Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: stř 16.12.2015 16:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Dubai, UAE
Kdyby o trista litru..... :D
Zjistoval jsem kolik by staly kompletni papiry na helinu CPL(H) vcetne pristrojoveho letani. Zastavilo se to na 3,5 milionu. A to porad nemas typovku, naletane hodiny atd.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: čtv 17.12.2015 19:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
No bóže, tak koupíš na spoření větší prasátko :) . Já Ti pak povykládám za jak dlouho se vynaložené prostředky vrátí. :lol: Piloti komerčních vrtulníků jsou pomalu vymírající druh. A to nejenom v ČR. :cry:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: sob 19.12.2015 14:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2015
Příspěvky: 25
Co si myslíte, je lepší pro začátečníka simulátor nebo blbuvzdorná hračička třeba již zmiňovaná Wl Toys 911 a postupně jít na větší vrtulníky.
Sim jsem zkoušel (sice jen pro letadlo) a nesedí mě (akcelerace, odhady vzdáleností, absence poryvů větru, prostě to nemá podle mě moc cit oproti reálu). Chci se učit řízení v různých polohách 2D (nejen ocasem ke mně) a pak osmičky. Visení a mírné přesuny snad už dávám na Bladu 200 SRX.
A ještě druhý dotaz. Když se snažím držet výšku, tak do jaké míry to lze považovat za vyhovující, než se pustím do dalšího levelu? V téměř bezvětří plus mínus 15 cm je OK nebo mám ještě pilovat. Na zemi přistávám s přesností do kruhu cca 1m v průměru. Vím, že to je takové divné se takto ptát, ale neznám nikoho ve svém okolí kdo by mě to zkouknul.
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: sob 19.12.2015 14:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 7206
Bydliště: ČR
Obrázky: 7
Kup si větší model vrtulníku, nejméně 450 a co se naučíš v simulátoru, zkoušej v reálu. Na nějaké WLtoys se už vyprdni :wink: .

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: sob 19.12.2015 18:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Martin82 píše:
Co si myslíte, je lepší pro začátečníka simulátor nebo blbuvzdorná hračička třeba již zmiňovaná Wl Toys 911 a postupně jít na větší vrtulníky.
... Když se snažím držet výšku, tak do jaké míry to lze považovat za vyhovující, než se pustím do dalšího levelu? V téměř bezvětří plus mínus 15 cm je OK nebo mám ještě pilovat. Na zemi přistávám s přesností do kruhu cca 1m v průměru...
Díky

Výuka na simulátoru Tě vyjde levněji, naučíš se víc ale je to takové nezáživné. Zábavnější je učení rovnou na heli. A co je lepší , to záleží na tom, kam až se chceš dostat.
Když daleko, tak piluj simulátor.
A klidně se můžeš pustit s létáním dále, tohle už je docela vyhovující.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: sob 19.12.2015 20:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1649
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Další krok by mohl být trénink visu s pootočeným ocasem 45°.Je to taková příprava na vis bokem který je pak lépe zvládnutelný.A simulátor Ti dá(hlavně přes zimu)možnost zautomatizovat páčkování.To znamená že nebudeš pak přemýšlet jak hýbáš kniplama.Dokud myslíš na ruce tak nic nezaletíš.20minut denně smysluplného cvičení v simulátoru(kravení je k ničemu) a na jaře visíš ve všech polohách i venku.To je totiž základ který Tě zachrání při většině krizovek při dalším lítání.To samé platí pro další prvky.Např.funely v invertu bych bez nadrcení v simu těžko venku vůbec zkoušel.Ale jsou i lidi co v simulátoru nedají ani brnk narozdíl od reálu.Já na to nemám nervy :wink: Sám jsem to správné pořadí prvků nedodržel ale stejně bylo nutné ty visy průběžně zvládnout pro další postup.

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: sob 19.12.2015 22:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
A co tak raději použít osvědčenou metodiku?

http://zd.wwwcity.cz/zd/IRCHA.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 20.12.2015 23:14 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2015
Příspěvky: 25
Díky za rady. Ač nerad, tak si asi nějaký lepší sim pořídím. Co doporučíte?
Pro mě je lepší přes zimu létat v reálu za barákem mam zahradu cca 35 arů. A alespoň si 2x denně odpočinu od práce. A v létě létám velké větroně a tak toho volného času moc není.
Jinak se právě snažím dodržovat zhruba http://zd.wwwcity.cz/zd/IRCHA.htm ale z toho já bezpečně nepoznám, kdy má smysl se pouštět do dalšího kroku. Každé létání je trošičku jiné.
Jinak to visení bokem i s přesuny starty přistání asi už dávám taky přijatelně (záleží na větru). Jen se pořád bojím si dát model proti sobě.
Taky jsem si už sundal kříž, nevím, jestli to byl dobrý nápad, ale strašně mě to rozvibrovalo celý model. Ze začátku byl dobrý, ale asi jak dostal pár ran včetně draku vrtulníčku, tak se změnila vlastní frekvence, resp. tuhost.
Někdo mě tu radil jít na větší vrtulník. Mám v práci T-Rexe 500. Ale z něj mám pořád docela respekt přeci jen je to 6ti kanál a já začal lítat cca před 14 dny na 4kanálu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: pon 21.12.2015 9:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Dubai, UAE
T 500 uz je dostatecne velka helina.
Pro zacatek je opravdu simulator to nej co muzes udelat. Hlavne pres zimu. Na simu neni ani tak dulezita presnost letu. Hlavni je se naucit a zautomatizovat reakce. Tak, aby jsi to co zrovna letis letel bez premysleni kam pohnout kniplem. To je nejdulezitejsi. Potom uz budes mit jistotu i venku s heli. Presnost dopilujes az letovymi hodinami. Stejne se heli v realu chova trosku jinak. Proto nema smysl se snazit simulator kdovijak vyladit. Opravdu jde jen o to prestat premyslet jak packovat. Dostat to do hlavy.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: úte 22.12.2015 16:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2015
Příspěvky: 25
Nenašel jsem to na žádném vlákně, tak se zeptám tady.
Mód 1 a 2 na helině?
Výhody, nevýhody?
Co létají třeba 3D akrobati na heli?
Nebo zkušení borci umějí létat oba mody? Popř. i ty další?
Já jsem, dá se říci, podědil mód 1, a čím déle létám jako nováček, tím víc začínám přemýšlet nad tím, že by mě asi víc vyhovoval plyn/kolektiv nalevo se směrovkou. Protože nejvíce jako zelenáč kvedlám s křidélky a výškovkou tak se mě stává, že při větším klonění si stahuji plyn. Při malých výchylkách to je ok. Co myslíte, má cenu to zkoušet nějak přestavět na vysílačce, nebo mám jen levý prsty.
Taky se ptám pro to, jaký sim si mám koupit. Chci si koupit asi ten s tou „vysílačkou“ abych netahal drahou vysílačku každou chvilku, když někam jedu.
Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: úte 22.12.2015 16:59 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7758
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 301
Blog: Zobrazit blog (3)
S heli nemám nějakou zásadní zkušenost, ale vždy se létá, co komu vyhovuje. Najde se borec, co létá skvěle s mod1, ale další co létá s mod2.

Ke stahování plynu...
Je možné, že ti úplně nesedne vysílač. Lze to řešit vysílačem, kde lze celý ovladač pootočit a tím více přizpůsobit.
Teoreticky by to šlo vyřešit nějakým mixem, ale to pokládám spíše za hloupý přístup, který se povleče dál.
Zvětši výchylky na klopení, pak nebudeš muset tak do kraje. Ale viz o jeden výše.
Asi nejlepší je se to naučit správně upáčkovat.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: úte 22.12.2015 17:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 7206
Bydliště: ČR
Obrázky: 7
Martin82 píše:
Nenašel jsem to na žádném vlákně, tak se zeptám tady.


Tak to jsi asi nějak špatně hledal :wink: .
Je tady asi milión diskuzí na toto téma a v nich kolem dvou milionů teorií, proč je který mód lepší než ten druhý. A nakonec se stejně dozvíš, že je to úplně jedno, že jsou všechny módy v podstatě rovnocenné a je jen na tobě, jaký budeš používat. To je i můj názor.
A jestli existuje někdo, kdo dokáže perfektně létat s vrtulníkem v různých módech, tak je to velká výjimka, já o nikom takovém nevím.
Pokud se ti zdá, že by ti lépe vyhovovala 2, tak ji vyzkoušej dřív než se pořádně naučíš létat v 1.

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: úte 22.12.2015 17:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Tohle za tebe nikdo nerozhodne. Některé obraty jsou snadnější v MODE1 a jiné zase v MODE2. Když už létáš jedničku , není úplně snadné přeučit se, ale jde to. Nicméně pokud tu jedničku už máš pořádně zažitou, tak to bude fuška , zvláště při nějakých křížovkách můžeš mít problém ještě dost dlouho. Existují výjimeční jedinci, co zvládnou více módů, ale je to velmi neobvyklé. Běžný člověk umí jenom jeden. Já lítám MODE 1, nějaký pomalejší větroň, nebo větší stabilní copter uřídím opatrně i v mode 2, ale při první krizovce nebo potřebě rychlé reakce jsem v ři...i. Možná jsi nadanější, ale já jenom tímto chtěl naznačit, že pokud nejsi mutant, tak si musíš zvolit jenom jeden mód. A na ohnivé debaty co se tady zřejmě rozjedou o tom co je lepší, moc nedej. Popřemýšlej , vyzkoušej na simu u někoho jiného a uvidíš. Jsou lidi, kterým jde některý mód výrazně lépe než jiný, ale většina lidí se dobře naučí v tom , který si sama zvolí. A až se budeš rozhodovat, není špatné mít stejný mód jako někdo zkušený v okolí. Může Ti pak pomoci se záletem a nastavením modelu. Dá se to sice udělat v různých módech i pomocí kabelu učitel-žák, ale jednodušší je , když nemusíš nic drátovat .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: úte 22.12.2015 23:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6319
Bydliště: Dubai, UAE
Je to uplne jedno. Lonsky vitez 3D Masters lita mod 1. Letosni prozmenu mod 2.
Zvol si co ti pripada prirozenejsi a to litej. U heli neni mod ktery by byl vyrazneji lepsi nez ty ostatni. Nejdulezitejsi jsou odletane hodiny.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: čtv 24.12.2015 9:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.12.2015
Příspěvky: 25
Díky za názory, přivezl jsem si z práce vysílačku Futaba T12FG. Pocitově si myslím, že by mohla můj problém vyřešit, protože na plynu je jemné drážkování a při troše citu by to mohlo být OK. Pozdeji zkusím i mod 2. Jinak to nepoznám :-)
Ale nastává mě tím nový problém, nejde mě nastavit spárování této vysílačky s přijímačem Spektrum AR636H. Podle návodu k vysílačce by se mě tam mělo v menu frekvence zobrazit nabídka i pro typ modulace a následně kód přijímače. Ale to v menu vůbec nemám. Jen frekvenci 2,4 GHz. Možná sem jen levej nebo nemám dostatek vzdělání v této oblasti. Proto prosím o radu i třeba s tím, kde se dá rychle něco dostudovat (jaké jsou možnosti a zásady, omezení apod.) Přímá rada jak propojit tyto dvě zařízení by byla úplně super.

Pro: JosefSvejk – Právě proto, že se to řeší všude a ve výsledku pro mě potřebná informace nikde. Proto se ptám. Číst jiná vlákna je jistě poučné, ale dozvím se z toho vždy jen do 50% toho, co se chci dozvědět. A na pročtení úplně celého fóra opravdu nemám :-)
Díky všem a hezké vánoce.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz