Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2014 3:01 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2013
Příspěvky: 177
Bydliště: Brno
Jsem začátečník. Naprostý a možná věčný, protože mi nějak není dáno, a to spojení oka a prstíků mi nějak né a né naskakovat. Sice vím, jak bych měl s páčkama kvedlat, ale stejně to každou chvíli udělám naopak. Můj simulátor by mohl vyprávět... Když se srovnávám s lidma ze svého okolí, snad každý se to učí snadněji.
A to mám několik pilotních průkazů. Prostě se mi nějak nevyvinul nerv spojující oko a prsty a funguje mi jen ten, který spojuje zadnici s kniplem. Někdo to tady trefně popsal jako schopnost vylézt z letadla/vrtulníku a zůstat na zemi.

Přesto ale ta touha řídít model zůstává, dere se na povrch a s ní se objevují spousty otázek, které se zde objevují s železnou pravidelností. Mnozí už na ně nereagují, ale ti trpělivější na ně stále dokola odpovídají. Díky. Proč se ale pořád opakují? ....Jaký vrtulník je vhodný pro začátek?....

Není to asi jen v tom, že by tazatelé byli líní číst. Já už týden skoro nic jiného nedělám, pročítám tady celý rozsáhlý archiv ale jasno stále nemám. Informací je tu dost, opravdu mnoho, ale začátečník jako laik si je nedokáže utřídit a vytěžit, protože ještě není schopen posoudit co je podstatné, co podružné, co je informace s cenou zlata a co jen něčí osobní názor.
Navíc vývoj jde rychle dopředu, a dva roky stará doporučení třeba už nemusí platit...

Správná otázka pro začátek je: Co si od toho slibuješ? Kam chceš dojít? Kolik chceš/můžeš ročně investovat? Bohužel ani tyto odpovědi úplný začátečník mnohdy nezná, protože nejdřív potřebuje znát odpověď na otázky jiné: Budu vůbec schopen to řídit? Co když za půl roku zjistím že mi to vůbec nejde? Nešlo by to nejdřív vyzkoušet s menší investicí nějak "nanečisto"?

A tady obvykle přichází rada: Chceš si hrát, kup si hračku, chceš řídit vrtulník, kup si pořádný 3D šestikanál. Musíš nejdřív vědět co chceš.
Podle mého to dělení nemůže být tak úplně černobílé. Nedají se všichni rozdělit jen na hračkáře a akrobaty. Já například nemám žádné ambice pokud jde o akrobacii, ale rád bych si polétal. S něčím, co může létat venku. Myslím, že to není nic divného. Znám spoustu reálných pilotů letadel, a jen několik z nich si udělalo akrobatický výcvik, a jen dva z nich tu akrobacii skutečně létají. Ale ti ostatní nemilujou létání o nic míň a nejsou o nic míň piloti. Jen je pro ně třeba největší relax zalítat si s nějakým starým větroněm kolem komína.

Někdo tady zmínil, že ostatní modeláři mají vrtulníkáře za namachrovaný frajírky. Nemyslím si že by to bylo tak zlé, ale to kastování na ty co opravdu řídí vrtulník a ty co lítají kolem žárovky se může těch žárovkářú úplně zbytečně dotknout. Prostě každý lítáme něco jiného. Není nutné to stavět tak že já lítám tohle, a ty JEN tamto.

A jak je to s těma berličkama?
Já jsem právě ten případ, který by chtěl něco jednoduššího, s čím se dá venku polítat, něco pro začátek tak dobře stabilizovaného, abych to musel k pohybu nutit, a né aby se mi to rozbíhalo samo kdy si to vzpomene. Elektronika je dnes mnohem dál než před pár lety, a zvládne ledacos. Podívejte se na různé qad a octokoptéry, které ještě před pár lety nemohly existovat, protože nebyl k dispozici dostatečný výpočetní výkon s tak malou hmotností.

Pokud tady ale příjde řeč na chytré stabilizační systémy, pak ti, kteří si prošli řízení od píky zvedají prst a varují: Je to jen berlička, která tě nenaučí řídit vrtulník, až jednou vezmeš do ruky opravdový stroj, budeš se muset všechno učit znovu... A trošku je tam vzadu slyšet: My jsme si to museli pěkně vydřít od píky a nosit to občas domů v igelitce, a vy byste hned chtěli viset!

Ano, chtěl bych. A nebude to tím, že bych byl mladá nedočkavá generace. Je mi přes padesát.
Vidím v tom ale šanci a snad trochu snadnější cestu k tomu rekreačnímu polétání, šanci se víc soustředit třeba na to páčkování, které se mi v polohách bokem a čelem pořád ještě plete, a učit se s menším stresem, s menším strachem že někomu okolo sebe ublížím jen proto že mi to někam oddriftovalo dřív, než se mi podařilo s tím něco udělat.

Ano, s těmi berličkami se nejspíš nikdy nenaučím řídit opravdový vrtulník a lítat inverzi, nožák, tic-toc a kdoví co ještě. Ale... chci se to naučit? V této chvíli si myslím že ne. A pokud během dvou, tří let změním názor, pak sice budu muset začít od píky, ale už ne tak úplně. Už budu totiž umět mnohem líp vnímat vrtulník, jeho polohu v prostoru, a nejspíš už budu mít daleko menší zmatek v těch páčkách.

Tož tak.

P.S.
A kdo to přečetl celé, vyhrává šest nádechú zdarma. :)

P.P.S.
Tento příspěvek není reakcí na žádnou konkrétní diskusi, která zde proběhla. Pokud jsem si něčí citaci "vypůjčil" stalo se tak proto abych co nejlépe vyjádřil svoje myšlenky a pocity, ne proto abych s citovanými názory polemizoval.

_________________
PROTOS 500 karbon FBL + Mini V-Bar, HK500-TT + KDS FlyMentor, DX7s


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2014 9:11 
Mazák
Mazák

Registrován: 12.10.2012
Příspěvky: 603
Bydliště: Praha 6 ČR
Zdravím já se to pokusím zkrátit než jsem udělal první osmičku uplynul rok a třičtvrtě simulátor mě moc nepomohl jako některym, ale blade130x jo za dva měsíce jsem vzal trex 500 a řídil ho kam jsem chtěl já. šlo to pomalu ale jde to, jo a vidim že máš větší helinu a na to povídání o berličkách nemysli mě berlička pomohla,zkraje tak, že jsem s ní startoval a přistával, při létání byla vypnutá.mám helicomand hc3sx ,ted už záchranu vůbec nezapínám.a dnes bych si koupil mcpx bl bnf je méně náročny na ůdržbu a chová se jako velky vrtulník. jestli by jsi chtěl šroubkovat na to je 130x akorát ta se chová taky jako velká heli a vysílačku na to máš na oba. a k těm letům, mě je 66let a začal jsem před třemi roky s různymi dvoukanály, to byly vyhozeny prachy. s tím malym prckem můžeš cvičit doma visení, otočky na místě a podobné.

_________________
MCPX-BL, blade 130x,trex 500, trex 550 dominator, dx7


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2014 10:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.6.2013
Příspěvky: 950
Bydliště: MidWest of Ireland
Vladimír píše:
Jsem začátečník. Naprostý a možná věčný, protože mi nějak není dáno, a to spojení oka a prstíků mi nějak né a né naskakovat. Sice vím, jak bych měl s páčkama kvedlat, ale stejně to každou chvíli udělám naopak. Můj simulátor by mohl vyprávět... Když se srovnávám s lidma ze svého okoli.......


Moooc pekne napsane !!!!
Ikdyz jsem spise na letadla, tak se podepisuji.
Pekny, vlidny Novorocni projev. :D :D

_________________
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2014 12:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
Je to tak. Já začínal před dvěma roky a jsem ročník 51, taky jsem nevěděl, zda to zvládnu a začal s Walkerou a až nyní vidím, že za její nákup a cenu ND, bych měl solidní 450. Požitek z poletování jsem si vychutnal, až s Riccem a nyní s HK 450, ale jelikož v tomto věku už na 3D nemám, tak u mě vyhrály makety. I já nyní přemýšlím o berličce, abych si ještě více užíval a vychutnával létání.

Jako Vladimír - Tož tak.

P.S. Abych nekřivdil Walkeře, tak mi dala cit v páčkování, jinak to byl mazec.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2014 17:04 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.1.2014
Příspěvky: 3
Zdravím hoši, momentálně sem si koupil jen takovou hračičku dvourotor k vánocům a docela mě začlo bavit hrát si s vrtulníkem Mám v úmyslu koupi MXJ F-45 verze 2 ale nevím jestli to má smysl kupovat teď na zimu má cenu koupiz jen tak přes zimu zatím dovnitř WLtoys WL911?Díky
Teď mám od WL dvourotor WL929 tuším:)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2014 19:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
Vladimír píše:
Jsem začátečník. Naprostý a možná věčný...


OK, a ako znie otazka?
Vies, si na diskusnom fore. A predpokladam, ze mas vlastnu hlavu, aby si si nou info tu ziskane vedel prefiltrovat. Otazky typu: aka je najlepsia heli/ ero/ vysielacka pre zaciatocnika je rovnako "humorna", ako keby si sa spytal: ake auto je pre mna najlepsie? Pri aute je ti asi jasne, ze nikto si za teba nevyberie, pretoze ty vies najlepsie, ake poziadavky mas na auto. A to, co je super pre ineho, nemusi byt super pre teba. A, predpokladam, ze tvoje primarne kriterium pre auto nie je najlacnejsia cena - aj ked cena je urcite dolezita.
No a s tuna preberanymi hrackami je to to iste: ak niekomu staci maly stvorkanal a poletovanie v obyvacke - tak to vybavi za 50$. Ale ak chces ist von, tak tam je potrebny sestkanal ( aj ked niektori sa budu dusovat, ze si polietaju aj so stvorkanalom). No a potom je to uz len na tebe: ak ti staci Skoda 105, tak si kupis to najlacnejsie a osadis to najlacnejsie. A vysledok bude tomu umerny. Ak ti skodovka nestaci, no tak musis hlbsie siahnut do penazenky...
Ak chces lietat heli, myslim, ze tu najdes dost info na to, aby si si z toho vedel poskladat helinu podla svoho Gusta a penazenky. Aspon ja som nasiel. Jasne - obcas musis zobrat s nadhladom prestrelky typu padlo/ bezpadlo, Turnigy9x vs cely svet a podobne. Ale inak... nikto to za teba nerozhodne. Prajem stastnu ruku.

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2014 21:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 16558
Vladimír píše:
.................

"Pomocná berlička" je určitě bezpádlo. Názory na to tady budou různé :wink:

_________________
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2014 22:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.1.2012
Příspěvky: 477
Bydliště: Sobotka
Obrázky: 2
A jak je to s pádlem a ještě k tomu berličku? :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2014 5:22 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 26.11.2013
Příspěvky: 34
Jako majitel pilotních průkazů ... Používáš mód 2 ?

_________________
Creata 400, Hiko 400, Griffin 450, 4F200, Omega 1200, V120D02S, V450D01(03), Solius


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2014 11:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Na fóru je k tématu s čím začít napsáno poměrně hodně. Co se týká vrtulníku, tak pokud bych znovu začínal, tak bych vybral vrtulník velikosti 450 nebo 500 elektro (u výběru značky je třeba posoudit i dostupnost a cenu náhradních dílů), v bezpádle, použil stabilizaci se záchranou (Bavarian Demon, Naza H), po sestavení bych si nechal vrtulník zkontrolovat, nastavit a zalétnout nějakým zkušenějším vrtulníkářem. V průběhu stavby vrtulníku bych věnoval nějakou tu hodinu létání na simulátoru. Po záletu bych začal s visem s tou výhodou, že v případě problémů s orientací či páčkování bych využil záchranou funkci stabilizace. Jinak samozřejmě trénovat v režimu bez záchrany.

Je to pouze můj názor začátečníka, začal jsem na Phoenixu, koupil jsem bazarovou T-Rex 500 DFC, čili bezpádlo se stabilizací 3G. Teď jsem po pár visech pořídil Bavarian Demona, kterého teď osadím. Jde mi právě o ten pocit, že v případě nenadálé události, při které opravdu člověk v daný okamžik neví, jak zastabilizovat, lze použít záchranu. Něco podobného mám na kvadrokoptéře, kde si poletuju v manuálním módu, a pokud se dostanu do problémů, u té kvadry hlavně s orientací, tak použiji Attitude móde, který kvadru srovná.

Jak někdo psal, je to takový simulátor v reálu. Pádlo mám v krabici také, takže až budu schopen řídit jakž takž bezpádlo, tak zkusím i létat s pádlovým vrťasem, abych alespoň tušil, jak se řízení s různými systémy liší.

Jinak si myslím, že celý modelářský svět se minimálně v oblasti vrtulníků posouvá směrem k bezpádlovým systémům a stále autonomnějším stabilizačním systémům, takže tak, jak se nyní ve velkém pro širokou veřejnost prodávají 4-kanály, tak co nevidět to bude i s 6-kanály. Zda je to dobře nebo špatně, to nehodnotím.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2014 15:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
No, tak jsem sám zvědavej na Tvoje zkušenosti.
To jak to píšeš, to zní logicky, ale obávám se skutečných výsledků.
Záchrana je totiž stabilizace spojená s kolektivem.
Jakmile jí cvakneš, začne heli stoupat někam nahoru. To by pro úplného začátečníka mohl být kámen úrazu. Místo aby mu záchrana pomohla, heli mu odvede někam nahoru a navíc dál od něho.
Bylo by lepší použít pouze režim stabilizace.
Další problém je, že stabilizace pouze uvede a udržuje heli ve stabilní poloze. Pokud ale heli před jejím cvaknutím měla rychlost v nějakém směru, nebo fouká vítr, heli v tomto směru ještě chvíli pokračuje, ikdyž ve stabilní poloze. Rozhodně nefunguje tak, že by heli zasekla na místě.
Na to by jsi potřeboval tu Naza, ta myslim umí i GPS a vrátí/udrží heli na přesné pozici.
Je tedy otázkou, zda by to opravdu úplnému začátečníkovi usnadnilo život, či by to mělo za následek to, že heli odcestuje kamsi daleko a jemu pak nezbude jiná možnost, než cvaknout HOLD.
Řešení by fungovalo na nějakém velkém prostoru, kde si za tou heli můžeš dojít.

A teď ještě jedna myšlenka.
Za heli dáš nějakej ten tisíc. Za Démona se záchranou 10-11 tisíc. Kolik stojí ta Naza nevím, ale asi tak stejně.
Každopádně jsi v tom minimálně za 15 000,- To je takovej hrubej odhad.
Když si pustíš ten Phoenix, dáš si výukový program visu, jsi v tom za 1500,- a výsledek stejný.
Pokud navíc ten simulátor stáhneš z netu (nikoho nenabádám), stojí Tě to jen cenu USB převodníku (asi 150,-???)
Jasně, až se pustíš do skutečného lítání, ta možnost záchrany Tě velmi uklidní a umožní Ti se odvážněji pouštět do pokročilejších pilotních prvků.
Tam proti tomu nic nenamítám a sám to tak dnes provozuji.
Na učení visu bych to ale asi vyloženě nedoporučil, ikdyž to tak určitě taky půjde.

Jak tu někdo psal, že nepotřebuje létat akro, že chce spíš maketový let, tam pozor!!!
Maketový let je daleko maketovější, pokud nepoužíváš bezpádlo a dokonce i bez HL gyra.
Veškerá elektronika, co kecá do řízení, dělá výsledný efekt velice uměle vypadající.
Na opravdu hezký maketový létání je podle mne třeba daleko většího umění řídit, než na celou tu hozenou motyku.
Dále se někdo ptal, zda někdo vypínáme HL. Já ho na velkou akro vypínal. Paradoxně se mi pak na rychlostech létalo lépe a přesněji. Heli se sama srovnala a já se vyvaroval průletu bokem, nebo sjetí z osy.
Známená to ale mít přesně seřízenou vrtulku na neutrál pro letové otáčky.

Pokud se vrátim k prvnímu příspěvku.
Určitě nikomu nepřeji odnést rozbitou heli v igelitce domu.
Sám jsem spadl na pilotní chybu teprve loni, když jsem se pustil do pokusů o nějaké 3D.
Při učení visu a základů létání jsem nikam nespěchal a heli rozbil pouze na technické závady, jako levné servo co odešlo a podobně.
Sim jsem také nepoužíval a nepoužívám do dnes. Nebaví mne to.
Jde to i bez berliček a rozbitých heli, jen to chce přemýšlet, co člověk dělá.
A je to pomalejší cesta, to uznávám.
Nakonec ale přiznám, že nyní záchranu hojně využívám. Při invertech, couvaných letech a různých pokusech o 3D lomcování ve výšce očí je to k nezaplacení.

Poznámka pod čarou.
Popis funkcí záchrana a stabilizace je z mých zkušeností u mého bezpádla. Pokud u Démona či jiného systému funguje jinak, tak mne opravte, nemám s tím zkušenosti.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2014 15:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
BoŠ píše:
... Pádlo mám v krabici také, takže až budu schopen řídit jakž takž bezpádlo, tak zkusím i létat s pádlovým vrťasem, abych alespoň tušil, jak se řízení s různými systémy liší. ...

Zkus :wink:
Budeš se hodně divit.
Já loni po dvou letech lítání s FBL pořídil pádlovýho Rexe 500 a nestačil jsem se divit, co všechno za mne ten BeastX dělá a jak velkej je problém proletět čistě zatáčku doprava a doleva, aby to vypadalo stejně. Nebo zaletět čistej přemet, kterej bude kulatej a né šišojidní do spirály :lol:

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2014 20:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2013
Příspěvky: 177
Bydliště: Brno
To Bonis:
Takže myslíš, že tohle by mohlo být dost oberličkované, aby to s určitou šancí na přežití fungovalo i v rukách poplety jako jsem já?
T-Rex-500-ESP
+ DJI NAZA-H
+GPS NAZA-H

Phoenix trénuju, s T-Rex 500 v něm povisím, polítám a vrátím se, ve visu obletím všechny čtyři vytyčovací praporky a vrátím se doprostřed terče odkud jsem vzlétnul, to vše zatím tak s 50% úspěšností. Ale když se ve visu pokusím obletět sebe kolem dokola bez toho abych otáčel ocas, téměř vždy to skončí katastrofou, většinou při přechodu z pohledu zboku na pohled zepředu...

Jednu baterku už jsem prohopkal a provisel i s reálnou GT500, ale zpocenej jsem byl při tom úplně všude. Bojím, bojím, bojím...



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

A nebylo by to v téhle sestavě už lepší rovnou postavit jako bezpádlo?

_________________
PROTOS 500 karbon FBL + Mini V-Bar, HK500-TT + KDS FlyMentor, DX7s


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2014 20:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Na video se Ti nepodívám, mám připojení jen přes mobil a navíc jen EDGE.
Ale co jsem pochytil z útržků o tom systému na diskusích, tak taková kombinace by měla být schopná udržet heli na přesném místě klidně celou baterku.
Nejsem si jist, jak s výškou visu (kolektivem), jestli to mají také nějak ošetřené, nebo to bude třeba pomalu stoupat/klesat, nebo zůstane řízení kolektivu čistě na Tobě.

Pokud tohle namontuješ a někdo zkušenější Ti to seřídí, nebo alespoň zaletí a otestuje, pak Ti ta heli bude držet ve vzduchu sama.

Pak tedy můžeš lítat s vypnutym systémem a v krizové situaci zapnout (zapnout včas), To by mělo fungovat jako velmi dobrá berlička.
Asi bych to přirovnal, být napojen přes kabel učitel/žák na zkušeného pilota, kterej to v případě potřeby převezme, ustálí a zase předá.

Bude pak záležet jen na Tobě, zda budeš k výuce přistupovat poctivě a systematicky, nebo budeš blbnout a spoléhat na záchranu, které stejně nebude nikdy 100%.

Pak je tady taky ten problém, že k učení létání patří i naučit se řešit krizovky.
Toho bohužel tímhle způsobem nedocílíš a zůstaneš navždy odkázán na tu záchranu, nebo se někdy v budoucnu, až si budeš jistější, vemeš nějakou levnou heli a budeš na ní trénovat beztoho.

Já bych tenhle způsob asi vyloženě nedoporučil, nicméně to je řešení pro někoho, kdo hledá snadnou cestu, nebo je příliš velký zmatkář a trémista.
Případně mu nejde o to se naučit dobře létat, ale chce si nějak zalétat.
To už dávno respektuji. Každý chce od toho koníčku něco jiného.
OPR třeba stále vychází z předpokladu, že všichni chtějí umět nejen létat, ale i řídit a k tomu opravdu vede cesta přes pádla.
Sám jsem si to ověřil, že mi 3 měsíce na pádlovém Rexu 500 dali víc, než dva roky poletování s MicroBeastem.

Ještě k těm prvním pokusům.
Vřele doporučim, až začneš zkoušet boční a čelní polohy, najít si nějaké místo na kopci.
Odstartuješ, přesuneš se nad volný prostor a můžeš si trénovat ve výšce očí a přitom mít o nějakou tu chybu víc místa pod heli.
Já chodil na hráz, kde bylo pod heli dobře 3 m místa a na psychické pohodě to bylo hodně znát.
To byla jediná moje berlička :lol:

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2014 20:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2013
Příspěvky: 177
Bydliště: Brno
bonis píše:
Nejsem si jist, jak s výškou visu (kolektivem), jestli to mají také nějak ošetřené, nebo to bude třeba pomalu stoupat/klesat, nebo zůstane řízení kolektivu čistě na Tobě.
Co jsem si četl, mají tam i barografický výškoměr (tím pádem i sw vário), ale těžko říct, jak může být v turbulenci přesný. Nicméně na tom videu to vypadá, že dodržuje výšku celkem přesně, i když třeba chlapík dal pitch natrvalo naplno dopředu a nechal to utíkat půl metru nad zemí do dálky..
bonis píše:
Asi bych to přirovnal, být napojen přes kabel učitel/žák na zkušeného pilota, kterej to v případě potřeby převezme, ustálí a zase předá.
Ano, přesně něco takového bych si představoval.

_________________
PROTOS 500 karbon FBL + Mini V-Bar, HK500-TT + KDS FlyMentor, DX7s


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz