Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Naklánění heli při klesání
PříspěvekNapsal: sob 18.10.2014 18:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 2308
Bydliště: Liberec
Ahoj,
Tak viset už umím.
Dnes jsem zase visel. A zkoušel jsem rychlejší let vzhůru a dolů.
Nahoru to jde skvěle.
Ale dolů je to horší. Heli má tendenci se naklánět vpravo.

Četl jsem o vírech a rychlém klesání. Přesto se jako začátečník ptám, je to opravdu trochu kumšt rychleji vertikálně klesat?

Podobně se mi chová koptéra. Nahoru jde krásně. Rychle dolů to připomíná spíš padající list stromu.

T.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Naklánění heli při klesání
PříspěvekNapsal: sob 18.10.2014 20:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Jo, klesání je trochu horší než stoupání, vrtulník si pod sebou dělá ze vzduchu "peřinu", po které klouže. Ale není to žádná hrůza, neřeš blbosti a uč se přesuny. V dopředném letu tě to trápit nebude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naklánění heli při klesání
PříspěvekNapsal: ned 19.10.2014 11:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
Ještě je podstatné, jaký máš vrtulník.

Hlavní stabilizující prvek vrtulníku je rotor, ale musí se točit, "čím více, tím lépe".

Pokud 4kanál (s fixním úhlem náběhu listů), který klesá díky snížení otáček rotoru, tam je stabilita podstatně nižší, hlavně při pokusu o prudké klesání - v krajním případě se rotor může ¨úplně zastavit a následuje nekontrolovaný pád.

Úplně jiná je situace u šestikanálu - rotor má stálé otáčky a mění se úhel náběhu. Tam je možné klesat i velmi rychle "bez ztráty stability", mám ovšem samozřejmě na mysli jakousi výchozí míru stability, kterou má vrtulník pořád.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naklánění heli při klesání
PříspěvekNapsal: ned 19.10.2014 12:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7119
Bydliště: Vsetín
třeba dospělé vrtulníky mají mají povolenou maximální hodnotu klesání (na místě) v jednotkách m/s. Tím jak si vrtulník fouká vzduch pod sebe se vytváří vír, který přefukuje vzduch nad rotor a tam ho znova nasaje atd. Mohlo by se stát, že vrtulník se dostane do tak rychlého klesání, nebo spíš do takového režimu, ze kterého se ani plným kolektivem nedostane...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naklánění heli při klesání
PříspěvekNapsal: ned 19.10.2014 12:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
blesk píše:
Tím jak si vrtulník fouká vzduch pod sebe se vytváří vír, který přefukuje vzduch nad rotor a tam ho znova nasaje atd. Mohlo by se stát, že vrtulník se dostane do tak rychlého klesání, nebo spíš do takového režimu, ze kterého se ani plným kolektivem nedostane...

Ano, říká se tomu "vírový prstenec" a na webu je k tomu spousta čtení. Amen.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naklánění heli při klesání
PříspěvekNapsal: ned 19.10.2014 19:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 861
Bydliště: Praha 4
Dochází k překročení úhlu náběhu pro maximální vztlak - prostě dojde k přetažení části listu a ztrátě vztlaku.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz