heli musí myslet na to (a to už bylo v jiných tématech určitě napsáno), že hlavní rozdíl mezi plošníky a akro vrťasy je v tom, že plošníky letí čumákem dopředu a akro vrťas jakýmkoliv směrem a chyby ten vrťas neodpouští. Dokáže se tak rychle sesypat, až pilot zůstane jen hledět. Zrovna dnes se za mnou jeden stavoval, po kreši, aspoň pro listy...

Re: 550 jako prvni

sob 27.02.2016 20:11

dudaj píše:
stejná otázka létals s 250 rexem s bezpadlovou verzí ?
neoháněj se fyzikou, ale srovnáním v praxi a slušnou stabilizací.
Ono totiž coptery by nikdo ve vzduchu neudržel bez elektroniky. Ale neslyšel jsem od nikoho, že by byly méně stabilní
než velké vrtulníky, jenom proto že jsou malé.

Vlastnil jsem Trexe 250 v padlové verzi , i 100 v padlové verzi a řídil ( vlastnil) jsem desítky vrtulníků různých velikostí i systémů řízení ,padlové i bezpadlové, létám s modely heli přes 20 let, tudíž nějaká praxe by tady byla. A na základě mých vlastních zkušeností stále tvrdím, že s velkým vrtulníkem se lítá daleko lépe než s malým a daleko snáze se s ním jde výuka létání. Coptery sem netahej, to je zase jiná písnička. Ale i zde mám jisté zkušenosti a dovolím si tvrdit, že na velikosti záleží i zde a to sakra hodně. Coptery jsem stavěl ještě když jsme do nich kuchali gyra z vrtulníků . Stabilizační systém v heli není řešení všeho, žádný svatý grál létání , a fyzika platí ať máš v létacím stroji elektroniky kolik chceš. Super dokonalý stabilizační systém v heli znamená, že už neřídíš vrtulník, ale dáváš povely řídící jednotce. Takový odchovanec stabilizací v heli by se dost divil kdyby měl udělat obyčejný hezký kulatý přemet s padlovkou. :(
Tady ale vůbec nejde o to, kdo ho má většího :lol: . Ty jsi napsal Tvůj názor a já můj. Skay si teď musí vybrat sám svoji cestu.

Re: 550 jako prvni

sob 27.02.2016 20:38

Troll píše:Ty jsi napsal Tvůj názor a já můj. Skay si teď musí vybrat sám svoji cestu


S tím samozřejmě souhlasím.

Jinak helin jsem měl taky už pár a začínal jsem s Hirobo Shuttle na spalovák.
A kdybych si dnes mohl vybrat, šel bych do 400 rexe.
Až bych to omlátil a něco se naučil, řešil bych to dál.
Viset je jedna věc a druhá začít lítat.

Znám lidi, co skončily prvním startem s totálkou.
Ale hlavně čím je větší helina tím větší je z ní strach pro všechny kolem včetně začínajícího pilota.
Mě stačilo prohlásit na letišti, že jsem si listy vyráběl sám, a najednou byli všichni za plotem :wink: .
Asi jsem tady už řekl vše co jsem chtěl, tak končím.

Re: 550 jako prvni

ned 28.02.2016 10:55

Díky všem! že se vám totu chce psat furt dokola pro ty co neví.....
A ja jdu vařit guláš dokut nevyleze nějaká helina :D

Re: 550 jako prvni

sob 23.04.2016 1:39

Po roku som nakukol, čo je nové na rcmánií...

Takže ak chcete prosím niekto nejakú radu, chodte rovno na letisko a spýtajte sa tam...

Re: 550 jako prvni

čtv 19.05.2016 9:03

Troll píše:
........ 550ka je ideální. Lítá už moc hezky, není ještě extrémně drahá. Pokud máš mozek a pokoru, tak je tohle dobrá cesta. Lepší než malé heli. A tvrzení, že 250ka je stejně stabilní ( i když beru v úvahu že zřejmě autor výroku nemyslel stabilitu jako stabilitu ale soubor více letových charakteristik) jako 700ka díky práci bezpádlové jednotky, tak to je prosím nesmysl. :roll: . Fyziku nejde nijak okecat, a hmotnost je hmotnost. Velký vrtulník bude na lítání s porovnání s menším VŽDY příjemnější . A ohromnou výhodou je právě ta velikost. U velkého vrtulníku je daleko více času na reakce - to je při učení ta nejpodstatnější věc :!: a je mnohem lépe vidět i ve větší dálce , což dává další časový bonus , nemusí se to furt řídit. Prostě chvilku počkáš až si ujasníš co je třeba dělat a uděláš to. Není tak vysoký nárok na automatizaci řízení. Takže za mne - pokud to myslíš vážně , jdi do většího.



Jde o setrvačnost hmoty a její ochotu měnit svoji polohu vůči své výchozí a rychlost reakce na řídící povely. Už jenom z tohohle hlediska je malý vrtulník jebka a bude mít vždycky horší letové vlastnosti a vůči okolnímu prostředí nemluvě. Takže nejde než souhlasit a zamýšlený směr v pořízení vrtulníku s listy 550mm doporučit.

Re: 550 jako prvni

čtv 19.05.2016 13:45

OPR píše:

Jde o setrvačnost hmoty a její ochotu měnit svoji polohu vůči své výchozí a rychlost reakce na řídící povely. Už jenom z tohohle hlediska je malý vrtulník jebka a bude mít vždycky horší letové vlastnosti a vůči okolnímu prostředí nemluvě. Takže nejde než souhlasit a zamýšlený směr v pořízení vrtulníku s listy 550mm doporučit.


Myslím, že to takhle úplně nefunguje. Ty vztahy budou maličko jinak.V podstatně tam bude víc souvislostí.
(např . váha modelu v poměru k velikosti, otáčky rotoru,výkon,těsnost a tuhost pákování, nastavení bezpadlové jednotky
a asi řada dalších věcí)
To by pak velké modely vrtulníků nemohly lítat 3d a 130 X a podobné by se nedaly uřídit .
Odeslat odpověď