Arcicorsa
|
Napsal: pon 28.07.2014 21:28 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
Já ti nevím, teď jsem osahal vrtulky třem heli co tu mám po ruce a vůle jsou na každé... Sniper je na tom nejhůře tam je vůle snad 1,5mm (na vrtulku úhloměr nějak nepasuje a okem to neodhadnu tak v mm), je fakt hodně olétaný a přesto tam nic nevibruje a přitom je vrtulka dokonalá i za letu až na to že občas nestíhá ale o tom to není, u MP cca 0,5mm a u goblina 500 taky 0,5-1mm těžko odhadnout... Každopádně vše šlape perfektně, takže ty vůle bych fakt neřešil protože je stejně nevyřešíš .. Jen tak se zeptám měřil jsi otáčky na těch 80% ?
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
|
Mad_Box
|
Napsal: pon 28.07.2014 21:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.8.2005 Příspěvky: 2351 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
|
Maximální otáčky bez listů jsou kolik? Jestli to regl nasazených bez listů pustí tak se moc není čemu divit že to chytne rezonanci.
_________________ Raptor E700 (MSH Brain) MiniProtos (miniVbar 5.2)
|
|
Nahoru |
|
|
Arcicorsa
|
Napsal: pon 28.07.2014 21:49 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
Přesně to jsem myslel, proto jsem se ptal na otáčky ...
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 29.07.2014 10:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6961 Bydliště: Písek, ČR
|
Ticcino píše: Zkusím eliminovat vůle nákupem nových ovládacích pák smykátka. Ale zajímalo by mě, proč dvěstěpadesátka a šestistovka mají kovové vložky na obou koncích, kdežto čtyřistapadsátka a pětistovka jen na jedné straně... Záleží na výrobci. Měl jsem nějakou Rexe450tku (koupil jsem vrak) kdovíjakého výrobce a tam byly mosazné vložky na obou stranách. Takže jsem na 450L Dominatorovi provrtal ty plastové páčky správným vrtákem a vyvložkoval tou mosazí. Je totiž fajn že díky tomu můžeš přitahnout šroubky napevno. V případě pouze plastové díry to přitáhnout nemůžeš, musíš jen mírně aby to nedrhlo a spolehnout se na Loctite, že se to nepovolí. Kámošovi se takto šroubek u vrtulky vyšrouboval a zjistil to na zemi po přistání, jen taktak že na to nespadnul.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: stř 30.07.2014 21:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Arcicorsa píše: Jen tak se zeptám měřil jsi otáčky na těch 80% ? Ee, neměřil. Nemám čím. Jen jsem to teoreticky spočítal. A teď si nevzpomenu, kolik to bylo. Hlavní rotor 3000, vrtulka x4,5. Z toho 80% a vychází 10.800 rpm. Koupil jsem nová táhla ke gripům. Vůle o fous menší. Netestováno. Možná je blbost to zkoušet na stole. Dejte mi čas, nainstaluju hlavní lupení a uvidí se.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: pon 04.08.2014 20:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Mno, tak jsem rozebral a zase složil celej vrťas od volnoběžného kola až k zadní vrtulce. Vyměnil jsem převody, porovnal ložiska vodící torque tube, no a momentálně ten ocas nevibruje. Čím to bylo, to nevím, každopádně teďka je v klidu. Ale stejně mi přijdou vůle na mechanismu naklápění ocasních listů tak nějak moc.
Nicméně, mám jiný dotaz. Vyvážil jsem listy hlavního rotoru a jal jsem se opatrně roztáčet. Jelikož je noc a mám malý pokoj, tak jsem to netočil moc. Jen tak... no, 600 rpm. Někde odhadem kolem 100-200rpm začala helikoptéra poskakovat. Nebo spíš sebou házet ze strany na stranu. Když jsem přidal víc, tak se uklidnila. Je to normální nebo je potřeba, aby heli byla naprosto v klidu při všech otáčkách? Resp. není to znamení špatného vyvážení? Nebo třeba malého nebo naopak přílišného či nestejnoměrného utažení listů? (edit: při zastavování rotoru jsem poskakování ze strany na stranu nepozoroval. Jen při roztáčení.)
Furt píšete něco o gumách (gumových podložkách). To se prosim vás dává kam? Do gripů? Mezi grip a list v případě, že je list tenčí než mezera v gripech? Tak to já nemám. Já mám listy tlusté dost.
No a nejhorší bude nastavení 3GX. Už jsem to zběžně dělal, ale musím to udělat znova a pořádně. Anglicky umím sice obstojně, ale ten návod... to je horor. 1/4 nerozumím... ale to je na jiné vlákno.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: úte 05.08.2014 7:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Pravděpodobně jsi neměl srovnané listy, takže to zakmitalo, než se odstředivou silou srovnaly. Proto to při zastavování už nekmitalo, a předpokládám, že ani při opakovaném roztáčení. Je to normální.
Gumou jsou pravděpodobně myšleny gumové tlumící vložky v kameni hlavy, kterou prochází příčná hřídel, a které částečně umožňují mávnutí listu.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: úte 05.08.2014 13:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Jo, to by mohlo být příčinou. Díky.
Na ty gumy se podívám. Pravda, tohle jsem ještě rozebrané nikdy neměl.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 05.08.2014 22:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Ticcino píše: Někde odhadem kolem 100-200rpm začala helikoptéra poskakovat. Nebo spíš sebou házet ze strany na stranu. Když jsem přidal víc, tak se uklidnila. Druhým možným důvodem mohl být přechod přes nějakou rezonanční frekvenci. Pokud otáčky byly mimo normální pracovní pásmo, tak v tom nevidím problém. Je to jako, když se některé auto (častěji autobus nebo náklaďák) na volnoběh na semaforu celé klepe, ale po přidání plynu je to OK.
|
|
Nahoru |
|
|
Ezio
|
Napsal: úte 05.08.2014 22:26 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 14.10.2013 Příspěvky: 166 Bydliště: Ostrava
|
Souhlas s předešlými příspěvky kluků, existuje mechanická rezonance pro všechny materiály... já mám rexe 450 a taky se mi při pomalém nárůstu otáček stane, že se helina mírněji zatřese v určité chvíli.. Takže otázkou je, jak moc se třese Tobě.. po těch úpravách a seřízení. když tak zkus listy vyvážit resp. porovnat těžiště jednoho vůči druhému, když ses zmiňoval, že bez nich to je ok... A taky doporučuju si stáhnout návod na stavbu Tvého rexe, pokud jsi tak neučinil
_________________ Fly & land in safe. DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|