Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 13:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2015
Příspěvky: 142
Bydliště: Česká Třebová
OK. Budu mít "Hračku-vím" :D Wl Toys 911,jak tam to je tedy se řízením?

_________________
Flop 2 (EPP),Mustang P-51D (EPP) Fly sky Fs-I6


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 13:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2010
Příspěvky: 2771
Obrázky: 0
patamatix píše:
Wl Toys 911,jak tam to je tedy se řízením?

4-kanál, cyklika.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 13:33 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
patamatix píše:
No zřejmě jsem to nepochopil komplet,koukám na různá videa jak to funguje,ale rozdíl mezi cyklickým a kolektivní stále nevidím. :oops: Asi my stále něco uniká. Kdy se používá cyklické a kdy kolektivní?



Že ty jsi nečetl ten můj link, že?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 13:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2015
Příspěvky: 142
Bydliště: Česká Třebová
Ale četl,ale zřejmě jsem víc natvrdlí než jiní :( Ať čtu jak čtu,tak ale pořád si nedokážu vysvětlit v čem je takový rozdíl v náročnosti 4CH - 6CH. Ledacos jsem si v těch odkazech vysvětlil,ale toto my stále uniká. Ale jestli se vám nechce,tak se se mnou netrapte. :cry:

_________________
Flop 2 (EPP),Mustang P-51D (EPP) Fly sky Fs-I6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 13:46 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
patamatix píše:
Ale četl,ale zřejmě jsem víc natvrdlí než jiní :( Ať čtu jak čtu,tak ale pořád si nedokážu vysvětlit v čem je takový rozdíl v náročnosti 4CH - 6CH. Ledacos jsem si v těch odkazech vysvětlil,ale toto my stále uniká. Ale jestli se vám nechce,tak se se mnou netrapte. :cry:


http://zd.wwwcity.cz/zd/Files/TeorieHELIcm03-04.pdf

Kolektiv je probíraný hned od začátku.



http://zd.wwwcity.cz/zd/Files/TeorieHELIcm09-11.pdf první stránka:

Vrtulník řídí klonění (křidélka) a klopení (výškovka) opakovanou změnou úhlu náběhu listu během každé otáčky rotorové hlavy. Náběh vzrůstá, je-li list na určitém místě (azimutu) otáčky a klesá, je-li na straně opačné. Proces se při otáčení cyklicky opakuje a z pochopitelného důvodu se proto jmenuje cyklické řízení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 13:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2015
Příspěvky: 142
Bydliště: Česká Třebová
corona píše:
4-kanál, cyklika.


Takže u tohoto 4 Ch řídí cyklické řízení všechny směry včetně stoupání a klesání,zatímco u 6CH se používá (nebo může) kolektivní řízení,které řídí klesání a stoupání + cyklické řízení,které ovládá ostatní směry a tím je ovládání náročnější?

_________________
Flop 2 (EPP),Mustang P-51D (EPP) Fly sky Fs-I6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 14:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2010
Příspěvky: 2771
Obrázky: 0
patamatix píše:
Takže u tohoto 4 Ch řídí cyklické řízení všechny směry včetně stoupání a klesání....


Kolektivem se řídí tah rotoru, cyklikou pohyb kolem příčné a podélné osy.

Cyklika neřídí stoupání a klesání.

U 4-kanálu je tah rotoru řízen pouze jeho otáčkami.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 14:22 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2015
Příspěvky: 142
Bydliště: Česká Třebová
corona píše:

Kolektivem se řídí tah rotoru, cyklikou pohyb kolem příčné a podélné osy.

Cyklika neřídí stoupání a klesání.

U 4-kanálu je tah rotoru řízen pouze jeho otáčkami.


Jasný,to jsem nevěděl,že 4CH se stoupání řídí pouze otáčkami. Takže u toho 6CH ovládám kolektiv + cykliku a tím je to složitější to ovládat,chápu to konečně správně?

_________________
Flop 2 (EPP),Mustang P-51D (EPP) Fly sky Fs-I6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 14:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2010
Příspěvky: 2771
Obrázky: 0
patamatix píše:
... a tím je to složitější to ovládat,chápu to konečně správně?

Moc ne, viz SZ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 18:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Největší problém je, že Ti všichni radili blbě. Měl sis něco přečíst. Ale Ty máš studovat a přemýšlet jak to funguje ! Čtení a studium jsou dvě velmi odlišné věci. Dostat do hlavy znalosti je mnohem bolestnější proces než si jenom něco přečíst. :wink: Nejucelenější popis jak funguje model vrtulníku ( alespoň jaký já znám) je překlad co má na stránkách zdzd. To si pořádně prostuduj. No a na funkce kolektivu a cykliky je super pokoukat videa na youtube. Jsou jich tam mraky. A taky to chce trpělivost, trochu do toho vniknout a opravdu porozumět trvá déle než dvě hodiny . Takže postuduj a pak se ptej. Protože srozumitelně pár větami popsat funkci cykliky tak, aby tomu tazatel opravdu porozuměl , to je bez obrázků a nějakých základů aerodynamiky nadlidský úkol.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 19:46 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2015
Příspěvky: 142
Bydliště: Česká Třebová
Troll píše:
Největší problém je, že Ti všichni radili blbě. Měl sis něco přečíst. Ale Ty máš studovat a přemýšlet jak to funguje ! Čtení a studium jsou dvě velmi odlišné věci. Dostat do hlavy znalosti je mnohem bolestnější proces než si jenom něco přečíst. :wink: Nejucelenější popis jak funguje model vrtulníku ( alespoň jaký já znám) je překlad co má na stránkách zdzd. To si pořádně prostuduj. No a na funkce kolektivu a cykliky je super pokoukat videa na youtube. Jsou jich tam mraky. A taky to chce trpělivost, trochu do toho vniknout a opravdu porozumět trvá déle než dvě hodiny . Takže postuduj a pak se ptej. Protože srozumitelně pár větami popsat funkci cykliky tak, aby tomu tazatel opravdu porozuměl , to je bez obrázků a nějakých základů aerodynamiky nadlidský úkol.


Dané odkazy jsem přečetl,několikrát,video taktéž "pomocí videa to šlo líp" :D . ˇProcházím to po netu a tady celý týden,takže si nemyslím,že bych studium flákal :wink: Studoval jsem,tak,že když jsem se v noci probudil,tak jsem pokračoval v dumání :lol: Ale už je to ok pomocí zkušenějších jsem to nějak pobral :)

_________________
Flop 2 (EPP),Mustang P-51D (EPP) Fly sky Fs-I6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: ned 13.12.2015 22:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1649
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
zdzd píše:

Že ty jsi nečetl ten můj link, že?

Dnes,po osmi letech lítání s vrtulníkama jsem už schopen většinu toho textu pobrat a pochopit o čem je tam řeč.A je to jen díky praxi,lítání,seřizování,pochopení základních funkcí vysilače.Když jsem začínal,trávil jsem u toho dost času ale když o tom člověk neví nic,ztrácí se v té záplavě informací.Mluvím tedy za sebe.Moje hlava nebyla schopná to množství nových informací pochopit.Já se to učil postupně tím jak jsem řešil problémy na svých vrtulnících.Asi největší skok v porozumění byl když jsem sestavoval první vrtulník od šroubku a nastavoval ho do vysilače.Sestavená RTF heli toho člověku moc nedá.
No nic.Jen jsem chtěl říct,že pokud je člověk dost vytrvalej,může se stát i ministrem,nebo zalítat si s vrtulníkem :wink: Kdo je schopen z toho porozumnět tomu důležitému hned zpočátku má velkou výhodu.Ostatní porozumí později a třetí skupina s heli skončí.

_________________
T8FG-maxiRicco,Trex 450,550,LA SNIPER II,f3k Thowt,E revo,SUMMIT
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: pon 14.12.2015 10:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2938
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Finguje to přesně jak popsal dagx, porozumět vrtulníku bohužel chvíli trvá. Je to sice velmi jednoduché ( až to člověk pochopí :) ) , ale bez nějakých základů a troše toho trápení je to dost obtížné. Součástí mé práce je školit absolutní laiky jak funguje vrtulník. Proto mám celkem solidní představu, jak obtížné je to pro většinu lidí pochopit napoprvé v celé složitosti .A proto taky vím, o kolik snadnější a rychlejší je to když to někdo vysvětlí. A abych tady jenom přemoudřele neplácal, protože mám na tohle téma dost obrázků a trochu už to umím, jsem ochoten objasnit zájemcům z řad začátečníku tajemství jak funguje vrtulník. Ale protože jsem líný člověk a neoplývám zrovna přebytkem volného času, musel by případný zájemce přijet za mnou a obětovat tak dvě - tři hodinky.


Naposledy upravil Troll dne čtv 17.12.2015 11:22, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: pon 14.12.2015 13:12 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
Po pravdě, Troll už do toho něco i investoval:

http://www.mojehobby.cz/magazin/detail.php?idclanku=34
http://www.mojehobby.cz/magazin/detail.php?idclanku=35
http://www.mojehobby.cz/magazin/detail.php?idclanku=36
http://www.mojehobby.cz/magazin/detail.php?idclanku=37


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Základní informace
PříspěvekNapsal: stř 16.12.2015 15:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5482
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Troll píše:
Finguje to přesně jak popsal dagx, porozumět vrtulníku bohužel chvíli trvá. Je to sice velmi jednoduché ( až to člověk pochopí :) ) , ale bez nějakých základů a troše toho trápení je to dost obtížné. Součástí mé práce je školit absolutní laiky jak funguje vrtulník. Proto mám celkem solidní představu, jak obtížné je to pro většinu lidí pochopit napoprvé v celé složitosti .A proto taky vím, o kolik snadnější a rychlejší je to když to někdo vysvětlí. A abych tady jenom přemoudřele neplácal, protože mám na tohle téma dost obrázků a trochu už to umím, byl jsem ochoten objasnit zájemcům z řad začátečníku tajemství jak funguje vrtulník. Ale protože jsem líný člověk a neoplývám zrovna přebytkem volného času, musel by případný zájemce přijet za mnou a obětovat tak dvě - tři hodinky.



Troll je jeden z mála je fundovaných. Rozumí tomu a dokáže srozumitelně vysvětlit problémy i na podobnosti vlkého vrtulníku k modelu a opačně..... Jen si dejte pozor :mrgreen: .... on když se rozjede ve vysvětlování tak odcházíte s notama na vrtulník a o tři sta litrů lehčí :lol: :lol: :lol:

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz