Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 18:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1418
Bydliště: Havířov
:D To je dobrá pomůcka


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 20:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1418
Bydliště: Havířov
zdzd.Předtím jsem to jen tak přeletěl očima, jak se říká. Teď si hlavně ty články z vašeho prvního odkazu pročítám pořádně a pomalu. :oops:
Ale moc moudrý z toho nejsem. 8O


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 21:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1418
Bydliště: Havířov
Aha, už jsem to pochopil. je to až skoro na konci. Když to napíši laicky, tak když se točí hl. rotor, na jedné straně je jekoby větší vztlak pod rotorem a na druhé menší. Tam kde je větší se trup vrtulníku naklání na druhou stranu, protože ten větší vztlak jakoby ten rotor přizvedává. Pochopil jsem to správně?
A šlo by to tedy prosím nějak nastavit i u toho malinkého jednoduchého vrtulníčku jako je Colibri V4,5? Třeba že bych na trimech nebo jinak nastavil hlavní rotor i pro VIS trošku šikmo na stranu, aby se to vykompenzovalo?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 21:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 7192
Bydliště: ČR
Obrázky: 7
Vůbec jsi to nepochopil, přečti si to znovu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 22:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1418
Bydliště: Havířov
Hm, tak pár hodin studování v dupě. Asi jsem přece jenom natvrdlý. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 22:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1418
Bydliště: Havířov
No, já to pochopil tak, že u některých modelů vrtulníků je nějaký systém, který listy hlavního rotoru umožní mávat nahoru a dolů. Tím pádem se na té straně kde je větší vztlak list přizvedne a na druhé straně, kde je vztlak menší se zase sníží, samovolně bez jakéhokoliv zásahu do řízení. Tak se trošku vykompenzuje to naklánění trupu na stranu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 22:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 7192
Bydliště: ČR
Obrázky: 7
Jednoduše, ať se netrápíš tě "nakopnu": jednorotor musí mít vyrovnávací rotor (zadní vrtulku), ta se snaží tlačit stroj do boku, to musíš nějak kompenzovat, abys zůstal na místě, proto dáváš kontra a stroj se dostane do náklonu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 22:09 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 3
Náklonem nosnýho rotoru se kompenzuje tah vyrovnávacího rotoru do strany....

Edit, byl jsem moc pomalej...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 23:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10012
Bydliště: Břeclav
varok píše:
Aha, už jsem to pochopil. je to až skoro na konci. Když to napíši laicky, tak když se točí hl. rotor, na jedné straně je jekoby větší vztlak pod rotorem a na druhé menší. Tam kde je větší se trup vrtulníku naklání na druhou stranu, protože ten větší vztlak jakoby ten rotor přizvedává. Pochopil jsem to správně?
A šlo by to tedy prosím nějak nastavit i u toho malinkého jednoduchého vrtulníčku jako je Colibri V4,5? Třeba že bych na trimech nebo jinak nastavil hlavní rotor i pro VIS trošku šikmo na stranu, aby se to vykompenzovalo?


Au.

Čteš hodně špatně. Je to hned na začátku...

http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm
http://zd.wwwcity.cz/zd/Files/TeorieHELIcm01-02.pdf

Strana č.4 Obrázek 1.

Proč jsem se s tím sakra tak smolil, když ani to nepobereš? :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.01.2015 23:48 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 14.10.2013
Příspěvky: 168
Bydliště: Ostrava
zdzd: Nesmolil ses s tím zbytečně. Mi to zase otevřelo oči a spoustu věcí vyjasnilo. Za mě určitě dost dobrá práce!! :wink:

..a určitě je nás víc, co to docenilo!!

_________________
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.01.2015 5:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1418
Bydliště: Havířov
Zbytečně jste to určitě nedával a znovu to tady dávat nemusíte. Ty články mám stažené v PC. Spoustu věcí jsem se taky přiučil, děkuji. Jen jsem prostě pořád nepochopil, proč ve visu ten Colibri má trup jemně nakloněný na bok. Toť vše.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.01.2015 10:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.10.2012
Příspěvky: 229
Bydliště: Nenalezeno!
varok píše:
Zbytečně jste to určitě nedával a znovu to tady dávat nemusíte. Ty články mám stažené v PC. Spoustu věcí jsem se taky přiučil, děkuji. Jen jsem prostě pořád nepochopil, proč ve visu ten Colibri má trup jemně nakloněný na bok. Toť vše.

Už jsem ti to psal i dva ostatní. Na bok je nakloněn kvůli tomu, že ho zadní vrtulka odfoukává do strany, takže musiš vrťáska trochu naklopit aby visel na místě.
Ta zadní vrtulka tam neni jen nato abys mohl vrťáskem otáčet kolem hlavní osy, ale taky aby se vrťásek neotáčel - kompenzuje to kroutící moment od hlavního rotoru, kdyby tam vrtulka nebyla vrťas by měl snahu točit se stejnou rychlostí jako hlavní rotor akorád v protisměru (něco jako rotory u dvourotoru). Akce a reakce.

_________________
Phoenix, DX6i, Futaba T8FG, Win-rc 450 DFC, T-REX 550e Fb
Copterky :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.01.2015 17:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1418
Bydliště: Havířov
Dobrý den, aha, opět jsme se asi špatně pochopili. Já nemyslím, proč se trošku točí kolem svislé osy. To vím že je tam od toho zadní vrtulka. Mě se jedná o to, co bylo v některém článku z odkazů pana zdzd taky ukázané. něco takového, schválně jsem to nakreslil přehnané.
Nebo to má i tak něco společného s tou zadní vrtulkou?


Přílohy:
Vrtulník.JPG
Vrtulník.JPG [ 9.2 KiB | Zobrazeno 633 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.01.2015 18:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.8.2012
Příspěvky: 877
Bydliště: Praha 4/12
Má, viz výše, jedná se o vlastnost, ne o chybu. Neřešit, lítat :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07.01.2015 18:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 7192
Bydliště: ČR
Obrázky: 7
Tady bych asi taky doporučoval přestat řešit teorii a radši létat. Přijde mi to stejné, jako když jsem kdysi manželce vysvětloval, jak u auta funguje spojka. Nikdy to nepochopí, ale na řízení auta to evidentně nemá velký vliv.

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz