Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jaky vrtulnik? Letal jsem T-rex 600N
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 0:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Ahoj,
pred asi 5 lety jsem prodal T-rex 600N a ted bych se rad vratil k vrtulnikum, ale hodne veci se zmenilo. Mam tady na polici jeste T-rexe 450, ale ani se mi ho nechce zalitavat, protoze kdyz si vzpomenu, jaky byl rozdil ve stabilite mezi 450 a 600, nemam na tu mrchu, se kterou jsem vecne placal o zem kvuli prdlemu reminku, ruseni, nestabilite a rukam vubec chut :-) (s 600N jsem nikdy nepraskl)

Vsiml jsem si ale, ze dnes jsou k sehnani za dobry peniz bezpadlove hlavy a stabilizace. Dokazal by mi nekdo subjektivne popsat, jak se s tim lita? Jak se pak treba ta 450tka chova? Videl jsem stabilizacni jednotky v quadrech, takze si umim predstavit, ze to dokaze uz litat skoro samo. Dokaze to z te silene neposedne mrchy udelat aspon neco takoveho, jako je 600N s padlama?
Chce to potom asi nejake poradne serva, ze ? Mam tam ted hitec hs-65hb tusim. Pokud bych sel do bezpadla, asi bych koupil kovovou verzi a idealne s kardanem, reminek mne hrozne deptal.

Premyslim jeste nad tim, tu 450tku uplne prodat a koupit novou HK500 s kardanem a padlama (o dost levnejsi, nez bezpadlo, pritom bude taky asi stabilnejsi, nez 450). Libi se mi, ze je vetsi, lepe viditelny, lita na baterky za rozumne penize (2x 2200mAh). Nechci do toho uz sypat tolik penez, jako kdysi, takze se po 600 elektro ani nedivam, stacila by mi ta 500vka na vikendove zalitani, nechci od toho zadnou tvrdou 3D akrobacii.

Dokazete mi pomoct se rozhodnout a poradit s vyberem z helin na dnesnim trhu? Stoji ty HK heliny za prd, nebo to za ty penize ma smysl? Je to jen o osizenych loziscich, nebo se tam se-ou i jine veci a jsou to vyhozene penize?
Premyslel jsem i na quadrem, to je bezudrzbove, ale chybi mi tam ten adrenalin, to vyblbnuti, kdyz za to clovek zataha :-)
Budu vdecny i za odkaz na nejake vlakno, nebo clanek, ale rad bych neco objednal a nemusel predtim procitat dva dny forum, proto prosim o nasmerovani.

Diky moc,
P.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 6:01 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2010
Příspěvky: 4475
Bydliště: Brno
Obrázky: 10
Na Tvůj soubor dotazů Ti asi nikdo v jednom příspěvku nedokáže odpovědět.
Možná zkus prohlédnout nějaká vlákna, např. tato:
viewtopic.php?f=102&t=62998
viewtopic.php?f=107&t=67319
K výběru vrtulníku:
HK - ne
Volba třídy: čím větší, tím stabilnější.
500: T-rex, Protos, Logo400sx
550: LOGO 550, AGILE , Trex 550...
600: LOGO600, Trex-600,...
700: -----//------, Raptor, Agile
800: Logo, Trex, Raptor
Každý typ má své pro i proti, kvalitní jsou všechny :D
Záleží hlavně na Tvých fin.představách a stylu létání.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 6:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
Lítám HK450 s BD3SX.
HK se rozpadá, spadnul jsem 4X a vždy na technickou závadu, prostě něco rupne ulítne atd... Teď jsem pořídil T550 tak uvidím. Po strojařské stránce je to úplně jinej level. S bavarianem je to hodné jako koptera a vibrace mu nevadí. Pokud budeš mít kvalitní bezpádlový kontroler tak rozdíl ve stabilitě nebude v závislosti na velikosti. Rozdíl bude ve větru, to je dáno hmotností a v kinetické energii a ta ti samozřejmně ovlivní i letové prvky. Běž do 550 cenově je to skoro jako 500.

To je můj názor. Nejsem brutální 3D pilot. Jsou zde daleko zkušenější tak uvidíš i jejich názory.


Naposledy upravil jaroslav.falcon dne čtv 31.07.2014 7:21, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 6:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.2011
Příspěvky: 2522
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
souhlas HK se radeji vyhni :-) jinak vsechny vyse jmenovane heliny jsou fajn.

_________________
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 6:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.2011
Příspěvky: 2522
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
petre jestli jsi s F-M tak tenhle vikend Pa-ne je heliakce na trnavce,mas to kousek tak se prijed podivat,bude zde hromada ruznych helin tak se muzes rovnou poptat majitelu na zkusenosti mas to kousek a urcite to stoji za to.

_________________
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 8:44 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Souhlas se Seltinem. Jestli to máš v rozumné vzdálenosti, zastav se na Trnávce - viz toto vlákno: http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=12&t=67143. Uděláš si dobrý obrázek o tom co a jak dnes lítá. Bude tam nejspíš zastoupení většiny strojů z Pavlova seznamu.

Pokud jde o toho Rexe, máš v zásadě dvě možnosti. Jednou je za levno ho rozlétat a postupně opotřebovat. To vidím jako lepší variantu. Druhou je poměrně nákladná konverze. Dnešní bezpádla pracují s rychlými digitálními servy a to staré Hitecy nejsou. V obecných číslech asi takhle... >2000Kč za serva, >4000Kč za bezpádlo, levná (ale kvalitní) bezpádlová hlava od Tarotu cca 1000Kč. I za předpokladu, že nebude potřeba nic víc, jsi na ceně nového kompletu T-REX 450 PRO DFC Combo. Prodejem Rexe na dnešním trhu dnes nijak zvlášť nevyděláš.

Přikláněl bych se ke zmiňované velikosti 550. Je to univerzál, letí na jednu 6S sadu, ceny nejsou nijak závratné a už je to "velký" vrtulník. Pokud by ses později dostal k třídě 700, můžeš sdílet baterky jejich spojením do 12S sady. Třídy 500 a 600 se zdají být trochu na ústupu poslední cca dva roky, spíš vidím zaměření výrobců právě na jmenovanou kombinaci 550 + 700.

HK nemá cenu.

P.S.: Kdybys uvažoval o jetém stroji, koukni na tenhle inzerát - http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Agile-5.5/583460/. Nechci dělat reklamu, ale konkrétně tenhle vrtulník můžu s celkem klidným svědomím doporučit ;)

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 9:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 704
Obrázky: 2
Třídy 500 a 600 se zdají být trochu na ústupu poslední cca dva roky, spíš vidím zaměření výrobců právě na jmenovanou kombinaci 550 + 700.

To si vůbec nemyslím.
Právě naopak... Velikost 500 (Protos 500, T-Rex 500 je ideální stroj na trénování, vzhledem k velikosti, ceně baterií (6S 2600mAh). Baterii pořídíš kus okolo 1400,- Kč a takových sad není problém mít třeba 8 kdy můžeš létat téměř furt.

U velikosti 700 - na 12s je problém nabíjení, pokud má člověk 3 sady, tak na letišti bez přípojky 230V, je nabíjení možné s centrálou, zdrojem a nebo nesmyslné týrání z nastartovaného auta, kde je k dispozici nabíjecí výkon cirka 500W.
Pro mě vyhovující řešení při nabíjení v terénu, bez možnosti přípojky na 230V vidím v používání článků LIFEPO4 + nabíječ, ale pořizovací cena je okolo 17tis. (viz Howking).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 9:35 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Václav Procházka píše:
To si vůbec nemyslím.
Právě naopak... Velikost 500 (Protos 500, T-Rex 500 je ideální stroj na trénování, vzhledem k velikosti, ceně baterií (6S 2600mAh). Baterii pořídíš kus okolo 1400,- Kč a takových sad není problém mít třeba 8 kdy můžeš létat téměř furt.

U velikosti 700 - na 12s je problém nabíjení, pokud má člověk 3 sady, tak na letišti bez přípojky 230V, je nabíjení možné s centrálou, zdrojem a nebo nesmyslné týrání z nastartovaného auta, kde je k dispozici nabíjecí výkon cirka 500W.
Pro mě vyhovující řešení při nabíjení v terénu, bez možnosti přípojky na 230V vidím v používání článků LIFEPO4 + nabíječ, ale pořizovací cena je okolo 17tis. (viz Howking).

To bylo myšleno "jak psáno", tzn. hlavně s ohledem na zaměření produktových řad ze strany výrobců. V poslední době nebylo moc těch, kteří by s velkou slávou uváděli nové 500 / 600 nebo významně vylepšovali.

Když budeš mít dvě nabité 6S 5000mAh baterie a k tomu jednu http://www.battery-import.cz/gwl-power-lithium-yttrium-2/lithium-yttrium-lifepo4-lifeypo4-akumulator-12v-60ah, máš v pohodě 8-10 letů v závislosti na tom, jak hluboko vybíjíš ty pohonné. Na 550 to stačí a cenově i letově je to stejné, jako jmenovaných 8 2600mAh kousků s tím rozdílem, že 550ka letí zase o něco líp než pětistovka. Já z té 60Ah baterky nabíjím i na sedmikilo. Sice to je 4-5 nabití, ale to je dané hlavně tím, že nemívám celá odpoledne abych vysedával na letišti :)

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 9:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.2011
Příspěvky: 2522
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
on ten protos atd je o dost mensi nez ta 550tka, 43cm vs 55cm listi. Ja mam do 550tky 2x6s5000Mah. Co se tyce nabijeni na letisti da se to vyresit do 6000kc Mam dve trakcni barky, takze mam 100Ah na 24V, bez problemu sni nabiju 10 baterek primo na letisti aniz bych ty bateky nejak huntoval (dobijim nazpet max 40Ah) +2 nabite z domu a s tim se da uz pekne politat. Nevyhoda jedna ta baterka ma 20kg. nejsou lehke jako howkove LiFEcka ktere jsou paradni, jen porizeni je celkem financni zahul.
Jeste je celkem paradni helina ktera nebyla zminena je Goblon 500, lital jsem ji rok nez jsem ji vymenil za Agilu a byl jsem spokojen. Nevyhoda drazsi cena ND a drazsi rana.
Pokud te vylozene netlaci penize sel bych do 550tky vzdyt dily na Agilu 5.5 , Logo550sx atd nejsou az tak o moc drazsi nez na toho protose, na ktereho zacina byt posledni dobou problem s ND v CR. A zazitek s heliny je uplne nekde jinde...

_________________
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 9:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 704
Obrázky: 2
Ta 60Ah LIFEPO4 nemá vyvedený servisní konektor pro kontrolu, čím ji dobíjíš a jakým proudem ?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 10:07 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Servisní konektor není potřeba ;)
Nabíjím Powerlabem 8 proudem 20A, za dvě hodiny mám obvykle nabito. Sice bych tam mohl tlačit 30A, ale nabíjecí čas se výrazně nezkrátí a za ty dvě hodiny nabíjení se teplota v nabíjecím kufru proti 20A zvedne celkem znatelně, takže to nepřeháním.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 10:09 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 704
Obrázky: 2
na toho protose, na ktereho zacina byt posledni dobou problem s ND v CR.

Podle kolegů, co objednávají díly z Bestbue shopu, se to v poslední době hodně zlepšilo.
Vše je na Protosy skladem.
Pár jedinců psychicky nevydrželo a nechalo se zlákat na KDS :-) Dneska nemá, ale člověk jistotu v žádném zastoupení, viz Outrage.

Zajímavý vrtulník je také LOGO 480 XXTREME s listy 480mm létá fakt parádně.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 10:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 704
Obrázky: 2
baui : jj... díky. O té LIFEPO4 budu uvažovat. Takže 2x 6s 4500mAh z ní dobiji 4x ? Předpokládané dobití náboje do 2x 6s -3000-3700mAh.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 10:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Panove, diky za rady i rozmluveni toho HKcka. Popravde, HK sety byly duvodem, proc jsem se zacal o heli znovu zajimat. Nemam na to totiz tolik casu a penez jako kdysi a tak jsem si rikal, ze tech "par korun" za to dam i kdyz si s tim hopnu treba jen dvakrat tydne - kdysi jsem byval na letisti kazdy den.
Jestli se to rozpada a praska, tak to nechci, protoze to je presne to, co mne neskutecne se-e, kdyz se snazim to ucit a neustale mi tu radost kazi nejaka zavada - toho jsem si uzil dost s 450tkou, ktera je proste titerna a tak kazda hloupost se projevi mnohem vice, nez u vetsi heli.
Proto se mi ani nechce tu 450tku zalitavat, ale asi vyhraje zvedavost a touha si to zase zkusit :lol:

EDIT : jeste bych dodal, ze nemam moznost nabijeni na letisti a tahat + davat za baterku 80A takovy penize se mi nechce. Proto jsem volil takovou tridu, na kterou si pohodlne koupim 2-3sady a jednou je nabiju na letisti z gelovky 18Ah. Proto take 500 a ne 550, i kdyz je 550 za stejnou cenu.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 10:30 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Tady máš příklad, ať si to můžeš spočítat pro libovolné kombinace baterií ;)

60Ah LiFe: 12V x 60Ah = 720Wh
1ks 4500mAh 6S LiPo: 25,2V x 4,5Ah = 113,4Wh

720 / 113 = 6,3, takže bych počítal 6 nabití s rezervou, ale pokud vybíjíš jen těch cca 80% (3600mAh), tak počítáš s 90,72Wh do lipolky a vyjde to na 7,9 nabití. Podle situace těch 8 nabití asi dáš. LiFe vydrží vybití velké části deklarovaného náboje, tak počítám přehledově s plnou kapacitou.

V sedmistovce teď lítám 4400mAh 12S a pětkrát to otočím s vybíjecím proudem z té LiFe omezeným na 50A.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz