Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 19.10.2013 17:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Jelikož odjakživa tíhnu k smradlákům a do elektro mne zahnala nutnost, chci si splnit dávný sen a zkusit spalovací heli.
Konečně mám totiž možnost někde lítat mimo lidi a skladovat mimo byt, kde by mne drahá hnala.
Přečteno mám kde co, ale raději se stejně poradim.
Dospěl jsem k názoru, že na vyzkoušení bude vhodný buď T-Rex 600N, nebo Raptor 50 a to nějaký bazarový kousek. Mám nějaké vyhlídnuté na modelbazaru. Vyzkoušim, když mne to chytne můžu začít vylepšovat, nebo poslat dál a pořídit něco lepšího, když né, nebudou takový ztráty.
Třicítkovýho Rapa mi asi nikdo nedoporučí, Outrange Velocity je trochu exot a byl by problém s díly, ikdyž by se mi líbil hodně.
Pro T-Rexe hovoří trochu lépe dostupné díly (relativní) a oproti Raptorovi trochu normálnější přepákování. Nebo se pletu a je to ve výsledku jedno?
Navíc mám trochu zmatek ve verzích Raptora. Nevim, co je ta lepší, jestli Titan, nebo V2.
Co bude lepší na začátek, bezpádlo, nebo pádlovka?
Lítat relativně umim :wink: ale nevim, jak moc velkej bude rozdíl proti elektrice.
Nechci žádný hádky příznivců jednoho, nebo druhého, ale ocením zkušenosti a případně i porovnání, pokud někdo lítal s oběma.

Ještě druhotný dotaz na pozemní vybavení.
Počítám že potřebuju oproti elektře startér, pumpu, kanďák, nějaký olej na propláchnutí motoru, nějakej hadr, špunt do laufu, žhavení (pokud nebude to palubní), klíč na svíčku.
Zapoměl jsem na něco?
Lze na startování použít akuvrtačka?

Díky Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 19.10.2013 19:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Tak ja mam T-Rex 600N a aj T-Rex 600E. Obidve mam bezpadlo a v E mam Spirit a v N mam MSH Brain.
Tu 600N mam ako "mazlika" to znamena ze s nim nelietam stale a este som ju zatial nerozbil lebo sa s nou neucim nic nove (takze v mojom pripade by som sa nebal ani Outrage Velocity 50, kamos ju predaval uplne novu este nezalietanu ale dva nitraky by som doma neuzivil a ten Trex mi je luto predat lebo ju mam celkom pekne vytunenu a odladenu) ale vsetko sa ucim na 450, ked to uz akotak viem tak to pilujem na 600E a az potom to letim zo 600N.
Takze k rozdielom, N ma menej vykonu ako E a preto musis citlivejsie narabat s kolektivom a musis ratat s tym ze nitraka lahsie zadusis motor, aj vaha je trochu vacsia ako E a tym padom letovy prejav je trochu iny, dalej je tam viac vibracii ako pri E a tym padom mu musis venovat viac casu pri udrzbe.

Na preplach motora po lietani pouzivam WD40, dam dole zadne veko a poriadne prestreknem loziska. Este si kup do zasoby sviecky (aspon 2 lebo najviac naserie ked kvoli posratej sviecke nemozes lietat dalej).
Ano da sa startovat aj akuvrtackou...

...je vela odporcov nitra ale vacsinou su to taki co nitro nikdy neleteli, ja by som sa ho nikdy nezbavil. Proste ten hluk a smrad je ako balada na dusu :mrgreen: a ked ho milujes tak neni co riesit.

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 19.10.2013 19:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Este co sa tyka smradu v byte tak ten ziadny neni. Po lietani ho vytankujem, poriadne poutieram, vyfuk zapcham a aj napriek tomu ze ho mam v panelaku v izbe na policke tak ziadny smrad neni citit.

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 19.10.2013 20:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Díky za vyčerpávající popis.
Předevšim to srovnání Ečkem je super. Mám alespoň představu, co od toho čekat.
V podstatě to chci jako Ty.
Hodlám si nechat jak MP, které mám na cesty, tak LA na doma a nitrák by byl takový občasný povyražení. Už kvůli spotřebě.
Já se akorát nový věci učim na LA, jelikož je na vše víc času a je to čitelnější.
Ještě tedy pouvažuju o tý Outrange, vzhledem k tomu, že s heli nepadám, za celou dobu 2x na ruce a 3-4x na techniku, tak dílů není velká spotřeba a v případě Spirita je ještě záchrana. Navíc se mi opravdu hodně líbí.
Do tý aku vrtačky asi nějaký nástavec, nebo to jde imbusem?
Díky Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: sob 19.10.2013 23:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1035
Bydliště: Nelahozeves
jde to i aku vrtačkou a imbusem ale........má málo otáček...
starter je starter, bud je rovnou na heli a nebo se kupuje nástavec, od 150kč výš
svíčky určité OS č8, pokud motor naladíš a pak se ti na něm po čase něco nezdá, tak první je výměna svíčky i když se tváří v pořádku, nic tak nenasere jako když rozjebeš nastavení motoru a pak zjistíš že to byla svíčka.
možná ještě teploměr - chudý a tím přehřátý motor odejde během pár letů a v extrémním případě se udělá díra do pístu nebo píst odhoří, heli musí čudit (chladí se nespáleným palivem které hulí)
Taky doufám že než pověsím modely na hřebík kvůli stáří tak bude furt k sehnání palivo do čudáka :-)

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 9:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2011
Příspěvky: 920
Bydliště: Brno
Mám taky Trex600e a N. S nitrem chodím jen o víkendu přes týden na to nemám čas, ale je to vždy fajn změna oproti elektrice, ale chce to více času. Teplota motoru je poměrně dost důležitá. Já jsem to vyřešil telemetrií. Podle mě je to nejednoduší řešení mám nastavenou max. teplotu a hlídá si to samo a nemusím mít strach, že se motor přehřeje. Aku vrtačku jsem nikdy nezkoušel, ale měl jsem startér asi za 600 a k tomu startovací tyč, ale jen jsem se trápil. Pak jsem koupil orig. Align startér a bylo po problémů a funguje fantasticky. Letový projev oproti elektrice je jiný a svým způsobem zábavnější. Nitro bych nikdy neprodal, tak jak psal IgorGSM je to mazel a mám ho vyladěný ke své spokojenosti. Smrad z vrtulníků žádný není pokud se o to budeš dobře starat.

_________________
T-Rex 600E Pro Spirit, T-Rex 600N AR7200BX, UH-60 (T-Rex 500)
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 9:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Tak koukám, že spalovák asi většina lidí používá tak, jak to zamýšlím i já.
Jako takovou změnu proti zavedenému stereotipu.
Jsem rád, že mám potvrzeno, že to tak jde provozovat a všem to v podstatě vyhovuje.
Teploměr mám bezkontaktní od Turnigy
Telemetrii zatim nezamýšlím, nějak mne to nenadchlo a jediné, co jsem zatim potřeboval, je rozblikání diod po dosažení limitu kapacity, na což stačí jLog.
S laděním bude u mne asi trochu problém.
Kdysi jsem sice lítal éra se spalovákem, ale moc si toho nepamatuju, zato si pamatuju, že MVVS 2,5 prostě nešla naladit.
Zkušenosti z ladění motorky, ať už 2T, nebo 4T mi asi moc platné nebudou.
No nějak se s tím poperu.
Aku vrtačku mám profi Berner, 1450/min. Mám pocit, že to bude málo. Tušim, že ten Align startér točí 2000/min?
Beep píše:
...
svíčky určité OS č8, pokud motor naladíš a pak se ti na něm po čase něco nezdá, tak první je výměna svíčky i když se tváří v pořádku, nic tak nenasere jako když rozjebeš nastavení motoru a pak zjistíš že to byla svíčka....

Důležitá informace, děkuji.
Možná to příjde samozřejmé, ale taky už jsem jednou rozebral půlku motorky, než jsem si všimnul skřípnutý hadičky od benzínu.
Než začít něco složitě řešit, chce to v klidu projet všechny základní věci.
Díky všem, Martin

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 9:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2011
Příspěvky: 920
Bydliště: Brno
Motor jsem ladil sam a to pouze po precteni nejakych rad tady na foru a slo to vcelku dobre. Rid se teplotou a tim jak ti pujde vrtulnik na kolektivu. Nastavis governot ten vrele doporucuji. Snim je to podstatne lepsi.

_________________
T-Rex 600E Pro Spirit, T-Rex 600N AR7200BX, UH-60 (T-Rex 500)
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 9:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
saint21 píše:
Motor jsem ladil sam a to pouze po precteni nejakych rad tady na foru a slo to vcelku dobre. Rid se teplotou a tim jak ti pujde vrtulnik na kolektivu. Nastavis governot ten vrele doporucuji. Snim je to podstatne lepsi.

Díky.
Nějaký odkaz na konkrétně doporučený govík?

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 9:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Netreba sa toho vobec bat, pomalicky ladis od velmi bohatej zmesi a postupne ochudobnujes a kontrolujes teplotu. Najdolezitejsie je aby si neisiel nad 100st a tym padom nemozes zadret motor alebo prepalit piest. A po dolietani prestreknut loziska motora lebo ti ich nitro zozerie za jednu sezonu ako mne.
Inak po sezone (cez zimu) rozobrat skontrolovat vole a kde su velke tak vymenit.

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 9:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
bonis píše:
Díky.
Nějaký odkaz na konkrétně doporučený govík?


Mas dve moznosti, but externy governor alebo bezpadlo s governorom. Ja lietam Align governor ktory funguje super a nestoji vela.

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 9:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Teď si mne přivedl na jednu otázku.
Jde provozovat, rozumně, spalovací heli i při teplotě kolem 5°C? Mám na mysli, zda není třeba ladit motor, dle okolní teploty.
Při nižších lítat nehodlám, jelikož mne pak už umírají prsty, ale s Elektrou to normálně zvládám, jen zkrátím letový čas, kvůli nižší kapacitě Lipo v zimně.

Align govík, díky, jdu něco najít a přečíst.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 10:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.2.2011
Příspěvky: 1040
Bydliště: Šurany
Obrázky: 7
Neni problem aj pri nizkych teplotach len sa odporuca v zime par zubkov na ihle povolit a ked bude teplo tak zase ihlu o par zubkov zatiahnut.

_________________
T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 10:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2011
Příspěvky: 920
Bydliště: Brno
Taly pouzivam govik Align a funguje dobre. Teplota okolni se vzdy projevi na motoru a je potreba pohnout lehce jehlou, ale to poznas sam. Ja tam jeste velmi dobre zkusenosti s jednotkou 2v1, nekdo bude urcite nesouhlasit, ale ja jsem max. spokojeny.

_________________
T-Rex 600E Pro Spirit, T-Rex 600N AR7200BX, UH-60 (T-Rex 500)
DX9
Carbon Cub SS, Traxxas Summit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Začátečník se spalovákem
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2013 10:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2009
Příspěvky: 1035
Bydliště: Nelahozeves
Důležité je s jehlou nekroutit jako s kolečkem od topení, 1,2 max 3 zoubky je změna až, až.

Jinak taky používám starter Align a nedám na něj dopustit.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz