Autor |
Zpráva |
petrfm
|
Napsal: čtv 31.07.2014 0:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.6.2014 Příspěvky: 708 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Ahoj, pred asi 5 lety jsem prodal T-rex 600N a ted bych se rad vratil k vrtulnikum, ale hodne veci se zmenilo. Mam tady na polici jeste T-rexe 450, ale ani se mi ho nechce zalitavat, protoze kdyz si vzpomenu, jaky byl rozdil ve stabilite mezi 450 a 600, nemam na tu mrchu, se kterou jsem vecne placal o zem kvuli prdlemu reminku, ruseni, nestabilite a rukam vubec chut (s 600N jsem nikdy nepraskl) Vsiml jsem si ale, ze dnes jsou k sehnani za dobry peniz bezpadlove hlavy a stabilizace. Dokazal by mi nekdo subjektivne popsat, jak se s tim lita? Jak se pak treba ta 450tka chova? Videl jsem stabilizacni jednotky v quadrech, takze si umim predstavit, ze to dokaze uz litat skoro samo. Dokaze to z te silene neposedne mrchy udelat aspon neco takoveho, jako je 600N s padlama? Chce to potom asi nejake poradne serva, ze ? Mam tam ted hitec hs-65hb tusim. Pokud bych sel do bezpadla, asi bych koupil kovovou verzi a idealne s kardanem, reminek mne hrozne deptal. Premyslim jeste nad tim, tu 450tku uplne prodat a koupit novou HK500 s kardanem a padlama (o dost levnejsi, nez bezpadlo, pritom bude taky asi stabilnejsi, nez 450). Libi se mi, ze je vetsi, lepe viditelny, lita na baterky za rozumne penize (2x 2200mAh). Nechci do toho uz sypat tolik penez, jako kdysi, takze se po 600 elektro ani nedivam, stacila by mi ta 500vka na vikendove zalitani, nechci od toho zadnou tvrdou 3D akrobacii. Dokazete mi pomoct se rozhodnout a poradit s vyberem z helin na dnesnim trhu? Stoji ty HK heliny za prd, nebo to za ty penize ma smysl? Je to jen o osizenych loziscich, nebo se tam se-ou i jine veci a jsou to vyhozene penize? Premyslel jsem i na quadrem, to je bezudrzbove, ale chybi mi tam ten adrenalin, to vyblbnuti, kdyz za to clovek zataha Budu vdecny i za odkaz na nejake vlakno, nebo clanek, ale rad bych neco objednal a nemusel predtim procitat dva dny forum, proto prosim o nasmerovani. Diky moc, P.
_________________ DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
paveld
|
Napsal: čtv 31.07.2014 6:01 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Na Tvůj soubor dotazů Ti asi nikdo v jednom příspěvku nedokáže odpovědět. Možná zkus prohlédnout nějaká vlákna, např. tato: viewtopic.php?f=102&t=62998viewtopic.php?f=107&t=67319K výběru vrtulníku: HK - ne Volba třídy: čím větší, tím stabilnější. 500: T-rex, Protos, Logo400sx 550: LOGO 550, AGILE , Trex 550... 600: LOGO600, Trex-600,... 700: -----//------, Raptor, Agile 800: Logo, Trex, Raptor Každý typ má své pro i proti, kvalitní jsou všechny Záleží hlavně na Tvých fin.představách a stylu létání.
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: čtv 31.07.2014 6:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
Lítám HK450 s BD3SX. HK se rozpadá, spadnul jsem 4X a vždy na technickou závadu, prostě něco rupne ulítne atd... Teď jsem pořídil T550 tak uvidím. Po strojařské stránce je to úplně jinej level. S bavarianem je to hodné jako koptera a vibrace mu nevadí. Pokud budeš mít kvalitní bezpádlový kontroler tak rozdíl ve stabilitě nebude v závislosti na velikosti. Rozdíl bude ve větru, to je dáno hmotností a v kinetické energii a ta ti samozřejmně ovlivní i letové prvky. Běž do 550 cenově je to skoro jako 500.
To je můj názor. Nejsem brutální 3D pilot. Jsou zde daleko zkušenější tak uvidíš i jejich názory.
Naposledy upravil jaroslav.falcon dne čtv 31.07.2014 7:21, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
seltino
|
Napsal: čtv 31.07.2014 6:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.3.2011 Příspěvky: 2522 Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
|
souhlas HK se radeji vyhni jinak vsechny vyse jmenovane heliny jsou fajn.
_________________ MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
|
|
Nahoru |
|
|
seltino
|
Napsal: čtv 31.07.2014 6:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.3.2011 Příspěvky: 2522 Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
|
petre jestli jsi s F-M tak tenhle vikend Pa-ne je heliakce na trnavce,mas to kousek tak se prijed podivat,bude zde hromada ruznych helin tak se muzes rovnou poptat majitelu na zkusenosti mas to kousek a urcite to stoji za to.
_________________ MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: čtv 31.07.2014 8:44 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Souhlas se Seltinem. Jestli to máš v rozumné vzdálenosti, zastav se na Trnávce - viz toto vlákno: http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=12&t=67143. Uděláš si dobrý obrázek o tom co a jak dnes lítá. Bude tam nejspíš zastoupení většiny strojů z Pavlova seznamu. Pokud jde o toho Rexe, máš v zásadě dvě možnosti. Jednou je za levno ho rozlétat a postupně opotřebovat. To vidím jako lepší variantu. Druhou je poměrně nákladná konverze. Dnešní bezpádla pracují s rychlými digitálními servy a to staré Hitecy nejsou. V obecných číslech asi takhle... >2000Kč za serva, >4000Kč za bezpádlo, levná (ale kvalitní) bezpádlová hlava od Tarotu cca 1000Kč. I za předpokladu, že nebude potřeba nic víc, jsi na ceně nového kompletu T-REX 450 PRO DFC Combo. Prodejem Rexe na dnešním trhu dnes nijak zvlášť nevyděláš. Přikláněl bych se ke zmiňované velikosti 550. Je to univerzál, letí na jednu 6S sadu, ceny nejsou nijak závratné a už je to "velký" vrtulník. Pokud by ses později dostal k třídě 700, můžeš sdílet baterky jejich spojením do 12S sady. Třídy 500 a 600 se zdají být trochu na ústupu poslední cca dva roky, spíš vidím zaměření výrobců právě na jmenovanou kombinaci 550 + 700. HK nemá cenu. P.S.: Kdybys uvažoval o jetém stroji, koukni na tenhle inzerát - http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Agile-5.5/583460/. Nechci dělat reklamu, ale konkrétně tenhle vrtulník můžu s celkem klidným svědomím doporučit
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
Václav Procházka
|
Napsal: čtv 31.07.2014 9:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 704 Obrázky: 2
|
Třídy 500 a 600 se zdají být trochu na ústupu poslední cca dva roky, spíš vidím zaměření výrobců právě na jmenovanou kombinaci 550 + 700.
To si vůbec nemyslím. Právě naopak... Velikost 500 (Protos 500, T-Rex 500 je ideální stroj na trénování, vzhledem k velikosti, ceně baterií (6S 2600mAh). Baterii pořídíš kus okolo 1400,- Kč a takových sad není problém mít třeba 8 kdy můžeš létat téměř furt.
U velikosti 700 - na 12s je problém nabíjení, pokud má člověk 3 sady, tak na letišti bez přípojky 230V, je nabíjení možné s centrálou, zdrojem a nebo nesmyslné týrání z nastartovaného auta, kde je k dispozici nabíjecí výkon cirka 500W. Pro mě vyhovující řešení při nabíjení v terénu, bez možnosti přípojky na 230V vidím v používání článků LIFEPO4 + nabíječ, ale pořizovací cena je okolo 17tis. (viz Howking).
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: čtv 31.07.2014 9:35 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Václav Procházka píše: To si vůbec nemyslím. Právě naopak... Velikost 500 (Protos 500, T-Rex 500 je ideální stroj na trénování, vzhledem k velikosti, ceně baterií (6S 2600mAh). Baterii pořídíš kus okolo 1400,- Kč a takových sad není problém mít třeba 8 kdy můžeš létat téměř furt.
U velikosti 700 - na 12s je problém nabíjení, pokud má člověk 3 sady, tak na letišti bez přípojky 230V, je nabíjení možné s centrálou, zdrojem a nebo nesmyslné týrání z nastartovaného auta, kde je k dispozici nabíjecí výkon cirka 500W. Pro mě vyhovující řešení při nabíjení v terénu, bez možnosti přípojky na 230V vidím v používání článků LIFEPO4 + nabíječ, ale pořizovací cena je okolo 17tis. (viz Howking).
To bylo myšleno "jak psáno", tzn. hlavně s ohledem na zaměření produktových řad ze strany výrobců. V poslední době nebylo moc těch, kteří by s velkou slávou uváděli nové 500 / 600 nebo významně vylepšovali. Když budeš mít dvě nabité 6S 5000mAh baterie a k tomu jednu http://www.battery-import.cz/gwl-power-lithium-yttrium-2/lithium-yttrium-lifepo4-lifeypo4-akumulator-12v-60ah, máš v pohodě 8-10 letů v závislosti na tom, jak hluboko vybíjíš ty pohonné. Na 550 to stačí a cenově i letově je to stejné, jako jmenovaných 8 2600mAh kousků s tím rozdílem, že 550ka letí zase o něco líp než pětistovka. Já z té 60Ah baterky nabíjím i na sedmikilo. Sice to je 4-5 nabití, ale to je dané hlavně tím, že nemívám celá odpoledne abych vysedával na letišti
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
seltino
|
Napsal: čtv 31.07.2014 9:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.3.2011 Příspěvky: 2522 Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
|
on ten protos atd je o dost mensi nez ta 550tka, 43cm vs 55cm listi. Ja mam do 550tky 2x6s5000Mah. Co se tyce nabijeni na letisti da se to vyresit do 6000kc Mam dve trakcni barky, takze mam 100Ah na 24V, bez problemu sni nabiju 10 baterek primo na letisti aniz bych ty bateky nejak huntoval (dobijim nazpet max 40Ah) +2 nabite z domu a s tim se da uz pekne politat. Nevyhoda jedna ta baterka ma 20kg. nejsou lehke jako howkove LiFEcka ktere jsou paradni, jen porizeni je celkem financni zahul. Jeste je celkem paradni helina ktera nebyla zminena je Goblon 500, lital jsem ji rok nez jsem ji vymenil za Agilu a byl jsem spokojen. Nevyhoda drazsi cena ND a drazsi rana. Pokud te vylozene netlaci penize sel bych do 550tky vzdyt dily na Agilu 5.5 , Logo550sx atd nejsou az tak o moc drazsi nez na toho protose, na ktereho zacina byt posledni dobou problem s ND v CR. A zazitek s heliny je uplne nekde jinde...
_________________ MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
|
|
Nahoru |
|
|
Václav Procházka
|
Napsal: čtv 31.07.2014 9:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 704 Obrázky: 2
|
Ta 60Ah LIFEPO4 nemá vyvedený servisní konektor pro kontrolu, čím ji dobíjíš a jakým proudem ?
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: čtv 31.07.2014 10:07 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Servisní konektor není potřeba Nabíjím Powerlabem 8 proudem 20A, za dvě hodiny mám obvykle nabito. Sice bych tam mohl tlačit 30A, ale nabíjecí čas se výrazně nezkrátí a za ty dvě hodiny nabíjení se teplota v nabíjecím kufru proti 20A zvedne celkem znatelně, takže to nepřeháním.
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
Václav Procházka
|
Napsal: čtv 31.07.2014 10:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 704 Obrázky: 2
|
na toho protose, na ktereho zacina byt posledni dobou problem s ND v CR.Podle kolegů, co objednávají díly z Bestbue shopu, se to v poslední době hodně zlepšilo. Vše je na Protosy skladem. Pár jedinců psychicky nevydrželo a nechalo se zlákat na KDS Dneska nemá, ale člověk jistotu v žádném zastoupení, viz Outrage. Zajímavý vrtulník je také LOGO 480 XXTREME s listy 480mm létá fakt parádně.
|
|
Nahoru |
|
|
Václav Procházka
|
Napsal: čtv 31.07.2014 10:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.9.2013 Příspěvky: 704 Obrázky: 2
|
baui : jj... díky. O té LIFEPO4 budu uvažovat. Takže 2x 6s 4500mAh z ní dobiji 4x ? Předpokládané dobití náboje do 2x 6s -3000-3700mAh.
|
|
Nahoru |
|
|
petrfm
|
Napsal: čtv 31.07.2014 10:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.6.2014 Příspěvky: 708 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Panove, diky za rady i rozmluveni toho HKcka. Popravde, HK sety byly duvodem, proc jsem se zacal o heli znovu zajimat. Nemam na to totiz tolik casu a penez jako kdysi a tak jsem si rikal, ze tech "par korun" za to dam i kdyz si s tim hopnu treba jen dvakrat tydne - kdysi jsem byval na letisti kazdy den. Jestli se to rozpada a praska, tak to nechci, protoze to je presne to, co mne neskutecne se-e, kdyz se snazim to ucit a neustale mi tu radost kazi nejaka zavada - toho jsem si uzil dost s 450tkou, ktera je proste titerna a tak kazda hloupost se projevi mnohem vice, nez u vetsi heli. Proto se mi ani nechce tu 450tku zalitavat, ale asi vyhraje zvedavost a touha si to zase zkusit EDIT : jeste bych dodal, ze nemam moznost nabijeni na letisti a tahat + davat za baterku 80A takovy penize se mi nechce. Proto jsem volil takovou tridu, na kterou si pohodlne koupim 2-3sady a jednou je nabiju na letisti z gelovky 18Ah. Proto take 500 a ne 550, i kdyz je 550 za stejnou cenu.
_________________ DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: čtv 31.07.2014 10:30 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Tady máš příklad, ať si to můžeš spočítat pro libovolné kombinace baterií 60Ah LiFe: 12V x 60Ah = 720Wh 1ks 4500mAh 6S LiPo: 25,2V x 4,5Ah = 113,4Wh 720 / 113 = 6,3, takže bych počítal 6 nabití s rezervou, ale pokud vybíjíš jen těch cca 80% (3600mAh), tak počítáš s 90,72Wh do lipolky a vyjde to na 7,9 nabití. Podle situace těch 8 nabití asi dáš. LiFe vydrží vybití velké části deklarovaného náboje, tak počítám přehledově s plnou kapacitou. V sedmistovce teď lítám 4400mAh 12S a pětkrát to otočím s vybíjecím proudem z té LiFe omezeným na 50A.
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|