RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Dá se řídit 6ch jako 4ch http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=59665 |
Stránka 7 z 8 |
Autor: | ntpr [ stř 02.10.2013 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Proboha! Proč by to kdo dělal??? ...protože některý lidi prostě musej za každou cenu vlézt po tmě do slepý uličky i když jim všichni řikaj, že tudy cesta nevede a že si tam můžou nabít hubu... a velká část z nich si to dobrovolně několikrát zopakuje... |
Autor: | votrelec [ stř 02.10.2013 18:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
zdzd píše: A co ja viem, kto by to robil? Preco sa to pytas mna? Toto vlakno je o tom, ci sa da lietat s 6ch ako so 4ch. Odpoved je, ze s urcitymi upravami sa tomu da priblizit. Na druhej strane, treba povedat. A to hovorim aj ja ako uplny zaciatocnik, ze take upravy na 6ch heline su blbost. Kto sa chce naucit lietat s 6ch helinami, tak prisposobovanim a ulahcovanim sa lietat urcite nenauci. Aj mna potesila napriklad moznost zmenit gyro do rate modu. Ale rychlo som od toho upustil. Tadial cesta nevedie. |
Autor: | a.hanes [ stř 02.10.2013 22:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Arcicorsa píše: :lol: a nepoletí, jinak pokud poletí tak nám zde ještě vysvětli jak hodíš heli bez řízeného kolektivního náběhu listů do invertu .. I když já zapoměl že to má 6 axis gyro tam to asi bude fungovat jinak a otočí to celou vrtuli vzhůru nohama .. Asi se půjdu taky poohlédnout po nějakém six axis gyru, HCx, VBAR a jiné už nemají budoucnost začíná éra virtuálních dimenzí prostoru a času, takže si pak pauzneš vrtulník v letu, promyslíš si co dál, dáš play a letíš dále no a když to náhodou rozbiješ tak jen přepneš na jinou realitu kde je heli zase OK a letí se dále.. To jsem jen tak v rychlosti shrnul přednosti šestiosého gyra, ovšem určitě to má více funkcí jen se musí přijít na to jaké kombinace páček to aktivují , jo a bacha špatná kombinace páček tě teleportuje na USS Enterprise ... Sory za OT ale já už jsem se neudržel ...A POLETí som si mzslel, že ak zadám názov heli, tak si to všetko o nej vygooglite a nebude zapotreba vysvetlovať... ...EšTEK RAZ : heli má rízený kolektív, je točistokrvný 6 kanál a ...mno to 6-ose gyro už opať nebudem opakovať ! ..tak či tak , riadi sa lahšie ako F45-ka ! ..samo može ísť na chrbát, či klesnúť desiatky metrov v sekunde....p.s. F45-ka dosahuje 80-90 km v hod., ja osobne ( vďaka rybárskemu závažiu ) som s ňou bol cirka 160m vo vzduchu a to ani nespomínam HD cammeru čo mám...v pap. je napísané 100m a vidíš zázraky sa dejú.. |
Autor: | a.hanes [ stř 02.10.2013 22:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
zdzd : Zpět k věci: Je to dáno principem. Helina bez řízeného kolektivu nikdy nepoletí tak jako s ním. Co se ti na tom nezdá a proč? Ja: to zdzd ...už som to tu písal x-krát, HELINA má rízený kolektív, je to 6-ti kanál a navyše má ono tó startrekovské gyro, takže na tvoju poslednú otázku odpovedám : čo by sa mi nepáčilo, všetko sa mi páči, všetko sedí tak ako má, ba eštek lepšie, pretože zavesím s ´´ jednou rukou ´´ ciao |
Autor: | zdzd [ čtv 03.10.2013 7:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
a.hanes píše: ..samo može ísť na chrbát, či klesnúť desiatky metrov v sekunde... Pak tedy nelétá a nereaguje stejně jako 4kanál. |
Autor: | OrDa [ čtv 03.10.2013 8:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Ovšem to, zda má či nemá kolektiv nevysvětluje, proč úplně jinak reaguje na cykliku. |
Autor: | ntpr [ čtv 03.10.2013 9:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Ale vysvetluje, napr pri klesani se u fp snizej otacky tim padem cyklika reaguje tupejc, proste se zmenou otacek se meni i ovladatelnost. Pochopitelne cim vic se odlehci zavazi na stabilizatoru tim to lita lip a zkraceni listu, coz vede k vysim otackam, ale porad to neni ono. |
Autor: | OrDa [ čtv 03.10.2013 9:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Ale kdepak. O kolik jsou při klesání ty otáčky nižší proti visu? A proč se úplně visič chová i ve visu úplně jikak, než lítač? |
Autor: | OPR [ čtv 03.10.2013 9:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Kucí, kucí. Úplně by postačilo kdyby Ti nevěřící si to vyzkoušeli a sami mohli poznat rozdíly. Do tý doby tady budou tyhle diskuze kde je prakámen úrazu v tom, že Ti nvěřící možná ani nejsou obeznámení s tím, co to je mechanický mix a jak Bell-Hiller funguje. Nebo jakej je čeba rozdíl mezi původní starou Hiller stabilizací Bell a již zmíněnému mechanickému mixu Bell-Hiller. První co vypadlo z toliko oblíbeného gůůglu. http://www.swashplate.co.uk/ehbg-v16/ch23s03.html |
Autor: | ntpr [ čtv 03.10.2013 10:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
OrDa píše: Ale kdepak. O kolik jsou při klesání ty otáčky nižší proti visu? A proč se úplně visič chová i ve visu úplně jikak, než lítač? samozřejmě je to jedno k druhýmu, šikmej flybar s tunou závaží tu už, ale zmíněnej několikrát byl. Co se týká těch otáček tak plyn je pravděpodobně u setovejch vysílaček nastavenej od 0 do 100% takže od cca 50ti a něco nahoru to stoupá a pod 50% to klesá, teď záleží na otáčkách motoru a převodovym poměru konkrétního stroje, každopádně nějakej nezanedbatelnej rozdíl tam bude, o tom asi neni sporu ne? |
Autor: | OrDa [ čtv 03.10.2013 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Zjednodušený výpočet napovídá, že otáčky při klesání budou cca o 10% nižší proti visu. To není zas tak mnoho, že. |
Autor: | ntpr [ pát 04.10.2013 0:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
mno rozdíl mezi tim kdy to z visu přejde do mírného stoupání nebo mírného klesání, zřejmě budou třeba jen 2%, zato rozdíl mezi plnym plynem a tim kdy už to řízeně neklesá ale padá je třeba 70%, každopádně rychlejší klesání nehrozí, protože už kolem 1/4 plynu to má tak malý otáčky že se to skoro nedá řídit a skutečně to spíš padá, naopak 6ti kanál se stálejma otáčkama má v ten moment zápornej úhel a pořád funguje tak jak má |
Autor: | lukinn [ ned 24.12.2017 15:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Zdravím chápu dobře že u 4ch kanálu mám na jedné páce do stran a do předu a zadu a na druhé páce otáčení kolem osy a přidávání plynu s pevně nastaveným náklonem lopatek?(neptám se na mód vysílače)Když to u 6ch místo plynu upravuji náklon lopatek a tím vztlak?A jak tedy řeším otáčky motoru?Ty se nastaví třeba sliderem nebo potenciometrem?A ještě co mě hlídá elektronika v heline otáčení...? Lítám copty a letadlo tak to neznám Díky |
Autor: | Kreyson [ ned 24.12.2017 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
lukinn píše: .. náklon lopatek a tím vstlak? Úhel náběhu rotorových listů a vztlak. Otáčky rotoru buď stabilizuje elektronický stabilizátor otáček (governor) a jsou stále stejné, nebo je regulace plynu namixována s kolektivem podle několikabodové křivky tak, aby podle zátěže byly otáčky rotoru pokud možno opět konstatntní. Držení směru zajišťuje gyro, dnes většinou součást řídící jednotky FBL. |
Autor: | lukinn [ ned 24.12.2017 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch |
Díky moc.Tak že jinak jsem se trefil? |
Stránka 7 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |