RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Dá se řídit 6ch jako 4ch
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=59665
Stránka 7 z 8

Autor:  ntpr [ stř 02.10.2013 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Proboha! Proč by to kdo dělal???

...protože některý lidi prostě musej za každou cenu vlézt po tmě do slepý uličky i když jim všichni řikaj, že tudy cesta nevede a že si tam můžou nabít hubu... a velká část z nich si to dobrovolně několikrát zopakuje... :D :D :D

Autor:  votrelec [ stř 02.10.2013 18:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

zdzd píše:
Proboha! Proč by to kdo dělal???

http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm


A co ja viem, kto by to robil? :) Preco sa to pytas mna? Toto vlakno je o tom, ci sa da lietat s 6ch ako so 4ch. Odpoved je, ze s urcitymi upravami sa tomu da priblizit. Na druhej strane, treba povedat. A to hovorim aj ja ako uplny zaciatocnik, ze take upravy na 6ch heline su blbost. Kto sa chce naucit lietat s 6ch helinami, tak prisposobovanim a ulahcovanim sa lietat urcite nenauci. Aj mna potesila napriklad moznost zmenit gyro do rate modu. Ale rychlo som od toho upustil. Tadial cesta nevedie.

Autor:  a.hanes [ stř 02.10.2013 22:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Arcicorsa píše:
:lol: :lol: a nepoletí, jinak pokud poletí tak nám zde ještě vysvětli jak hodíš heli bez řízeného kolektivního náběhu listů do invertu :wink: .. I když já zapoměl že to má 6 axis gyro :lol: tam to asi bude fungovat jinak a otočí to celou vrtuli vzhůru nohama 8) .. Asi se půjdu taky poohlédnout po nějakém six axis gyru, HCx, VBAR a jiné už nemají budoucnost 8) začíná éra virtuálních dimenzí prostoru a času, takže si pak pauzneš vrtulník v letu, promyslíš si co dál, dáš play a letíš dále no a když to náhodou rozbiješ tak jen přepneš na jinou realitu kde je heli zase OK a letí se dále.. To jsem jen tak v rychlosti shrnul přednosti šestiosého gyra, ovšem určitě to má více funkcí jen se musí přijít na to jaké kombinace páček to aktivují :lol: :lol: :lol: , jo a bacha špatná kombinace páček tě teleportuje na USS Enterprise 8) :lol: ... Sory za OT ale já už jsem se neudržel 8) :lol:




...A POLETí

som si mzslel, že ak zadám názov heli, tak si to všetko o nej vygooglite a nebude zapotreba vysvetlovať...


...EšTEK RAZ : heli má rízený kolektív, je točistokrvný 6 kanál a ...mno to 6-ose gyro už opať nebudem opakovať !

..tak či tak , riadi sa lahšie ako F45-ka !

..samo može ísť na chrbát, či klesnúť desiatky metrov v sekunde....p.s. F45-ka dosahuje 80-90 km v hod., ja osobne ( vďaka rybárskemu závažiu ) som s ňou bol cirka 160m vo vzduchu a to ani nespomínam HD cammeru čo mám...v pap. je napísané 100m a vidíš zázraky sa dejú..

Autor:  a.hanes [ stř 02.10.2013 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

zdzd :


Zpět k věci:

Je to dáno principem. Helina bez řízeného kolektivu nikdy nepoletí tak jako s ním.

Co se ti na tom nezdá a proč?


Ja:

to zdzd ...už som to tu písal x-krát, HELINA má rízený kolektív, je to 6-ti kanál a navyše má ono tó startrekovské gyro, takže na tvoju poslednú otázku odpovedám : čo by sa mi nepáčilo, všetko sa mi páči, všetko sedí tak ako má, ba eštek lepšie, pretože zavesím s ´´ jednou rukou ´´

ciao

Autor:  zdzd [ čtv 03.10.2013 7:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

a.hanes píše:
..samo može ísť na chrbát, či klesnúť desiatky metrov v sekunde...


Pak tedy nelétá a nereaguje stejně jako 4kanál.

Autor:  OrDa [ čtv 03.10.2013 8:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Ovšem to, zda má či nemá kolektiv nevysvětluje, proč úplně jinak reaguje na cykliku.

Autor:  ntpr [ čtv 03.10.2013 9:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Ale vysvetluje, napr pri klesani se u fp snizej otacky tim padem cyklika reaguje tupejc, proste se zmenou otacek se meni i ovladatelnost. Pochopitelne cim vic se odlehci zavazi na stabilizatoru tim to lita lip a zkraceni listu, coz vede k vysim otackam, ale porad to neni ono.

Autor:  OrDa [ čtv 03.10.2013 9:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Ale kdepak. O kolik jsou při klesání ty otáčky nižší proti visu? A proč se úplně visič chová i ve visu úplně jikak, než lítač?

Autor:  OPR [ čtv 03.10.2013 9:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Kucí, kucí. Úplně by postačilo kdyby Ti nevěřící si to vyzkoušeli a sami mohli poznat rozdíly. Do tý doby tady budou tyhle diskuze kde je prakámen úrazu v tom, že Ti nvěřící možná ani nejsou obeznámení s tím, co to je mechanický mix a jak Bell-Hiller funguje. Nebo jakej je čeba rozdíl mezi původní starou Hiller stabilizací Bell a již zmíněnému mechanickému mixu Bell-Hiller.

První co vypadlo z toliko oblíbeného gůůglu.
http://www.swashplate.co.uk/ehbg-v16/ch23s03.html

Autor:  ntpr [ čtv 03.10.2013 10:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

OrDa píše:
Ale kdepak. O kolik jsou při klesání ty otáčky nižší proti visu? A proč se úplně visič chová i ve visu úplně jikak, než lítač?


samozřejmě je to jedno k druhýmu, šikmej flybar s tunou závaží tu už, ale zmíněnej několikrát byl. Co se týká těch otáček tak plyn je pravděpodobně u setovejch vysílaček nastavenej od 0 do 100% takže od cca 50ti a něco nahoru to stoupá a pod 50% to klesá, teď záleží na otáčkách motoru a převodovym poměru konkrétního stroje, každopádně nějakej nezanedbatelnej rozdíl tam bude, o tom asi neni sporu ne?

Autor:  OrDa [ čtv 03.10.2013 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Zjednodušený výpočet napovídá, že otáčky při klesání budou cca o 10% nižší proti visu. To není zas tak mnoho, že.

Autor:  ntpr [ pát 04.10.2013 0:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

mno rozdíl mezi tim kdy to z visu přejde do mírného stoupání nebo mírného klesání, zřejmě budou třeba jen 2%, zato rozdíl mezi plnym plynem a tim kdy už to řízeně neklesá ale padá je třeba 70%, každopádně rychlejší klesání nehrozí, protože už kolem 1/4 plynu to má tak malý otáčky že se to skoro nedá řídit a skutečně to spíš padá, naopak 6ti kanál se stálejma otáčkama má v ten moment zápornej úhel a pořád funguje tak jak má

Autor:  lukinn [ ned 24.12.2017 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Zdravím chápu dobře že u 4ch kanálu mám na jedné páce do stran a do předu a zadu a na druhé páce otáčení kolem osy a přidávání plynu s pevně nastaveným náklonem lopatek?(neptám se na mód vysílače)Když to u 6ch místo plynu upravuji náklon lopatek a tím vztlak?A jak tedy řeším otáčky motoru?Ty se nastaví třeba sliderem nebo potenciometrem?A ještě co mě hlídá elektronika v heline otáčení...? Lítám copty a letadlo tak to neznám
Díky

Autor:  Kreyson [ ned 24.12.2017 17:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

lukinn píše:
.. náklon lopatek a tím vstlak?


Úhel náběhu rotorových listů a vztlak.

Otáčky rotoru buď stabilizuje elektronický stabilizátor otáček (governor) a jsou stále stejné, nebo je regulace plynu namixována s kolektivem podle několikabodové křivky tak, aby podle zátěže byly otáčky rotoru pokud možno opět konstatntní.
Držení směru zajišťuje gyro, dnes většinou součást řídící jednotky FBL.

Autor:  lukinn [ ned 24.12.2017 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

Díky moc.Tak že jinak jsem se trefil?

Stránka 7 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/